کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گچسارانی ها همچنان جائی در شبکه استانی ندارند

14 آذر 1393 ساعت 8:41


afsharniaاین مطلب توسط یکی از مخاطبین کبنانیوز ارسال شده است.
سیمای استانی دنا که با پخش اذان از رادیو کار خود را شروع کرد رسالت اصلی آن اشاعه فرهنگ وتمدن بومی وشناسایی استان از نظر توانایی و استعدادهای بومی و ملی این استان بود با گذشت زمان و با جذب نیرو توسط این مرکز در یاسوج این مرکز از شبکه استانی به شبکه ای که صرفا" به شهر یاسوج می پرداخت تبدیل گردید.
با گسترش این شبکه و جذب نیرو توسط این مرکز ترکیب نیروهای استخدام شده در این مرکز منحصرا" به دو شهرستان نورآبادممسنی و یاسوج محدود گشته بطوری که از دو شهرستان بزرگ دیگر استان گچساران و کهگیلویه نیروی بصورت تمام وقت در این مرکز مشغول به کار نبوده و تنها ۳ اپراتور در فرستنده رادیویی گچساران و ۳ اپراتور در فرستنده رادیویی شهرستان دهدشت مشغول به کار بودند.
با تغییر نماینده شهرستان کهگیلویه در سال ۷۵ ترکیب نیرو در صدا وسیمای یاسوج رو به تغییر نهاده و نیروهاdی از شهرستان کهگیلویه به این سازمان راه یافته و مشغول به کار شدند با نفوذ و پیگیریهای نماینده وقت کهگیلویه در سازمان تعدادی از این نیروها موفق به اخذ پست در این مرکز شده و تا حدودی ترکیب مدیریتی این مرکز تغییر کرده ولی هنوز از شهرستان گچساران نیرویی در این مرکز نبوده است.
در سال ۷۹ با اعلام جذب نیروی توسط مدیر وقت و برگزاری آزمون توسط مدیر غیر بومی وقت تعداد ۶ نفر از شهرستان گچسارن در این آزمون قبول و علی رغم کار شکنی و مشکلات اداری توانستند در سازمان مشغول به کار شوند که این آخرین باری بود که از نیروهای گچساران در این سازمان مشغول  به کار گردیدند.
حال پس از گذشت ۱۵ سال از آخرین باری که از گچساران فردی در صدا وسیمای یاسوج به مشغول به کار شده میگذرد.
در حال حاضر و با روی کار آمدن مدیرکل جدید در یاسوج هنوز همان ترکیب مدیریتی چه در حوزه تولیدی و چه در حوزه فنی از دو شهرستان کهگیلویه و یاسوج می باشد.
در حوزه تولید سیما معاونت سیما از اهواز- مدیر تولید سیما از گچساران- مدیر پخش سیما از دهدشت.
بازیگران هنری همه از یاسوج(قابل  توجه بازیگران و مجریان برنامه همه مدت ۲۰ سال است که در این شبکه کارکرده و خبری از هنرمندان بنام گچسارانی نیست مگر در یک یا دو سریال که با حضور هنرمندان گچسارانی مخاطبان زیادی را کسب کرده بود).
در حوزه صدا: معاونت صدا- مدیرتولید- مدیر پخش- ناظر پخش همه از شهرستان کهگیلویه میباشند.
در حوزه فنی: معاونت فنی از اراک- مدیر فرستنده های تلویزیونی- مخابرات - تاسیسات از یاسوج- مدیر فرستنده های رادیویی از اصفهان-مدیر انفورماتیک از فارس بوده که هرکدام مدت ۱۵سال در این پست می باشند.
در حوزه خبر: معاون خبر از استان فارس-مدیر خبر از کهگیلویه و...
این موارد تنها گوشه ای از وضعیت ترکیب داخلی صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد می باشد.
حال این سوال مطرح می شود که چرا با گذشت ۲۰ سال از تاسیس این شبکه در استان هنوز از هنرمندان و دانشگاهیان دومین شهر بزرگ استان در برنامه ها و جایگاههای موجود در این شبکه و استخدام های جدید که بصورت شرکتی در این سازمان صورت گرفته خبری نیست و هنرمندان با استعداد و خوش ذوق شهرستان گچساران همچنان راهی به این شبکه ندارند.
و تاکنون هیچ کدام از نمایندگان شهرستان گچساران بطور جدی توجهی به این مطلب نداشته اند و هنرمندان گچساران و شهر گچساران از نظر پوشش خبری و رویداد های ورزشی در محرومیت کامل به سر می برند شاهد این موضوع عدم پوشش تلویزیونی مسابقات تیم نفت توسط این شبکه می باشد.


کد مطلب: 76449

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/76449/گچسارانی-همچنان-جائی-شبکه-استانی-ندارند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1