کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

12 مدیری که در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد عزل می‌شوند

27 ارديبهشت 1402 ساعت 20:20

در سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد برخی از مدیران ناکارآمد استان عزل می‌شوند؛ به نظر می‌رسد برخی از مدیران بانک‌ها به دلیل عملکرد نامطلوب‌شان در ردیف اول لیست معزولین قرار دارند.


در سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد برخی از مدیران ناکارآمد استان عزل می‌شوند؛ به نظر می‌رسد برخی از مدیران بانک‌ها به دلیل عملکرد نامطلوب‌شان در ردیف اول لیست معزولین قرار دارند. 
به گزارش کبنا، ابراهیم رئیسی در 30 خرداد 1400 با شعار مبارزه با فساد، دولت را به دست گرفت. رئیسی که سابقه ریاست قوه قضائیه کشور را دارد، با همان روحیه، نشان داده در مبارزه با ناکارآمدی‌ها با کسی شوخی ندارد. در حالی که کمتر از دو سال از حضور او در پاستور می‌گذرد، به مدیران اجازه داده بود تا امتحان خود را پس دهند. اما حالا زمان نمره دادن رسیده و رئیسی در سفرهای استانی، مدیران ناکارآمد را عزل می‌کند. در سفر او به خوزستان و بوشهر، جمعی از مدیران ناکارآمد عزل شدند.
در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری تأکید کرد یکی از هداف سفرهای رئیس جمهور، برخورد با مدیران ناکارآمد و عزل آنهاست.
حال گفته می‌شود قرار است اواخر خرداد و یا تیرماه رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کند. در حالی که مدیران پرتلاشی در این استان مشغول فعالیت هستند، اما سازِ جمعی از مدیران نیز با مجموعه مدیریتی استان ناکوک است.
احمدزاده _استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ از جمله استانداران فعال کشور است که دیپلماسی فعالی دارد؛ ترافیک سفر مسئولین کشوری در ماه‌های اخیر به استان، نشان دهنده این دیپلماسی است. علاوه بر احمدزاده، مدیرعامل آب منطقه‌ای، مدیرکل امور مالیاتی، مدیرکل اقتصاد و دارایی، فرماندار بویراحمد، و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان از جمله مدیران فعال و پای کار کهگیلویه و بویراحمد هستند.
اما برخی از مدیران، با توجه به عملکردشان نشان داده‌اند کارایی لازم را ندارند و احتمال می‌رود در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد عزل شوند.
مدیران برخی از بانک‌ها به دلیل عملکردشان، متهم ردیف اول هستند. بسیاری از آن‌ها به جای آن‌که در پی رفع مشکلات مردم محروم کهگیلویه و بویراحمد باشند، به دنبال جلب رضایت مدیران کشوری و دریافت تشویقی از سوی آنها هستند. این مدیران، لبخند مردم استان را به لبخند رؤسایشان می‌فروشند. از جمله مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که  به بهانه تعادل مصارف و منابع، متقاضیان تسهیلات را رد می‌کند. به نظر می‌رسد با توجه به روحیه رئیسی، در سفر به کهگیلویه و بویراحمد، فرحبخش مدیرعامل بانک کشاورزی استان عزل شود.
البته مدیران ناکارآمد بانک‌ها تنها به بانک کشاورزی محدود نمی‌شود و مدیرعامل بانک مسکن نیز در ردیف مدیران ناکارآمد قرار دارد. چرا که اخیراً این بانک در نهضت ملی مسکن رتبه آخر را کسب کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز بارها از عملکرد بانک‌ها انتقاد کرده است. در تسهیلات ازدواج، تولید و ... یک پای انتقادها از کم‌کاری بانک‌ها بوده است.
آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز که تبدیل به حیاط خلوت سیاسیون شده است در معرض این تغییر و تحولات قرار دارد؛ چندی پیش نیز در فضای رسانه‌ای و سیاسی استان خبر عزل عزت‌خواه پیچیده شد. ازاین‌رو به نظر می‌رسد مدیرکل آموزش و پرورش نیز از جمله معزولین باشد.
اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در طول یک سال گذشته با حواشی متعددی روبه‌رو بوده است؛ از به انحراف رفتن تسهیلات مشاغل خانگی تا ناکارآمدی‌های مدیریتی، این اداره‌کل را بارها سرتیتر رسانه‌های استان قرار داده است. حتی جمعی از بازرسان وزارت برای بررسی انحراف در تسهیلات به کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند. البته گفته می‌شود واعظی‌زاده خود پیش‌دستی کرده و استعفا داده است. به نظر می‌رسد در صورت عدم موافقت با استعفای او، در سفر رئیس جمهور به استان، او از معزولین باشد. در خود بدنه اداره کار افراد متخصصی حضور دارند که می‌توانند در قامت مدیرکلیِ این اداره عمل کنند. استاندار می‌تواند از آن‌ها به‌جای واعظی‌زاده استفاده کند.
از سوی دیگر هنوز حکم مدیرکلی محمد راستا در راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تأیید نشده و او با حکم سرپرستی فعالیت می‌کند. عملکرد او در پروژه‌های استان و انتقاداتی که از سوی مسئولین استانی و کشوری از او در خصوص نهضت ملی مسکن می‌شود، او را نیز در ردیف معزولینِ احتمالی قرار داده است.  
مدیرعامل شرکت گاز استان نیز بارها از سوی رسانه‌ها مورد نقد قرار گرفته است؛ استخدام‌های خارج از ضابطه در این مجموعه یکی از مهمترین انتقادات به بهادر مدیرعامل این شرکت است.
مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و ورزش و جوانان نیز به دلیل عملکردشان در لیست احتمالی معزولین قرار دارند.
البته برخی از معاونین استانداری، فرمانداران و رؤسای دانشگاه‌های استان در طول یک سال و نیم گذشته، عملکرد قابل قبولی از خود نشان نداده‌اند و احتمال می‌رود در هر مورد، یکی از آن‌ها عزل شود.
اما به هر حال باید نشست و دید تا زمان سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد چه اتفاقاتی در استان رخ می‌دهد؛ شاید برخی از مدیران تا آن زمان دست به اصلاح شیوه مدیریتی خود زده تا از گزند برکناری در امان بمانند.


کد مطلب: 462439

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/462439/12-مدیری-سفر-رئیس-جمهور-کهگیلویه-بویراحمد-عزل-می-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1