کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان هواشناسی اعلام کرد

آغاز بارش برف و باران از روز سه‌شنبه در کشور/ روند کاهشی دمای کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

10 دی 1401 ساعت 10:37

سازمان هواشناسی با صدور هشدار افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پُرجمعیت و صنعتی تا حد بسیار ناسالم از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز سه‌شنبه خبر داد.


سازمان هواشناسی با صدور هشدار افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پُرجمعیت و صنعتی تا حد بسیار ناسالم از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز سه‌شنبه خبر داد.
به گزارش کبنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. در شهرهای صنعتی و پُرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.
از اواخر وقت سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در نیمه غربی کشور بارش برف و باران آغاز می‌شود.
توصیف سامانه: پایداری جو همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی
زمان پایان: یکشنبه 1401/10/11
نوع مخاطره: سکون هوا و کاهش کیفیت هوا
منطقه اثر: تهران، کرج
اثر مخاطره: افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم.
توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تأکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم.
روند کاهشی دمای کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

 کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند کاهش شدید دمای هوای استان که از هفته پیش آغاز شده است تا روز سه شنبه سیزدهم دی ماه ادامه خواهد یافت.
ولی بهره‌مند اظهار داشت: حداقل دمای هوای شهر‌های یاسوج، سی سخت و مارگون در بامداد امروز کمتر از یک درجه سانتی‌گراد زیرصفر گزارش شده است.
وی بیان کرد: همچنین دمای هوای مناطق گرمسیری دهدشت ۳. ۲، لیکک ۶. ۲، دوگنبدان ۶. ۵ و امامزاده جعفر ۶. ۴ درجه سانتیگراد در بامداد امروز ثبت شده است.
بهره‌مند تأکید کرد: همچنین یک سامانه بارشی روز چهارشنبه چهاردهم دی ماه وارد کهگیلویه و بویراحمد شده است.
وی عنوان کرد: میانگین بارش باران سال زراعی آبی جاری در استان ۲. ۲ میلی‌متر ثبت شده است که نسبت مدت مشابه بسال گذشته ۴۲ میلی‌متر کاهش یافته است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شهر‌های یاسوج و سی سخت با ۲۸۱ و ۲۷۷ میلی‌متر رکورددار بیشترین بارندگی‌های امسال تاکنون هستند.
وی بیان کرد: همچنین‌ایستگاه‌های دوگنبدان ؤ امامزاده جعفر به ترتیب با ۱۱۵ و ۱۲۲ میلی‌متر شاهد کمترین بارندگی سال زراعی امسال بوده‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.


کد مطلب: 456369

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/456369/آغاز-بارش-برف-باران-روز-سه-شنبه-کشور-روند-کاهشی-دمای-کهگیلویه-بویراحمد-ادامه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1