کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

رویش امید در شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد (+ چند پیشنهاد)

17 دی 1401 ساعت 19:11

شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد سال‌ها مسیر توسعه را عقب‌گرد طی می‌کرد تا اینکه با انتصاب یک جوان متخصص، امیدها برای برگشتن این شرکت به ریل اصلی زنده شد.


شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد سال‌ها مسیر توسعه را عقب‌گرد طی می‌کرد تا اینکه با انتصاب یک جوان متخصص، امیدها برای برگشتن این شرکت به ریل اصلی زنده شد.
به گزارش کبنا، شرکت‌ شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در دوران مدیرعاملی موسوی جهان‌آباد سرشار از نارسائی، سوءمدیریت و ناکارآمدی بود. استخدام‌های بی‌رویه و تعاملات سیاسی نامتعارف تیشه به ریشه سلامت اداری در این سیستم زده بود. هدررفت بیت‌المال و از دست رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری نتیجه مدیریت خاله خرزویی در این شرکت بود.
در دوره موسوی، برخی از شرکت‌های خدماتی منحل شدند و در واگذاری انشعابات آب شرکت نیز شفافیتی نیود.
بر اساس گزارش‌های کبنانیوز، میلیاردها تومان اعتبار در نتیجه سوءمدیریت‌های حاکم بر این شرکت بر باد رفته بود.
با وجود اینکه برخی قراردادها به نتیجه نمی‌رسیدند، اما کماکان از متخصص‌ها استفاده‌ای نمی‌شد و موسوی همچنان در اندیشه ابقاء خود به هر شکلی بود. در نتیجه این شیوه مدیریت بود که شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به قبرستان سوله‌های متروکه شده بود.
اما پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام موسوی برکنار و سهیل مرادی‌نژاد به عنوان یک جوان متخصص با سابقه بسیار در حوزه صنعتی، جایگزین او شد. گفتنی است معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مدیر توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیر توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، مدرس دانشگاه‌های دولتی و آزاد در سطح استان، مشاور گروه برق دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، نماینده صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و صندوق ضمانت صادرات استان بخشی از سوابق اجرایی مرادی‌نژاد است.
حال با این تغییر، امید برای برگشت شرکت‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به ریل اصلی خود زنده شده است. برخی از سرمایه‌گذاران که قبلاً گلایه‌های زیادی از مدیریت این شرکت داشتند، پس از انتصاب مرادی‌نژاد، در تماس با کبنانیوز، رضایت خود را اعلام کردند.
یکی از نکات قابل توجه این است که با وجود اینکه مرادی‌نژاد یک چهره صنعتی است، اما در مناسبات فرهنگی نیز حضور دارد. در اولین کنگره فرهنگی که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی چند روز پیش در یاسوج برگزار شد، با وجود اینکه نمایندگان استان غایب بودند، مرادی‌نژاد نه تنها حضور داشت، بلکه به یکی از گروه‌های فرهنگیِ حاضر در این برنامه هدایایی داد. این نخستین بار است که یک چهره صنعتی، چنین کاری را انجام می‌دهد.
اما با وجود همه این موارد، کبنانیوز پیشنهاداتی برای مدیرعامل جدید دارد؛ لازم است مرادی‌نژاد ارتباط حسنه‌ای با بانک‌های استان داشته باشد و باید بتواند ارتباطی که در گذشته بر اثر برخی بی‌اعتمادی‌ها از هم گسسته بود را دوباره برقرار کند تا نیازهای اعتباری شرکت‌های حاضر در شهرک رفع شود.
در گذشته بسیاری از سرمایه‌گذاران عطای ماندن در کهگیلویه و بویراحمد را به لقای آن بخشیده و تصمیم گرفته بودند این استان را ترک کنند. بنابراین لازم است که مرادی‌نژاد مشوق‌های جدیدی برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران در نظر بگیرد و نظارت بر واحدهای صنعتی را بعد از اعطای تسهیلات دقیق‌تر کند تا همچون گذشته این اعتبارات به انحراف کشیده نشوند.
امید می‌رود با مدیرعاملی مرادی‌نژاد دیگر شاهد چنین نارسائی‌ها و ناکارآمدی‌هایی نباشیم. انتظار افکار عمومی این است که سایر مدیرانی که ناکارآمد هستند نیز جایشان را به نیروهای جوان‌تر و متخصص بدهند.


کد مطلب: 456708

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/456708/رویش-امید-شرکت-شهرک-های-صنعتی-کهگیلویه-بویراحمد-چند-پیشنهاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1