تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۲۵
کد مطلب : ۴۶۰۰۷۵
پرونده ویژه برای فردا؛

اپیدمی هلدینگ گرایی در کهگیلویه و بویراحمد (به همراه مروری بر سابقه)؛ از غریب‌پور و تقوی‌نژاد تا مسعودی‌اصل و روشنفکر/ خیزش کهگیلویه و بویراحمدی‌ها برای فتح شرکت‌های دولتی که منشأ حیف و میل و دریافت حقوق‌های نجومی است! (بخش اول)

۱۰۱
۶
اپیدمی هلدینگ گرایی در کهگیلویه و بویراحمد (به همراه مروری بر سابقه)؛ از غریب‌پور و تقوی‌نژاد تا مسعودی‌اصل و روشنفکر/ خیزش کهگیلویه و بویراحمدی‌ها برای فتح شرکت‌های دولتی که منشأ حیف و میل و دریافت حقوق‌های نجومی است! (بخش اول)
کبنا ؛مقدمه: این نوشتار در چندین شماره ترتیب داده شده و در ابتدا با ذکر پیشینه، ریشه‌ها و علل و عوامل شکل‌گیری پدیده هلدینگ گرایی در استان پرداخته و کلیه کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در پیدایش این امر دخیل بوده (از جمله خداداد غریب پور، سید کامل تقوی نژاد، غلامرضا پناه، عدل هاشمی پور، حاجی محمد موحد، محمدعلی وکیلی، غلامرضا تاجگردون، ایروان مسعودی اصل، محمد بهرامی، غلام محمد زارعی، نادر منتظریان، مهدی روشنفکر و... ) و مسبب و عامل منفی توسعه آن بوده و مرکز نشینان استان محسوب می‌شوند، به همراه سوابق هلدینگی و افعال و اعمال ترویج این اپیدمی با رویکرد نوچه گرایی و نوچه پروری واکاوی شده و در انتها به تحلیل امکانی و آثاری عدم انتفاع آن‌ها در توسعه عمومی استان پرداخته خواهد شد و افکار عمومی را به عنوان مدعی و هم داور در مطالبه‌ی پرسش‌هایی از این دست که این افراد چه سهمی در توسعه استان و کار‌های عام المنفعه داشته‌اند و چه نقش منفی در رشد اقوام سالاری و‌فامیل گرایی در استفاده از منافع فردی و بعضا سیاسیِ شرکت‌های دولتی داشته‌اند و... به نظاره خواهد نشست. لذا شایسته است این یادداشت چند قسمتی، به دقت خوانش شده تا در پایان به داوری درست و ضرورت آن در نقدِ مروجان بیماری هلدینگ گرایی در استان پی برد.
قصه اخیر نامه‌نگاری نماینده محترم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به ریاست مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت و بکارگیری برخی از اقارب اجتماعی و سیاسی، فتح بابی شد برای ورود به بیماری اداری - اقتصادی هلدینگ گرایی که ریشه در فساد و ناکارآمدی شرکت‌های دولتی برای تبدیل شدن به محلی برای استراحت و اُتراق و باربندی اقتصادی برای خود و نسل‌های بعد دارد. شرکت‌های دولتی یکی از عوامل فسادزا در اقتصاد ایران شده که بخش بزرگی از بودجه کشور را نیز در خود می‌بلعد و بازده این شرکت‌های جز زیان برای مردم و تخصیص بخشی از بودجه جاری کشور برای جلوگیری از ورشکسته شدن آن‌ها، چیز دیگری نخواهد بود و برآیند نهایی آن مصیبتی بر مصیبت‌های اقتصادی کشور است. {این مسأله را وزیر اسبق اقتصاد در دولت روحانی (دکتر طیب نیا) در مصاحبه‌ای به صورت مختصر و با خشم و بیزاری از این شرکت‌ها بیان داشته است. }
مرقومه مهدی روشنفکر به محمد باقر قالیباف برای جای دادن برخی از افراد در مناصب بالای هلدینگ‌های اقتصادی و انعکاس آن، باعث شد که بیش از پیش ضرورت ریشه‌یابی عطش سیری ناپذیر کهگیلویه و بویراحمدی‌ها برای راهیابی به شرکت‌های دولتی (در سطوح متفاوت از جمله هیأت مدیره و... ) و استفاده از مزایا و منافع آن مورد واکاوی و بررسی قرار گیرد و به تحلیل آن پرداخت که اساساُ از چه برهه و دوره‌ای سیاسیون استانِ کوچک و محروم کهگیلویه و بویراحمد با مفهوم هلدینگ‌های اقتصادی و شرکت‌های دولتی و اینکه حیاط خلوت اقتصادی و محل لَمیدَن و لُمبیدَن افراد غیرمتخصص و بعضاً ناپاکدست است و از این طُرفه می‌توان انبان مالی خود را بست و برای چندین پشت خود توشه‌ای از اموال عمومی جامعه را برداشته و خوش داشت برای زنسل‌های مابعد خود!
