کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شكايت ثبت شده ولی هنوز کسی بازداشت نشده؛

جزيیات تازه در پرونده تعرض‌ در فوتبال پایه مشهد

3 بهمن 1401 ساعت 9:08

مديركل ورزش و جوانان استان خراسان رضوي در مورد پرونده تعرض به 15 نوجوان در يكي از تيم‌هاي پايه مشهد گفت: «امروز شكايت رسمي در دادستاني مشهد ثبت شد.»


مديركل ورزش و جوانان استان خراسان رضوي در مورد پرونده تعرض به 15 نوجوان در يكي از تيم‌هاي پايه مشهد گفت: «امروز شكايت رسمي در دادستاني مشهد ثبت شد.»
او ادعا كرد هيات فوتبال از روز اول در جريان ماجرا بوده ولي ابتدا مي‌خواسته با صلح و صفا و سپس با تهديد خانواده‌ها ماجرا را حل كند! روز پنجشنبه غروب خبر تعرض به 15 نوجوان در يكي از تيم‌هاي فوتبال پايه مشهد رسانه‌اي شد. گفته شد تعدادي از خانواده‌ها با مراجعه به حراست اداره كل ورزش و جوانان استان اقدام به شكايت در اين زمينه كردند. ديروز يكشنبه اعلام شد دادستاني مقامات ورزش استان را خواسته تا در مورد اين مساله توضيح دهند و مدارك خود را ارايه دهند.  علي‌اكبر هاشمي‌جواهري، مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي در مورد دعوت مقامات به دادستاني به اعتمادآنلاين گفت: «مقامات ورزش نبودند. مسوول بازرسي ما رفته بود در جلسه. بعد يكسري مستنداتي خواسته بود كه ما در اختيارشان قرار داديم.»  جواهري در پاسخ به اين سوال كه شما چه زماني متوجه اين اتفاق شديد، گفت: «اين اتفاق در روز 17 دي ماه رخ داد. حراست ما وقتي در جريان قرار گرفته بلافاصله اقدامات خودش را انجام داده. باشگاه را خواسته و گزارش تهيه كرده و خبر را به مراجع ذي‌صلاح داده و در نهايت ماجرا رسانه‌اي شده.» هاشمي‌جواهري افزود: «البته به نظرم اتفاق خوبي نيست براي ورزش كشور ولي بالاخره رسانه‌اي شد. ما البته خودمان خود به خود پيگير موضوع بوديم و الان هم با تمام وجود پيگيريم. اول بايد صحت و سقم مساله و ابعاد كامل آن مشخص شود، چون ميزان مساله كاملا مبهم است.»  او در پاسخ به اين سوال كه آيا هيات فوتبال آن‌طور كه ادعا مي‌كند تازه روز شنبه از طريق رسانه‌ها متوجه ماجرا شده، توضيح داد: «متاسفانه هيات فوتبال استان در جريان بوده ولي ما را در جريان قرار نداده است. مي‌خواسته كه با صلح و صفا مساله را حل و فصل كند. حتي برخي خانواده‌ها را تهديد كرده است. آنها هم آمدند به اداره ورزش و جوانان مشهد شكايت كردند. اداره ورزش و جوانان هم آنها را معرفي كرده به حراست ما.»ايشان در پاسخ به اين سوال كه واقعا تهديدي صورت گرفته، تصريح كرد: «آن‌طور كه به من گزارش دادند بعضا به خانواده‌ها گفتند نرويد خبر بدهيد و رسانه‌اي نكنيد ولي چون خانواده‌ها قانع نشدند بالاخره كار خودشان را انجام دادند و آمدند و آن چيزهايي كه مي‌دانستند را گفتند. البته من مرجع قضايي نيستم و چيزهايي كه به من گزارش شده را مي‌گويم.» ايشان همچنين در مورد جزييات مربوط به تعرض توضيح داد: «مساله بي‌اخلاقي بوده ولي شايد آن قدري كه دارند بعضي‌ها دامن مي‌زنند نبوده. ولي ما پيگير هستيم و هر قدر باشد برخورد مي‌كنيم. از روزي كه متوجه شديم اين باشگاه را كلا تعطيل كرديم.»
