تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : ۴۷۵۸۷۵
روایتی عجیب از دو پرونده بزرگ فساد مالی و اداری در کهگیلویه و بویراحمد؛

صحبت‌های بدون تعارف محسنی‌اژه‌ای با باند بزرگ زمین‌خواری، جرایم اقتصادی و فساد اداری در کهگیلویه و بویراحمد / ماجرای پرونده کثیرالشاکی ۱۵۰۰ میلیاردی + فیلم

۳۰
۴
صحبت‌های بدون تعارف محسنی‌اژه‌ای با باند بزرگ زمین‌خواری، جرایم اقتصادی و فساد اداری در کهگیلویه و بویراحمد / ماجرای پرونده کثیرالشاکی ۱۵۰۰ میلیاردی  + فیلم
کبنا ؛محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد دو پرونده‌ی مهم «کثیرالشاکی» و «جرایم اقتصادی و فساد اداری» را به‌طور ویژه مورد بررسی قرار داد.
به گزارش کبنا، در راستای سیاست‌های اتخاذ شده از جانب رئیس دستگاه قضا در دوره جدید ناظر بر رسیدگی‌های مُتقن، سریع و تخصصی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی و همچنین رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در نهایتِ سرعت و دقت و لحاظ موازین قانونی در جهت احقاق حق هر چه سریعتر مالباختگان، سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان کهگیلویه وبویراحمد، رسیدگی و اتخاذ تدابیر پیرامون یک پرونده مهم با محوریت جرائم اقتصادی و فساد اداری و همچنین یک پرونده کثیرالشاکی در این استان، در دستور کار رئیس عدلیه قرار گرفت.

در پرونده‌ی ناظر بر جرایم اقتصادی و فساد اداری، فعالیت شبکه مجرمانه جعل اسناد رسمی و نقل‌وانتقال اراضی دولتی کشف گردید. در قبال این پرونده که در دادسرای مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در حال رسیدگی است، تاکنون تعدادی از اسناد مجعول رسمی کشف و تعداد ۱۰۲ قطعه زمین ثبتی تحت مالکیت دولت (انتقال مِن‌غیرحق) شناسایی شده و رشوه پرداختی به مستخدمان دولتی نیز کشف گردیده است.
رئیس قوه قضاییه در جریان بررسی و مطالعه ضمنی این پرونده، ضمن حضور در جلسه بازپرسی آن، به طرح سؤالات تخصصی از بازپرس پرونده پرداخت و در ادامه با رویکردی آسیب‌شناسانه سؤالاتی را از متهمین پرونده مطرح کرد.
نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه از پرونده کثیرالشاکی ۱۵۰۰ میلیاردی
یکی از متهمین این پرونده که پیش‌تر به شغل مکانیکی اشتغال داشت در پاسخ به سؤالات رئیس قوه قضاییه گفت که در اثر طمع، به شبکه جعل اسناد زمین پیوستم و چندین شماره حساب را به سرشبکه ارائه کردم و در مجموع ۱۵ میلیارد تومان به حساب‌هایم واریز شد.
    
رئیس دستگاه قضا از این متهم پرسید که آیا همسر شما از اقدامات‌تان در شبکه جعل اسناد زمین آگاه بود؟ آیا به شما گوشزد نکرد که ورود این حجم از پول زیاد به زندگی‌تان، چه منشأیی دارد؟ 
متهم در پاسخ به این سؤالات رییس عدلیه گفت که همسرم را در جریان جزییات اتهاماتم گذاشته‌ام. 
وقتی رئیس قوه قضاییه در جهت کشف حقیقت و فرهنگسازی نقش خانواده ها در جلوگیری از رشد یک فساد اداری، به همسر یک متهم در یک استان دیگر زنگ می‌زند و از او تحقیق می‌کند

در اینجا با درخواست رئیس قوه قضاییه، متهم در همان جلسه بازپرسی با همسرش تماس گرفت؛ در مکالمه میان رئیس قوه قضاییه و همسر متهم پرونده، مشارالی‌ها در ابتدا مُنکر آگاهی از اتهامات همسرش شد، اما وقتی متوجه شد که همسرش در حضور قاضی‌القضات، به اقداماتش در شبکه جعل اسناد زمین، اقرار کرده است، اعلام کرد که فقط می‌دانم که همسرم از کار مکانیکی به کار خرید و فروش زمین، تغییر شغل داده است و چندی پیش نیز به مدت سه ماه بخاطر پرونده دیگری بازداشت شده است. 
