تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۴۷۵۹۱۰
عزم جدی تاج‌گردون برای رصد بخش بهداشت و درمان بدون توجه به حاشیه‌ها؛

چرا تاج‌گردون دغدغه بخش بهداشت و درمان را دارد؟ / صورت مسئله را پاک نکنیم

۲
۱
چرا تاج‌گردون دغدغه بخش بهداشت و درمان را دارد؟ / صورت مسئله را پاک نکنیم
کبنا ؛در چند روز اخیر چندین مکاتبه و پیگیری مهم توسط غلامرضا تاجگردون برای بیمارستان‌های گچساران و باشت و بخش بهداشت-درمان این دو شهرستان صورت گرفته که جای تامل دارد.
در یکی از این پیگیری‌ها، وی خطاب به استاندار نوشته است:
حسب گزارشات موثق واصله، دانشگاه علوم پزشكی استان علیرغم مذاكرات با وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مبنی بر اتخاذ راهكار مناسب برای استفاده بهینه از دو بیمارستان شهید رجایی و نرگسی گچساران( با توجه به سرمایه‌گذاری‌های سنگین انجام شده) و ارائه پیشنهاد قابل بررسی كه قبلاً مكتوب اعلام شده است دستور بررسی و اقدام به تخلیه و جابجایی بیمارستان شهید رجایی را بجای اتخاذ راهكار جدید صادر فرموده‌اند كه این امر به معنی مصداق پاك كردن مسأله بجای حل كردن مسأله است.

پیگیری‌های اخیر تاجگردون در رابطه با بخش درمان  به شرح زیر است.

