تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۷۵۹۶۰
در خصوص سامانه ترمیم نمره آموزش و پرورش؛

فیلم و تصاویر | والدین دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد؛ فردا امتحانات نهایی آغاز می‌شود؛ نه کارت ورود به جلسه صادر شده نه حوزه امتحانی مشخص است / انصافاً این چه وضعی است که آموزش و پرورش سر ما درآورده است، بچه‌هایمان بلاتکلیف هستند / جمالی‌آرند: هیچ دانش‌آموزی با عدم دریافت کارت از حضور در جلسه امتحان محروم نمی‌شود

۱۴
۱
فیلم و تصاویر | والدین دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد؛ فردا امتحانات نهایی آغاز می‌شود؛ نه کارت ورود به جلسه صادر شده نه حوزه امتحانی مشخص است /  انصافاً این چه وضعی است که آموزش و پرورش سر ما درآورده است، بچه‌هایمان بلاتکلیف هستند / جمالی‌آرند: هیچ دانش‌آموزی با عدم دریافت کارت از حضور در جلسه امتحان محروم نمی‌شود
کبنا ؛طق اعلام سازمان سنجش در کنکور سراسری امسال 50 درصد معدل تأثیر دارد. بااین‌وجود سامانه ترمیم نمره یکی از گلایه‌های این روز‌های داوطلبان کنکور کهگیلویه و بویراحمد است؛ موضوعی که با تأثیر قطعی معدل در کنکور به شدت گره خورده است. در کنکور امسال تأثیر معدل در کنکور ۵۰ درصد و آن هم قطعی است که این مسأله موجب شده است، داوطلبان کنکور به فکر ترمیم نمره باشند که این آزمون از فردا در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ اما در حال حاضر دریافت کارت ورود به جلسه (حوزه امتحانی) متقاضیان صادر نشده است و دسترسی به سامانه امکان‌پذیر نیست. به همین جهت والدین و دانش‌آموزان در این خصوص گلایه کردند.
   

فیلم| والدین می‌گویند که لحظه 90 است؛ اما هنوز نه کارت ورود به جلسه آمده و نه حوزه امتحانی مشخص است

یکی از والدین به خبرنگار کبنا نیوز گفت: « این چند روز گذشته هرروز برای کارت ورود به جلسه فرزندم از نجف‌آباد به یاسوج می‌آیم. به‌خدا کرایه ندارم و تکلیف هم مشخص نیست! »
دانش‌آموزی با شناسنامه‌اش به‌شانه‌ام زد و گفت: «می‌رویم کافی‌نت می‌گویند؛ برو آموزش و پرورش. می‌آئیم آموزش و پرورش می‌گویند؛ بروید کافی‌نت! همینجور بلاتکلیف هستیم.»
دانش‌آموز دیگری که آن‌طرف‌تر ایستاده بود، می‌گفت: حداقل حوزه امتحانی را به ما نشان دهند. 
دانش‌آموز دیگری که با تی‌شرت سفید ایستاده بود، گفت: تکلیف‌مان مشخص نیست. نه از حوزه انتخابیه‌مان خبر داریم نه کارت ورود به جلسه گیرمان آمده است. در همین حین یکی از والدین از راه رسید و گفت: انصافاً این چه وضعی است که آموزش و پرورش سر ما درآورده است. بچه‌هایمان بلاتکلیف است.

