تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : ۴۵۷۵۵۷
کبنا بررسی کرد؛

نظام اداری کهگیلویه و بویراحمد از فقدان تئوری رنج می‌برد (+ پیشنهاد کبنانیوز)

۸
۲
نظام اداری کهگیلویه و بویراحمد از فقدان تئوری رنج می‌برد (+ پیشنهاد کبنانیوز)
کبنا ؛
از دیرباز در کهگیلویه و بویراحمد شخصیت‌های سیاسی که اتفاقاً بیشتر از تعداد انگشتان دو دست نیز نیستند و همگان هم آنها را می‌شناسند از دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم در پست‌های مختلف دریغ نمی‌کنند.
به گزارش کبنا، نظام اداری کهگیلویه و بویراحمد از فقدان تئوری رنج می‌برد. در یک نظام اداری مسنجم، مدیران و مسئولین بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده انتخاب می‌شوند؛ در واقع در چنین سیستمی، مدیران برای جامه عمل پوشاندن یک برنامه منصوب می‌شوند. اما نگاهی به چینش مدیران در کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد هیچ تئوری پیشینی، مدیران را پوشش نمی‌دهد.
علت‌العلل چنین وضعیتی دخالت دست‌های سیاست در مناصب مدیریتی است. شاید با اغماض بتوان از برخی پست‌های سیاسی چشم‌پوشی کرد، اما پست‌ها و مناصب تخصصی اگر به واسطه دخالت‌های سیاسیون چینش شوند، ظلمی آشکار هم به نظام مدیریتی و هم به حقوق شهروندان است.
از دیرباز در کهگیلویه و بویراحمد شخصیت‌های سیاسی که اتفاقاً بیشتر از تعداد انگشتان دو دست نیز نیستند و همگان هم آنها را می‌شناسند از دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم در پست‌های مختلف دریغ نمی‌کنند. این همه در حالی است که مقام معظم رهبری به‌طور مستقیم بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در مناصب اجرایی تأکید کرده است. سهم‌خواهی برخی از این افراد و تقسیم دستگاه‌های اداری بین خود باعث شده است، مدیران نه برای پیش‌برد برنامه‌های توسعه استان، بلکه برای پیش‌برد برنامه‌ها و مطامع سیاسیون به امید پایگاه رأی در انتخابات‌های آینده منصوب شوند.
از همین روست که کمیت توسعه کهگیلویه و بویراحمد حتی لنگان لنگان نیز پیش نمی‌رود. این در حالی است که در بدنه دستگاه‌های استانی کارشناسان باتجربه‌ای حضور دارند که در زیر سایه سنگین سیاسیون متنفذ نه تنها به چشم نمی‌آیند، بلکه در گوشه ادارات خاک می‌خورند و گویا هیچ‌وقت قرار نیست از تجارب اندوخته آنها استفاده‌ای شود.
نگاهی به همین بارش 18 سانتی برف در استان همه چیز را به وضوح روشن می‌کند. چرا که با کمترین بارش شهر یخ زد و همه‌چیز رنگ تعطیلی به خود گرفت؛ شاخه‌های درختان شکستند، کابل‌های برق اتصالی گرفتند و برق بسیاری از مناطق برای ساعات متمادی قطع و جاده‌ها نیز مسدود شدند. از آن طرف برای ساعاتی دسترسی شهروندان به اینترنت قطع و آب نیز از دسترس بسیاری از مناطق خارج شد. همه این اتفاقات در حالی رخ داد که قابل پیش‌بینی بود در شهری همچون یاسوج امکان چنین بارشی وجود دارد.
به همین خاطر بود که استاندار در نخستین جلسه اضطراری ستاد بحران پس از بارش برف، ستاد بحران استان را رفوزه خواند. هر چند، اندکی بعد عذرخواهی و حرف خود را پس گرفت. اما معیار همان بود که روز اول گفت. ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد به معنای واقعی در آزمون پیش رو رفوزه شد.
ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود اگر قرار نیست از کارشناسان خاک‌خورده دستگاه‌های اجرایی در مناصب مدیریتی استفاده شود، حداقل در جلسات شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از ایده‌های آنها بهره گرفته شود تا کمتر شاهد چنین ناکارآمدی‌هایی باشیم.  
مدیرانی که اغلب رشد پفکی داشته و راه صد ساله را یک‌شبه طی کرده‌اند، تنها در نقش یک هماهنگ‌کننده می‌توانند ظاهر شوند و بیش از این در توان آنها نیست. اما واضح است که تجارب کارشناسان بیش از این‌ها می‌تواند راهگشا باشد.
کبنا نیوز پیشنهاد می‌دهد در جلسات مهم استان از ایده‌ها و نظرات خبره‌ترین کارشناسان استفاده شود و به همراه هر مدیرکل و رئیس، از کارشناسان نیز دعوت به عمل آید؛ چرا که آنها هستند که از زیر و بم اتفاقات هر اداره و دستگاهی اطلاع دارند. عدم استفاده از آنها مصداق بارز ظلم به شهروندان و تیشه زدن به ریشه منافع عمومی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

