کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

رئیس بنیاد شهید: زمینه استخدام فرزندان شهدا و ایثارگر کهگیلویه و بویراحمدی در این دولت فراهم است / پنج هزار و 989 نفر از ایثارگران استان به خدمات مسکن نیاز دارند / خبر خوش قاضی‌زاده برای فیلم‌سازان؛ قسط اول در جیب پارسیان‌نژاد!

15 دی 1401 ساعت 13:34

جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (15 دی ماه 1400) با حضور رئیس سازمان بنیاد شهید کشور در ساختمان دولت برگزار شد.


جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (15 دی ماه 1400) با حضور رئیس سازمان بنیاد شهید کشور در ساختمان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: این شهدا نیستند که به ما نیازمندند؛ بلکه ما به شهدا نیازمندیم.
وی ادامه داد: دست‌های شهدا باز است و هم در این عالم و هم در آن عالم، مقام شفاعت و دستگیری دارند.
رئیس بنیاد شهید گفت: بنده کسانی را می‌شناسم که با یک شهید خاصی دمخور بوده‌اند و برای او دعا و نماز می‌خوانده و آن شهید نیز دست او را می‌گرفته است.
وی با بیان این‌که شهدا اجازه مداخله در این عالم را دارند، گفت: امیدوارم این معرفت که شهدا زنده هستند در همه ما به وجود بیاید.
وی در ادامه تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به معنای شناساندن درست مقام شهادت است.
قاضی‌زاده با بیان اینکه زندگی انسان ابدی است و تنها در یک دوره کوتاه در این عالم زندگی می‌کند، گفت: یاد شهدا یاد ابدیت و به معنای ابدیت است و این یعنی تغییر باور و تغییر نگاه که ماحصل آن تغییر رفتار است.
رئیس بنیاد شهید کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری ادامه داد: حضرت آقا می‌فرماید حیات انقلاب اسلامی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ربط دارد؛ چرا که این نوع فرهنگ، جامعه را حفظ می‌کند و سالم نگه می‌دارد و در این فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی جایی ندارد.
وی در ادامه به موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اشتغال دولتی محدود است، تا جایی که ظرفیت دستگاه‌های اجرایی اجازه بدهد، بخشی از افراد جویای کار را جذب می‌کنیم.
قاضی‌زاده گفت: 33 هزار فرزند شهید و جانباز 70 درصد در کشور داریم که تا الأن 7 هزار نفر از آنها مشغول به کار شده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد فرزندان شهید و جانبازان 70 درصد در استان کهگیلویه و بویراحمد کم است، زمینه استخدام آنها در این دولت فراهم است.
وی در ادامه به ظرفیت به کارگیری استخدام سایر افراد با سهمیه 25 درصدی اشاره کرد و گفت عملاً نیمی از این 25 درصد محقق می‌شود و با وجود 300 هزار نفر در کل کشور، لازم است که به سمت اشتغال در بخش خصوصی برویم.
رئیس بنیاد کشور در ادامه به عملکرد ضعیف کهگیلویه و بویراحمد در تبصره 16 اشاره کرد و گفت: پیگیری کنید که چیزی از سال نمانده است. شهابی رئیس مدیریت و برنامه کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ، به عدم تعیین تکلیف این اعتبارات در استان اشاره کرد و گفت سهمیه استان در تبصره 16، بیش از هزار و 280 میلیارد تومان است.
قاضی‌زاده هاشمی در ادامه به وضعیت مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: دو هزار و 600 نفر از ایثارگران در کهگیلویه و بویراحمد هستند که تاکنون هیچیک از خدمات مربوط به مسکن را دریافت نکرده‌اند.  سه هزار و 389 نفر هم هستند که یکی از خدمات این حوزه را دریافت کرده‌اند، اما به هر دلیلی هنوز فاقد مسکن هستند که سرجمع پنج هزار و 989 نفر به خدمات مسکن نیاز دارند.
رئیس بنیاد شهید با اشاره به مطالبات از تأمین اجتماعی به نقد رفتار این دستگاه پرداخت و از رئیس دانشگاه علوم پزشکی جویای چگونگی پرداخت‌های تأمین اجتماعی شد.
غلام‌نژاد نیز در پاسخ گفت: ما 42 میلیارد تومان از تأمین اجتماعی طلب داریم.
قاضی‌زاده هاشمی در ادامه به حمایت بنیاد شهید از تولیدات سینمایی اشاره کرد و گفت: برای ساخت فیلم سینمایی درجه الف در هر استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
وی تصریح کرد:اعلام آمادگی کرده‌ایم 30 درصد از بودجه فیلم سینمایی درجه الف را بدهیم و هم‌اکنون قسط اول آن در حساب آقای پارسیان‌نژاد است.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت کار در حوزه‌های تربیتی گفت: برای این فرزندان که یادگار ایثارگرانند برنامه مشاوره در نظر گرفته شده است.
قاضی‌زاده هاشمی در پایان به سازمان اقتصادی کوثر اشاره کرد و گفت: اخیراً به ما ابلاغ شده که باید از حوزه اقتصادی کامل خارج شویم و ما مهمان موقت شما در این حوزه هستیم.


کد مطلب: 456620

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/456620/رئیس-بنیاد-شهید-زمینه-استخدام-فرزندان-شهدا-ایثارگر-کهگیلویه-بویراحمدی-این-دولت-فراهم-پنج-هزار-989-نفر-ایثارگران-استان-خدمات-مسکن-نیاز-خبر-خوش-قاضی-زاده-فیلم-سازان-قسط-اول-جیب-پارسیان-نژاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1