تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : ۴۵۹۹۳۷
چه کسی پاسخگوی بلوکه شدن سرمایه مردم در بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد است؟

سرپیچی بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد از بخشنامه صریح بانک مرکزی؛ مسدودی نزدیک به یک چهارم تسهیلات در حساب تسهیلات گیرندگان/ دستگاه‌های نظارتی چه پاسخی دارند؟ / چه کسی پاسخگوی بلوکه شدن سرمایه مردم در بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد است؟

۱
۱
سرپیچی بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد از بخشنامه صریح بانک مرکزی؛ مسدودی نزدیک به یک چهارم تسهیلات در حساب تسهیلات گیرندگان/ دستگاه‌های نظارتی چه پاسخی دارند؟
کبنا ؛با وجود بخشنامه‌های متعدد بانک مرکزی مبنی بر عدم مسدود کردن حساب مشتریان در ارتباط با تسهیلات، بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد با بی‌توجهی آشکار به این بخشنامه‌ها همچنان بر مسدود ماندن حساب تسهیلات‌گیرندگان خود اصرار دارد.
به گزارش کبنا و بر اساس گزارشات مردمی ارسالی، حساب تعداد زیادی از کسانی که در استان کهگیلویه و بویراحمد از بانک مسکن وام گرفته‌اند به اجبار و بر خلاف دستورات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مسدود است.
آنگونه که برخی از تسهیلات گیرندگان در این بانک گفته‌اند بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی «مانا» حدود ۳۵ میلیون تومان در حساب آن‌ها و بدون درنظر گرفتن سود مسدود کرده است و نکته عجیب اینکه این تسهیلات با نرخ آزاد و بالا یعنی ۱۸ درصد داده شده است و مسدوی حدود یک چهارم تسهیلات در حساب، این نرخ را بسیار بالاتر برده است.
دستگاه‌های نظارتی در استان بایستی هر چه سریعتر وارد عمل شوند و به داد مردمی برسند که مجبورند وام‌هایی با بهره بالا دریافت کنند و اکنون بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت محمد اکبری به جای کمک به مردم در حال اعمال فشار بیشتر بر مردم است.
استاندار استان هم باید پاسخ دهد که آیا سزاوار است مدیری در دولت انقلابی در حالی که دستور بانک مرکزی برای گشایش در امورات مردم و تسهیلات گیرندگان بانک‌ها بود در این استان تصمیماتی در جهت عکس و در راستای نارضایتی وام گیرندگان اتخاذ نماید؟
بانک مرکزی در چندین نوبت بخش‌نامه ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از تسهیلات را اعلام کرده و تأکید شده که به بخشی از تسهیلاتی که قبل از صدور بخشنامه بلوکه شده نیز سود متناظر با وام پرداخت شود اما گویا قرار نیست شهروندان از این حقوق خود آگاه شوند.
در همین زمینه محمد اکبری تأیید کرده که بخشی از حساب مشتریان به عنوان وثیقه تسهیلات بلوکه شده ولی در صورتی که تسهیلات‌گیرندگان تقاضا بدهند این تسهیلات آزاد و قابل برداشت می‌شود.
اما سؤال اساسی این است که چرا در این یک سال و‌اندی بعد از بخشنامه بانک مرکزی کاری نشده است؟ چه میزان سرمایه مردم در این مدت زمان بلوکه بوده است؟
مدیرعامل بانک مسکن البته به این سؤال که «چرا سود مبالغ بلوکه شده مردم طبق بخشنامه بانک مرکزی در این همه مدت پرداخت نشده و چرا در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی نشده؟»، پاسخ نداد.
کبنا نیوز جوابیه مسوولان مربوطه را در خصوص اجرایی شدن بخشنامه بانک مرکزی(ممنوعیت بلوکه شدن بخشی از تسهیلات) در سایر بانک‌ها را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جعفر
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت کبنا نیوز مردم محترم اطلاع کامل دارند و اگر هم اطلاع نداشته نباشند بعدش مطلع شدن ولی متاسفانه بانک مرکزی یک اداره بی وجود هستش که هیچ گونه نظارتی براعمال و رفتار بانک ها ندارند و فقط بخشنامه صادر میکنه و هیچ گونه پیگیری در جهت تکریم مراجعین و مردم ندارند من خودم ۴۰ الی ۵۰ بخشنامه از بانک مرکزی روی گوشی دارم و استفاده میکنم باید هرروزی که مراجعه میکنم به بانک باید با تهدید و ارعاب باهاشون برخورد کنم که این باعث اختلال در ذهن و فکر آدم میشه و کی باید زندگی کنم پس مسئولیت بانک مرکزی چی میشه .هر وقت میرم بانک ملی احترام میذارن بهم بخاطر چیه ،بخاطر اینکه آدم پیگیر و شکایت کنی هستم. من خودم کارمند دولتی هستم باید با ادارات مثل خودشون رفتار کرد تا به حق خودت برسی.
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1