تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۵۶۲۲۹
در مراسم تشييع شهداي گمنام؛

رئيس‌جمهور: حق عقب‌گرد نداریم / آغوش ملت برای فریب خوردگان باز است

۰
رئيس‌جمهور: حق عقب‌گرد نداریم / آغوش ملت برای فریب خوردگان باز است
کبنا ؛
رئيس‌جمهور در مراسم تشييع شهداي گمنام در تهران در جمع تشييع کنندگان پيکر شهدا با تشبيه اغتشاشات اخير کشور با جنگ احزاب، اظهار داشت: استکبار با تمام توان به ميدان آمد. جريان نفاق، سلطنت‌طلبان و همه ضدانقلاب به ميدان آمدند. کساني هم که رسما در ميدان نبودند، شايعه‌سازي و شايعه‌پراکني کردند. قرآن به ما هشدار مي‌دهد که مراقب فضاسازان باشيد. دشمن مي‌خواهد جامعه اسلامي را از اهداف بلند خود دور کنند.
به گزارش کبنا، وی افزود: امام(ره) و رهبر انقلاب به وظيفه خود در رهبري جامعه، سياست‌گذار و ريل‌گذاري و هشدار به موقع نسبت به خطرات عمل کردند و اگر کاستي وجود دارد مربوط به دستگاه‌ها و قوا است. رهبري امت بسيار خوب عمل کردند و کاستي‌ها مربوط به قوا و نظام اداري و مربوط به کساني است که اعتقادي به ارزش‌هاي انقلاب ندارند، اما مسئوليت به عهده گرفته و مشکلات درست کرده‌اند.
سيد ابراهيم رئيسي با بيان اينکه دشمن چون مي‌خواهد نظام را بزند، به سراغ عمود خيمه نظام رفته است، اظهار کرد: خيمه نظام به وجود رهبري است و ما همه سربازان او هستيم. هر جا در کشور موفقيت به دست آمده است به‌خاطر عمل و توجه به سخنان امام و رهبري بوده و کاستي‌ها هم به‌خاطر کساني است که يا اعتقادي نداشته‌اند يا در عمل موفق نبوده‌اند. اکنون هم بايد به عملکرد افراد و قوا نگاه شود که در هر مقطعي چه کساني در نهادها و قوا مسئوليت داشته و عملکرد آنها ارزيابي شود، اين نگاه منصفانه است. رئيس‌جمهور با يادآوري بچه‌هاي اين کشور به وظيفه خود عمل کردند و امروز پيکرهاي آنها را مي‌بينيم، هدايت‌ها نيز انجام شد، اگر کاستي هست به عملکردها در دوره‌هاي مختلف مربوط مي‌شود.
وي در ادامه با بيان اينکه در بسياري از حوزه‌ها در جايگاه افتخار و اقتدار قرار داريم، بيان کرد: با وجود تهديدها و تحريم‌هاي دشمن، مردم اين سرزمين افتخار آفريدند. کشور پيشرفت‌هاي زيادي کرده و دليل عصبانيت دشمن هم همين پيشرفت‌هاست. آنها مي‌بينند که ما را تحريم کردند، اما ما توليد و صادرات داشته و قله‌هاي علم و فناوري را فتح کرده‌ايم، لذا عصباني مي‌شوند.
رئيسي اضافه کرد : آنها مي‌گويند بالاترين فشارها را در تاريخ به کشوري وارد کرديم، اما مجبوريم اعلام کنيم که اين فشارها شکست خورده است. دشمن امروز با ملتي مواجه است که قصد پيشرفت دارد. ما نه مي‌توانيم به عقب برگرديم و نه مي‌توانيم در جا بزنيم. ما يک راه بيشتر نداريم و آن راه پيشرفت است. ملت ما به رهبري، امام خامنه‌اي تصميم گرفته که پيشرفت کند. ما حق عقب‌گرد نداريم. رمز پيروزي ما در مقاومت و ايستادگي است.
رئيس‌جمهور با خاطرنشان کردن اين مساله که دشمن بارها تجربه کرده که با شايعه‌سازي و بلواکردن نمي‌تواند موفق شود، خطاب به دشمنان گفت: شما اين را چندبار تجربه کرده‌ايد پس چرا دوباره تکرار کرديد؟ چرا بعد از پايان يافتن ناآرامي‌ها با کمک مردم و نيروهاي جان بر کف به ما پيام داديد که آماده صحبت هستيد؟ چه کسي گفته ما دنبال براندازي هستيم؟ اما ما شما را مي‌شناسيم. شما مي‌خواهيد ما را گول بزنيد؟ برو آن دام بر مرغ دگر نِه که عنقا را بلند است آشيانه. ما شما را مي‌شناسيم. آغوش ملت به روي کساني که فريب خورده‌اند باز است اما ما به معاندين رحم نخواهيم کرد.
رئيس‌جمهور همچنين با بيان اينکه بايد نسبت به کم‌کاري‌ها و تنبلي‌ها حساس بود، تصريح کرد: صداقت در کار، کار جهادي، اجراي عدالت، اميدوار بودن، دشمن شناسي و دشمن ستيزي وظيفه همه است، وي يادآورشد: همه بايد نسبت به منکر حساس باشند. بايد نسبت به کم‌کاري، ياس و نااميدي، رشوه، فساد، تبعيض، بي‌عدالتي، تسليم در برابر دشمن، وادادگي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي حساس باشيم. مبادا ارزش‌هاي اسلامي کمرنگ شود. مبادا از ولايت پشتيباني نکنيم. ولايت است که مي‌تواند اين حرم را حفظ کند. کسي هم دوگانه غلط براي ما درست نکند. دوگانه ما استقلال و وابستگي است. امروز هرکسي بخواهد انسجام ملي ما را بر هم بزند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.
رئيسي خاطرنشان کرد: اطمينان دارم با مشارکت مردم، نرخ تورم و ارز متحول مي‌شود و شرايط کاهشي پيدا مي‌کند. ترديد ندارم با کمک مردم، مشکلات قابل حل است. آينده بسيار روشني در انتظار کشور است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1