کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

شهر و شهرداری رهاشده‌ی یاسوج / آقای آشنا به وظایفتان بچسبید

2 ارديبهشت 1403 ساعت 18:52

برخی فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی نزدیکان آشنا در عرصه رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی بیانگر عزم جزم شده این نزدیکان آشنا برای رسیدن به دورنمایی به نام انتخابات مجلس است. یقیناً کیوان آشنا نمی‌تواند انکار کند و ادعا نماید که از این فعالیت‌ها بی‌اطلاع است؛ بلکه باید خود وی را بانی و عامل این نوع فعالیت‌ها دانست.


با پیروزی احمدی‌نژاد شهردار وقت تهران در انتخابات نهم ریاست‌جمهوری از یک رابطه خاص در عرصه سیاسی ایران پرده‌برداری شد. آن هم این که کرسی شهرداری می‌تواند سکوی پرش خوبی برای رسیدن به مناصب بالاتر باشد. البته این امکان برای ریاست‌جمهوری فقط در شهرداری تهران ممکن است چرا که قبل از آن هم هر فردی را به‌عنوان شهردار تهران منصوب نمی‌کنند و شهردار انتخابی در پایتخت باید حتماً از یک سبقه و صبغه سیاسی و اجرایی و مدیریتی برخوردار باشد. همچنان که در این دوره و با وجود همه مخالفت‌ها و نادیده‌گرفتن اصول بدیهی قانون علیرضا زاکانی از سوی شورای شهر تهران به‌عنوان شهردار انتخاب شد. علاوه بر محمود احمدی‌نژاد بعدها که قالیباف به شهرداری رفت وی نیز شهرداری را به‌مثابه یک ستاد انتخاباتی مدیریت می‌کرد. قالیباف به ریاست‌جمهوری هنوز نرسیده است ولی توانست ریاست یکی دیگر از قوه در کشور را به دست بیاورد.
مشابه این وضعیت یعنی حضور در شهرداری و بعد عبور از این مرحله برای رسیدن به مناصب بالاتر را در شهرداری یاسوج نیز شاهد هستیم. محمد بهرامی منتخب این دوره مجلس شورای اسلامی در بویراحمد بزرگ بعد از آن که از سوی شورای شهر یاسوج در اواخر دهه هشتاد به‌عنوان شهردار معرفی شد با وجود سن کم خیلی زود از دل شهرداری فعالیت‌ها و تحرکات انتخاباتی خود را کلید زد. بهرامی در بهار 1390 به بهانه شرکت در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی از شهرداری استعفا داد و در حالی که در آن دوره و بعد از اتفاقات سال 1388 اصلاح‌طلبان در صحنه انتخابات حضور نداشتند خود را یک اصلاح طلب معرفی کرد و توانست با کسب رای نسبتاً خوبی بعد از زارعی و هدایتخواه سوم شود. بهرامی از آن تاریخ صحنه و میدان انتخابات را رها نکرد او حتی در دولت همسویش یعنی دولت حسن روحانی نیز به هیچ جایگاهی نرسید؛ اما با این وجود مقاومت و برنامه ریزی سبب شد وی در نهایت به نمایندگی مجلس برسد. نکته جالب در مورد محمد بهرامی آن است که او در طول تمام این سال‌ها بر عملکرد موفق خود در شهرداری انگشت می‌گذارد و همه اعتبار خود را مرهون آن دوره می‌داند تا این گونه القا شده باشد که شهرداری یاسوج ظرفیت تولید نماینده مجلس را دارد. ضمن آن که مردم نیز خاطره خوبی از شهرداری بهرامی در ذهن خود دارند.
البته که چنین ظرفیتی نیازمند پیش‌شرط‌های مهمی است و قرار نیست هر کسی شهردار شد و بعد پا در وادی انتخابات نهاد از  ابتدا یک نماینده بالقوه باشد. رأی پایین نستیهن مقدم شهردار سابق یاسوج در این انتخابات که البته حضورش  در این عرصه را ازیک‌طرف باید نوعی بی‌تدبیری و عدم تحلیل شرایط دانست و از سوی دیگر نوع اضطرار و فرار مقدم از اتفاقات شهرداری دانست. اما هر چه بود مقدم هرگز نتوانست در نقش کپی و نمونه‌ای از محمد بهرامی در این گذار ظاهر شود.
