تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۲۰
کد مطلب : ۴۰۷۷۲۷
فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با کبنا:

به عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد نمره مثبتی می‌دهم / جلسه‌ای که اختلاف «احمدی» با اصلاح‌طلبان را تشدید کرد / استاندار تعاملش را با نمایندگان به صفر برساند/ تاجگردون متعادل‌تر شد / اصلاح طلب تر و اصولگراتر از بویراحمدی‌ها نداریم (+ فیلم)

۲۰
۲
فایل مرتبط کبنا ؛رحمان وفانژاد از فعالین سیاسی اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد و اعضای ستاد روحانی در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری مهمان پایگاه خبری کبنا بود. او در پاسخ به سووالی در خصوص ستاد روحانی و اینکه چرا این ستاد در استان کهگیلویه و بویراحمد از تاثیرگذاری ویژه‌ای برخوردار نیست، اظهار کرد: اعضای ستاد آقای روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ مبانی، گفتمان، فکری و ایده پردازی و هم در کار اجرایی از اعضای ستاد روحانی در سطح ملی قوی‌تر بودند.
وی در ادامه بیان کرد: یک درصد جمعیت کل کشور متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است، رأی استان برای پنجمین و ششمین کاندیداها تأثیر دارد.
 وفانژاد در پاسخ به سووالی در خصوص نحوه انتخاب آقای احمدی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اینکه عده‌ای او را نقد می‌کنند و بعضی هم او را تأیید می‌کنند، اظهار کرد: حقیقتاً آنهایی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد را تخریب و یا نقدهای ناجوانمردانه می‌کنند، اصلاح طلب نیستند. ما در مراممان این است که بر اساس همان شعار زنده باد مخالف من، طرف مقابلمان را نهایتاً نقد می‌کنیم. اقدامات آقای روحانی در کشور و استان متاثر از هم هستند. وقتی وزیر کشور، عمده استانداران را با یک چینش مشخص انتخاب می‌کند به این چهار سال توجه ندارد، بلکه به 4 سال آینده توجه کرده است. ما نمی‌توانیم از وزیر کشور گلایه داشته باشیم چون اینکه ایشان یک شخصیت اصولگرا و در بهترین حالت مستقل است.
این فعال سیاسی ادامه داد: اینکه تیم مدیریتی آقای احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مورد انتقاد اصلاح طلبان هستند باید به دو موضوع نگاه کرد. اولاً گروهی که صادقانه بگویم، فریب خوردند و فکر می‌کردند که هر اتفاقی در استان بیفتد باید صفر تا 100 آن را با ستاد هماهنگ کنند و در غیر این صورت کار انجام نمی‌گیرد. بعداً مشخص گردید که همانند سنوات گذشته نمایندگان مجلس قوی‌تر از اعضای ستاد در عزل و نصب‌ها ظاهر شدند. ولی اینکه بعد از انتخابات ستادهای انتخاباتی به کارشان پایان می‌دهند و دیگر از آنها نظر خواهی انجام نمی‌گیرد این ظلم است به اعضای آن ستاد.
وفانژاد در ادامه بحث خود می‌گوید: اینکه امروز در استان اختلاف هست، بخشی مغرضانه هست و من آن را نمی‌پذیرم و بخشی هم به حق است که استاندار و مجموعه معاونین وی باید با اعضای ستاد آقای روحانی تعامل داشته باشند. البته در راستای توسعه نه سیاست کاری.
وی گفت: نقش آقای استاندار در خصوص تعامل با مجموعه سیاسی حامی دولت تأمین نشده است. ولی متاسفانه دشت‌های پرده بود که آقای احمدی نیامده، وامصیبتا سر دادند و به ویژه در انتخاب معاونین وی به ویژه دو معاون بومی او بحث و حرف‌های وجود داشت و این دو معاون مورد حمایت قرار نگرفتند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با بیان اینکه آقای احمدی در بدو ورودش به استاندار هیچ پیش زمینه‌ای در خصوص به ویژه برخی مسائل استان نداشتند، اظهار کرد: آقای استاندار بعد از اینکه اعضای اصلاح طلب فردی، محفلی یا جمعی موضع می‌گیرند. جلسه‌ای برگزار می‌کند و از تمام سلایق دعوت می‌کند که اعضای ستاد آقای رئیسی حضور پر رنگی نشان می‌دهند و اعضای ستاد آقای روحانی بر عکس حضورشان کمرنگ است. و این مسائل فاصله بین استاندار و اصلاح طلبان را بیشتر کرد.
