تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۴۵۵۳۲۴
در آستانه روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد

حاشیه و متن جلسه جنجالی «علیرضا زاکانی» با دانشجویان «شریف»؛ شماها گروه فشارید / بشین بابا مرد حسابی! / وقتی می‌خواهی اسم انقلاب را ببری، گلوت رو خوب بمال تا ... (+ تصاویر و فیلم )

۲۰
۶
حاشیه و متن جلسه جنجالی «علیرضا زاکانی» با دانشجویان «شریف»؛ شماها گروه فشارید / بشین بابا مرد حسابی! / وقتی می‌خواهی اسم انقلاب را ببری، گلوت رو خوب بمال تا ... (+ تصاویر و فیلم )
کبنا ؛علیرضا زاکانی امروز و در آستانه روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در سخنانی با اشاره به اینکه «اینترنشنال» بلندگوی آشوب در کشور شده، گفت: امروز عده‌ای در حال گرفتن انتقام از مردم و انقلاب ما هستند و بی تردید عده‌ای خارج از مرزها با دروغ سعی در ایجاد اختلاف بین ما هستند و نشان داده‌اند که به هیچ کس رحم نمی‌کنند.
به گزارش کبنا، جلسه دانشجویان دانشگاه شریف با علیرضا زاکانی شهردار تهران به مناسبت روز دانشجو به جنجال کشیده شد.
در ابتدای این جلسه چندین نفر از دانشجویان به بیان نقطه‌نظرات، انتقادات و ابهامات خود درباره موضوعات مختلف حاکم بر فضای دانشگاه، اداره پایتخت و کشور پرداختند.
             
علیرضا زاکانی در میانه سخنان خود زمانی که درمورد اقدامات خود در زمان نمایندگی در خصوص مبارزه با فساد صحبت می‌کرد، با واکنش برخی دانشجویان مواجه شد و با عصبانیت به آن‌ها پاسخ داد که «آنقدر غیرت داشتم بروم دادگاه؛ شما حاضرید یک سیلی بخورید؟» پاسخ دانشجویان به این اظهارات، اما زاکانی را خشمگین‌تر کرد.
    
زاکانی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دانشجویی که درباره سخنان زاکانی گفت ما میخواهیم انقلاب کنیم گفت: اینکه بچه‌بازی است، وقتی می‌خواهی اسم انقلاب را ببری گلویت را خوب بمال تا در گلویت گیر نکند.
به گزارش کبنا، متن این نشست جنجالی به شرح زیر است.، علیرضا زاکانی_ شهردار تهران_ امروز سه‌شنبه با حضور در سالن جابربن حیان دانشکده شیمی دانشگاه شریف در آئین گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو شرکت کرد و به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.
در این مراسم علیرضا زاکانی علاوه بر شهردار تهران یک سیاستمدار موثر کشور معرفی و اعلام شد که نه تنها در مورد مسائل تهران بلکه در مورد ۴۳ سال گذشته پس از انقلاب اسلامی از وی پرسش‌هایی مطرح خواهد شد که در ابتدای جلسه کاغذهایی برای طرح پرسش از زاکانی در میان دانشجویان توزیع شد.
صحبت نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با صحبت‌های عسگری نماینده بسیج دانشجویی آغاز شد.

وی در خصوص فاصله گرفتن از آرمان‌های ابتدایی انقلاب اسلامی و لزوم پاسداری از این آرمان‌ها صحبت‌های خود را آغاز کرد و افزود: امروز نگرانی در مورد ایران و آینده ایران است که این روزها حال خوشی ندارد. بی تردید آینده روشن در گروی شنیدن همه انتقادها، پیشنهادها، اعتراض‌ها و ... است و اگر اینها شنیده نشوند و گوش شنوایی به دهان معترضان نزدیک نشود قطعا این اعتراض‌ها به کف خیابان می‌آید.
نماینده بسیج دانشجویی با انتقاد از نحوه انتخاب زاکانی در شهرداری تهران گفت: قطعا در انتخاب شما و برخی مسئولان دیگر پرسش‌های جدی وجود دارد. بودجه شهرداری تهران ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده که از برخی وزارتخانه‌ها بیشتر است. شما با این نهاد چاق و بعضا ناکارآمد می‌خواهید چه کنید؟ در این ایام شهر توسط برخی اغتشاشگران و نه معترضان خسارت بسیاری دیده، لذا برای حوزه بودجه‌ای شهر چه تصمیمی دارید؟
 در ادامه جلسه، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر دوری نمایندگان مجلس از گرفتن مسئولیت‌ها و فراموشی این موضوع توسط زاکانی، گفت: خود را شخصیت فساد ستیز معرفی کردید. این در حالیست که شفافیت در دوره شهرداری آقای حناچی گوی رقابت را از شما ربوده است. چگونه به افزایش سطح شفافیت کمک کرده‌اید؟
وی ادامه داد: چرا در دوره شما شفافیت توسعه پیدا نمی‌کند؟ بلکه کیلومترها به عقب می‌رود. جمع‌آوری زباله و وجود شبکه مافیاگونه در آن و رانتی که میان پیمانکاران شهرداری در این حوزه توزیع می‌شود. چگونه کنترل خواهد شد؟. بخش قابل توجهی از نیروی کاری که مشغول جمع‌آوری زباله است کودکان کار هستند. چگونه با فساد گسترده در این بخش مقابله خواهید کرد؟.
