کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان هواشناسی اعلام کرد

بارش باران تابستانی در استان‌های شمالی و جنوبی/ هوا در شهرهای زیارتی عراق گرم‌تر می‌شود

11 شهريور 1402 ساعت 19:52

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی استان‌های شمالی و جنوبی طی امروز و فردا خبر داد. بیشینه دمای امروز کربلا ۴۳ درجه خواهد بود.


رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از احتمال بروز رگبار و رعد و برق در برخی از مناطق استان خبر داد.
ولی بهره‌مند افزود: با توجه به بررسی سطوح مختلف نقشه‌های پیش یابی و الگوهای مختلف جوی و شاخص‌های ناپایداری، طی سه روز آینده جو غالب مناطق سردسیری و ارتفاعات با افزایش ابر، احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق مرتفع پیش بینی می‌شود.
وی ابراز داشت: در مناطق گرمسیری غالباً آسمان صاف تا کمی ابری و به لحاظ دمایی نیز افزایش نسبی دما تا پایان هفته ادامه دارد.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان گفت: بر اساس وضعیت هوای ۲۴ ساعت گذشته لنده با بیشینه دمای ۴۱.۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر یاسوج با کمینه دمای ۱۴.۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان شد.
همچنین پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در ارتفاعات مازندران،‌اردبیل، ارتفاعات مرکزی کرمان،‌جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، فردا در اردبیل،‌گیلان، مازندران،‌جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، شمال فارس، ارتفاعات زاگرس‌ مرکزی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق،‌ وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک روی می‌دهد.
دوشنبه تا چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف است و تنها در ارتفاعات مازندران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
از روز یکشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر دما به‌طور نسبی کاهش یافته و پدیده غالب در شرق کشور طی روزهای آینده وزش باد شدید گاهی گردوخاک و کاهش کیفیت هواست. همچنین فردا دریای خزر مواج و متلاطم است.
به گزارش تسنیم، امروز آسمان شهرهای نجف، کربلا و کاظمین صاف همراه با وزش باد گاهی باد شدید و احتمال رخداد گردوخاک و برای سامرا صاف و غبارآلود همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.
بیشینه دما شهر کربلا 43 درجه و شهرهای نجف، کاظمین و سامرا نیز 44 درجه خواهد بود. 


کد مطلب: 466535

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/466535/بارش-باران-تابستانی-استان-های-شمالی-جنوبی-هوا-شهرهای-زیارتی-عراق-گرم-تر-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1