حافظه سیاسی و اقتصادی مردمان کهگیلویه و بویراحمدی تا قبل از دولت اول حسن روحانی چندان با واژگان هلدینگ و بنگاه‌های اقتصادیِ دولتی و.... آشنایی چندان نداشته و اگر در این حوزه فعالیت‌هایی بود، در چنان سطح پایینی بود که جنبه عمومی و عام نیافته بود و این رویکرد آشنایی و ورود به این عرصه‌ها در ابتدای دولت روحانی با تصدی‌های اقتصادی برخی از بچه‌های استان (خداداد غریب پور و سید کامل تقوی نژاد)، اپیدمی هلدینگ گرایی و خیزش عمومی برای فتح مناصب مهم در شرکت‌های دولتی، فضای عمومی استان را فرا گرفت؛ به تعبیری دیگر می‌توان گفت این دو را می‌بایست بنیانگذاران سُنت هلدینگ گرایی در کهگیلویه و بویراحمد دانست. این دو و بخصوص خداداد غریب پور، نخستین کسانی بودند که اشتهای سیری ناپذیر سیاسیون کهگیلویه و بویراحمد را با پدیده هلدینگ و شرکت‌های دولتی و اینکه با کمترین زحمت می‌توان به حقوق‌های نجومی و زندگی‌های مرفه و لاکچری و بریز و بپاش‌های آنچنانی از نوع درآمد‌های دولتی را تحریک کردند و آتش بی‌تابی برای ورود به این هلدینگ‌ها را بر جان مردمان این دیار انداختند.
قابل دکر است که پیش از این دو، عدل هاشمی پور در قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء نیز بخشی از مقدمه‌سازی و بنیانگذاری و آشنایی مردمان کهگیلویه و بویراحمد با پدیده‌ی شرکت‌های دولتی و اشتغال و تصدی مسئولیت‌های سودآور و منفعت‌آور را عهده دار بوده است که البته نوع کارِ قرارگاه از نوع سرمایه‌گذاری نبوده و بلکه رویکرد عمرانی و سازندگی داشته است و تا حدودی تفاوت‌هایی با بقیه دارد که در جای خود (در بخش مربوط به عدل هاشمی) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
خداداد غریب پور یک شبه به قله شرکت‌های دولتی و فتح سنگر به سنگر هلدینگ‌های اقتصادی دست یافته بود؛ شروع وی از شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی وابسته به بزرگترین بانک دولتی ایران (بانک ملی) با شرکت‌های پتروشیمی شازند اراک، شرکت توسعه صنایع بهشهر، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو)، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، شرکت ایران ترانسفر، گروه صنعتی بارز و شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو آغاز کرد.
سپس در آذر ۱۳۹۷، به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) رفت و سمت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و ریاست سازمان توسعه و نوسازی معاون و صنایع ایران را عهده دار شد. ‌ایمیدرو دارای ۸ شرکت اصلی و ۵۵ شرکت عملیاتی در زمینه صنایع فولاد، آلومینیوم، مس، سیمان و مواد معدنی می‌باشد که از جمله شرکت آلومینیوم ایران، شرکت ملی فولاد ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد خوزستان، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت ملی سرب و روی ایران، شرکت احداث صنعت، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، مجتمع فولاد میانه، مجتمع فولاد قائنات و... تنها برخی از شرکت‌های اقماری این سازمان هستند. تعداد نماد‌های معاملانی شرکت‌های وابسته به‌ایمیدرو در بازار بورس ایران بسیار زیاد و داری ارزش بسیار بالا (تقریباً حدود نیمی از ارزش بازار بورس ایران) هستند و غول بازار بورس ایران محسوب می‌شود که تنها سه تا چهار نماد آن می‌توانند به راحتی شاخص بورس را بالا و یا پایین نگه دارند. این غول اقتصادی، صنعتی و معدنی ایران با ظرفیت‌های عظیم و سرمایه در گردش و دارایی‌های گسترده‌ای که دارد، می‌توانست در حوزه‌های متعدد برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد مورد کاربست قرار گیرد و حداقل در حد تأسیس و احداث کارخانه‌ای کوچک و یا استخراج و توسعه ظرفیت‌های معدنی استان اثرگذار باشد که مبنایی برای اشتغال قابل توجهی از جوانان و متخصصین و تحصیلکرده‌های مرتبط باشد و آورده‌ای اقتصادی نیز برای گردش‌های مالی و بانکی استان جهت تقویت منابع مالی و بانکی کهگیلویه و بویراحمد جهت پرداخت تسهیلات به مردم و همچنین احیاناً آورده در راستای درآمد مالیاتی برای استان نیز باشد.