این دانشجو تاکید کرد: با بررسی دوره مدیریت شما در شهرداری تهران به نظر می‌رسد شهرداری بار دیگر می‌خواهد از ناحیه تراکم فروشی درآمدزایی کند تا مشکلات مالی خود را حل کند در حالیکه شعار عدم تراکم فروشی را دادید. چرا احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ را شفاف نمی‌کنید؟
             
در ادامه نماینده شورای صنفی دانشجویان نیز با تکرار برخی انتقادات در شیوه انتخاب شهردار تهران، خطاب به زاکانی گفت: نخبگانی که چون فضایی در کشور پیدا نکردند، دست به مهاجرت می‌زنند، شما برای تدبیر این موضوع با افزایش هزینه‌های خروج از کشور، مانع مهاجرت آنها می‌شوید. خود می‌دانید چه ساخته‌اید که مجازات افراد ماندن در این کشور است؟.
وی ادامه داد: هنوز رشوه در سراسر شهرداری به چشم می‌خورد و شما در شهر هیچ امکانی را برای اعلام اعتراض‌ها فراهم نکردید. اگر دم از گفت‌وگو و تضارب آراء می‌زنید چقدر امکان شنیدن صداها را فراهم کرده‌اید.
نماینده شورای صنفی دانشجویان با اشاره به بازداشت‌های گسترده دانشجویان از یک سو و نشنیدن صدای مردم از سوی دیگر، عنوان کرد: چه زمانی می‌خواهید صدای مردم و دانشجویان را بشنوید؟
بنابراین گزارش، در حالیکه آغاز جلسه شهردار تهران با دانشجویان دانشگاه شریف در فضایی آرام بود اما در برخی مقاطع نیز این جلسه با پرسش‌های برخی دانشجویان به حاشیه رانده می‌شد که با مدیریت خود زاکانی و ترتیب دهندگان جلسه کنترل می‌شد.
در میان صحبت‌های نماینده شورای صنفی دانشجویان شعارهای باشرف باشرف از سوی دانشجویان حاضر در سالن سر داده شد که مجری جلسه پیش از آغاز صحبت‌های زاکانی شهردار تهران در تشریح اینکه تعداد نمایندگان تشکل‌های دانشجویی تنها سه مورد بود، گفت: ما از نمایندگان تشکل‌های مختلف دعوت کردیم اما آنها خود قبول نکردند و در جلسه حاضر نیستند. با این حال تا آخر برنامه این آمادگی وجود دارد که بیایند و حرف‌های خود را بزنند.
علیرضا زاکانی پس از صحبت نمایند دانشجویان ضمن اظهار خوشحالی از حضور در جمع دانشجویان خطاب به دانشجویان گفت: شما فرزندان من هستید. قدر خود را بدانید که ما قدردان شما هستیم. جلسه امروز به مناسبت ۱۶ آذر که یکی از قله‌های افتخار ملت ماست، برگزار شده وقتی به سال ۱۳۳۲ و کودتای ۲۸ مرداد برمی‌گردیم شرایطی را مشاهده می‌کنیم که نفس‌ها در سینه حبس شده؛ اما جریان دانشجویی اعتراض خود را به نظام استکبار عیان کرد. در این مسیر خون داد. سه شهید تقدیم کرد و یک قله افتخار آفرید.
وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی این تجلی در ۱۳ آبان دیده می‌شود که در تراز جهانی بر علیه استکبار جهانی روی داد. آنچه که اقدام شد قوام حاکمیت و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول را ثبت کرد.
وی ادامه داد: ۱۴ سال از عمر خود را در جنبش‌های دانشجویی صرف کردم و وجب به وجب این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر را طی کردم. ما در یک مقطع حساسی هستیم که به گواه سند امنیت ملی آمریکا که اعلام کرده ۱۰ سال آینده ۱۰ سال مخاطره آمیز است، چرا که تقسیم قدرت در جهان شکل می‌گیرد. اینکه هر کشوری چقدر از این کیک قدرت برای خود بردارد چیزی است که ده‌ها و صد سال آینده خود را شکل می‌دهد. در این سند آمده که سه ضلع هستند که آمریکا و آینده آن را به مخاطره می‌اندازند. نخست چین که هم تکنولوژی دارد و ثروت و نقطه شروع را نیز تعارض چین و تایوان قرار داده‌اند.