مکاتبه با وزیر بهداشت در خصوص وضعیت امکانات درمانی گچساران و باشت

برادر ارجمند جناب آقای دكتر عین‌الهی 
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكی 
با سلام و احترام
ابتدا پیشاپیش از تصدیع اوقات پوزش طلبیده و از دستور مساعدی كه برای رفع مشكلات و پیشنهادات مطروحه مبذول می‌فرمایید تشكر می‌شود.
به استحضار می‌رساند شهرستان‌های گچساران و باشت با بیش از ١۵٠ هزار نفر جمعیت در سنوات گذشته نه‌چندان دور، تنها دارای یك بیمارستان بسیار فرسوده بوده (بیمارستان شهید رجایی) كه همین بیمارستان و دو شهرستان مذكور فاقد هر نوع امكانات ضروری از قبیل سی‌تی‌اسكن، ‌ام‌. آر‌. آی، كلینیك، رادیولوژی، ‌ای. سی. یو مناسب و… بود كه با عنایت ویژۀ نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی سنوات گذشته شاهد تحول بسیار قابل‌توجهی از حیث زیرساخت برای برداشتن گامی اساسی در جهت نقش‌آفرینی این بخش و شهرستان در توسعۀ منطقه و جنوب بودیم.
برخی اقدامات انجام‌‍شده در گذشته و تنگنا‌هایی كه ان‌شاءالله با دستور ویژۀ جنابعالی مجدد احیا و اصلاح خواهد شد همراه پشنهادات به شرح زیر تقدیم می‌گردد.
برخی از اقدامات اساسی انجام‌شده:
* در اواسط دهۀ هشتاد طرحی تحت عنوان جایگزین بیمارستان شهید رجایی در قانون بودجه درج شد كه در یكی از سفر‌های دولت جناب دكتر احمدی‌نژاد اجرای این طرح به شركت نفت محول گردید. با تأخیر نسبتاً قابل‌توجهی این طرح در سال ١٣٩۶ به بهره‌برداری رسید و با برنامه‌ریزی دانشگاه و وزارت بهداشت این بیمارستان مجهز به نام «بیمارستان حضرت بی‌بی‌حكیمه(س)  نامگذاری و تبدیل به «بیمارستان مادر و كودك» شد و متعاقباً مركز مجهز‌ای. وی. اف در این بیمارستان راه‌اندازی شد.
* در سال ١٣٩٢ با استفاده از ظرفیت موجود در قانون بودجه، بیمارستان  جدیدی كلنگ‌زنی شد (بیمارستان نرگسی) و در سال ١۴٠٠ افتتاحیه اولیه و سپس تجهیز گردید.
* طبق توافقات  اولیه،  مقرر گردیده بود با صدور مجوزات مربوطه به روش‌های هیأت‌امنایی این بیمارستان مجهز با كمترین فشار به بخش دولتی، تبدیل به بیمارستان تخصصی شده و با چنین اقدامی بیمارستان قدیمی شهید رجایی كه مجهز به  مركز سی‌تی‌اسكن و‌ام. آر. آی (اگرچه سال‌هاست این مركز فاقد كارایی مناسب است) شده بود تبدیل به مركز تروما و جنرال شود تا
با این تقسیم‌بندی، هر سه بیمارستان دارای كاربری و كاربرد مناسب شده و از اتلاف منابع جلوگیری شود.
* بیمارستان متعلق به شركت نفت در حال احداث و ان‌شاءالله در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
* بیمارستان ٣٢ تختخوابی باشت به بهره‌برداری رسیده است.
* پلی‌كلینیك تأمین اجتماعی گچساران نیز احداث و به بهره‌برداری رسید.
* كلینیك‌های تخصصی در دو شهرستان به بهره‌برداری رسیده یا در حال احداث هستند.
تمامی این اقدامات به سویی می‌رفت كه بالاترین خدمات به مردم ارائه شده و متعاقب آن پس از  مجوز مركز آموزشی سلامت، یك واحد مركز آموزشی مناسب زیرمجموعه پزشكی نیز در این شهرستان مجوز داده شده و راه‌اندازی گردد.
اینك:
به هر علتی، آنچه كه برنامه بود به دلیل مشكلات شدید مالی و شكاف بسیار بین منابع و مصارف این مراكز و عدم اتخاذ رویۀ واحد محقق نگردید و اكنون علی‌رغم تلاش تمامی كاركنان و مدیران شریف و دلسوز بخش بهداشت و درمان، وضع كنونی بسیار نامطلوب‌تر از گذشته یعنی قبل از راه‌اندازی این مراكز شده که شایستۀ این سیستم نیست و با راه‌اندازی این‌همه مجموعۀ مناسب ارائه خدمات به مردم در سطح حداقل و نامطلوب است.
با توجه به نكات فوق، بیشنهادات زیر تقدیم می‌گردد و خواهشمندم دستور سریع و صریح برای حل مشكلات صادر فرمایید:
* برای استفادۀ مطلوب از مراكز و سرمایه‌های انجام‌شده دستور فرمایید دانشگاه علوم‌پزشكی استان در اسرع وقت و با هماهنگی معاونت‌های ذیربط، برنامۀ جامع توسعۀ منطقه و بخش را با پیشنهادات مشخص حداكثر ظرف مدت ١۵ روز تقدیم نموده و دستور اقدام صادر فرمایید.
* صدور دستور تبدیل بیمارستان نرگسی به بیمارستانی تخصصی و هیأت‌امنایی با وارد آمدن كمترین فشار مالی و انسانی به دانشگاه و تصویب چارت سازمانی این بیمارستان در كمترین زمان ممكن.
* تقویت و ارتقای بیمارستان حضرت بی‌بی‌حكیمه (مادر و كودك)  به بیمارستان جامع زنان همراه با ارائه کلیه خدمات به بانوان و اصلاح متناسب چارت سازمانی آن برای تبدیل به مركز ویژۀ آموزشی.
* تجهیز و تبدیل بیمارستان شهید رجایی به مركز تروما و بیمارستان عمومی و جنرال.
* عملیاتی‌شدن توافق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و وزارت نفت برای تأمین یكصد میلیارد تومان به‌منظور بازسازی این بیمارستان.
* استفاده و كاربری مناسب از بیمارستان شهرستان باشت.
* ارائه مجوزات مناسب برای بخش خصوصی مثل آنژیو در بیمارستان نرگسی.
* ارائه مجوز و تأمین  ام. آر. آی برای شهرستان و یك دستگاه سی‌تی‌اسكن برای بیمارستانِ جدید حسب قول و توافق قبلی.
* زدودن وضعیت بسیار رقت‌بار نبودِ آمبولانس مجهز در این دو شهرستان كه متأسفانه مورد تمسخر مردم و رسانه‌ها قرار گرفته است .
* ازسرگیری فعالیت اورژانس هوایی گچساران.