غریب پور بعد از آن به هلدینگ سرمایه‌گذاری سپهر بانک صادرات ایران (سهامی عام) رفت که شرکت‌های تابعه آن در ۸ گروه {ساختمانی(شرکت سرمایه‌گذاری عمران و توسعه اوج سپهر اصفهان، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه سپهر فارس و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ساختمان سپهر تهران)، شرکت انرژی سپهر، بازار سرمایه و خدمات مالی (شرکت آرمان توسعه مبین مهر سپهر و شرکت واسپاری سپهر صادرات)، زنجیره نیشکر (شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی)، گردشگری (شرکت گردشگری سپهر جم)، سخت‌افزار و نرم‌افزار (شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و شرکت پرداخت الکترونیک سپهر)، معدنی (شرکت گروه توسعه صنایع معدنی مبین و شرکت تحقیق و گسترش صنایع معدنی پارس) و دانش بنیان (شرکت فناوری‌های نوین سروش سپهر)} می‌باشند که این هلدینگ بزرگ اقتصادی نیز در حوزه‌های متعدد و مرتبط با ظرفیت‌های اقتصادی، معدنی و صنعتی و کشاورزی استان، شرکت‌های متعدد فعال دارد. نماد معاملاتی این هلدینگ، تحت عنوان «وسپهر» در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران در حال معامله است. سرمایه در گردش هنگفت این هلدینگ بزرگ می‌توانست در راستای ایجاد، تأسیس و راه‌اندازی شرکت‌هایی در حوزه‌های معادن، کشاورزی و... در کهگیلویه و بویراحمد راهگشا باشد.
در دولت ابراهیم رئیسی، غریب پور به هلدینگ بزرگ خوارزمی (سهامی عام) رفت که شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت توسعه برق و انرژی سپهر، شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی خوارزمی، شرکت گروه خدمات بازار سرمایه الگوریتم، لابراتوار‌های سینادارو، شرکت تجارت گستران خوارزمی، شرکت خوارزمی اینوستمنت، شرکت تولید و توسعه‌ایستگاهی نیرو پارسه، شرکت توسعه مدیریت سرمایه خوارزمی، شرکت توسعه معادن صدر جهان، کارگزاری آینده نگر خوارزمی و شرکت نفت و گاز و پتروشیمی زیما می‌باشد. نماد معاملاتی این شرکت، تحت عنوان «وخارزم» در بازار اول بورس اوراق بهادار ایران در حال معامله است. سرمایه در گردش و دارایی و قدرت سرمایه‌گذاری این هلدینگ بزرگ اقتصادی نیز بسیار زیاد بوده و ظرفیت‌های توسعه و بهره‌برداری و احداث در حوزه‌های ذکر شده را دارد که همچنان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت‌های توسعه‌ای عظیم بی‌نصیب مانده است.

ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

احمدرضا
United Kingdom
خدا و ره روشنفکر بیا کلا مردم را بیدار و مطالبه گر کرد.
برادر محترم وقتی هیچی روی حساب کتاب نیست و پاسخگویی وجود ندارد از هیچ شخصی نمیتوان خرده گرفت. نخوری.... ایخرنش!!! منتظرت نمیمون...به نطرم همزمان تحلیل شخص‌ها به تحلیل سازکارها هم بپردازید.
کا غنجعلی
Iran, Islamic Republic of
کار روشنفکر تمامه
کا غنجعلی
Iran, Islamic Republic of
کار روشنفکر تمامه
ارمغان
United Kingdom
به نام زاگرس و محرومین به کام رفقا و اقارب و اغنیا و البته نوچه های حلقه به گوش.....خلاصه پدیده هلدینگیسم از تاجگردون تا وکیلی.
مهر گستر
United Kingdom
کاش یه روز همشون جمع بشن ببینیم د قیقا برا استان چیکار کردن؟؟ کاش زمین‌هام کنار زمین‌های بعضیا بود.
محمد رضا
United Kingdom
اخ سی هلدینگ..واژه هلدینگ جدیدا مث واژه چوب بازی و مهتره...ادمه تحریک ایکنه...ا
مجید
United Kingdom
اگر شایسته سالاری و نگاه به فقرا شاخص باشد همه رفوزه هستن

اگر فقط اشتغال به هر قیمتی ملاک هست///
ناشناس
United Kingdom
خدا دونه برخی ادمایی رو میشناسم این جماعت بها بهشون دادن و حقوق نجومی میگیرن که مجموعه تهی هستن..صفر مطلق.پاشو ایزنه ورپاشو$ از بس ادبار ضعیفن
بویراحمد
United Kingdom
جوانان استان انقد ذوب در واژه هلدینگ هستن و نسبت بهش واکنش نشون میدن که نسبت به شاهنامه حساس نیستند.
Iran, Islamic Republic of
👌👌👌👌
Iran, Islamic Republic of
حسادت خوب نیست چه اشکال دارد هم استانی ما پست بگيرد
سلام
Iran, Islamic Republic of
به نظرتون رسانه های توی استان اصفهان یا آذربایجان هم می نویسن چند نفر رفتن هلدینگ فتح کردن؟ کاوشی برای سقوط استان
Iran, Islamic Republic of
نه اصفهان و تبریز ایقد فامیل بازی و بها دادن به افراد بی عرضه ....
Iran, Islamic Republic of
این حضراتی که ازشون دفاع میکنی با رای همین مردم بزرگ شدن پس باید برای همه مردم باشن نه فقط اطرافیانشون
خمدکدا
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما.
Iran, Islamic Republic of
تعداد کهگیلویه و بویراحمدی هایی که در این هلدینگ ها به عنوان هیئت مدیره یا مدیر در بخشهایی از آن مشغول هستند به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد دلیلش هم اینه که هرکسی مواظب هست که فلان کس یه جایی مشغول بشه یا زیرآب می زنه یا برچسب میزنن .ول کنید بابا
احد
Iran, Islamic Republic of
..... خودش معاون بازرسی کشور هست.
