کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش روشنفکر به خبر رسانه‌ها پر از ابهام بود؛

آقای نماینده شفاف اعلام کنید طرح «مجازات افراد مشهور» را امضاء کرده‌اید یا خیر؟ / طفره نروید!

10 بهمن 1401 ساعت 20:20

با وجود اینکه روشنفکر به اذعان خودش به رسانه‌ها پاسخ داده، اما روشن نیست در نهایت او طرح را امضاء کرده است یا خیر؟


در طرح جنجالی «مجازات افراد مشهور» که به هیأت رئیسه مجلس رسید، نام مهدی روشنفکر در بین افراد امضاء کننده طرح وجود دارد؛ در سایت‌های مختلف کشوری نیز به نام روشنفکر به عنوان یکی از این امضاءکننده‌ها اشاره شده است.
بعد از طرح نام روشنفکر، وی با بیان اینکه رسانه‌ها از پیش‌داوری‌ها دوری کنند، به خبر رسانه‌ها واکنش نشان داد [کلیک کنید]
اما واکنش روشنفکر پر از ابهام است؛ روشن و واضح اعلام نکرده که آیا با طرح «مجازات افراد مشهور» موافق هست یا خیر؟ و اگر موافق است آیا این طرح را امضاء کرده یا نه.
نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، گفته است:  امروز از همکاران کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پیگیری کردم طرحی با چنین عنوانی حتی به کمیسیون ارجاع نشده که مورد بررسی قرار بگیرد و این طرح تنها در حد یک پیشنهاد از سوی یکی از همکاران بوده است.
وی در ادامه گفته بود: این طرح در صورت ارائه به هیئت رئیسه و ارجاع به کمیسیون، و بعد از بررسی توسط اعضای کمیسیون در صورت تأیید به صحن خواهد آمد که به رأی گذاشته می‌شود و در صورت موافقت اکثریت، آن موقع می‌توان گفت مجلس این طرح را تأیید کرده است.
بر اساس سخنان روشنفکر نه تأیید و نه رد امضاء طرح، هیچکدام نتیجه گرفته نمی‌شود. بنابراین لازم است با عبور از این نوع فرافکنی‌ها و اضح و شفاف نظر خود را اعلام کند؛ چنانچه موافق است بگوید و اگر مخالف است نیز نشان دهد. همان‌طور که خود همیشه بر حقوق مردم تأکید دارد، لازم است با احترام به حقوق مردم، شفاف موضع خود را بیان کند.
البته در گذشته نیز در امضای چنین طرح‌هایی از سوی مهدی روشنفکر، ابهاماتی برای شهروندان به وجود آمده بود که آنها نیز بی‌پاسخ ماندند. 


کد مطلب: 457798

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/457798/آقای-نماینده-شفاف-اعلام-کنید-طرح-مجازات-افراد-مشهور-امضاء-کرده-اید-یا-خیر-طفره-نروید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1