وی افزود: بخش دوم را روسیه اعلام کرده‌اند که با حمله به اوکراین یک خطر برای آمریکا قلمداد می‌شود و ضلع سوم را ایران اعلام می‌کنند. قد و قواره کشور ما این است که یک ابرقدرت نما آن را خطر اعلام می‌کند و پنج راهبرد را برای منطقه ما مشخص می‌کند. ۴۳ سال از انقلاب ما می‌گذرد و هنگامی که این انقلاب در حال وقوع بود آمریکا و شوروی مخالف بودند اما به پیروزی رسید. همه برخوردهای سخت با ما انجام شد؛ اما در نهایت آمریکا شکست خورد. ما آسیب دیدیم اما بزرگ شدیم. امروز نیز تهدید می‌کنید چرا به یک ابرقدرت سابق سلاح نظامی منتقل می‌کنید. چه غلط و چه درست این موضوع را به زبان می‌آورید.
وی تاکید کرد: سال ۷۰ بوش پدر اعلام کرد: نظم نوین جهانی دنیایی است که کدخدایی آمریکا در آن محقق می‌شود و در آن موقع تنها کشوری که موضع گرفت ما بودیم. بوش پسر نیز از خاورمیانه بزرگ صحبت کرد. به افغانستان و عراق حمله کرد و در حمله به افغانستان همه کشورها غیر از ایران به آن تن دادند. به جنوب لبنان حمله کرد و در جنگ ۳۳ روزه پنجمین ارتش دنیا شکست خورد. در تمام این مراحل ایران در صدر عوامل است.
در میان صحبت‌های زاکانی در خصوص قرارگیری کشورمان به عنوان سد در مقابل عملیاتی شدن خواسته‌ها و برنامه‌های آمریکا برخی از دانشجویان حاضر در جلسه به تمسخر صحبت‌های زاکانی جملاتی را عنوان کردند که زاکانی در پاسخ گفت: خوب گوش کنید ببینید آمریکایی‌ها چه می‌گویند. شب و روز می‌سوزند که نتوانسته‌اند به ما ضربه بزنند البته صد بار آسیب خوردیم ولی بلند شدیم. هیجان زده نشوید قطعا آخرش خوش است. امروز چه شده که دشمن تمام توجه خود را به کشور ما معطوف کرده و ابایی ندارد که اعلام کند می‌خواهد ایران را تجزیه کند و نمی‌خواهد در ایران پیشرفت اتفاق بیفتد و خدمت به مردم ارائه شود و تمام قد بر علیه کشور ما بلند شده است و یک مشت عناصر داخل و خارج بر اثر غفلت یا مرعوب شدن ادامه حرف او را تکرار می‌کنند.

اینترنشنال بلندگوی آشوب در کشور شده
وی تاکید کرد: چه شده که امروز چنین برافروخته شده، علت این است که تمام اهدافی را که دنبال می‌کرده به شکست منجر شده، روزی بن سلمان اعلام کرد درگیری را به داخل ایران می‌بریم و اینترنشنال بلندگوی آشوب در کشور شده، او به فکر زن ما، زندگی ما و آزادی ما است! در پاسخ به این صحبت‌های زاکانی یکی از دانشجویان با صدای بلند اعلام کرد که شما به فکر هستید؟
زاکانی ادامه داد: ممنونم از اینکه درست حدس زدید. یادم باشد جایزه‌ای به شما بدهم. امروز عده‌ای در حال گرفتن انتقام از مردم و انقلاب ما هستند. ما در خدمت ملت هستیم. بی تردید عده‌ای خارج از مرزها با دروغ سعی در ایجاد اختلاف بین ما هستند و نشان داده‌اند که به هیچ کس رحم نمی‌کنند.
وی  ادامه داد: هفت دقیقه از وقت صحبت‌هایش با توجه به تعیین ۲۰ دقیقه صحبت‌های ابتدایی، باقیمانده است که منجر به اعتراض دانشجویان شد. دانشجویان اعلام کردند اینجا مناظره نیست که وقت گرفته‌اید. اینجا حرف درست و حسابی بزنید. اینجا شما باید فقط به سوالات پاسخ دهید.
در ادامه زاکانی گفت: من چون دکتر هستم توصیه می‌کنم زیاد داد نکشید گلویتان می‌گیرد و شب دچار مشکل می‌شوید. قطعا اشکال در کشور هست. هر کس بگوید نیست، یا ابله است یا خائن و هر کس بگوید اشکال هست و باید زد زیر میز ابله، خائن یا چیز دیگری است. صحبت از مبارزه با فساد شد. لااقل ۶۰ یا ۷۰ بار برای مبارزه با فساد به دادسرا رفتم. هفت بار دادگاه رسمی برای مبارزه با فساد رفتم. اگر افرادی که با آنها مبارزه کردم اسم ببرم ممکن است، اتفاقی بیفتد.
