کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقدی بر صحبت‌های مهدی روشنفکر در صحن علنی مجلس؛

آقای روشنفکر فکر می‌کنید در مجلس چکاره بودید؟ / مردم به واسطۀ بی‌تدبیری و ناکارآمدی بعضی افراد، در فقر مانده و از اسب افتاده‌اند؛ اما اصالت و شرافت خود را با پول و وعده‌های دنیوی معامله نمی‌کنند

21 اسفند 1402 ساعت 22:38

قطعاً دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی می‌دانند که چالش‌ها و آسیب‌های موجود در کجا‌ها بوده و اگر قرار باشد که کسی در مورد صحت انتخابات صحبت بکند، به استناد قانون اساسی، شما نیستند. پس به قانون تمکین کنید و یقین بدانید که در این نظام، آنقدر چشم‌های بینا و نظارت‌های هوشمندانه‌ای وجود دارد که نمی‌گذارند کمترین حقی از مردم پایمال شود.


مهدی روشنفکر، نماینده فعلی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون روز دوشنبه 21 اسفندماه در صحن علنی مجلس سخنرانی کرد و گفت: «خرید و فروش آرا توسط برخی افراد و کارتل‌های اقتصادی کاملاً مشهود بوده و نیاز به پیگیری جدی دارد. به چه دلیل به افرادی اجازه داده می‌شود که با یک شماره ملی آن هم با شماره ملی افراد فوت شده و زنده رأی دهند؟ در شرایط فعلی که مردم با مشکلات اقتصادی جدی مواجه هستند و به عشق نظام و خدمتگزاران خود به پای صندوق‌های رأی آمدند نباید مسئولان، مردم را نسبت به سرنوشت خود ناامید کنند.» یکی از کاربران فضای به صحبت‌های مهدی روشنفکر واکنشش نشان داد که در ادامه آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید:

فیلم| مهدی روشنفکر: اعتراضم را ارسال کردم / خرید و فروش آرا توسط برخی افراد و کارتل‌های اقتصادی کاملاً مشهود بوده / شورای نگهبان بر اساس مستندات ارائه شده به تخلفات انتخاباتی در بویراحمد بزرگ رسیدگی کند / باید با افرادی که در حوزه انتخابیه بویراحمد بزرگ پول پاشی کردند برخورد شود / عدم نظارت و کنترل درست صندوق‌ها در این دوره کاملاً مشهود بود

