کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا شخصیت‌های برجسته استان را معرفی می‌کند؛

شخصیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمدرضا سیاه‌پور کیست؟

1 ارديبهشت 1402 ساعت 14:16

در کهگیلویه و بویراحمد نیروهای انسانیِ شاخص و برجسته‌ای وجود دارند که در این پایگاه خبری به تناسب به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.


کهگیلویه و بویراحمد هر چند از نظر بسیاری از شاخص‌های توسعه در رده استان‌های توسعه‌نیافته و کم‌برخوردار کشور قرار دارد، اما از نظر نیروی انسانی، توسعه‌یافته به نظر می رسد.
نیروهای انسانیِ توسعه‌یافته بسیاری در خارج از استان مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند که در این پایگاه خبری به فراخور به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
محمدرضا سیاه‌پور که در حال حاضر معاون نظارت و بازرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران و سرپرست معاونت اجرایی دادسرای عمومی و انقلاب تهران است، دادستانی شهرستان بن و بازپرسی دادسرای ویژه تهران را نیز در کارنامه خود دارد.
بر اساس بررسی‌های کبنانیوز سیاه‌پور قاضی خوشنام و خوشفکر کهگیلویه و بویراحمدی که مسیر ترقی را گام به گام طی کرده، فارغ از نگاه قومیتی، جناحی و طایفه‌ای عمل می‌کند. این در حالی است که برخی دیگر از نیروهای انسانیِ استان متأسفانه گرفتار آفت طایفه‌اندیشی و قوم‌گرایی هستند.
این نگاه فراقومیتی را در خانواده او نیز می‌توان دید. آن‌طور که مشهور است خانواده سیاه‌پور یک خانواده مصلح و مردم دار در منطقه بوده‌اند و از پدربزرگ این قاضی به عنوان یک انسان شجاع و مصلح یاد می‌شود که همیشه منافع مردم برای او بر منافع شخصی و فردی‌اش ارجحیت داشته است.
خود او نیز در این مدت، آن‌قدر مطلوب عمل کرده که توانسته جایگاه‌های مناسبی در مرکز کشور به دست بیاورد. قطعاً در آینده نیز اتفاقات خوشایندی در مورد او خواهیم شنید.
سیاه‌پور را به عنوان قاضی‌ای می‌شناسند که علاوه بر کاهش جرم، در پی اصلاح واقعی اجتماعی است. این موضوع را می‌توان در احکام متفاوت او برای مجرمین دید. در یکی از موارد، جوانی که مرتکب جرمی شده بود، از سوی سیاه‌پور به‌گونه‌ای متفاوت مجازات شد. نوعی از مجازات که مشابه آن در ایران محدود است.
گفتنی است سیاه‌پور برای جوانی که از جرم خود اظهار ندامت و با دستگاه‌های نظارتی همکاری کرده بود، به جای مجازات زندان، مجازاتش نوشتن یک مقاله 50 صفحه‌ای در مورد احترام به حقوق شهروندان در نظر گرفته شد.
صدور چنین احکامی علاوه بر آثار تنبهی و اصلاحی، منجر به کاهش اثرات منفی حبس و زندان بر افراد، خانواده آنها و جامعه می‌شود و گام مؤثری برای کاهش آمار زندانیان در کشور نیز هست.
بنابراین کشور و کهگیلویه و بویراحمد به‌شدت نیازمند چنین انسان‌های توسعه‌یافته‌ای است؛ چرا که همان‌طور که یکی از بزرگان نیز گفته بود، آدم‌های توسعه‌یافته می‌توانند یک منطقه را توسعه دهند.
وجود چنین سرمایه‌هایی در کهگیلویه و بویراحمد را باید برای توسعه استان به فال نیک گرفت.
کبنانیوز در آینده به معرفی سایر نیروهای انسانیِ شاخص و برجسته در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد پرداخت.


کد مطلب: 461357

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/461357/شخصیت-های-استان-کهگیلویه-بویراحمد-محمدرضا-سیاه-پور-کیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1