یعنی ناظر یعنی بازرس یعنی خودش .
از سازمان بازرسی نهایت استفاده رو کرد برای جذب فامیل در سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی....
Netherlands
تو چرا زورت میاد و میسوزی، هر کسی هر جا بود اگه تونست چهارتا ادم بیکارو نجات بده هنر کرده ، حالا تو از چی ناراحتی استاد
Netherlands
تو چرا زورت میاد و میسوزی، هر کسی هر جا بود اگه تونست چهارتا ادم بیکارو نجات بده هنر کرده ، حالا تو از چی ناراحتی استاد
Netherlands
تو چرا زورت میاد و میسوزی، هر کسی هر جا بود اگه تونست چهارتا ادم بیکارو نجات بده هنر کرده ، حالا تو از چی ناراحتی استاد
Iran, Islamic Republic of
یعنی سازمان بازرسی کشور..
نمیدونه که د.. چطور میشه از اداره آب شهرستان کهگیلویه میره تا هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت؟؟؟
آخه با چه تخصصی؟
حداقل یه فرد رو رشد بده
برای حفظ آبروی خودت
Iran, Islamic Republic of
برای رد گم کنی هلدینگی.. و افتضاح به بار آمده است؛یک مثل لری داریم که ...را نمی تواند بپوشاند.
غیرت
Iran, Islamic Republic of
خواهشا اینقدر حسود نباشید چهل ساله تهرانیا و تبریزیا و یزدیا و مشهدی حیف میل میکردن....بگذارید بچه های استان پیشرفت بکنن.....هر هم استانی پیشرفت بکنه برای توسعه استان خوبه......چهره مهم و افتخار جنوب را همین متن زدن های شماها باعث شدتو مجلس مشکل براش درست کنند......
واویلا
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز واقعآ دست روی مسائلی میذاری که باریکلا داری....چوفردانامه خوانان نامه خوانند...مراازنامه خواندن ننگت آیو...انشالاهمه فکرسرای باقی رابکنندودل به این پولها وعناوین نبندند...مگر دردهه اول انقلاب شهیدان مادنبال پست ومقام ومزایابودند؟شهیدرجایی چه وابستگی به منصب ومادیات داشت؟همیشه تاروزی که زنده ایم بایداشک حسرت بریزیم درسوگ مردان بی ادعا ورها ازتعلقات دنیا....😣
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
فرزاد نجات نیا فراموش نشود
Iran, Islamic Republic of
حاج نادر منتظریان ...
بیمه
Romania
از.. بیشتر بگید...
تا دلتون بخواد فامیل درجه یک دستکاری کرد ، تو بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، شرکت بیمه حافظ، سرمد و... استان کهگیلویه و فارس،
جدیدا یکی از اقوام که کارمند اداره آب استان بود رو عضو هیئت مدیره شرکت بیمه سلامت کرد...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
وای.. ر چه کرده ای با خود. این همه تبعیض در بین اقوام. چرا ایا نهادی برای بررسی وجود دارد. صدای اه و ناله فقرا را چگونه جواب میدهی
جهانتاب
Romania
.... چراغ خاموش همه فامیل رو شاغل کرد....
خدایش حداقل ده نفر درجه یکشو میشناسم که استخدام کرد....
حتی یک نفرش هم نه حقشون بود
مندنی
Romania
خدایش دمتون گرم برای این تحلیل....
به سید کامل و دکتر ایروان بیشتر بپردازید
Iran, Islamic Republic of
در طول این دهه هر کجا که ردپایی از سوء استفاده از موقعیت هست تاجگردون پیشتاز است.
عامل و باعث و بانی همه این مشکلات به امثال تاجگردون بی می گرده بقیه شون هم در حد کمتر در این تبعیض ها و بی عدالتی ها نقش داشتند.
Iran, Islamic Republic of
امثال تاجگردون و عدل هاشمی پور از رای مردم نهایت استفاده را برای خودشون و اطرافیانشون و پیمونکاراشون بردن.
به نام مردم و به کام خودشون
افسوس که برخی مردم ساده دل هنوز هم آنطور که باید اینها را نشناختن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در تخلفات همین افراد هم استانی بیشتر از همه مسئولین کشور رانتخواری کردند.
هیچ کس به پای تاجگردون و غریب پور در. نمی رسه.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خودتم معلوم نیست چی نوشتی نه اینکه موضوع جدیدی که حال مردم رو خوب کنه تو این مملکت نیست فقط چرت پرت مینویسید تحویل مردم میدید .
شما خبرنگار نیستید شما انگل جامعه هستید
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید
استاد
United States
اصلی هلدینگ ها شخص دکتر مسعودی اصل است. ا- ن، آ- ب، د-ب و.......... همه از هم طایفه مسعودی اصل . تازه ایشان معاون بازرسی است و اینگونه نیرو به هلدینگ ها تزریق می‌کند.
