کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پی صحبت‌های سخنگوی شورای نگهبان مطرح شد

آقای طحان نظیف یک تیم بازرسی بفرستید؛ تا بگویند، بشنوید و ببینید مدیران کهگیلویه و بویراحمد چگونه انتخاب شدند و منتسب به کدام نماینده مجلس هستند

11 مرداد 1402 ساعت 13:15

آیا دخالت نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب‌ها به‌طور دقیق گزارش می‌شود و آیا این دخالت‌ها که ریشه اصلی توسعه نیافتگی استان می‌باشد در بررسی صلاحیت نمایندگان فعلی لحاظ می‌شود یا خیر؟ 


آیا دخالت نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب‌ها به‌طور دقیق گزارش می‌شود و آیا این دخالت‌ها که ریشه اصلی توسعه نیافتگی استان می‌باشد در بررسی صلاحیت نمایندگان فعلی لحاظ می‌شود یا خیر؟ 
 هادی طحان‌نظیف _ سخنگوی شورای نگهبان_ در جمع دانشجویان خوزستانی شرکت‌کننده در سومین دوره تربیتی و تشکیلاتی شهید جهان‌آرا در پاسخ به سووال دانشجویی، گفت: «اگر دخالت یک نماینده در امور اجرایی و عزل و نصب‌ها محرز باشد در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار خواهد گرفت، اما برخی از موارد که در افکار عمومی با عنوان دخالت مطرح می‌شود، مشاوره است.» سخنان سخنگوی شورای نگهبان بیشتر شبیه یک تعارف است؛ چرا که او در زمان‌های دیگری هم این سخنان را مطرح کرده بود. در واقع بیان این جنس حرف‌ها در محافل گوناگون خود نشان دهنده این است که دخالت نمایندگان فعلی در عزل و نصب‌ها محرز است. «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها»
متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد این موضوع از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رعایت نمی‌شود که هیچ، بلکه آنقدر پیاز داغش زیاد شده که دیگر همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد؛ کوچک و بزرگ می‌دانند که «فلان» مدیرکل یا «بهمان» معاون منتسب به کدام نماینده مجلس است.
آقای طحان نظیف، راستش را بخواهی، هر کس در هر اداره‌کلی کاری دارد، ابتدا ریشه و اصل و نسب و طایفه مدیرکل و معاون آن دستگاه دولتی را در می‌آورد و بعد به آن اداره‌کل می‌رود. در بعضی از ادارات ما طایفه و قوم و خویش حرف اول را می‌زنند که ریشه همه اینها در دخالت بدون چون و چرای نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران است.
آقای طحان نظیف؛ کافی است که شما یک تیم بازرسی به ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد بفرستید، تا ببینید و بشنوید و بگویند که برخی از مدیران چگونه و به پشت گرمی چه کسی یا کسانی انتخاب شدند! عملاً شایسته سالاری را تعطیل کردند و قوم و خویش بازی و صندوق رأی جایگزین آن شده است!
آقای سخنگو در حالی که فشار برخی نمایندگان مجلس برای انتصاب نزدیکان خود در مناصب اجرایی ادامه دارد، و حضرتعالی و همکاران‌تان معتقد هستید که با توجه به‌ سوگند نمایندگان برای صیانت و حفاظت از قانون اساسی، اگر نماینده‌ای بخواهد سهم‌خواهی کند و در عزل و نصب‌ها دخالت کند خلاف استقلال قوا و موضوع اصل ۵۷ قانون اساسی است. اما باز هم می‌بینیم که این دایره دخالت‌ها گسترده‌تر می‌شود. البته این را هم می‌دانیم که دخالت‌ها به طور دقیق به شماها گزارش داده نمی‌شود!
هر چند که می‌دانیم آنچه که به جایی نمی‌رسد، فریاد است.
 


کد مطلب: 465483

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/465483/آقای-طحان-نظیف-یک-تیم-بازرسی-بفرستید-بگویند-بشنوید-ببینید-مدیران-کهگیلویه-بویراحمد-چگونه-انتخاب-شدند-منتسب-کدام-نماینده-مجلس-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1