پیگیری در خصوص بیمارستان‌های گچساران؛ صورت مسأله را پاک نکنیم
بسمه تعالی
جناب دكتر احمدزاده
استاندار محترم استان
با سلام و احترام
حسب گزارشات موثق واصله، دانشگاه علوم پزشكی استان علیرغم مذاكرات با وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مبنی بر اتخاذ راهكار مناسب برای استفاده بهینه از دو بیمارستان شهید رجایی و نرگسی گچساران( با توجه به سرمایه‌گذاری‌های سنگین انجام شده) و ارائه پیشنهاد قابل بررسی كه قبلاً مكتوب اعلام شده است دستور بررسی و اقدام به تخلیه و جابجایی بیمارستان شهید رجایی را بجای اتخاذ راهكار جدید صادر فرموده‌اند كه این امر به معنی مصداق پاك كردن مسأله بجای حل كردن مسأله است.
خواهشمند است در راستای احترام به حقوق مردم شریف گچساران، استفاده بهینه از امكانات، جلوگیری از اتلاف منابع و نیز در راستای توجه به توسعه و نه توقف در مشكلات، دستور عاجل بر توقف این دستور و تعیین راهكار مناسب صادر فرمایید
غلام رضا تاج گردون
منتخب مردم شریف گچساران و باشت

رونوشت:
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكی جهت استحضار و دستور اقدام پیرو مذاكرات حضوری
رئیس محترم دانشگاه علوم پزشكی استان جهت استحضار و توجه
فرماندار محترم شهرستان گچساران جهت استحضار و اقدام لازم
رئیس محترم شبكه بهداشت و درمان گچساران جهت استحضار و اقدام


پیگیری رفع موانع و مشکلات بیمارستان‌های گچساران و باشت
برادر گرامی جناب آقای دكتر جاودان سیرت
رئیس محترم دانشگاه علوم پزشكی استان
با سلام و احترام ضمن تشكر از همكاری جنابعالی و همكاران محترمتان، در اخبار و اطلاعات اعلامی گذشته توسط مسئولین محترم دانشگاه بطور مكرر اعلام گردیده بود بیمارستان نرگسی گچساران مجهز به مركز سی تی اسكن خواهد شد و حتی بعضا اعلام شد مركز‌ام آر آی نیز راه‌اندازی می‌شود.
در بازدید‌های انجام شده از این مركز و اعلام اعتراض و شكایت مكرر مردم شریف گچساران و باشت مشاهده می‌گردد نه تنها اقدام بایسته و در خور دولت محترم در این زمینه صورت نگرفته است بلكه دیگر بیمارستان عمومی شهر ( شهید رجایی) بدلیل عدم تعیین راهبرد اساسی برای تعیین تكلیف و بهره‌برداری مناسب از هر دو بیمارستان ( با توجه به ضرورت توزیع نوع خدمات و گستردگی شهر) از نظر نوع ارائه خدمات دچار اختلال شده است و مردم در دریافت خدمات سردرگم شده‌اند.
خواهشمند است برنامه اجرایی و مدون آن دانشگاه برای تعیین تكلیف درمان در سطح شهرستان گچساران و استفاده بهینه از مستحدثات و تجهیزات موجود را اعلام تا در جهت اجراء برنامه مدون همكاری لازم صورت پذیرد.

نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
دغدغه تاجگردون به نظرم باید اعتبارنامه‌اش باشد که قطعا رد خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
با این همه بیمارستان باز هم بخش جراحی و داخلی زنان و مردان با هم هستند، لطفا تفکیک شوند تا پرستاری زنان بیمار با پرستار زن و مردان بیمار با پرستار مرد باشند
ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1