در جواب استاد
Iran, Islamic Republic of
مسعودی اصل عرضه داره
برادر ما هم‌اگر عرضه دارد بسم الله
برادر ما به جای هلدینگ‌در حال هل دادن‌ماهاست
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
این اسامی که شما فرمودید هیچ ربطی به مسعودی نداره، آ. خودش رییس ستاد رییسی بوده، ب/ هم از طریق دفتر رییس جمهوری رفته، ن/ هم خودش کل دوستاش وزیر یا استاندار هستند.
شاگرد
Iran, Islamic Republic of
فعلا و عجالتا مطمئنم که یا نه هلدینگ را میشناسی و نه میدانی دکتر مسعودی کیست
دکتر مسعودی بر هیچ مبنا و شاخصی ،با افراد ذکر شده در یک قالب جا نمی گیرد.
مثل این است که احمدی نژاد را به لحاظ فعالیت هایاقتصادی با مهدی هاشمی و اطرافیان مقایسه کنی
Iran, Islamic Republic of
این افراد (ب. ن. ب) از نیروهای درجه یک آقای روشنفکر هستند، چه ربطی به مسعودی دارند.
United States
این دوستانی که نام بردید همه از لیدرها و طرفداران نماینده هستند و ربطی به دکتر مسعودی و بقیه دوستان ندارند. همه وامدار و زحمت کش نمایتده بودند.
لوداب
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت مسعودی
نیکدل و برادران و دهها تن دیگر را خوب بزدی هلدینگ
بنظرم ایشان شایسته نمایندگی را دارند
Iran, Islamic Republic of
کبنا سایتی برای تخریب و پرونده سازی فرزندان استان
خاک تو سرت چرا تیتر علیه استان میزنی
عقده شخصی داری چرا اسم استان بد میکنی
کمایی بیشرف
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم منافع تون رو تهدید کرده و شما یکبار همین افراد یا وابستگانشان هستید که نهایت استفاده رو بردین و می برین
کجاش علیه استان هست
میگه کار عمومی برای استان انجام بدن نه برا اقوام و فامیل هاشون
Moldova, Republic of
سال ۱۴۰۲ سال محاکمه تاجگردون با آن پرونده ای است که درر مجلس خوانده شد کمتر از او مطلب بگذارید
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که روزی شاهد محاکمه و مجازات امثال ایشان باشیم
ضمن اینکه بالاخره در دادگاه عدل الهی محاکمه سنگینی در انتظارشون هست.
Moldova, Republic of
سال ۱۴۰۲ سال محاکمه تاجگردون با آن پرونده ای است که درر مجلس خوانده شد کمتر از او مطلب بگذارید
منصف
Iran, Islamic Republic of
هلدینگ و مسببان آن کمک فزاینده ای به اشتغال فرزندان استان نمودند چه اشکال داره در چنگال اژدهای تهران ومازندران وتبریز بچه های استان شغلی وجایگاهی داشته باشند پس درود برهمه کسانی که اقدام عملی انجام دادند اما نماینده بویراحمد جز مرقومه ای بی سروته که نه برای اقدام جدی بل برای سوارشدن برموج افکارعمومی واقناع عوام مردم بوده چکارکرده اینها همه خیمه شب بازی ایشون هست کما اینکه همه فرزندان شهرستان را بین راه رها کرد و زخمی
پس خواهشا حسای ایشون را با بقیه متفاوت بدانید
Moldova, Republic of
تقسیم غنائم شده .....
صولت
Moldova, Republic of
عجب.....همه جا ردپای تاجگردون وجود داره آخ از آه مردم محروم روستاهای باشت گچساران گریبانگیرشود
مطلع
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر خودش نامه را داده بیرون و سخت به دنبال هلدینگ هاست برای خود و هم کیشان . خلاص
Iran, Islamic Republic of
حنای روشنفکر دیگر رنگی ندارد
Iran, Islamic Republic of
مشکلات استان دقیقا از جایی شروع شد که اغایون نامبرده شده در نوشتار فوق از شرکت های دولتی سکویی ساختند برای رسیدن به انواع منفعتهای مادی و سیاسی...افراد یاد شده عموما برای خود کادرسازی کردند...فامیلها و وابستگان خود را ارتقا دادند ...نوچه و رعیت پرورش دادند...یک استان با منابع غنی را عقب نگه داشتند...سیاست استان را قبضه کردند...طلبکار همه هم هستند...کاش و ای کاش برای مردم کار میکرند...البته کارهای تاجگردون برای گچساران قابل کتمان نیست...کبنا نشر دهید لطفا
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون هم هزار برابر آنچه برای مردم کار کرد برای خودش و اطرافیانش کار کرد. در پوشش همه کارها اصل منافع خودش بود.
برای رد گم کنی یعنی یه کارهایی هم برای مردم می کرد ولی مثل خزانه دار سریال قهوه تلخ عمل می کرد: یک دینار می انداخت در ظرف مسی رعیت با چه سر و صدایی و کیسه کیسه دینار برای خود و خواص!
Iran, Islamic Republic of
اگر هم کاری برای حوزه انتخابیه کردن فقط برای جلب رای بوده تا سرپوش بزارن روی منفعت طلبی هاشون و حفظ موقعیت بکنن ..