رئیس دستگاه قضا در پاسخ به همسرِ متهم پرونده تاکید کرد که شما می‌توانستید مانع از اقدامات همسرتان شوید و حداقل از او منشأ پول‌های زیادی که وارد زندگی‌تان شده است را جویا شوید.
   
قاضی‌القضات همچنین بر این نکته نیز تاکید کرد که اگر متهمین پرونده صداقت به خرج دهند، قطعا می‌توانند از ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند، اما چنانچه بر مدار ناراستی اصرار ورزند و حقایق را کتمان کنند و این حقایق در اثر تحقیقات ما کشف گردند، همین امر نشان می‌دهد که متنبّه نشده‌اند و صرفاً در زبان، از تنبّه سخن می‌گویند.
در ادامه، یکی دیگر از متهمین این پرونده‌ی جعل اسناد زمین، در پاسخ به سؤالات قاضی‌القضات گفت که توانایی ردّمال را دارد و می‌تواند پول زمینه‌هایی را که پیش‌تر با اسناد جعلی به فروش رسانده، به خریدار به قیمت روز بپردازد.
در اینجا قاضی‌القضات خطاب به این متهم گفت که با توجه به سابقه شما در جعل اسناد زمین و موارد اتهامی‌تان، فعلاً آزاد نخواهید شد و چنانچه اموالی دارید می‌توانید فهرست آن‌ها را با وکالت دادن به وکیل‌تان برای فروش، ارائه دهید.
در ادامه، یکی دیگر از متهمین پرونده که رئیس پیشین یک اداره بود در پاسخ به سوالات قاضی‌القضات گفت که با حساب‌های فرد دیگری از پیمانکاران پول دریافت می‌کردم و آن‌ها را خرج اداره می‌کردم. 
البته در ادامه با سؤالات تخصصی قاضی‌القضات از این متهم مشخص شد که ادعای او مبنی بر دریافت پول از پیمانکاران برای تجهیز اداره، منطبق با حقیقت نیست.
اما نکته مهمی که رئیس قوه قضاییه بر آن تاکید کرد آن بود که چطور فردی به نام خود حساب بانکی افتتاح کرده و کارت آن را در اختیار متهم پرونده که رییس یک اداره بوده، قرار می‌داد؟ رئیس عدلیه در همین زمینه از متهم پرونده پرسید که آیا آن فرد که حساب به نام او بود، هیچگاه پرس‌وجو نکرد که منشأ این پول‌های وارده به حسابش چیست و چرا این پول‌ها به حساب اداره و یا به حساب شما بعنوان رییس اداره، واریز نمی‌شود؟
رئیس دستگاه قضا در همین راستا تاکید کرد: اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه طُرق کلاهبرداری عناصر سودجو، امر بسیار مهمی است؛ رسانه‌ها در این رابطه وظیفه خطیری برعهده دارند؛ متأسفانه علی‌رغم آگاهی‌بخشی‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفته همچنان برخی مردم، فریب شگرد‌های عناصر کلاهبردار و سودجو را می‌خورند و هم خود و هم دستگاه قضایی را به دردسر می‌اندازند.
روایت رئیس عدلیه از شکاتی که توقع دارند قوه قضاییه پول محکومی که مال و اموالی ندارد را به آن‌ها پس بدهد!
  
رئیس عدلیه افزود: بعضاً مردم بدون اطلاع از ماهیت کار و سابقه یک فرد، پول‌های خود را به او می‌سپارند و بعداً که فردِ کلاهبردار در استرداد اموال، اظهار عجز می‌کند و با برخورد قانونی مواجه می‌شود، فرد مالباخته چنین می‌گوید که قوه قضاییه نتوانست پول من را برگرداند! خُب سؤال از آن فردِ مالباخته این است که چرا بدون تحقیق و بدون اخذ ضمانت کافی، پول و دارایی خود را به آن کلاهبردار سپرد؛ کلاهبرداری که علی‌رغم تمام تحقیقات و بررسی‌ها، مالی از او برای استرداد کشف نمی‌شود و ثابت می‌شود که اموال مردم را حیف و میل کرده است.
قاضی‌القضات تاکید کرد: بازدید و سرکشی‌های من از مراجع قضایی در نقاط مختلف کشور و مطالعه موردی پرونده‌ها با هدف آسیب‌شناسی به منظور پیشگیری از شکل‌گیری برخی پرونده‌های قضایی است؛ پرونده‌هایی که با هوشیاری مردم می‌توانستند اساساً تشکیل نشوند؛ پرونده‌هایی که با هشدار و انذار یک عضو خانواده‌ی متهم، می‌توانستند بوجود نیایند.
اما در ادامه حضور رئیس قوه قضاییه در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، یک پرونده کثیرالشاکی نیز توسط قاضی‌القضات مورد مطالعه ضمنی قرار گرفت. 
