کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جام جهانی 2022 قطر؛

دوئل جان‌سخت‌ها با سربازان یانکی؛ یک قدم تا ثبت در تاریخ

8 آذر 1401 ساعت 20:10

 فوتبال ایران در آستانه یک اتفاق تاریخی قرار گرفته و در صورتی که شاگردان کی‌روش امشب بتوانند مقابل آمریکا به پیروزی برسند، قطعا به یک هشتم نهایی جام جهانی صعود خواهند کرد.


 فوتبال ایران در آستانه یک اتفاق تاریخی قرار گرفته و در صورتی که شاگردان کی‌روش امشب بتوانند مقابل آمریکا به پیروزی برسند، قطعا به یک هشتم نهایی جام جهانی صعود خواهند کرد.
به گزارش کبنا، ملی‌پوشان فوتبال ایران امشب در یکی از حساس‌ترین مسابقات خود به مصاف تیم ملی آمریکا می‌روند. مصاف ایران و آمریکا هم تکلیف صعود این ۲ تیم به یک هشتم نهایی جام جهانی را مشخص می‌کند و هم اینکه این دیدار به لحاظ سیاسی شرایط خاص خودش را دارد.
پیروزی ایران مقابل ولز باعث شد امیدواری‌ها برای موفقیت این تیم در بازی امشب بیشتر شود؛ اما قطعا کار آسانی برای شکست آمریکا نخواهد داشت.
آمریکا چگونه تیمی است؟
تیم ملی آمریکا در ۲ دیدار گذشته خود مقابل ولز و انگلیس با ۲ سیستم متفاوت بازی کرد. این تیم در بازی اول خود با سیستم ۴.۳.۳ به مصاف ولز رفت؛ اما در بازی با انگلیس سیستم خود را به ۴.۴.۲ تغییر داد و با توجه به اینکه به پیروزی مقابل ایران احتیاج زیادی دارد احتمالا در بازی سوم خود از سیستم ۴.۳.۳ استفاده خواهد کرد.
یانکی‌ها خیال‌شان از درون دروازه راحت است؛ چرا که «مت ترنر» در بازی با ولز و به خصوص بازی با انگلیس یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. تعداد گل خورده آمریکا در این ۲ بازی تنها یک گل بوده و این تعداد گل خورده نشان می‌دهد این تیم به لحاظ سیستم دفاعی وضعیت بسیار خوبی دارد و کی‌روش باید چاره‌ای برای شکستن این سیستم دفاعی بیندیشد.
«کریسیتن پولیسیچ» ستاره تیم آمریکا محسوب می‌شود. ستاره چلسی هم به عنوان هافبک چپ و هم به عنوان وینگر چپ بازی می‌کند و قطعا مدافعان ایران و به خصوص رامین رضاییان کار دشواری برای مهار این بازیکن خواهند داشت.
نقطه قوت آمریکا علاوه بر سیستم دفاعی مستحکمش، میزان پاس‌های سالم این تیم است. درصد پاس‌های سالم شاگردان برهالتر در ۲ بازی قبلی‌شان مقابل ولز و انگلیس به ترتیب ۸۷ و ۸۳ درصد بوده است. علاوه بر این‌ها آمریکایی‌ها در خط حمله خود تیموتی وه‌آ را دارند که فرزند ژرژ وه‌آ ستاره سال‌های دور آث‌میلان است. این بازیکن زننده تنها گل آمریکا تا به اینجای کار بوده که وارد دروازه ولز کرد.
شرایط تیم ایران برای بازی مرگ و زندگی