در اینجا دانشجویان با فریادهای مکرر از زاکانی درخواست کردند که اسم افرادی که در مبارزه با فساد مقابل آنها ایستاد را بیان کند. زاکانی در پاسخ به این درخواست دانشجویان شریف گفت: وزیر اطلاعات را به صحن مجلس آوردم. سه بار دادگاه رفتم. مرتضوی دادستان تهران با دو معاون رئیس جمهور با وزیر نفت، با کسانی که فیل را می‌خوردند و هاضمه آنها نفخ هم نمی‌کرد. آیا شما برای مبارزه با فساد حاضرید یک سیلی بخورید.
یکی از دانشجویان با فریاد خطاب به زاکانی گفت: این چه نظامی است که سرتا پا فساد است.
وی در پاسخ گفت: اصلا اینطور نیست. نظامی که سر تا پا فساد است آمریکاست. شما تنها شعار فساد می‌دهید. من ۲۰ سال است برای مبارزه با فساد به دادگاه می‌روم. خائن کسی است که از محیط دانشگاه استفاده می‌کند. به ارکان نظام فحش می‌دهد و خائن کسی است که چاقو می‌گذارد و به درون دانشگاه می‌آید. شما گروه فشار هستید.
پس از صحبت‌های تند شهردار تهران تعدادی از دانشجویان به نشانه اعتراض سالن جلسه را ترک کردند که زاکانی خطاب به آنها گفت: شما گروه فشار هستید، فرار نکنید. بنشینید و بشنوید. با شعار و گروه فشار کسی به جایی نمی‌رسد.
وی افزود: فساد هست، مرد باشید بیایید به میدان یقه آنها را بگیرید و به پایین بکشید. امروز کشور نیاز به قیام دارد و شماها بهترین کس برای این قیام هستید. قیام علیه کسانی که فساد کردند و شما امروز ناراحتید و حق دارید. بی تردید ما نسبت به تحقیر حساس هستیم. هر کسی کارنامه‌ای دارد و هر کس مدعی است کارنامه خود را روی میز بگذارد. من مسئول خوابم می‌برد. اگر شما فریاد نزنید مشکلات دو چندان می‌شود. امروز به واسطه غفلت مسئولین شرایط به سمتی رفته که مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد شده است. قطعا شما دانشجویان باید علیه این مفسده‌ها قیام کنید.
شهردار تهران تاکید کرد: در سال ۱۳۸۰ رهبری خطاب به سران سه قوه برخورد با مفسده‌ها را خواستار شدند. چرا این موضوع در دانشگاه‌ها دنبال نشد. امروز راه باز است، شما قیام کنید. امیدوارم پیام ۱۶ آذر امسال قرارگیری جنبش دانشجویی در جایگاه خود به عنوان قطب نمای ملت باشد و دانشجویان بر علیه پستی و پلشتی‌ها چه داخلی و خارجی قیام کنند. امیدوارم جنبش دانشجویی ما به گذشته خود برگردد و افتخار آفرین باشد. امیدوارم آینده درخشان کشور رقم بخورد. هر چند که در مشکلات هستیم ولی در حال گذر از این مشکلاتیم. من در مورد مشکلات کشور فریاد زدم و جزو اولین‌ها بودم و به لطف خدا در مبارزه با فساد یک بار هم محکوم نشدم چرا که مستند حرف می‌زنم.
وی تاکید کرد: جریان دانشجویی باید قدر خود را بداند و صدای حق خواه ملت باشد و هر کس که کوتاهی کرده و امروز آثار آن را می‌بینیم و یا امروز کوتاهی می‌کند. باید یقه‌اش را بگیریم.

ایسنا در ادامه نوشت: در ادامه و پس از صحبت‌های شهردار تهران نوبت به پرسش و پاسخ دانشجویان شریف از علیرضا زاکانی رسید. نخستین فردی که برای طرح پرسش به جایگاه دعوت شد در معرفی خود گفت: کارمند شهرداری و دانشجوی دانشگاه دیگری هستم. در این میان این موضوع مورد اعتراض دانشجویان حاضر در جلسه قرار گرفت و شهردار تهران نیز در پاسخ گفت بهتر است شما برای گرفتن پاسخ سوال خود به شهرداری بیایید و در اینجا سوال خود را مطرح نکنید. اعتراض دانشجویان درست است و خطاب به مدیریت جلسه گفت که بهتر است مدیریت را به شکلی پیش ببرید که چنین اتفاقی تکرار نشود.
دانشجوی بعدی در طرح سوال خود به موضوع تبعیض و برنامه دولت برای عدالت آموزشی اشاره کرد و افزود: همه در این جامعه به حد توان خود تبعیض به مردم را تحمیل می‌کنند. لطفا برنامه خود را برای مقابله با این تبعیض عنوان کنید.