کاربر فضای مجازی نوشت: انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری، رویکردی متفاوت از گذشته داشت. اول اینکه با پیام مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ۴ اصل«مشارکت حداکثری، رقابت همه جناح‌های سیاسی، سلامت انتخابات و امنیت انتخابات»، حضور مردم را مصداقی از فریضه الهی دانستند که دستاورد قابل قبولی داشت. دوم اینکه با تأسیس شبکۀ انتخاب، مردمی که می‌خواستند فرد منتخب را با معیار‌های فن بیان، تسلط بر مسائل، آگاهی از برنامه و تدبیر در مقابل چالش‌های انتخاباتی، برگزینند، از طریق شبکه‌های سیمای استان، بهتر از گذشته، انتخاب کردند. سوم اینکه برخی از رسانه‌ها و مطبوعات با تسلط بر رویداد‌های اجتماعی و سیاسی و همچنین تحلیل‌های متقن و مستند، شیوۀ انتخاب برتر را آسان‌تر کرده بودند. موارد دیگری از جمله تشکیل ستاد‌های انتخاباتی و حضور منتخبین در تمامی مناطق و شهرستان‌ها، زمینه‌ای بود تا مردم بتوانند با دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و عملکرد‌های آنان آگاهی بیشتری بدست آوردند و تصمیم آگاه‌تری بگیرند.
لذا جناب آقای مهدی روشنفکر، نماینده کنونی شهرستان‌های سه‌گانه بویراحمد، به دلایلی که مشروحاً بیان می‌شود، نتوانست اعتماد مردم را بدست آورد. متأسفانه‌ایشان در صحن علنی مجلس اظهاراتی داشتند که واقعاً جای تأسف دارد. برای تنویر افکار عمومی و صیانت از آبرو و رأی مردم مطالبی را معروض می‌داریم.
آیا اکثریت ارکان مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد با جنابعالی همراه نبود؟
آیا فرمانداران، بخشداران و دهیارانی که باید اعضاء هیأت‌های اجرایی را انتخاب می‌کردند، ‌امین شما نبودند؟
آیا از قدرت سیاسی حاکم بر موقعیت فعلی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، بر خوردار نبودید؟
آیا به حضور تمام وقت و اِشراف اطلاعاتی دستگاه‌های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی، اعتماد ندارید؟
آیا دستگاه قضایی استان را‌ امین مردم در نظارت و تأمین سلامت انتخابات نمی‌دانید؟
آیا خود را به عنوان نماینده مردم و تنها مسئول اجرای انتخابات سالم قبول ندارید؟
و مهمتر از همه، آیا این مردم، شایسته این توهین و افتراء بودند؟
جناب آقای روشنفکر؛
این مردم باید به واسطه کدام تدبیر شما، دوباره اعتماد می‌کردند؟
آیا شاخص‌های عینی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دامداری، نفت و گاز، مدیریتی و هرآنچه بتواند، نمودی از توسعه منطقه باشد، ارائه نمودی؟
در حوزۀ آموزش و پرورش، چند درصد معلمان و دانش‌آموزان به واسطۀ مدیر منتسب به شما در آموزش و پرورش، به شما اعتماد کردند؟
در حوزه کار و کارگری، مراکز خدماتی و تعاونی، چند درصد مردم به واسطۀ برخی مدیریت‌های ناکارآمد که در این ۴ سال جابجا کردی، به شما اعتماد داشتند؟
چند درصد مجموعه اداری و جامعه هدف بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های سه‌گانه بویراحمد، به جنابعالی اعتماد داشتند؟
این مردم با عشق به نظام و با تأسی از فرمان ولی امر خود پای صندوق‌هایی رفتند که امین، فرمانداران و بخشداران شما مدیریت آن را بر عهده داشتید. تمام کسانی که مجری و برگزار کنندۀ این انتخابات بودند، از لحاظ سیاسی به شما مرتبط بودند و یقیناً از نظر فهم و دانایی متفاوت از شما فکر می‌کنند. مگر این مردم را چه فرض می‌کنید که در صحن مجلس می‌گویید برای آن‌ها پول پاشی کردند؟ درست است که این مردم به واسطۀ بی‌تدبیری و ناکارآمدی بعضی افراد، در فقر مانده و از اسب افتاده‌اند لیکن اصالت و شرأفت خود را به پول و پارتی و وعده‌های دنیوی معامله نکرده و نمی‌کنند. بنابراین سزاوارِ مردم باصداقت ما نیست؛ چرا که اگر خود را در تراز این مردم میدانستید، این تهمت بزرگ را در پیشگاه ملت ایران و رسانه‌های دنیا بیان نمی‌کردید.
قطعاً دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی می‌دانند که چالش‌ها و آسیب‌های موجود در کجا‌ها بوده و اگر قرار باشد که کسی در مورد صحت انتخابات صحبت بکند، به استناد قانون اساسی، شما نیستند. پس به قانون تمکین کنید و یقین بدانید که در این نظام، آنقدر چشم‌های بینا و نظارت‌های هوشمندانه‌ای وجود دارد که نمی‌گذارند کمترین حقی از مردم پایمال شود.


کد مطلب: 473699

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/473699/آقای-روشنفکر-فکر-می-کنید-مجلس-چکاره-بودید-مردم-واسطۀ-بی-تدبیری-ناکارآمدی-بعضی-افراد-فقر-مانده-اسب-افتاده-اند-اما-اصالت-شرافت-خود-پول-وعده-های-دنیوی-معامله-نمی-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1