متهم: زمین دولتی را می‌فروختم به مردم کمک می‌کردم
   
در این پرونده کثیرالشاکی نیز موضوع اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور و کلاهبرداری از قریب به هفده هزار نفر مطرح است. اتهام انتسابی به متهم این پرونده، تحصیل وجوه نامشروع به میزان یک هزار و دویست میلیارد تومان طی دو سال اخیر است. در پرونده حاضر تعداد هفده هزار و نهصد و بیست و یکنفر در سامانه ثبت شکایات ویژه این پرونده، از دادستانی مرکز استان درخواست تعقیب متهم و مطالبه استرداد وجوه خویش را نموده‌اند. متهم با وصول وجوه کلان از مردم به صورت سپرده اشخاص، تحت عناوینِ مضاربه و مشارکت و سرمایه‌گذاری، موجبات حیف‌ومیل سپرده‌های مردمی را به وجود آورده و باعت اخلال در نظام اقتصادی شده است.
حسب گزارش اولیه‌ی مربوط به این پرونده، در خرداد ماه ۱۴۰۱ میزان وارده به صندوقِ تحت مدیریت متهم پرونده، به طور تقریبی پانصد میلیارد تومان بوده و اعضای آن نیز قریب به هشت هزار نفر بودند و تنها در مدت شش ماه، این مبلغ به بیش از یک هزار و دویست میلیارد تومان و تعداد سپرده‌گذاران به بالغ بر شانزده هزار نفر افزایش یافته و همچنین با توسعه فعالیت دفتر شرکت، روزانه تعداد افراد متقاضی جهت سپرده‌گذاری در این مؤسسه به صورت تصاعدی در حال صعود بوده به نحوی که هر هفته قریب به دو هزار نفر به این تعداد اضافه و قطعاً با ادامه این روند در آینده، جمعیتی سپرده‌گذاران چند برابر وضعیت کنونی می‌شد.
نکته مهم در رسیدگی به این پرونده، ابتکار دادستانی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است که با اطلاع‌رسانی مرحله به مرحله به مردم در خصوص نحوه فروش اموال متهم، مانع از شکل‌گیری اعتراضات مال‌باختگان شد؛ و اکنون، در شرایطی که این پرونده هنوز در مرحله دادسرا است، اموال مال‌باختگان در حال استرداد است.
رئیس قوه قضاییه در جریان بررسی و مطالعه ضمنی این پرونده‌ی کثیرالشاکی، بار دیگر بر اهمیت استیفای تمام و کمال حقوق مالباختگان این قبیل پرونده‌ها و تمهید مقدمات و اتخاذ تدابیر برای پیشگیری از شکل‌گیری پرونده‌های کثیرالشاکی تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا در مورد زمین خواری استان شفاف سازی نشد فقط در شهرستان گچساران در یک مفسده و پروژه صد قطعه زمین خواری صورت گرفته است که مافیای قدرت اول استان پشت آن است / ان شاءالله سربازان گمنام امام زمان به این قضییه زمین خواری و منشاء الله و سرنخ اصلی دست یابند
Iran, Islamic Republic of
در زمینه همین پرونده ها بعضی بستگان استاندار هم دست داشته که انتظار میره پیگیری بشه
لاغر اندام دنا نشین
Iran, Islamic Republic of
پدرومادرم وفک فامیلت، در بهشت برین جایشان باشد
که حقیقت را نوشتی
زنده باد. ...درود برشما
Iran, Islamic Republic of
لطف به داد درختان بلوط کوشک خرزهلدان برسید عده ای سود جو روزانه قاچاق می کنند به شیراز و بوشهر
Iran, Islamic Republic of
ایشالا صدیقی
فرهنگی بازنشسته از دنا
United States
درود و خدا قوت خدمت دادستان محترم کل استان ،
روحیه ی مردمی و فساد ستیزی ایشان زبانزد عام و خاص است.