زاکانی در پاسخ به این سوال گفت: فقر قابل تحمل است. پیرمردی در یکی از محله‌های تهران در هنگام بازدید من آمد و گفت که من فقیر هستم اما اصلا ناراحت نیستم و از تبعیض ناراحتم. چرا برای عده‌ای هست و برای من نیست. قطعا یکی از مفسده‌های بزرگ کشور است که در شهرداری به دنبال برچیدن آن هستیم. در بعد آموزشی نقش اثرگذاری ندارم ولی در مسیر تحول در نظام آموزشی ظرفیت‌های شهر را بسیج خواهیم کرد.
وی در خصوص جمهوریت معترض که پیشتر توسط یکی از نمایندگان تشکل‌ها مطرح شده بود نیز گفت: یکی از وعده‌ها در انتخابات ریاست جمهوری زمینه به رسمیت شناختن اعتراضات بود. اگر اعتراض در جامعه ما رسمیت پیدا نکند از جای دیگری سر بیرون می‌آورد. حق طبیعی که قانون اساسی برای مردم معرفی کرده است. البته اصول قانون اساسی برخی بر زمین مانده که از مشکلات امروز کشور است. در حقیقت حصول قانون اساسی بخشی محقق شده و بخشی محقق نشده است.
شهردار تهران ادامه داد: اما به چه طریق می‌شود اعتراض کرد؟ ۳۳ سال است در دانشگاه هستم و همیشه از ابزار اعتراض استفاده شده، شما هم این کار را انجام دهید و از وزراء و رئیس جمهور بخواهید بیایند و پاسخگو باشند.
وی در خصوص شایسته سالاری نیز گفت: شایسته سالاری امری است که در هر جامعه‌ای مفقود شود آن جامعه با مشکلات بسیاری روبرو می‌شود. از من پرسیدید که چکاره هستم؟ من سیاستمدار هستم. ۱۳ سال در مجلس حضور داشتم اما شغل من پزشکی است. چه نسبتی با شهرداری دارد؟ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها دو بند ناظر بر سلامت جامعه است. البته شهرداری جامعیتی دارد که همه ابعاد در آن وجود دارد مور قانون در مورد من اجرا شد و دیوان عدالت اداری دو بار شکایتی که انجام شده بود را رد کرد.
شهرداران بالای یک میلیون نفر مستثنی هستند و مدرک در موضع شهردار تهران ملاک نیست. چرا که یک جایگاه سیاسی است. در گذشته ما وزیری داشتیم که با فوق‌دیپلم وزیر شده بود و امروز در جریان‌های مخالف قرار دارد. عده‌ای نمی‌خواستند من به شهرداری بروم. چرا که در سال گذشته ۹۰۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌های شهرداری را برگرداندم. بنده نامزدی بودم که شورای نگهبان تشخیص داد که می‌توانم کاندید شوم و سعی کردم فیلم بازی نکنم. سال ۹۶ و ۱۴۰۰ که در انتخابات شرکت کردم ایده من شکل گیری انقلاب سوم بود.
در این هنگام یکی از دانشجویان با فریاد اعلام کرد: ما می‌خواهیم انقلاب کنیم شما نمی‌گذارید!
انقلابی که به رفتگر ما رحم نمی‌کند و آتش نشان ما را می‌زند، این چه انقلابی است؟
زاکانی در پاسخ به این دانشجو گفت: انقلاب خیلی کلمه بالایی است. انقلابی که به رفتگر ما رحم نمی‌کند و آتش نشان ما را می‌زند، این چه انقلابی است. داخل شهرداری قبل از روی کار آمدن مدیریت شهری جدید دو سال و نیم تنش مالی بود و سه ماه برای پرداخت حقوق قرض گرفته بودند؛ اما ما در هفت روز از تنش مالی درآمدیم. این کار را با ایجاد خزانه واحد انجام دادیم و امروز حقوق‌ها ۲۸ هر ماه سر وقت پرداخت می‌شود.
