کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

طایفه‌سالاری در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد؛ از دنا تا پاتاوه / آقای رئیس جمهور لطفاً جوانان شایسته را دریابید / ما هنوز به وعده‌های شما در برخورد با مدیران متخلف امید داریم

19 ارديبهشت 1402 ساعت 19:17

در حالی که دولت سیزدهم با شعار مبارزه با فساد بر سر کار آمد، اما همچنان نمونه‌هایی از آن در دستگاه‌ها و ادارات کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.


در حالی که دولت سیزدهم با شعار مبارزه با فساد بر سر کار آمد، اما همچنان نمونه‌هایی از آن در دستگاه‌ها و ادارات کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
به گزارش کبنا، نظام اداری کهگیلویه و بویراحمد به دلایلی همچون قدمت کم تاریخی و بستر طایفه‌ای موجود، بر خلاف سایر استان‌های کشور به درستی ثبات نگرفته و از گوشه و کنار آن خبرهایی از فساد سازمانی همچون انصابات طایفه‌ای و سیاسی و به‌کارگیری و استخدام‌های فله‌ای به گوش می‌رسد. هر بار بخشی از این تخلفات عیان می‌شوند، اما باز در بر همان پاشنه می‌چرخد و روز دیگر چنین خبری از دستگاه‌ دیگری منتشر می‌شود.
در روزهای اخیر اخباری مبنی بر استخدام‌های بی‌ضابطه در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد از سوی رسانه‌های استان منتشر شد. اما کماکان اقدامی از سوی این شرکت صورت نگرفته است.
گفتنی است بر اساس اسناد موجود بیش از 10 نفر به صورت فله‌ای و بدون طی ضوابط مرسوم، در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد به‌کار گرفته شده‌اند. چنین اقداماتی در شرکت گاز دارای سابقه است. پیش از این نیز اخباری مبنی بر استخدام‌های طایفه‌ای در شرکت گاز تنگ پیرزال منتشر شده بود.
گفته می‌شود در شرکت گاز لوداب و مارگون نیز به‌کارگیری‌های خارج از ضابطه وجود دارد. حتی رؤسای شرکت گاز پاتاوه و دنا نیز نزدیکی‌های سببی با مدیرعامل شرکت گاز استان دارند.
بخشی از افرادی که اخیراً در شرکت گاز استان به‌کار گرفته شده و آن بخشی که در نوبت استخدام هستند، نزدیکی‌هایی با یکی از نمایندگان استان دارند. از سوی دیگر، ریحان بهادر نیز خود منتسب به همین نماینده است و گفته می‌شود از نزدیکان اوست.
هر چند برخی در حال حاضر به‌کار گرفته شده و در شرکت گاز مشغول شده‌اند، اما برخی دیگر با این ادعا که از طرف وزارت نفت و نماینده نامه آورده‌اند، هم‌اکنون در نوبت استخدام‌ هستند. بیش از هر چیز باید جلوی این فساد سازمان‌یافته گرفته شود و سپس به سراغ فسادهای گذشته رفت.
اطلاعات موجود نشان می‌دهد برخی از افرادِ نامه‌به‌دست، نه از نظر تخصص و نه از نظر شایستگی‌های ضروری، هیچ‌یک از شرایط استخدام در این شرکت را ندارند. از سوی دیگر، بسیاری از جوانان شایسته کهگیلویه و بویراحمدی بیکار هستند. بنابراین چنانچه قرار است استخدامی صورت گیرد، باید فراخوان عمومی زده شود تا همگان بتوانند در آن شرکت کنند.
دولت سیزدهم که ملقب به صفت مردمی است با شعار مبارزه با فساد بر سر کار آمد. از سوی دیگر به سید ابراهیم رئیسی لقب «امید مستضعفین» داده‌اند. بنابراین انتظار می‌رود جلوی چنین وضعیتی را بگیرد. چرا که بخش زیادی از آرایی که به او داده شده، بر مبنای باور به عزم رئیسی برای مبارزه با فساد بوده است. حتی در این دولت بود که روی سوت‌زنی برای گزارش فساد مانور زیادی داده شد.
از آنجا که ریحان بهادر مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد وجود چنین تخلفاتی در دوره مدیرعاملی خود را نخواهد پذیرفت، لازم است کمیته ویژه‌ای جهت بررسی علت شکل‌گیری فساد در نحوه به‌کارگیری نیرو در شرکت گاز استان تشکیل شود تا بیش از این قانون و ضابطه قربانی رابطه و خویشاوندسالاری نشود.


کد مطلب: 462119

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/462119/طایفه-سالاری-شرکت-گاز-کهگیلویه-بویراحمد-دنا-پاتاوه-آقای-رئیس-جمهور-لطفا-جوانان-شایسته-دریابید-هنوز-وعده-های-برخورد-مدیران-متخلف-امید-داریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1