شلدینگ
Iran, Islamic Republic of
آخ وه بخت عسکر . مردم در این کشور فقط برده هستن ؛ کشور گهی مال اصلاح طلب ،گهی مال اصولگرا ، مردم پوچ اند.
(دزد لته سال ده وه خو ایگره )
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد گفت شیرین است.به غیر از مهمل بافتن و یاوه گویی مطلب قابل تاملی نبود
Iran, Islamic Republic of
لرا لیاقت نداریم،بعد میگین چرا ترکا و شمالی ها ایرانو خوردن!
چ اشکال داره نماینده یا هر کس دیگه سالی ده نفرو معرفی کنه هلدینگ یا هرکجای دیگه ک بشیم ثلث آذری ها!؟!
یعنی باید دست بذاره روی دست ک شمالی ها و آذری ها برن هلدینگ؟؟؟
حقتونه فقیر ترین استان کشور باشید
Iran, Islamic Republic of
تاسف بار است که بعضی ها منتقدین را حسود مینامند.عذر بدتر از گناه ان جاست که میگویند تهرانی ها.اصفهانی ها .تبریزی ها خوردند این اغایون همبچه های استان هستند بخور بخورشون ایراد ندارد.به این فکر کنید که بهترین تحصیل کرده های استان که کسی را ندارند و به این اغایون وابسته نیستند از بیکاری افسردگی گرفتند...خجالت پیش این توجیه گران لنگ میندازه
Iran, Islamic Republic of
این سایت فقط دنبال تخریب هست
من جوان بیکاری هستم ارشد مدیریت دارم هیچ کدام از افراد نام برده کاری برام انجام نداده اما بنظر من اگه برا یکی از فرزندان استان زمینه اشتغال فراهم کرده باشند جای تشویق دارد.از اینکه نتونستد کارخانه ایی در استان دایر و زمینه اشتغال جوانان محروم و مظلوم فراهم کنند جای نقد و انتقاد
بیکار
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه سازمان بازرسی استان لیست استخدامهای .را بخصوص در تامین اجتماعی در بیاورید تا متوجه شویم تمام تلاشش بکارگیری سفارشی بستگان نزدیک خودش که بیش از 20 موردهست. افراد با سواستفاده از نام جریانهای انقلابی درست برعکس اهداف انقلاب و ارمانهای انقلاب گام بر می دارند. کجا انقلاب اصیل گفته تخلف بکن بستگانت رو استخدام کن؟ بیشترین ضربه را به جریانهای انقلابی همین افراد میزنند البته چون خودشون از راه سفارش استخدام و در مناصب قرار گرفتند الان هم به همون شیوه حرکت میکنند البته اگر روزی پرونده واقعی این افراد براساس مستندات موجود بررسی شود قطعا از سیستم دولتی اخراج و انفصال خواهند شد اگر به حساب و کتاب اعتقاد داشته باشیم تمام این حقایق روزی برملا خواهد شد و مشخص میشود چه کسانی به انقلاب ودین بودن ضربه می زنند.کی از حقوق پایمال شده جوانان بیکار حمایت می کند؟
ارش
Iran, Islamic Republic of
مشخصه هدف نویسنده غریب پور هستش.درحد و اندازه ای نیستی ک راجع ب ایشون اظهارنظر کنی.
اگه دل و عرضه تشکر نداری قلم .وسخن رایگان نگو.
انشالله سایه ایشون بالای یر ما باشه.
اسطوره خدمت
مدیر افسانه ای
کلی نگر
Iran, Islamic Republic of
عجیب کبنا جان
مهندس کوروش امیدی پور ،مهندس منوچهر حبیبی، فرزاد نجات نیا،مجتبی ثابتی، محمد رضا دلباز و صدها تن دیگر از جریان اصولگرا در این شرکتها مشغولن، اما شما فقط به غریب‌پور و تاجگردون گیر میدید
Iran, Islamic Republic of
بسیار جالب و مفید
Iran, Islamic Republic of
فقط مسعودی و غریب پور
Iran, Islamic Republic of
م. طایفشو زیر و رو کرد.جالبه تازه هم معاون سازمان بازرسی شده
Iran, Islamic Republic of
والا اه مردم باشت وگچساران بیشتر دامن خانواده ح/ رو میگیره چون خیلی حق وناحق کرده وخیلی پارتی بازی کرده اند من خودم یکی از طرفداران پرپا قرص بودم وهمیشه خودمو لعنت میکنم که بد ترین صربه رو از خانواده ح/ خودرم بله جز طایفه سیدل که هموشون پست گرفتن وشوشی ها
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
سلام غریب پور و مسعودی تقسیم کردننداصلاح طلب و اصولگرا را در زمان خاص جریان سیاسی خود. را مشخص می‌کنند حالا بازرس شده رابطه اش با تاج چطوره
United States
به گمانم الکی دارید دکتر مسعودی را بزرگ میکنید. اینا هیچ کدوم ربطی به این آغا نداره.
مال این حرفا نیست.