حامی کبنا ، مخالف سایت های خموش
Iran, Islamic Republic of
کبنا عزیز بعضی از مدیران باید با تبصره و تک ماده نظام آموزشی قدیم نمره پاسی رو بگیرند ، البته به تنهایی نمیشه کاری کرد بقیه سایت ها و رسانه ها صدای مسئولین هستند متأسفانه نه صدای مردم
واقعه گرا
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه ای استان شده مثل عیال برفلی ، کر کهخدا و دور کیبنو
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل اصلی بدبختی مملکت تعدادبالای کارمندان وحقوق بگیران است...شمابه نسبت جمعیت مقایسه کنیدبا ژاپن وکشورهای پیشرفته...بیش از۹۰درصددرامدمملکت هم صرف حقوق ودستمزدمیشه...شما توقع داریدما روی پیشرفت راببینیم؟
Iran, Islamic Republic of
اخ سی ککا عسکر
دنای استوار
Iran, Islamic Republic of
استان کهگیلویه و بویراحمد حتی نظام چینش مدیریتیش خاله خرزویی وبده بستانی شده اگر در انتخاب و قبولی نماینده هزینه کرده باشد بلا استثناء پست پیش روی وی است آنهم سوادی در حد لیسانس یا فوق لیسانس یا دکتری که با آشنایی با استاد یا اقوام استاد موفق به اخذ مدرک شده باشد اگر هم پیمانکار باشد که پیمانی از طریق مناقصه محدود یا ترک تشریفات به وی داده می‌شود تا جبران زحمات در رسیدن نماینده به صندلی نمایندگی در مجلس را کرده باشد بقیه موکلین هم در حد امکان پیشنهاد وام دارند که بهشون با هماهنگی با بانک‌ها میدن و بعضی هم در قالب شرکت‌های خدماتی به وسیله مدیرانی که از طرف نماینده قبلی هنوز در پست مدیریت هستند و می‌خواهند بر اریکه مدیریتی هنوز بمانند برای بدست آوردن دل نماینده جدید مجبورند نیروهای مورد نظر نماینده جدید را در این قالب به کار گیرند و از این طرف هم استانداری با هماهنگی هم تعین می‌کنند که بعد پست‌های مدیریت استان را از رئیس دفتر استاندار تا معاونین مدیران بین هم تقسیم کنند این روش هیچ تاثیری در پیشرفت استان نداشته و ندارد و این راه همچنان به ترکستان است بنابراین اگر این استان پیشرفت می‌خواهد باید از مدیران با تجربه،متعهد،متخصص،دلسوز،و کسانیکه منافع آخرت را بر منافع دنيا ترجیح می‌دهند فارغ از هر جناحی و حزبی استفاده شود ،دخالت نمایندگان که بارها مقام معظم رهبری فرمودند در قوه مجریه قطغ شود چراکه اگر اینطوری نشود خود مجلس تمام امور را از صفر تا صد تصویب و اجرا نماید و این امر بر همگان مبرهن است که نماینده طول عمر نمایندگی اش در بهترین حالت دو دوره چهار ساله بعد دوره تنفس چهار ساله میباشد ولي اين کارکنان دولت و مدیران هستند که تا سی سال و تا سی و هفت سال تا بازنشستگی کار می‌کنند بنابراین خداوند منان ناظر تمامی اعمال ما خواهد بود و اگر این یک اصل را که مهمترین و اصلی ترین اصول یک انسان میباشد هماره بعش توجه داشته باشیم هم سعادت دنيا و هم آخرت را در کارنامه خود خواهیم داشت.
دغدغه
Iran, Islamic Republic of
بعضی نمایندگان به دنبال مدیران ضعیف بله قربان گو هستند و ادارات مهم و کلیدی به دست کسانی سپرده شده که با الفبای مدیریت آشنا نیستند و با دروغ و دورویی تیشه بر ریشه ادارات زده آمد و ادارات تحت تصدی و زیر مجموعه ها در دست طیف قوم گرا و خاله خرزو زا به تاراج رفته آمد...روزی در برابر محکمه عدل الهی و جامعه پاسخگوی بی لیاقتی خود خواهند بود
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
فقط یه بمب اتم بخوره وسط استان قادره که اوضاع ای استانه رو ب راه کنه،هیچ امیدی به این استان نیست
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
استانی شما(کبنانیوز) رسانه اش باشید بهتر از این نمی شود.
پایان دلار توافقی

پایان دلار توافقی

نرخ توافقی دلار از بازار ارز ایران حذف شد و سرانجام بانک مرکزی قیمت‌های بازار آزاد را ...
اعتراض چندباره نمایندگان مجلس به شرایط اسفناک اقتصادی مردم و ناتوانی دولت

اعتراض چندباره نمایندگان مجلس به شرایط اسفناک اقتصادی مردم و ناتوانی دولت

چند تن از نمایندگان مجلس برای چندمین با در جلسه علنی در نطق‌های میان دستور و تذکرات کتبی ...
«فضای باز» ضرغامی

«فضای باز» ضرغامی

 نامش عزت‌الله است و کنيه‌اش ضرغامي، اهل نازي‌آباد است و گاه‌‌گاه درکنار ناصر ايماني ...
1