باز هم می گویم خدا پشت و پناهتون باد
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
چرا ستاد دیه بفکر کارمندان ضامن وام افرادی که بیش از 15 سال در زندانند را پرداخت نمی کند::: هزار تومان دهه نود با دهه 1400 هزار برابر شدة.:::: باید رسانه ها تحقیق کنند::: گویا اشنا بازی می شود
Iran, Islamic Republic of
ضمانت شدند
Iran, Islamic Republic of
ریس قوه قضاییه اول به کار شهرداری یاسوج رسیدگی کند هیچ کس هم جواب گو نیست قانون در شهر داری یاسوج یعنی هر کس اشنا دارد ان قانون است نمونه ان خیابان شهید نیک پی کوچه پایگاه بسیج در محله شرف اباد که کوچه ای که از اول تا الان بالای ۷۰ سال راه عمومی ومحل اب راه عمومی بود ان را تصرف کردن با اینکه شکایت برعلیه تصرف کنند شد رای ماده کمیسیون ماده ۱۰۰ وتحدید نظر هم بر علیه او صادر شد ونزدیک دوسال برای اجرا تخریب شهرداری سهل انگاری میکند وبهانهای مختلف میاورد از شما رسانه محترم تقاضا میکنم پیگیری کنید ببینم چرا اقای شهر دار یاسوج کیهان اشنا چهدر زمانی که در شورای شهر بود وچه در زمانی که شهر دار شد یکیهماقای حسینی معاون منابع انسانی او چرا حکم قانون اجرا نمیکنند چطور هر جا که مردمی که کسب در شهر داری ندارد اگر یک بلوک بگذارند روی هم سری اوامل شهر داری میروند وسایل لنها جمع آوری میکنند میبرند اما کوچه ای که برای بیت المال وراه عمومی هست جلوی شهر دار امدن ان را دیوار کشی کردن‌وراه مردم بستند واب راه عموری بستند ولی شهر داری هیچ کاری نکرد وبا این وجود که مردم شکایت کردن باز هم هیچ اقدامی نمیکنند بنده بعنوان یک شاکی واطلاعات دقیق حاضرم در هر جای ای موضوع را مطرح کنم وشهردار یاسوج را به چالش بکشم البته فقط نهتنها این کوچه باک مسیر اب راهی که دو جوب اب قدمی برای کشاورزی شرف اباد ودولت اباد مه حداقل ۶ متر میشد که در فصل کشاورزی برای کشاورزی ودر فصل دیگر محل اب راه بارشهای زمستانی بود که الان همه را مردم تصرف کردن ومسیر اب راه ذا بسته شده است/تمام مسیر های عمومیرا گرفتند که اگر یم بارش سنگین بیاد تمام ان‌محله بامشکلات سختی روبرو خواهند شد نودز امیری شماره تماس ۰۹۱۲۷۶۱۶۴۴۵
Iran, Islamic Republic of
اینا کیا هستن؟
کجای استان؟
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از کسانی که این مفسدین رو دستگیر کردن خواهشا پرونده تعاونی فرهنگیان گچساران رو هم بررسی کنید. ده برابر این باند غارت شده. بیشتر از این نمی تونم بگم
ریوری
United States
ضمن خسته نباشید به ریاست محترم قوه قضاییه خاهشنن با افراد زمین خوار برخورد جدی صورت بگیرد
Iran, Islamic Republic of
کوشک تا دلت بخواد هست اما منابع طبیعی کمک نمی کنه زمین صاف میکنه می فروشند چند نفری هستند
Iran, Islamic Republic of
پس چطور با اختلاس سال ۱۴۰۰راهداری که ۴۷میلیارد بود برخورد نشد واختلاس های پسران شمخانی
ابراهیم مهدوی پور
Iran, Islamic Republic of
پرونده‌ای که به خواست افراد با نفوذ از مردم با جریمه سنگین وگرفتن ملک ابا اجدادی ملی کردند وکیل بعداً برای خود و به اسم اقوام خویش زراعی بواسطه همین حکم زراعی در دادگاهها پیروز ودادگاه ها هم مهر تایید بر حیله وتقلب آنها زده بر خلاف اینکه بیش از 30سال وطی 15پرونده اثبات مالکیت وخلع ید وغییره وکسانی که ملکشان اینگونه از دستشان رفته تا چند سال پیش همه احکام دادگاه مالک ومتصرف طولانی مدت آنها را اثبات کرده ولی الان نفوذ وپول ورشوه همه چیز بر عکس شده آیا اینگونه پروندها را جدی رسیدگی میکنند ریس عدلیه یا نه ومیبایست مردم ضعیف حقشان را بگیرند
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفاً با این افراد زمین خوار سفت و سخت برخورد قانونی بشود بعدش خیالتان راحت باشد این ها یک باند بسیار بزرگ هستند که نفوذ بسیار زیاد تو شهرداری تا اداره ثبت اسناد و راه شهر سازی داشتند و خیلی بیشتر از این تعداد زمین جعل و سند سازی به فروش رساندن
علی جامعی
United States