هاشمي‌جواهري در واكنش به خبري كه امروز منتشر شد مبني بر اينكه هنوز هيچ شكايتي در دادستاني ثبت نشده، گفت: «امروز شكايت شده. امروز مدارك تكميل و شكايت ثبت شد.» ايشان در پاسخ به اين سوال كه آيا فردي دستگير شده، گفت: «هنوز هيچ كس بازداشت يا دستگير نشده. در مرحله تحقيق و بررسي هستيم و ما باشگاه را تعليق كرديم.»
مديركل ورزش و جوانان استان خراسان رضوي در واكنش به اين سوال كه چرا هيات فوتبال گفته ما در جريان نبوديم، اظهار داشت: «هيات فوتبال قطعا زودتر متوجه شده. يكي از گلايه‌هاي من هم همين است كه چرا وقتي متوجه شديد، اعلام نكرديد؟ ما حراست داريم، بازرسي داريم و ارتباطات با مراجع ذي‌صلاح داريم. چرا ما را در جريان قرار نداديد؟ خداي نكرده ما كه نمي‌خواستيم آبروي كسي را ببريم. متاسفانه همين الان هم دارند فرار رو به جلو مي‌كنند.»  ايشان افزود: «ما گلايه داريم از هيات فوتبال استان كه چرا تيمي كه باشگاهي كه مجوز نداشته چندين سال دارد فعاليت مي‌كند. ضمنا چرا وقتي در جريان قرار گرفت بلافاصله اداره كل را در جريان قرار نداد.» هاشمي‌جواهري تصريح كرد: «من در هيات فوتبال استان با شخص مشكل ندارم. ولي طبيعتا موفقيت چشمگيري كه نداشته كه هيچ، از زماني كه ايشان رييس هيات فوتبال ما بودند هر روز فوتبال استان بيشتر به قهقرا رفته. وقتي ايشان آمدند دو تا تيم در هيات فوتبال حضور داشتند، در ليگ‌هاي پايه تيم داشتيم، داور داشتيم در رده‌هاي مختلف و متاسفانه همه از دست رفت. دوستان همه را به هم گره مي‌زنند و اين‌جور مي‌گويند كه ما با هيات مشكل داريم. اگر اين دوستان كارنامه موفقي چه به لحاظ شفافيت مالي و چه به لحاظ فني و ورزشي و چه به لحاظ اخلاقي داشتند طبيعتا ما مشكلي با اين دوستان نداشتيم.» ايشان در پايان تاكيد كرد: «لذا من از آقاي اصولي خواهش دارم مساله را به حاشيه نبرند و اجازه بدهند مراجع ذي‌صلاح كار خودشان را پيش ببرند و صحت و سقم مساله را در بياورند. خانواده‌ها كاملا راحت باشند و بتوانند دغدغه‌هاي خودشان را مطرح كنند. سلامت رواني جامعه به خطر نيفتد، چون ما در كنار اين باشگاه كه متاسفانه خطاي نابخشودني انجام داده به هر ميزان و به هر شكلي بوده، افراد زيادي را داريم كه به جوانان و بچه‌ها خدمت مي‌كنند. ما صريح و شفاف مي‌گوييم اگر در هر زمينه‌اي از ورزش فسادي هست برخورد مي‌كنيم و با هيچ كس تعارف نداريم. هر قدر هم بخواهند حاشيه بسازند، مشكلي ندارد و ما كارمان را انجام مي‌دهيم.»
 


کد مطلب: 457425

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/457425/جزيیات-تازه-پرونده-تعرض-فوتبال-پایه-مشهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1