وفانژاد تصریح کرد: به نظر من هر کسی که این برنامه را ریخت که آقای استاندار در اولین دیدارش دو قشر متفاوت سیاسی را ببیند، اشتباه بود. لذا آقای استاندار ابتدای امر باید با اعضای فعال ستاد آقای روحانی را جلسه می‌گذاشت. و دلیل این کار هم زیاده خواهی عده‌ای بود که نظرشان بر این است.
وی افزود: این عوامل دست به دست هم گذاشت تا از آقای استاندار استقبالی صورت نگیرد و اختلافات تشدید شود. به نظر من اعضای ستاد آقای روحانی و شورای هماهنگی در این قضایا اشتباه کردند.
این فعال سیاسی در پاسخ به سووالی در خصوص عملکرد نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، اظهار کرد: هنوز به رأی که به آقای زارع داده‌ام، دفاع می‌کنم. آقای زارعی عملکرد و پایگاه رأی او متأسی از هم هستند و هر چه ایشان کاشتند، درو می‌کنند. آقای زارعی در واگذاری پست‌های مدیریتی به نیروهای بومی کوتاهی نکرده است. اما هر آدمی یک توانایی دارد. بخشی از مدیران دولت تدبیر و امید از حزب مشارکت بودند که آقای زارع در انتصاب آنها نقش داشتند.
وی گفت: هیچ کدام از مدیران اصلاح طلب استان توفیق نداشتند.
وفانژاد گفت: بعضی از بداخلاقی‌های که در سطح جامعه ما وجود دارد ناشی از سیاست‌های خبری ما است. رویش بی رویه سایت‌های خبری بد اخلاقی را در جامعه دامن می‌زنند.
این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: اصلاح طلب تر و اصولگراتر از بویراحمدی‌ها نداریم. مثلاً در شهرستان کهگیلویه هنوز اصولگرایان و اصلاح طلبانشان گرفتار بعضی مسائل خودشان هستند. در حوزه گچساران نیز خیلی از اصولگرایان گچساران هضم جریان یک نماینده اصلاح طلب می‌شوند، من خوشحالم که یک نماینده اصلاح طلب با 70 درصد به مجلس راه می‌یابد اما این را هم باید بگویم که اصولگرایان گچساران اینقدر خودشان را عمدتاً برای یک سری منافع خورد می‌کنند که با جریان رقیبشان همراه می‌شوند.
وفانژاد گفت: آقای تاجگردون در کار سیاسی زرنگ است و می‌داند چه کسانی را احترام کند.
وی به انتخابات مجلس در دور گذشته اشاره کرد و گفت: لیست امید در شهرستان بویراحمد بزرگترین خیانت بود به نظر من. در شهرستان بویراحمد اصلاح طلبان بر عقاید خود پایبند بودند و چهره کاندیداها هم مشخص بود. بعضی از اصلاح طلبان به طرف آقای زارع آمدند و بعضی هم با آقای بهرامی بودند. رأی آقای بهرامی بیشتر عملکردی بود نه فکری.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای استاندار را یک نیروی اجرایی می دانم، ایشان قدرت نهیب زدن و تشر زدن را دارد. اما این تشر زدن‌ها نباید مقطعی باشد. آقای استاندار زمانی موفق هست که تعاملش با نمایندگان به صفر برسد. هیچ کدام از سه نماینده استان نمی‌خواهند استان نابود شوند، اما وظیفه نماینده این نیست که در کار دولت دخالت کند. استاندار نباید در عزل و نصب‌ها با نمایندگان تعامل داشته باشد و اگر این کار انجام بگیرد تعاملش با اعضای ستاد روحانی هم بیشتر می‌شود.
وفانژاد به مشکلات اقتصادی و کنترل بازار گریزی زد و گفت: بر بازار ما نظارت نمی‌شود.