استدعا دارم ریاست شجاع و مبارز قوه قضاییه دست چند وکیلی نزول خوار که در اصفهان از شغلشان سو استفاده میکنند و با نوشتن قرارداد یکطرفه بعد از پرداخت پول نزول مال مردم رو صاحب میشن را رو کنند ‌ و حکم سنگین انها رو علنی کنند تا این بدعت بد در جامعه اسلامی ما جمع گردد و در این شرایط کساد کشور عزیزمان عده ای دارا و توانمند کیسه ندوزند و سو استفاده نکنند
سام
Iran, Islamic Republic of
ای قاضی القضات،راه پیشنهادی برای بشری که به ترفند دیگران را برای مطامع خویش فدا میکند فدا کردن شخص مجرم است،تگر متهم را دستگیر و هر قطعه از بدنش را به طلب کاری با تعیین قیمت عضو بدهند هیچ فردی جرات خطا نخواهد کرد،،راه دوم قوه محترم قضاییه و مجلس قانون مجازات مرگ برای فساد پولی و اختلاس بنویسند و مفسد فی الارض کنند،تمام همراهان فساد را نیز مثل زمان خلخالی به جوخه بفرستند کسی جرات فساد نخواهد کرد،
علی
United States
یه سری هم به بهزیستی بزنید ببینید مجوزمراکز بهزیستی رو چه کسی گرفته ؟! چرا مدیران وقت از جایگاه خود سواستفاده کرده ان و بنام بستگان خود ولی به سود جیب مبارک خودشان این مراکز رو در چنگ و دندان گرفته اند و سالانه صدها میلون و یا میلیاردی تومن به جیب میزنن ......مگه سازمان بازرسی که اصلا انگار در این استان نیست ..یا کارش چیه ؟.اداره اطلاعات مگه شما نباید به اینگونه فسادها رسیدگی مالی اداری محرمانه داشته باشید ..؟....همه دستگاههای دولتی محل فساد شده اند مردم محروم این شهر چقد باید ببنند و تحمل کنن و دستگاه ناظری هم کاری نکنه
Iran, Islamic Republic of
آیا جناب اژه ای درباره باغ ازگل همینطور با دقت و قاطعیت ورود کردن ؟
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر کلیه کسانی که با جدیت با مفسدان اقتصادی و خلاف کاران و اختلاس گران برخورد می کنند
حسین حشمتی کارمندبازنشسته
مشخص است که رسیدگی سریع به پرونده های کلان مالی وکثیر الشاکی توسط قوه قضائیه میزان اعتماد مردم. به دستگاه قضایی وکلا رژیم جمهوری اسلامی ایران را بالا خواهدبرد،به شرطی که فراگیر و همیشگی باشد ومردم ازطریق رسانه هادرجریان روند رسیدگی هاوبرگردانیدن اموال ملت توسط قوه قضائیه اقدام شودوالاصرف رسیدگی کفایت نمی کند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام امیدیه خوزستان در زمینهای شرکت نفت مغازه و منزل ساختند کسی پیگیر نیست
Iran, Islamic Republic of
با بی قانونی محکم برخورد کنید .بازرس بزارید تا چک کنن روند حکم های که میدن
ی
Iran, Islamic Republic of
عجب داستانی...
Iran, Islamic Republic of
من يه سؤال دارم
كي اونا رو مجبور به سرمايه گذاري كرده جز حرص و طمع خودشون
وقتي سود ٤٠ درصدي ماهانه داشتن چرا شكايت نكردن اين سود حلال بود؟
يه كلاهبردار با استفاده از طمع خودشون كلاهشون رو برداشته
مگه دولت به كلاهبردار مجوز داده يا به مالباخته تعهد بازپرداخت سود كه تجمع كنند
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
در مورد ازگل هم سریعتر اطلاع رسانی کنید آقای اژهای!!!!
طاها
Iran, Islamic Republic of
آیا کسی نیست از معاون سیاسی اسبق استاندار /سوال کنه ک این همه زمین خواری برا چی هست و آیا کسی نیست ک ایشون را باز خواست کنه تا معلوم بشه سر شبکه شون کجاهست
علیرضا دشتسنانی
Iran, Islamic Republic of
آقای اژه ای بداد داگستری های استان بوشهر سعداباد دستستان برسید، پرونده معمولی و مشخص را ابنقدر معطل و بیجواب میگذارند که شاکی و متشاکی یا همدیگر را ازبین میبرند خسته میشوند که همه چیر را رها میکنند و ظالم هرکاری خواست سر مظلوم درمی آورند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر قوانین از بازدارندگی لازم برخودار باشند و مجازات های مرتکبین برحسب نوع و حجم و میزان آن رسانه ایی شود و جزای آن برای مردم واضح و روشن منعکس شود حساب کار دست سایر خلافکاران هم می آید و باعث کاهش جرائم و تخلفات می شود.
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
1