کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد 9 ماه با سرپرست اداره‌ می‌شود / سحر تاجبخش غافل از مسائل سازمان هواشناسی!

30 شهريور 1402 ساعت 22:37

اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بر خلاف آئین‌نامه‌ها و قوانین 9 ماه با سرپرست اداره می‌شود و گویا عزمی برای سامان دادن به این وضعیت وجود ندارد و سحر تاجبخش و مسوولان ارسد استان کهکگیلویه و بویراحمد این اداره‌کل هواشناسی را در گوشه‌ای از شهر رها کرده‌اند.


اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بر خلاف آئین‌نامه‌ها و قوانین 9 ماه با سرپرست اداره می‌شود و گویا عزمی برای سامان دادن به این وضعیت وجود ندارد و سحر تاجبخش و مسوولان ارسد استان کهکگیلویه و بویراحمد این اداره‌کل هواشناسی را در گوشه‌ای از شهر رها کرده‌اند.
به گزارش کبنا، نقش سازمان هواشناسی بر فعالیت‌های روزمره مردم  بر کسی پوشیده نیست و نتایج مطالعات هواشناسی از گستره وسیع‌تری برخوردار شده و نیاز به آن در غالب ابعاد زندگی جوامع و کشورها اجتناب ناپذیر شده است. طبق آمارهای اعلام شده سازمان هواشناسی جهانی، حدود ۹۰ درصد از تعداد رخداد مخاطرات طبیعی، ۷۰ درصد از تلفات جانی و ۷۵ درصد خسارات مالی مربوط به خاطرات جوی است. متأسفانه مدت زیادی است که حواشی و نابسامانی گرفتار سازمان هواشناسی از مرکز تا برخی استان‌‌ها شده و تاجایی که بارها بحث رفتن سحر تاجبخش مسلمان بر سر زبان‌ها افتاد و مطلب داغ رسانه‌ها بود. تاجبخش مسلمان علاوه بر اینکه از بعضی از موضوعات مربوط به سازمان هواشناسی غافل مانده و اخیراً هم رسانه‌ها درباره آن مطالبی زیادی را به رشته تحریر در آورده‌اند، مسائل و موضوعات مختلف اداره کل هواشناسی استان‌ها دیگر برایش اهمیت ندارد.
فارغ از این مسئله «سحر تاجبخش مسلمان» 9 ماه پیش علی کرمی را به عنوان سرپرست اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد منصوب کرد و هنوز که هنوز است این اداره‌کل مهم با سرپرست اداره می‌شود و کسی هم نیست که از تاجبخش در این باره سئوال کند.
بر اساس اطلاعات پایگاه خبری کبنانیوز، زمان سرپرستی علی کرمی در اداره‌کل هواشناسی آنقدر به درازا کشیده شد که سازمان بازرسی به این مسئله ورود کرده و تذکرات لازم را داده است.
اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در زمان رضا کاکاوند دچار حواشی زیادی شد و این سازمان از رسالت‌های اصلی خودش دور مانده بود در زمان کاکاوند هیچگونه افزایش دانش هواشناسی در سطح عمومی و تخصصی برای عامه مردم و متخصصان رخ نداد و در واقع حضور کاکاوند در روزهای آخر مأموریتش تفریحی بود و هر موقع که میلش می‌کشید به اداره‌کل هواشناسی سر می‌زد و این در حالی است که توسعه زیرساخت‌های کشور، داده، اطلاعات و محصولات جوی و اقلیمی پایه کار بسیاری از فعالیت‌های عمرانی از جمله شهرسازی، سدسازی، فعالیت‌های کشاورزی و... است در دی‌ماه 1401 به دلیل داده‌های اشتباه و دیر وقت سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد برف 18 سانتی شهر یاسوج را قفل کرد و ادامه ماجرا....
 


کد مطلب: 467277

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/467277/اداره-کل-هواشناسی-کهگیلویه-بویراحمد-9-ماه-سرپرست-اداره-می-شود-سحر-تاجبخش-غافل-مسائل-سازمان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1