وی به عملکرد معاونین استاندار پرداخت و گفت: مهندس فیلی توانمندترین معاون عمرانی استانداری است که استان کهگیلویه و بویراحمد به خود دیده است. در حوزه سیاسی، به آقای نظری ارادت خاصی همیشه داشتم و ایشان از یک نمره قابل قبولی از فرمانداری به معاونت سیاسی رفتند. و ما دوست نداشتیم که آقای نظری از فرمانداری برود و ما دوست داشتیم بماند و تمام فریادهای آقای نظری در فرمانداری بویراحمد به حق بود. هر چند آقای کناری فریادها را هم می‌زند.
وفانژاد گفت: هیچ گونه ارتباطی در حوزه شخصی‌ام با آقای استاندار و معاونینش ندارم، اما در مجموعه به تیم استاندار و عملکردشان نمره مثبتی می‌دهم.
وی افزود: در توزیع بودجه توازن نیست، آقای تاجگردون بلاشک اولاً حوزه انتخابیه‌ای خودش را می‌بیند. ایشان در دوره گذشته نگاه قومیتی داشتند و در این دوره کمی متعادل‌تر شدند.
متن کامل صحبت‌های رحمان وفانژاد را در فیلم بالا ببیند
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاحاتی
Iran, Islamic Republic of
اینکه گفتی اصلاح طلبتر و اصولگراتر از بویراحمدی نداریم، خیلی خنده داره. اصولگراتر شاید، ولی اصلاح طلبتر به هیچ وجه نمی تواند درست باشد، هر جا اصلاح طلب ها اسیب دیدند همین شما ها بودید که به نام اصلاح طلبی نفوذ کردید و خراب کردید
بهتره بگویم منفعت طلب
United States
اصلا شما از همه اصلاحاتی تری جناب اصلاحاتی ...
منظور شما اصلاحاتی عزیز از "همین شماها" دقیقا کدام قشر از شماها را به لحاظ منطقه ای یا حزبی یا هر تقسیم بندی که در ذهنتان است را در بر می گیرد ؟
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
دنیا رو ببین که وفانژاد الان با استانداری خوب شده که اصلاح طلبان چشم دیدنش را ندارد. دقیقا هدف مشخصه
Iran, Islamic Republic of
باید گریزی هم به فعالیتهای پیمانکاری و زد و بند هایی که در این مقوله وجود دارد و قراردادهایی که با ترک تشریفات و با تبانی به هفراد خاص داده میشود هم گریزی میزدی....
Iran, Islamic Republic of
سنگ پا فزوین
مجتبی عزیزی
Iran, Islamic Republic of
سلام
متاسفانه در این اوضاع و احوالات جامعه حرف های اپوزیسیونی زدن بسیار رایج شده و این مسئله در این مصاحبه نیز کاملا مشهود است ....
ضمن اینکه این فعال سیاسی در چند مقطع از گفتگو فقط ادای حمایت از مردم و کارهای مفید فایده برای مردم را مهم میداند ولی ذره ای این مهم به واقعیت کلامی تبدیل نمی شود
ایشان در انتخاب دولت فقط سعی میکند جریان اصلاحات را در به وجود آمدن این شرایط کاملا بی تقصیر معرفی کند و متاسفانه تئوری تکرار بزرگ محمد خاتمی را به کل فراموش کرده است و مطالبی از جمله دعوت نشدن تعداد بیشتری از اصلاحاتی ها در جلسه ی با استاندار !!!، انتخاب بومی مدیران توسط زارعی به عنوان عملکرد مثبت ایشان !!!! بدون اینکه به عملکرد این مدیران بپردازد و اینکه اتفاقا صرف انتخاب مدیر بومی اصلا نمره مثبتی نیست بلکه به عکس، ادعای واهی درباره نبود آزادی در گزینش افراد برای استخدام و .... و بازهم متاسفانه شروع به پروژه مظلوم نمایی که لازم است به ایشان یادآوری شود که این مدل کاملا سوخته است و حنایی بی رنگ شده و.... مباحثی از این دست مطرح میکند تا بازهم نمونه ای دیگر از اپوزیسون مآبی رو ببینم و حال آنکه امروز کسی که به فکر مردم است باید مطالبه گر باشد آن هم برای مردمی که اینگونه در عرصه انتخابات شکوه می آفرینند و رئیس جمهوری را بد ۲۵ میلیون رای انتخاب میکنن .... نه اینکه بازهم آدرس غلط و بازهم سزخوردگی برای مردم
چرا به صفوف گوشت و قیمت خودرو و برجام نافرجام و .........که چقدر بی برنامگی و بی تدبیری پشت این قضیه بوده اشاره نمی شود ..