حالا اما نوبت به یک شهردار دیگر رسیده است تا در اوج ضرورت برای انجام وظایف نمایندگی‌اش خود و شهرداری را وقف حادثه‌ای نماید که مشخص نیست کی باید و چه اتفاقاتی در این مسیر پیش آید.
کیوان آشنا که از ابتدا شهردار شدنش با حواشی زیاد همراه بود در نهایت به‌عنوان شهردار معرفی شد. او البته وقتی مقدم از شهرداری استعفا داد اولین کسی بود که به‌واسطه ذوق از این رفتن و پیش‌بینی جایگزینی خود اعلام کرد مقدم برای حضور در انتخابات مجلس از شهرداری استعفا داده است و خود از اولین کسانی خواهد بود که از مقدم حمایت خواهد کرد. البته در طول ایام انتخابات هیچ حرکتی از سوی آشنا به نفع مقدم دیده نشد. حالا نیز آشنا بر سر دوراهی مقدم شدن و یا بهرامی شدن شهر را رها کرده است غافل از اینکه اصل در این مسیر آن است که کارنامه درخشانی در شهر به جا گذاشته شود تا آن وقت این خود مردم باشند که مطالبه حضور شهردار موفقشان را در صحنه انتخابات داشته باشند.
برخی فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی نزدیکان آشنا در عرصه رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی بیانگر عزم جزم شده این نزدیکان آشنا برای رسیدن به دورنمایی به نام انتخابات مجلس است. یقیناً کیوان آشنا نمی‌تواند انکار کند و ادعا نماید که از این فعالیت‌ها بی‌اطلاع است؛ بلکه باید خود وی را بانی و عامل این نوع فعالیت‌ها دانست.
 این‌همه در حالی است که شهر و شهرداری به حال خود رها شده است و حتی همان امورات روزمره نیز به‌مانند سابق نمی‌چرخد.
یاسوج امروزه به‌عنوان یکی از مقاصد خوب و بالقوه گردشگری کشور در جنوب مطرح است که این مهم نتیجه عملکرد و فعالیت‌های مجموعه بزرگی از مدیران، رسانه‌ها و خود گردشگران قبلی است و لازم است شهرداری به‌عنوان متولی اصلی امورات شهر از این میراث معنوی نه‌تنها حراست نماید که آن را تقویت و سبب ارتقا این امکان برای شهر و شهروندان گردد.
هیچ نشانه‌ای از ابتکار و نوآوری و تصمیم شهردار و شهرداری برای طرح و تبیین برنامه‌های مربوطه دیده نمی‌شود و آن چه که از شهر کماکان جلوه‌گری می‌کند چاله و چوله‌های خیابان‌های یاسوج است. با کوچک‌ترین پیشامد طبیعی به‌مانند بارش‌های اخیر در ایام تعطیلات، شهر تعطیل و شاهد اتفاقات و حوادث ناگواری بودیم.
همه امکانات شهرداری و به‌ویژه روابط‌عمومی این مجموعه متعلق به شهروندان است و باید در مسیر بهبود زندگی مردم در شهر گام بردارند کوچک‌ترین فعالیتی از سوی این مجموعه در مسیر برنامه‌های شخصی شهردار یقیناً مصداق عینی بی‌قانونی و تخلف سنگین هستند.
نکته پایانی آن که بهترین تبلیغ، عملکرد مطلوب و موفق در وظیفه‌ای است که بر دوش شهردار و یا هر مدیر دیگری گذاشته شده است.

نمونه تبلیغات شهردار یاسوج در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به شرح زیر است.
   

 


 


کد مطلب: 475047

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/475047/شهر-شهرداری-رهاشده-ی-یاسوج-آقای-آشنا-وظایفتان-بچسبید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1