وی تاکید کرد: حدود سه هفته پیش در یکی از بازدیدهای مناطق یک استاد دانشگاه برق در آمریکا آمد و گفت: ۷۵۰ نفر از دانشگاهی که در آن تدریس می‌کنند ایرانی هستند. در این حوزه آنچه که از من بر می‌آید بسیج امکانات شهرداری برای ایجاد شهرک‌های علم و فناوری در تهران است تا شما از آنها استفاده کنید و به خارج از کشور نروید. هنگامی که به شهرداری تهران آمدم ۷۵ هزار میلیارد تومان بدهی از قبل مانده بود که تا پایان امسال ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد از آن را تسویه خواهیم کرد. ما ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه را تعیین کرده‌ایم اما در فکر تحقق ۷۰ هزار میلیارد تومان هستیم. چرا که تهران ثروتمند است، در روز نخست شورا به من اعلام کرد ۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی وجود دارد، گفتم این رقم برای تهران عددی نیست. در حال حاضر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای پروژه‌های مخلتف را تعریف کردیم.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تنها یک آپارتمان ۹۳ متری به عنوان سرمایه دارد، افزود: هر چیز دیگری که شما پیدا کردید برای خودتان. من موضوع مسکن را با ساخت سالی ۱۸۰ هزار واحد مسکونی دنبال می‌کنم و با راه اندازی فروش متری در صدد حل مشکل مسکن هستم. ۵۵۰ واحد برای اساتید همین دانشگاه شریف بر اساس یک توافقنامه‌ای امضاء شده مسکن خواهیم ساخت. امشب نیز با آموزش و پرورش جلسه داریم برای معلمانی که خانه ندارند. بی تردید مسکن باید از دغدغه زندگی شما بیرون بیاید.
 در ادامه جلسه نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در طرح سوال خود با اشاره به شعار مبارزه با فساد در انتخابات ریاست جمهوری که توسط زاکانی مطرح شده بود، گفت: شما اعلام کردید در صورت پیروزی بستگان خود را روی کار نمی‌آورید اما به محض گرفتن سهم خود از دولت سیزدهم داماد خود را روی کار آوردید.
وی در پاسخ به این سوال گفت: در مناظرات ناظر به خویشاوندان صحبت کردم. افراد و بستگانی که برای آنها به دنبال شغل نیستم. من ناظر به برادر رئیس جمهوری صحبت کردم که امروز در زندان است و بستگانی که در کشور شبکه فسادی را شکل داده‌اند. کل مدیران در شهرداری تهران در کانون ارزیابی انتخاب شدند و ۹۷ درصد آنها نیز از درون شهرداری بودند. ناظر به حوزه فناوری تجربه‌ای داشتیم که تشخیص دادم دامادم در اینجا می‌تواند منشا جهش شود. لذا بدون حقوق حکم مشاور برای او زدم. کسی که فارغ التحصیل شریف است ولی آنقدر شرایط بالا و پایین شد که عملا مضمون درست حرف بنده که عدم ایجاد شغل برای اطرافیانم بود فهم درستی از آن منعکس نشد. لذا ایشان را برداشتم ولی هنوز هم ایشان در این زمینه به من کمک می‌کند.
شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه علاقمند است تهران ارزان اداره شود به تشریح برنامه‌های خود در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت و افزود: تا همین مدت که در مدیریت شهری جدید خدمت ارائه کرده‌ایم دستاوردهای ما مشخص است و شما می‌توانید با همه شهرداران گذشته این دستاوردهای قابل توجه را مقایسه کنید.
ماجرای مشروطی و تجدیدی زاکانی از زبان خودش
وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص مشروطی و تجدید در دوران تحصیل گفت: من یک ترم مشروطی داشتم و با افتخار این را اعلام می‌کنم. چرا که در آن هنگام دو بچه داشتم و با غیرت مسافرکشی می‌کردم. دو تجدیدی هم در زمان جنگ در دوران تحصیل داشتم. من با زد و بند درس نخواندم تجدیدی مال مرد است در حالیکه به دیگران می‌گویم چرا میلیاردی خورده‌اید به من می‌گویند دو تجدیدی داشته‌ای و این موضوع را از پرونده من درآورده‌اند. در دوره‌ای معاون رئیس جمهور یک ربع وقت گذاشت تا برای اساتید دانشگاه علوم پزشکی بگوید که من دو تجدیدی داشته‌ام.
یکی دیگر از دانشجویان در طرح پرسشی در مورد تجاوز در زندان‌ها از زاکانی پرسید که وی در پاسخ گفت: از این دروغ‌ها زیاد شنیدیم. یک موقعی از سوی مجلس مامور شدیم و پیش آقایان موسوی، کروبی و دو بار پیش مرحوم هاشمی رفسنجانی رفتیم. ادعاهایی در این خصوص مطرح بود که به چهار نفر تجاوز شده، برای این موضوع کارگروهی تشکیل دادیم که یکی از موارد پسری بود که مادر وی چنین ادعایی را مطرح کرده بود. به صورت جداگانه با آنها صحبت کردیم. مادر با آب و تاب شروع به تعریف موضوع کرد سپس به صورت مجزا با پسر گفت‌وگو کردیم که اعلام کرد مادر من یک بیماری روانی دارد و با تخیلات خود آبروی مرا نیز برده، در مورد دیگری خانمی آمد و اعلام کرد در حین دستگیری دست من را گرفته‌اند و این تجاوز به من است. این همه دروغ گفته شد و از خارج از کشور نیز این دروغ‌ها ارائه شد. در سال ۸۸ سه نفر در کهریزک با بی‌تدبیری دادستان وقت تهران به رحمت خدا رفتند و سردمدار رسیدگی به این موضوع نیز ما بودیم.
