کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

بیمار: درد زیادی دارم / منشی: پزشک رفته حال‌وهوا عوض کند / آقای غلام‌نژاد! لطفاً بساط این پزشکان را جمع کنید

10 دی 1401 ساعت 17:54

اعتراض یک بیمار به عدم حضور به‌موقع پزشک در اورژانس، موجب می‌شود پزشک مربوطه از ویزیت او خودداری کند.


اعتراض یک بیمار به عدم حضور به‌موقع پزشک در اورژانس، موجب می‌شود پزشک مربوطه از ویزیت او خودداری کند.
به گزارش کبنا، روز جمعه (9 دی ماه 1401) بیماری که به دلیل درد زیاد به یکی از درمانگاه‌های شهر یاسوج مراجعه می‌کند با برخورد نامناسب پزشک مربوطه روبرو می‌شود.
این بیمار داستان را این‌گونه تعریف کرد: «روز جمعه به اورژانس بیمارستانی در یاسوج مراجعه کردم و بعد از دریافت نوبت و انتظار و صف طولانی که وجود داشت، پزشک از اتاقش بیرون رفت. به منشی این پزشک گفتم، من درد زیاد دارم، پزشک کجا می‌رود که منشی او من گفت؛ دکتر برای اینکه حال‌وهوا عوض کند، رفته بیرون که من با عصبانیت به او گفتم؛ درد دارم و درد من شدید است، آیا این موقع حال‌وهوا عوض کردن است و اعتراض کردم. در همین حین که دکتر برگشت، گفت: آن بیماری که اعتراض کرد را ویزیت نمی‌کنم و...»
البته چنین اتفاقاتی تنها به رفتار نامناسب پزشک با بیمار محدود نمی‌شود. چندی پیش بیماری که به علت شکستگی ران پا به بیمارستان شهید جلیل یاسوج مراجعه کرده بود، بعد از عمل به کما رفت و اکنون در حالت حیات نباتی به سر می‌برد.
دیروز نیز در حاشیه مراسم 9 دی، یکی از روحانیون که در یکی از ادارات استان مشغول است خطاب به فرمانده سپاه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اظهار گلایه از وضعیت سلامت و درمان استان گفت: فردی بیمار که با وجود اینکه بیماری خاصی نیز نداشت، پس از مراجعه به یکی از بیمارستان‌ها فوت می‌کند.
بیمارستان شهید بهشتی یاسوج
انتقاد از وضعیت سلامت و درمان در کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر بیش از پیش شده است؛ زمانی که یزدانپناه ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را بر عهده داشت، این دانشگاه بدترین رتبه را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به خود اختصاص داد. پس از وی که غلام‌نژاد ریاست این دانشگاه را بر عهده گرفت، تا حد زیادی از حواشی سیاسی حول آن کاسته شد. اما هنوز بقایای آن مدیریت ناکارآمد در برخی از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان دیده می‌شود و همین موضوع باعث شده که رفتار مناسبی از سوی برخی از پزشکان با بیماران صورت نگیرد. آن خانم بیماری که به دلیل درد اعتراض می‌کند و پزشک او را ویزیت نمی‌کند و آن جوانی که پس از مراجعه به بیمارستان به کما می‌رود و بسیاری موارد دیگر که به دلایل مختلف، رسانه‌ای نشده‌اند، همگی بقایای آن مدیریت ناکارآمدی است که از گذشته به ارث رسیده است.
خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باید گفت: آقای غلام‌نژاد ضمن قدردانی از پزشکان باشرف که عمل به وظیفه و تکریم بیمار را به هر چیزی ارحجیت می‌دهند، با پزشکان سهل‌انگار برخورد کنید تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد نباشیم.


کد مطلب: 456399

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/456399/بیمار-درد-زیادی-دارم-منشی-پزشک-رفته-حال-وهوا-عوض-کند-آقای-غلام-نژاد-لطفا-بساط-این-پزشکان-جمع-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1