دانشگاهی
United States
این فعال دیگه از کجا در اومد
بابا الکی آدم ها رو بزرگ نکنید
ارجمند. داریوش
Iran, Islamic Republic of
اقلا از اسم خودش نمی ترسه
Iran, Islamic Republic of
چه خودتو تحویل میگیری اقای وفا!!!
تو اندازه این حرفا نیستی که در مورد اصولگراها نظر بدی!
فعلا برید خرابکاری دولتتونو جمع کنید که ملت رو بیچاره کردن!
مگه شما مسئول ارزیابی عملکرد مسئولانی که نمره بدی؟!نمره دادنتون هم مثل عملکردتون مضحک هست!برو پسر جون پفکتو بخور
رضا پورقیومی
Iran, Islamic Republic of
سید جان عمر اصلاحات تمامه و شما هم حدیدا داری زودتر از این دوستانت
Iran, Islamic Republic of
سلام در چکیده مطالب واقعیتها عنوان شده و کاملا متین و قابل تحسین هست
Iran, Islamic Republic of
تو . با این طرفداری بی جا از روحانی وزارع اصلا بویراحمدنماینده نداره
Iran, Islamic Republic of
درسطح كلان دولت نمره اش زيرصفر هست اونوقت شمابا دست و دلبازي نمره قبولي ميدي؟؟؟؟شماها عجب رويي داريد واقعا دولت اصلاح طلبان يكپارچه
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
ک یو کییه ده؟
وفانژاد کیه
امین
Iran, Islamic Republic of
به خدا من اولین باره اسم شما را میشنوم حیف رضاتوفیقی که شما هم ادعای اصلاح طلبی دارید. بسیار مضحک هست که ادعای اصلاح طلبی دارید و از عملکرد استاندار دفاع میکنید
کریمی
Iran, Islamic Republic of
برای اصلاح‌طلبان چون تو ادعای اصلاح طلبی کند تو فقط دنبال پروژه های ترک تشریفاتی مجبوری .
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب تر و اصولگراتر از بویراحمدی‌ها نداریم. مثلاً در شهرستان کهگیلویه هنوز اصولگرایان و اصلاح طلبانشان گرفتار بعضی مسائل خودشان هستند!!!!!!!!!!!!!!!
خنده دار هست ! تحلیل ابکی اقای سیاسی! شما ترکیب رای اقای زارعی که خودت حامی ایشون بود را نگاه کن! بعد اگر تحلیل بلدی از نظر اصولگرا و اصلاح طلب بودن بشکاف!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
حسن
Iran, Islamic Republic of
بابا شما که از همه بیشتر
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اگر از قدیم تا آلان ما اصلاح طلب بودیم من این آقا را در جمع اصلاح طلب ها ندیده ام . فقط پیمانکاری است که در هر دوره ای چه اصلاح طلب چه اصول گرا روش گرفتن پیمان بدون ترک تشریفات را بصورت تکنیکی از آموخته وآن را اجرا می کند .
داریوش
Iran, Islamic Republic of
متن فرمایشات ایشون کمپلت پارادوکس بود یک خط در میاتن جملات همدیگر را نقض می کردند البته چاشنی محافظه کاری هم داشت اما جالبترین پارادوکس این مصاحبه آنجاست که اصولگرایان گچسارانی را که به اقای تاجگردون رای دادند متهم به عدول از مواضع اصولگرایی می کند اما رای دادن خود و دوستان و بزرگترهایشان به اقای زارعی اصول گرا را عدول از مواضع اصلاح طلبینمی داند بلکه ان را نسخه ی شفابخش بویراحمد بر میشمرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1