شکست سنگین از انگلیس این تصور را به وجود آورد که ایران به بدترین شکل ممکن و با ۳ شکست، جام جهانی قطر را ترک خواهد کرد؛ اما پیروزی معجزه‌وار مقابل ولز باعث شد شاگردان کی‌روش نه تنها حذف نشوند؛ بلکه حالا پس از انگلیس بیشترین شانس را برای صعود به یک‌هشتم نهایی داشته باشند.
همزمان با بازی ایران و آمریکا انگلیسی‌ها به مصاف ولز می‌روند و روی کاغذ پیروزی آنها در این بازی حتمی است. با این نتیجه اگر ایران مقابل آمریکا به تساوی هم برسد راهی مرحله حذفی جام جهانی خواهد شد؛ اگر ایران مقابل آمریکا به تساوی برسد و ولز بتواند انگلیس را مغلوب کند ۳ تیم انگلیس، ولز و ایران ۴ امتیازی خواهند شد و سرنوشت صعود به یک‌هشتم نهایی با تفاضل گل مشخص خواهد شد.
کی‌روش با توجه به ۲ دیدار پیشین تیم ملی مقابل انگلیس و ولز ترکیب ایده‌آلش را پیدا کرده است و به احتمال فراوان با همان ترکیب بازی با ولز به مصاف آمریکا خواهد رفت. آمریکایی‌ها می‌دانند تبحر ایران در ضدحمله است و قطعا برای این حربه کی‌روش راهکارهایی در نظر خواهند گرفت. به همین خاطر لازم است که سرمربی پرتغالی ایران برای این بازی پلن B داشته باشد. شاید بازی مالکانه که هیچ وقت در تفکرات کی‌روش جایی نداشته بهترین راهکار برای شکست آمریکا باشد.
ملی‌پوشان فوتبال ایران تا الان ۴ گل به ثمر رساندند و به همین دلیل این امیدواری وجود دارد که بتوانند دروازه تیم آمریکا را هم باز کنند. هر چند همانطور که گفته شد آمریکا سیستم دفاعی مستحکم و دروازه‌بان مطمئنی در اختیار دارد. به نظر می‌رسد علیرضا بیرانوند به بازی با آمریکا می‌رسد و بار دیگر دروازه‌بان اول تیم ملی خواهد شد. البته حسین حسینی مقابل ولز عملکرد درخشانی داشت و یکی از بهترین بازیکنان ایران در این بازی بود.
تنها غایب ایران برای این بازی علیرضا جهانبخش است که در دو بازی گذشته ۲ کارت زرد دریافت کرد. او مقابل انگلیس در ترکیب تیم ملی حضور داشت؛ اما آنقدر ضعیف ظاهر شد که بین دو نیمه تعویض شد. در بازی با ولز هم به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و باز هم نتوانست بازی قابل قبولی به نمایش بگذارد و به همین خاطر غیبت این بازیکن در بازی با آمریکا نمی‌تواند برای تیم ایران چالشی ایجاد کند.
سردار آزمون که در بازی با ولز به دلیل مصدومیت نتوانست ۹۰ دقیقه بازی کند برای بازی مقابل آمریکا مشکل خاصی ندارد و حضور او در ترکیب اصلی بهترین خبر برای کی‌روش خواهد بود. فاز هجومی ایران که از مهدی طارمی، سردار آزمون و علی قلی‌زاده تشکیل شده می‌تواند برای هر تیمی خطرناک باشد.
خودزنی ممنوع
این ترس وجود دارد که کارلوس کی‌روش برای کسب تساوی تیمش را به مصاف آمریکا بفرستد. همین موضوع باعث می‌شود بازیکنان ایران محدود شوند و همین مسئله به سود آمریکا خواهد بود. اگر ایران مقابل ولز شجاعانه بازی کرد به این دلیل بود که چاره دیگری نداشت و باید ۳ امتیاز این بازی را به دست می آورد. در بازی با آمریکا هم باید چنین تفکری در تیم ملی ایجاد شود و بازیکنان ایران از همان دقیقه اول بازی به دنبال گلزنی باشند؛ در غیر این صورت ترس و احتیاط بیش از حد می‌تواند شانس صعود ایران به مرحله حذفی را از بین ببرد.
تیم ملی فوتبال ایران امشب (سه‌شنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی آمریکا خواهد رفت.
آخرین خبر از اردوی تیم ملی؛ شاگردان کی‌روش بدون مصدوم آماده نبرد با آمریکا

 تیم ملی فوتبال ایران با آمادگی کامل به مصاف آمریکا می‌رود.
شاگردان کارلوس کی‌روش حدود ۲ ساعت دیگر هتل الریان را برای بازی با آمریکا ترک خواهد کرد.
تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی برابر آمریکا صف آرایی خواهد کرد که بازیکنان در سلامت کامل بوده و مشکلی برای این بازی ندارند.
ملی‌پوشان فوتبال ایران امشب در یکی از حساس‌ترین مسابقات خود به مصاف تیم ملی آمریکا می‌روند.
مصاف ایران و آمریکا تکلیف صعود این ۲ تیم به یک هشتم نهایی جام جهانی را مشخص می‌کند.
تیم ملی فوتبال ایران امشب (سه‌شنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی آمریکا خواهد رفت.
تیم ملی می‌خواهد جزو برگزیدگان باشد
ویژه: آخرین احتمالات صعود در گروه ایران
 یک روز تا دیدارهای حساس و سرنوشت‌ساز ایران - آمریکا و انگلیس - ولز که به صورت همزمان برگزار خواهد شد، باقی مانده است.
این دو بازی در حالی برگزار خواهد شد که همه تیم‌ها از شانس صعود به مرحله بعدی برخوردارند و حتی ایران، ولز و آمریکا در حالات خاص می‌توانند به عنوان سرگروه در مرحله حذفی حاضر باشند.
انگلیس با ۴ امتیاز، ایران با ۳ امتیاز، آمریکا با ۲ امتیاز و ولز با یک امتیاز پای به دور بعدی خواهند گذاشت. اما هر کدام از آنها چه میزان شانس برای صعود دارند؟
برای محاسبه احتمال صعود، ۱۳ حالت ممکن بررسی شده است. البته می‌توان حالات بیشتری را هم بررسی کرد اما این ۱۳ حالت، نتایج ممکن در فوتبال را مورد واکاوی قرار داده و به عنوان مثال از احتمال تساوی ۶-۶ انگلیس و ولز به عنوان یک پیشامد مستقل صرف‌نظر کرده تا نتایج قابل اعتمادتری را به دست بدهد. بنابراین ۱۲ حالت در جدول شانس صعود آورده شده است.