علی
United Kingdom
درود بر. مرد با صلابت دکتر مسعودی عزیز
مطلع
United Kingdom
آقای.. ها دستیار ویژه روشنفکر هستند ربطش به دکتر مسعودی چیه
حقگو
Iran, Islamic Republic of
س...رو هم در هلدینگ خوارزمی به عنوان مشاور جذب کردن.برادر خانم آقای ر. هم در دیوان محاسبات جذب کردن
طایفه جلیل
Iran, Islamic Republic of
چرا یکی از ما یعنی طایفه جلیل را توی این هلدینگ ها راه نمی دهند؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
قاسم ....
سیمان دشتروم
Iran, Islamic Republic of
د... مستقیما با فشار استاد هدایتخواه و همکاری مهندس باقرپور از تلفنخانه کارخانه سیمان دشتروم به هیات مدیره کارخانه سیمان چهارمحال متعلق به بنیاد مسکن ترانسفر شدن
United Kingdom
تنگ نظری در استان ما هست و بس
تازه هرکس از یک طایفه ای یا سفلی در هر کجا استخدام شد به حتی با آزمون یا هر طریق دیگه همه را ربط می دهیم به دکتر مسعودی بابا یه کم منصف باشیم
احمد
Iran, Islamic Republic of
اولا درودبرهرکس که قدمی درجهت ارتقاواشتغال فرزندان استان برداشت ثانیا سفره اشتغال فرزندان استان باوکیلی پهن شد وباپایان نمایندگی اش نیزجمع شد
ثالثا روشنفکرخواست پاجای پای وکیلی وتاجگردون بگذاره راه رفتن خودش هم یادش رفت
Iran, Islamic Republic of
فقر فرهنگی و حسادت نابود تان کرده مگر بچه ها این استان جز این کشور کشور نیست تنگ نطر نباشید متاسفم برای متن های خاله زنک بازیتون التماس تفکر
Iran, Islamic Republic of
نزدیک به ده سال اخبارهای شما رصد میکنم فقط حسادت و تنگ نطری و تخریب چیزی ندیم بچه های این استان لیاقت دارند که که در بلاترین پست های اقتصادی واجرایی باشند اگر شما کوته فکران و تهی مغزان تخریب نکنید
Iran, Islamic Republic of
چه حسادتی؟
وقتی معاون سازمان بازرسی هست،
بهتره هر کسی که حداقل شرایط رو داره رو معرفی کنه،
نه فامیل درجه یک رو بدون شرایط اولیه ارتقا یا استخدام کنه...
پس حق الناس چه میشه؟
حقگرا
Iran, Islamic Republic of
درود افشاکنید لازم است /محاکمه شوند وموردمواخذه قرار گیرند چون این طیف وابسته به ایشون ومنتظریان بیش ازهمه بهره مند شده جریان روشنفکر فقط یکه نامه هلدینگی بود الان//با 40سال سابقه درپتروشیمی لردگان به برکت//وگان میزند آنها که دنبال عدالتند بنویسند وافشا کنند
باشتی
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرت تو این روز مقدس قسمت میدم حذف نکن

آقای س ن که دفتر آقای م ر بودن الان در جایگاه مشاور آقای خ غ در مجموعه خوارزمی خدمت میکنن
برادر خانم آقای م ر هم در دیوان محاسبات جذب شدن

حضرتعباسی حذف نکن
United Kingdom
فرض را بر این بگیرید که این افرادی که شما می گویید در این ادارات که نام بردید جذب شدن آخه این افراد کی هستند از اسرائیل که نیامدن حتما برادران شما ها و از قشر فقیر همین استان و از تحصیل کنندگان همین استان هستند
چقد حسادت چقد فقر فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ای صد رحمت بر شیر حلالی که خوردی
Iran, Islamic Republic of
درود بر غریب پور ، حاج عدل، منتظریان... بقیه ولشون کنید
آتیه سازان حافظ شیراز
Iran, Islamic Republic of
فقط لازمه لیست کارکنان شرکت آتیه سازان حافظ وابسته به بیمه خدمات درمانی استان فارس و کهگیلویه رو ببینید،
۱۳ نفر از وابستگان نزدیک دکتر مسعودی اصل هستند
همه هم در یه مقطع زمانی استخدام شدند، همه هم فارغ التحصیل دانشگاه آزاد یا پیام نور هستند،
مدیر کل آتیه سازان استان فارس هم برادر ایشان (شیروان مسعودی اصل) هست.
بهادر
Iran, Islamic Republic of
خودتونو خسته نکنید پشت این مطلب روشنفکر ست
فلاح
Iran, Islamic Republic of
آخی این همه ادم بودند‌ وما اطلاعی نداشتیم اخی وبخت مردم مظلوموبی آشنا وپارتی وکیلی چندتا وآشنایل خودش راهلدادهلدینگ هاشمی وعریب پور وپناه وموحد وزارع وهمه وهمه فقط خودشان را وبستگان نزدیک خودرا دراین شرکتهای سوداورغیرشرعی جادادند ومامشتی ادم بدبخت وساده لوح وبیچاره شدیم طرفدار .