محمدزاده معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بین والدین و دانش‌آموزان حضور داشت و با آنها حرف می‌زد. والدین هم صدایشان را بالاتر می‌برد و دغدغه فرزند خود را داشتند.
به گزارش کبنا، در حین گفت‌وگو با والدین و دانش‌آموزان بودم که فردی با سگرمه‌های در هم و کُت سورمه‌ای «راه راه» از راه رسید و با عصبانیت گفت: آقا شما کی هستید که دارید از مردم فیلم و عکس می‌گیری؟! به او گفتم؛ خبرنگار. گفت: بیا باهم برویم، روابط عمومی پیش آقای موسوی تا ببینم شما را تأیید می‌کند یا خیر؟ رفتیم، آقای موسوی در محل کارش حضور نداشت. فردی دیگری من را شناخت. این مرد «اخمو» رئیس امتحانات آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بود. او به‌جای پاسخ مردم، والدین و دانش‌آموز با تندی صحبت می‌کرد. نهایتاً هم حاضر به گفت‌وگو در این رابطه نشد. خبرنگار اصرار و او امتناع می‌کرد.
والدین و دانش‌آموزان که این صحنه را می‌دیدند متعجب بودند؛ چرا فردی که معلم و‌ مسئول است اینگونه رفتار می‌کند.
بعد از کلی اصرار او تنها به این جمله بسنده کرد و گفت: این مشکلی کشوری است و با شما صحبت نمی‌کنم. کار خبرنگاری یک کار حرفه‌ای است و شما این حرفه را رعایت نکردی! خبرنگار به او گفت: شما هم حرفه مدیریت را رعایت نکردی!
یکی از والدین می‌گوید: «علیرغم مراجعات متعدد به آموزش و پرورش، سامانه صدور کارت برای داوطلبان ترمیم معدل بالا نمی‌آید و مشکل آن برطرف نشده است و فردا هم اولین امتحان دانش‌آموزان است.»
«حدود ۳ هزار دانش‌آموز شهر یاسوج سرگردان هستند باید به کجا مراجعه کنیم؟ استرس و اضطراب زیادی به آن‌ها وارد شده است. انتظار داریم که تا دوساعت آینده مشکل آن‌ها برطرف شود تا حداقل حوزه امتحانی آن‌ها مشخص شود و ار بلاتکلیفی در بیایم. »
والدین دیگری می‌گفت: «حدود یک هفته است که به سامانه وزارت آموزش و پرورش مراجعه می‌کنیم اما مشکل آن برطرف نشده است؛ وقتی وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند یک کارت دانش‌آموزی صادر کند چگونه اجازه می‌دهد که این دانش‌آموزان علاف شوند؟ امسال کنکور براساس معدل است و از فردا امتحانات شروع می‌شود چه کسی جوابگو است؟»
والدین دیگری با عصبانیت می‌گوید: «وقتی آموزش و پرورش از عهده صادرکردن یک کارت برنمی‌آید چگونه ادعا دارد که می‌تواند کنکور را برگزار کند! چرا این آزمون‌ها را دست سازمان سنجش نمی‌دهند؟ چه کسی باید مشکل این مردم را برطرف کند؟»
او اضافه کرد: از یکم تا دهم اردیبهشت برای ثبت‌نام ترمیم معدل اطلاع‌رسانی شد اما ثبت‌نام به روز‌های بعدی موکول شد؛ انتظار می‌رفت که برای صدور کارت مشکلی به وجود نیاید. لحظه نود امتحانات است اما هنوز حوزه‌بندی انجام نگرفته است. باید یک استان را به عنوان الگو این طرح پایه‌ریزی می‌کردند و اگر پاسخگو بودند آن را کشوری می‌کردند. الان لحظه نود امتحانات هست و دانش‌آموزان ساعت ۷صبح فردا باید در حوزه امتحانی حضور داشته باشند اما هنوز حوزه مشخص نیست.
محمد جمالی‌آرند سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مثل همیشه پاسخگو بود. او با بیان اینکه با همکاری و کمک استاندار کهگیلویه و بویراحمد تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری امتحانات نهایی فراهم شده است، گفت: دانش‌آموزان و داوطلبان از حضور در جلسه امتحان‌ نهایی محروم نخواهد شد؛ لذا هیچ دانش‌آموزی با عدم دریافت کارت از حضور در جلسه امتحان محروم نمی‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان به مدارس خود مراجعه کرده و کارت خود را دریافت کنند.
جمالی‌آرند تاکید کرد: داوطلبان ترمیم نمره تا 2 ساعت آینده از طریق سامانه my.medu.ir کارت خود را دریافت کنند. چنانچه دانش‌آموزی نتوانست کارت خود را دریافت کند با کارت شناسایی به حوزه‌ها مراجعه کرده و سر جلسه امتحان حضور پیدا کند. از این جهت جای هیچ‌گونه نگرانی، دغدغه و اضطراب برای داوطلبان عزیز وجود ندارد.
سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به مدیران مدارس زمان و مکان امتحانات نهایی اعلام شده است، گفت: حوزه امتحانی در شهرستان‌ها و شهر یاسوج مشخص است.
جمالی‌آرند در ادامه از شرکت بیش از ۳۸ هزار دانش‌آموز در آمتحانات نهایی در این استان خبر داد و گفت: امتحانات نهایی در ۱۳ شهرستان و منطقه و در ۲۹۵ حوزه از فردا ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشدند می‌توانند با دسترسی که در سامانه به مدیران داده خواهد شد به مدارس خود مراجعه کرده و از محل برگزاری حوزه امتحانی خود مطلع شوند.
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به دانش‌آموزان و خانواده‌ها اطمینان داد برای دریافت کارت ورود به جلسه هیچ نگرانی نداشته باشند لذا دانش‌آموزان این را بدانند که کارت ورود به جلسه تنها برای احراز هویت است و اگر موفق به دریافت کارت ورود جلسه نشدند از طریق کارت شناسایی معتبر می‌توانند در محل آزمون حاضر شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اولیای دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
اخه امتحان برگزار کردن چه ربطی به استاندار ضعیف استان داره
دوم اقای جمالی دانش اموز باید چند حوزه بره تا کنترل کنند که در کدوم حوزه باید امتحان بده
سوم اخه /امتحانات را بگو کامپیوتر را روشن کن یا خاموش کن اصلا اطلاعی از دکمه هاش نداره بابا اینکاره نیست بیشترین لو رفتن ازمون ها در دوره ایشان بوده البته استانی ها
به کی دل خوش کردی در امتحانات
ترمیم معدل
Iran, Islamic Republic of
خب ما الان ازکجا بدونیم که حوزه امتحانیمون کجاست که باخودمون شناسنامه بیاریم؟؟؟
کیارش
Iran, Islamic Republic of
سلام تورو خدا یکی بگه حوزه برگزاری امتحان ترمیم معدل دوازدهم انسانی یاسوج کجاست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این اشکال در سراسر کشور پیش اومده و مربوط به استان خودمون نیست
من به عنوان والدین دانش آموزان حضور داشتم از نحوه برخورد معاون آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد آقای محمدی زاده که با صبر و حوصله انتقاد ما را پذیرفت و پیگیر مسله بود سپاسگزارم
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی زاده برای همه مرتجعین با صبر و حوصله برخورد میکنه. کاش افراد اینطوری در ادارات زیاد باشند
Iran, Islamic Republic of
خاک توسرش بکننن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
از کجا بدونیم حوزه امتحانی کجاست ک میگی با کارت ملی هم میشه امتحان داد؟؟ همین الان آموزش پرورش یاسوج بودم، میگه ما اطلاعی نداریم باید سایت باز بشه، بخدا ظلم مگه چطوریه؟؟ دقیقا همینه دیگه، از بهمن ماه جگر مارو خون کردن سر ترمیم، الانم ک شب قبل از امتحانه و نه حوزه میدونم کجاست و نه کسی جواب میده، بابا دس خوش
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ککا مشکل کشوری هست و مربوط به وزارت اموزش و پرورش کشور به نطر شما استان ما باید چه کاری انجام بده باید وزیر ضعیف و دار ودسته عوض بشه
Iran, Islamic Republic of
عاقبت دهن کجی به فرهنگیان...
احمد
Iran, Islamic Republic of
انصافا همان آدمی که می گویی اخمو است من حضور داشتم مرتب با همکارانش پیگیر بودند وبا تهران تماس داشتند ویک نفر به نام اقای محمدزاده همان جا جوابگو بودندوایشون گفت نهایتا اگر کارت همه صادر نشود امتحان به تعویق می افتد
Iran, Islamic Republic of
واقعا کارکنان آموزش وپرورش استان نهایت تلاش خودشون رو انجام دادن .بخصوص حوزه سنجش .لحظه به لحظه اطلاع رسانی میکردن.مشکل کشوری بود
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفیم که ایشان بخواهد مدیر کل بشه ضعیف ترین نیروی انسانی در سازمان ،
قهار
Iran, Islamic Republic of
از اموزش و‌پرورشی که تو صادر کردن کارت الان یک ماهه مونده چه انتظاری می شود داشت .مدیران بی سواد و نالایقی که گذاشتن تو اموزش و پرورش اموزش را به قهقرا برده
Iran, Islamic Republic of
وزیر باید عذرخواهی و استعفا بدهد
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
فایل های مرتبط
1