شانس صعود انگلیس: ۷۶.۹٪ احتمال صعود، ۴۶.۱٪ احتمال صدرنشینی): پیش فرض حذف انگلیس روی یک احتمال نامعتبر استوار می‌شود که چیزی نیست جز شکست این تیم مقابل ولز. سه پیشامد زیر منجر به حذف سه شیرها خواهد شد:
۱) شکست بیشتر از سه گله انگلیس مقابل ولز و برد ایران
۲) شکست بیشتر از سه گله انگلیس و مساوی ایران
۳) باخت بیشتر از سه گله انگلیس به ولز و پیروزی آمریکا
شانس صعود ایران: (۵۳.۸٪ احتمال صعود، ۲۳.۰۷٪ احتمال صدرنشینی)
ایران تنها در صورت برد یا مساوی صعود می‌کند. از مجموع هشت احتمال موجود در این صورت، پیشامد مساوی ایران و باخت کمتر از سه گله انگلیس است که حکم به حذف تیم‌ملی می‌دهد چرا که در این صورت ولز تفاضل گل بهتری خواهد داشت.
شانس صعود آمریکا (۳۸.۴٪ احتمال صعود، ۳۰.۷٪ احتمال صدرنشینی):
آمریکا فقط باید ببرد تا صعود کند و در صورت برد هیچ احتمالی برای حذف این تیم ممکن نیست. اما در عین حال، یاران پولیشیچ بدون برد به هیچ وجه صعود نخواهند کرد. به نوعی می‌توان گفت سرنوشت تیم فوتبال ایالات متحده برای صعود به مرحله بعدی در دست خودش است.
شانس صعود ولز (۳۰.۷٪ احتمال صعود، ۷.۶٪ احتمال صدرنشینی)
ولز تنها در سه صورت صعود می‌کند و جالب است بدانید که تنها در حالتی صدرنشین می‌شود که بردی بهتر از ۳-۰ مقابل انگلیس داشته باشد و ایران هم برابر آمریکا به نتیجه تساوی برسد که در این صورت آمریکا و انگلیس حذف می‌شوند.

اما شاید بررسی جالب‌تر، بررسی حالت صعود دو به دو تیم‌های حاضر در این گروه باشد:
ایران و انگلیس (۵ از ۱۳ حالت، ۳۸.۴٪)
بیشترین احتمال ممکن، صعود همزمان ایران و انگلیس است که در پنج حالت، این اتفاق رخ می‌دهد. اگر ایران آمریکا را شکست دهد و انگلیس باخت فجیع به ولز نداشته باشد، این دو تیم راهی مرحله بعدی می‌شوند. همچنین اگر ایران بازی خود را مساوی کند و انگلیس برابر ولز شکست نخورد، بازهم این دو تیم به مرحله بعدی خواهند رفت.
انگلیس و آمریکا (۴ حالت، ۳۰.۷٪)
دومین احتمال ممکن، صعود انگلیس به همراه آمریکاست. اگر آمریکا بتواند دیدار خود با ایران را پیروز شود و انگلیس باختی بهتر از ۴-۰ برابر ولز داشته باشد، این حالت رخ می‌دهد.
ایران و ولز (۲ حالت، ۱۵.۳٪)
ایران و ولز تنها در دو حالت بسیار بعید، به صورت همزمان صعود می‌کنند. پیش فرض این دو احتمال، عدم شکست ایران و پیروزی پرگل یاران گرت بیل مقابل انگلیس است: ۱) برد ایران، برد ولز با تفاضل بهتر از سه و ۲) مساوی ایران و برد ولز با تفاضل بهتر از سه
انگلیس و ولز (یک حالت، ۷.۶٪)
این حالت بر پایه شکست انگلیس بنا می‌شود. اگر دیدار ایران و آمریکا مساوی شود و انگلیس با تفاضل یک تا سه گل به ولز ببازد، این دو تیم به مرحله بعدی می‌روند.
آمریکا و ولز (یک حالت، ۷.۶٪)
حذف ایران و انگلیس آخرین احتمال ممکن برای گروه دوم جام جهانی است. اگر آمریکا بازی خود را پیروز شود و ولز هم برد ۴-۰ برابر انگلیس داشته باشد، این دو تیم در کمال ناباوری به مرحله بعد صعود خواهند کرد.
آمریکا و ایران (صفر حالت، صفر درصد)
در هیچ حالتی ایران و آمریکا هر دو به مرحله بعدی صعود نخواهند کرد و حداقل یک تیم در پایان بازی برای حذف، ناراحت و مغموم خواهد شد.


کد مطلب: 455023

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/455023/دوئل-جان-سخت-ها-سربازان-یانکی-یک-قدم-ثبت-تاریخ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1