وی ادامه داد: در مورد دیگری سال ۷۷ آقای کرباسچی را گرفتند. سردر دانشگاه تهران اعلام شد خانم‌هایی را با چاقو می زنند. در آن هنگام من و سید نظام (موسوی) که امروز نماینده مجلس است به آنجا رفتیم و اعلام کردیم ما جلوی این موضوع می‌ایستیم و باید ما را بزنند. یک ساعت بعد همین افراد جای دیگری له کرباسچی شعار می‌دادند اما اینکه کسی جرات کند در دانشگاه چاقو بیاورد این خیانت به دانشجو است. قطعا دانشگاه جای علم، شعور، منطق و جای شعارهای درست است.
شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پسماندهای شهر تهران گفت: تهران ۴۰۰۰ میلیارد تومان قیمت پسماندش است که به جیب یک سری رانت خور می‌رود و ما در حال جلوگیری این موضوع هستیم. سه مرکز MRF قراردادش بسته شده، یکی از آنها افتتاح شده و پنج مرکز دیگر در حال بسته شدن قرارداد است.
در ادامه این جلسه یکی دیگر از دانشجویان حاضر در جلسه در طرح پرسش خود به موضوع جنگ ایران و عراق و استفاده ایران از تسلیحات نظامی که توسط شاه خریداری شده بود اشاره کرد و افزود: هواپیمای اوکراینی مورد اصابت قرار گرفت و دو روز شما در صدا و سیما تحلیل کردید که این اتفاق به لحاظ علمی امکانپذیر نیست و پس از آن با فشار جهانی واقعیت را اعلام کردید که زاکانی در پاسخ به این دو پرسش‌ نیز گفت: در جنگ با ۴۳ کشور درگیر شدیم. این موضوع بر طبق اسناد است که ۴۳ کشور با پول و سلاح‌شان به میدان آمده بودند و در مقابل اعتقاد ما شکست خوردند. نباید با افتخارات ملی خود بد برخورد کنیم. بی تردید ترور هنر نیست وقتی صحبت از امنیت می‌کنید سوریه، لبنان، افغانستان، عراق و ... را ببینید و این در شرایطی است که بدون اراده ما در خلیج فارس نمی‌توانند کاری بکنند و با ما به فارسی صحبت می‌کنند. در چنین شرایطی ترور دانشمندان ما قطعا هنر نیست. تمام نقشه‌های دشمن را ناکام گذاشتیم اما در این میان آسیب هم خوردیم. دشمن به چیزی جز عبور از همه خطوط قرمز شما به چیز دیگری قائل نیست.
وی در خصوص موضوع هواپیمای اوکراینی نیز گفت: در شرایطی که رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرده بود که ۵۲ نقطه تهران را خواهد زد این اتفاق که بسیار بد بود و هیچکس به چنین موضوعی راضی نبوده و نیست روی داد. بزرگترین ژنرال ما آمد و موضوع را اعلام کرد، خطا پذیرفته شد، عذرخواهی شد و مقرر شد غرامت هم پرداخت شود اما شما با جانیانی طرف هستید که ناو آمریکایی هواپیمای مسافربری ما را مورد اصابت موشک قرار داد و به فرد مسئول مدال دادند.
قانون حجاب قانونی مترقی است و تا وقتی قانون است لازم الاجرا است
زاکانی در پاسخ به پرسشی در خصوص قانون حجاب در کشور گفت: قانون حجاب قانونی مترقی است و تا وقتی قانون است لازم الاجرا است. اگر کسی دریافتی از این قانون و قانونمداری ندارد باید در چهارچوب‌های ذهنی خود اصلاح را صورت دهد. اگر ضوابط نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. مبنای این قانون اسلام است. بی تردید آرمان‌های ما آزادی‌، معنویت، استقلال و پیشرفت است. ما میانه راه هستیم ولی ما باید مقایسه کنیم خود را با انقلاب‌های بزرگ جهان.
این جلسه در ساعت ۱۵:۳۰ امروز سه شنبه به پایان رسید و پس از آن علیرضا زاکانی با شماری از دانشجویان و همراهان مسیر منتهی به در خروجی دانشگاه را به صورت پیاده طی کرده و با برخی دیگر از دانشجویان نیز گفت‌وگو کرد. در طول این مسیر نیز برخی از دانشجویان که در محوطه دانشگاه حضور داشتند، اقدام به سردادن برخی شعارها در اعتراض به وی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
زاکانی تو خودت آخر رانت و رشوه ای
ممن
Iran, Islamic Republic of
شرافتت
کاوه
Iran, Islamic Republic of
..یکی از نابود کنندگان مملکت و.......