فلاح
Iran, Islamic Republic of
اینها هیچ کاری برای مملکت نکرده اند شیرینی میخورند ومیبرند خداوندا عدل هاشمی.موحد عریبپور جهانگیری قالیباف وپناه وزارع ووکیلی به عذاب الهی گرفتارباشید که سفره خودنان وبستگانتان رنگین وفقرا ومستمندانی محتاج نان شب خویشند
قلابی های منافع طلب
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت استانی که کیانی رسانه آن میباشد
آخ وبخت مردمی که روشنفکر ومنتطریان ایخون سیش تصمیم بگیرند
مردان بزرگی همچون تاجگردون وغریب پور را بدنام نکنید
اینها از هرکجای استان توانستند نیرو جذب کردند
تهمت نزنید
ننگ برکسانی که فقط دنبال منافع شخصی شخصی اقوام خودش هست
ننگ برکسانی که فقط دنبال منافع جناحی خودش میباشد
درود برکسانی که منافع عمومی وجمعی را خارج از طایفه گرایی وقوم گرایی وحزب وجناح بازی به سرانجام ميرساند
گروه استاد هدایت خواه ومنتطریان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد را به قهقرا بردنذ
گروه روشنفکر قبل از این دونفر دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد را چول وبی ابرو کردند با بکارگیری نیروهای قومی وقبیله ای
امرالله
Iran, Islamic Republic of
هدف شما از این هجونامه چیست . شما نگران نباشید اقای غریب پور که سابقه و کارنامه اش مشخصه احتیاجی به هجو نامه داعیه مهربانتر از مادر هم نباشید
علیزاده تیرتاجی
Canada
درود برحاج روشنفکر جان بچه هام باجان ودل حمایتت میکنیم و رای میدیم
محمودی میمند
Canada
عشق است ندای وحدت با سردار دکتر حاج روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
/// نسخه مناسبی برای سازمان باز رسی نیست
چون سابقه اش فامیل بازی است در تامین اجتماعی و..
Iran, Islamic Republic of
ن و القلم....هلدینگ فرستادن برای افرادی فایده دارد که یا فصد نمایندگی داشته اند که اقای دکتر مسعودی در هیچکدام از مناصب و انتخابات ها، اصلا ورود نکرده اند.
او ۲۰ سال است میتوانست به اندازه سرمایه یک هلدینگ و ..... سرمایه جمع کند. اینکه ۴ تا جوان محروم و بدبختی که با زور پینه دستهای پدرشان در محروم ترین مناطق درس خوندند کمک کنی این می شود هلدینگ گرایی و با عدل و تاج و...مقایسهدروغ و فردای قیامت
Iran, Islamic Republic of
ن والقلم
او دست پاک ترین نیروی ملی از استان ماست.چه سودی از به کار گیری ( که همه انها هم از مسیر قانونی رفته اند) این چند نفر مثلا برده اند؟؟؟؟؟ به لحاظ دارایی های شخصی نیز می توان مقایسه کرد و دید که چه چیزی اضافه شده است؟؟؟ چرا اینقدر حسادت و کینه ؟؟؟؟ مناصب ودش را نیز پیگیری کنید و ببینید کدام فرد در ان دست داشته؟؟ او فقط شایسته بود
او
Iran, Islamic Republic of
وای ببینیید چه کسانی ازاستان ما درهلدینگها هستند ..
ندای وحدتی سابق
Iran, Islamic Republic of
باید به همه اقایان دست مریزاد گفت که با رشد منابع انسانی استان نسبت به مردم ادای دین کردند.
همه در حال خدمت اند ////هم در حال پرونده سازی برای نزدیکان.
به زودی خدمت هم میرسیم
بازنشسته از گهگیلویه
United States
سلام اگر این افراد که درجاو مکان بالا قرار گرفته اند وبه عنوا نماینده مردم محروم استان تلاشوفعالیتی داسته انددربکار گیری نیروها بر حسب امتیاز ونیاز واستحقاق شعلی ومالی عمل کرده اند که مسلماً اجر ومزد انها هم پیش خداوند محفوط است وهم پیش مردم واگرنه به خاطرقوم گرایی وخویشاوندی وارتباط دوستانه وحمایت از ایشان در انتخاباتهای اینده انها را بدون داشتن مدرک و سند منطبق با شغل وشایستگی ولیاقت زمینه استخدام را فراهم کرده باشد هم در درگاه خداوند روسیاه وهم دربین مردم خوار وزبون خواهند شد تقاص هر علمی چه زود چه دیدگرفته خواهد منتطر باشید خیانت بدون جواب وعمل صالح بدون اجر ومزد نخواهد بود ان شاءالله
آگاه
Iran, Islamic Republic of
فقط باید گفت خجالت بکشید.خسادت حقارت میآورد.بچه های استان ما تازه پاشون به تهران باز شده.درست دویست سال ست که شمالی ها.ترک ها اصفهانی ها بختیاری ها....مشغول بلعیدن این کشورند.اونوقت شما از عقده حقارت چسبیدی به اینکه ۴نفر در تهران دارن نون میخورن؟واقعا خجالت بکشید.
خیراندیش
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی بسیار انسان شایسته و تلاشگری می باشد
بهتر و زیباتر اینه که بجای نوشتن چنین متونی به حمایت از نخبگان استانی در هر سطحی نمایید.
بپذیرید یا نپذیرید در رقابت‌های بین استانی نیروهای انسانی حمایت و پیگیری وجود دارد.
بهتره بجای تجزیه به فکر ترکیب باشید.
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1