کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

آقایان نماینده کمی هم ملی فکر کنید / چطور برای تغییر دهیار و بخشدار سر می‌شکنید اما افزایش نجومی قیمت خودرو دل شما را به درد نمی‌آورد؟

4 دی 1401 ساعت 21:23

نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد که ادعاهایشان گوش فلک را کر کرده، در هیچ‌یک از طرح‌های بزرگ ملی پیشقدم نبوده‌اند؛ گویی آن رشادت و شهامتی که زبانزد خاص و عام است به نمایندگان استان به ارث نرسیده است


نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد که ادعاهایشان گوش فلک را کر کرده، در هیچ‌یک از طرح‌های بزرگ ملی پیشقدم نبوده‌اند؛ گویی آن رشادت و شهامتی که زبانزد خاص و عام است به نمایندگان استان به ارث نرسیده است.
به گزارش کبنا، ساکنان استان کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ، به رشادت و دلاوری شهره بوده‌اند. بخش زیادی از نیروهای نظامی در دوره‌های مختلف از همین مردم تأمین شده‌ است؛ این استان به نسبت جمعیت یکی از بالاترین میزان‌های شهادت در کشور را دارد و بیش از 90 درصد شهدای کهگیلویه و بویراحمد نیز در خط مقدم شهید شده‌اند.
اما با این وجود، نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد که ادعاهایشان گوش فلک را کر کرده، در هیچ‌یک از طرح‌های بزرگ ملی پیشقدم نبوده‌اند؛ گویی آن رشادت و شهامتی که زبانزد خاص و عام است به نمایندگان استان به ارث نرسیده است. این سه نفر باید پاسخ دهند در مسائل کلان ملی که مستقیماً روی مردم کهگیلویه و بویراحمد نیز تأثیر دارند چه نقشی ایفا کرده‌اند. باید پاسخگو باشند که در مسأله‌ای همچون افزایش قیمت روزافزون مسکن چه اقداماتی انجام داده و چه موضع‌گیری‌هایی داشته‌اند.
بر اساس اطلاعات کبنانیوز، سه نماینده استان، به وزیر صنعت، معدن و تجارت رأی اعتماد داده‌اند. این در حالی است که سالانه حدود 17 هزار نفر بر اثر تصادفات در کشور جان خود را از دست می‌دهند. 360 هزار نفر مجروح می‌شوند که 10 درصد از آنها یعنی حدود 36 هزار نفر دچار قطعی نخاع می‌شوند.
به گفته پلیس، کیفیت خودروها نقشی 24 درصدی در این تصادفات دارد. اگر 17 هزار فوتی و 36 هزار قطعی نخاع را در کنار هم قرار دهیم، یعنی سالانه خانواده 54 هزار نفر از شهروندان این کشور عزادار می‌شوند. روشنفکر، موحد و حسینی‌پور باید پاسخ دهند که با چه منطقی به وزیر صمت رأی اعتماد داده‌اند. این در حالی است که به گفته پلیس، این خودروها پس از تصادفات تبدیل به قوطی‌های کنسرو می‌شوند.

بیشتر بخوانید؛
 
پاسخ پلیس راهور به اطلاعیه وزارت صمت؛ در تصادفات شاهد هستیم چگونه خودرو‌ها به قوطی کنسرو تبدیل می‌شوند!

آقایان نماینده! قیمت این قوطی‌های کنسرو باید چقدر افزایش یابد تا شما دلیل حمایت خود را وزیر صمت اعلام کنید؟ سالانه چند نفر باید جان خود را از دست دهند تا شما احساس مسئولیت کنید؟
اخبار 20:30 امشب نیز با انتشار خبری از تفاوت قیمت یکی از خودروهای وارداتی در کشور (دیگینیتی)، پرده از یک موضوع مهم برداشت. در این خبر آمده است که یکی از خودروها که مجموعاً بیش از 600 میلیون تومان هزینه آن نمی‌شود، در ایران با قیمتی بالغ بر یک میلیارد تومان به فروش می‌رسد. اما با این وجود نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد از وزیر صمت حمایت می‌کنند.
      
اختلاف قیمت خودروی دیگینیتی در داخل و خارج از کشور به روایت خبر 20:30

از سوی دیگر، نمایندگان کنونی استان یک بار به‌طور شفاف اعلام نکرده‌اند چه موضع‌گیری‌ای دارند. حتی حاضر نیستند با رسانه‌های آزاد به‌طور مستقیم گفت‌گو داشته باشند. این سه نفر حتی به مطالبه دانشجویان مبنی بر حضور در دانشگاه نیز بی‌اعتنا هستند.
واضح است انباشت تخلفات زمانی صورت می‌گیرد که شفافیت وجود نداشته باشد. عدم پاسخگویی صریح به مردم خود یکی از نمودهای همین عدم شفافیت است.
باید خطاب به نمایندگان استان گفت به جای دخالت در تغییر بخشدار، دهیار و آبدارچی یک اداره، کمی هم لازم است ملی فکر کنید. واضح است نمایندگان زمانی که اقدامات ملی اثرگذار داشته باشند، در انتخابات آینده رأی بیشتری نیز کسب خواهند کرد.
پایگاه خبری کبنانیوز تا زمان اصلاح رویه‌های نادرست، مطالبات مردمی را پیگیری خواهد کرد و تا زمانی که نمایندگان به‌طور شفاف اقدامات و عملکرد خود را اعلام نکنند این پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.
منافع مردم خط قرمز این پایگاه خبری است؛ واضح است کبنانیوز با هیچ مدیری تعارف ندارد؛ نه آب کبنانیوز به زمین مدیران رفته و نه آب مدیران به زمین این پایگاه خبری! تنها هدف از چنین انتقاداتی، پایان دادن به رویه‌های نادرست و اصلاح اموری است که به منافع شهروندان آسیب می‌زند.


کد مطلب: 456133

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/456133/آقایان-نماینده-کمی-هم-ملی-فکر-کنید-چطور-تغییر-دهیار-بخشدار-سر-می-شکنید-اما-افزایش-نجومی-قیمت-خودرو-دل-درد-نمی-آورد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1