Iran, Islamic Republic of
تنها کار ماندگار و حق طلبانه و خداپسندانه جناب دکتر زاکانی حذف تاجگردون بود از صحنه مجلس و سیاست.
واقعا حضور تاجگردون هم برای استان و هم برای کشور و مجلس مصیبت بار بود.
هر چند دکتر زاکانی در اون مورد ریشه رانت و رانت‌خواری و فرصت طلبی و کبر و خودخواهی را خوب خشکاند اما بقیه کارهای زاکانی جای دفاع نداره.
Iran, Islamic Republic of
امثال زاکانی از تاجگردون میترسیدن که کمترین بودجه ای گیرشون بیاد چون تاجگردون درحوزه اقتصاد از همه نظر بالاتر وصاحب نظر بودن و قطعا رئیس برنامه وبودجه میشد اینا به این خطر اینکارو کردن .گچساران توی قدمت چندین ساله ای که داره به اندازه دوران تاجگردون اباد نشده.شما فکر کردین زاکانی یا شریعتی به فکر شما بودن
Iran, Islamic Republic of
..تازه می گه ما باید انقلاب کنیم بقیه مراکز قدرت رو تصرف کنیم
Iran, Islamic Republic of
دوره تو هم سرمیاد..
United Kingdom
حیف انقلاب اسلامی ایران که افراد منفعت طلب و ریاکاری مثل زاکانی باعث ببینی مردم به انقلاب و نظام می شوند
Iran, Islamic Republic of
از منفعت طلبی های ایشان از بابت مقام و منسب بوده و بغیر از توانایی های عرفی اجتماعی و تحصیلی شون بوده میتونید مستندا نام ببرید یا فقط هیاهو کردن بی سند و فحش و ناسزا بلدید ؟
Iran, Islamic Republic of
دانشجویان دانشگاه شریف توهم همه چیز دانستن و دیگران را بی سواد قلمداد کردن دارند
سید
Iran, Islamic Republic of
زاکانی خودش غرق در فساد هست
Iran, Islamic Republic of
احسنت درود بر زاکانی که نژاد پرست را نوک اوت کرد واقعا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این آقا در فکر تبلیغات انتخاباتی از این تریبون برای خودشه البته با خشم و عصبانیت بیش از حددد
علی
Iran, Islamic Republic of
سال ۵۷ هم هنر بعضیا آتش‌زدن بانک‌ها بود. البته روی سخنم با شهردار نیست چون اون‌موقع یه بچه‌ی ۱۳ ساله بوده حالا اسم خودشو گذاشته انقلابی
United States
خدا پدر و مادرش بیامرزه ...خیلی خوب جواب جیره خوارهای مزدور وطنی رو داد ...بالاخص اون خانمی که با سربرهنه در کشوری که امنیتش رو مدیون خون پاک جوان های مخلص انقلابی است حالا شجاع شده سر و تن لخت کرده ادعای وجود میکنه ...اگر نبودن بچه های جون بر کف انقلابی الان معلوم نبود برده کی بودی و جات کجا بود ...و مزدورهای بی وجود دیگه ای که فکر کردن با بی بندباری و حروم زادگی به ازادی میرسن
Iran, Islamic Republic of
پول تو جیبی هاشون رو از ننه باباشون میگیرند شدند معترض!!! مقصر دولت مردا هستند که جلسه میزارند برای این بیعقلها. اسمشون رو هم دانشجو گذاشتند. زمانی که ما دانشجو بودیم این قدر فهم و شعور داشتیم که بزرگتر کوچکتر حالیمون بود. مثل اینا نبودیم.
Iran, Islamic Republic of
حیف دانشگاه که تو رفتی
United Kingdom
ازاین زاکانی متنفرم وقتی می بینمش حس می کنم خودشیطان هست ابلیسه ابلیس
Iran, Islamic Republic of
تو بی وطنی بی شرف . امثال تو و پهلوی انگلیسی ها رو راه دادن تا هشت میلیون ایرانی رو بکشه . خاک ایران رو فروخت . یعنی منطقه ارس و بحرین . ولی جمهوری اسلامی ایران هشت سال جنگید یک میلی متر خاک نداد . امثال تو در بازی با انگلیس خوشحالی کردید
.
Iran, Islamic Republic of
زنده باد جمهوری اسلامی ایران که داعش را نابود کرد . زنده باد جمهوری اسلامی ایران که هشت سال دفاع مقدس یک میلی متر خاک نداد . مرگ بر شاه خیانت کاری که بحرین و ارس را فروخت . در دوران پهلوی حریم زمینی نداشتیم و هر کشوری وارد خاک ایران میشد . از روسیه و انگلیس و فرانسه و آمریکا . ولی الان مگه کسی جرات میکنه . نزدیک حریم هوایی و زمینی ایران بشن با خاک یکسان میشوند
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
1