تاریخ انتشار
جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۳۷
کد مطلب : ۴۵۴۸۲۵
جام جهانی 2022 قطر؛ به دنبال دو برد مقابل ولز و آمریکا هستیم؛

(ویدئو) پاسخ صریح کی‌روش به خبرنگار بی بی سی / مهدی طارمی در برابر سیل سوال‌های چالشی! / حرف‌های کی‌روش درباره مردم ایران که ترجمه نشد!

۲
(ویدئو) پاسخ صریح کی‌روش به خبرنگار بی بی سی / مهدی طارمی در برابر سیل سوال‌های چالشی! / حرف‌های کی‌روش درباره مردم ایران که ترجمه نشد!
کبنا ؛بازی تیم‌های ملی ایران و ولز امروز ساعت 13 و 30 دقیقه بعد از ظهر برگزار می‌شود. کارلوس کی‌روش و مهدی طارمی در نشست خبری پیش از بازی به سووالات خبرنگاران پاسخ دادند.
به گزارش کبنا، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران شیطنت خبرنگار بی‌بی‌سی در نشست خبری پیش از بازی با ولز را بی‌پاسخ نگذاشت.
         
کارلوس کی‌روش پس از پایان نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر ولز، در پاسخ به پرسش شیطنت‌آمیز خبرنگار شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی گفت: نشست خبری تمام شد و سوالی که از شما دارم این است که به نظر شما منصفانه نیست که از سایر مربی‌ها هم سوالات دیگری(سیاسی) بپرسید؟ تنها سوالی که دارم این است.

کی‌روش در ادامه در واکنش به اینکه سوال مطرح شده این خبرنگار، از یک بازیکن ایرانی و مربوط به کشور ایران بوده، گفت: پس چرا از ساوت‌گیت(سرمربی انگلیس) نمی‌پرسید که نظرش درباره خروج آمریکا و انگلیس از افغانستان چیست؟ از آنها هم بپرسید.
            
مهدی طارمی در برابر سیل سوال‌های چالشی!

مهدی طارمی در یک گفت‌وگوی دیگر تلویزیونی با سوال‌هایی سیاسی درباره وضعیت ایران مواجه شد و گفت که سیاسی نیست.
 مهدی طارمی در گفت‌وگویی تلویزیونی در برابر سوال‌هایی درباره اتفاقات اخیر ایران قرار گرفت و تلاش کرد از پاسخ به چنین سوال‌هایی فرار کند.
 مهدی طارمی وقتی در برابر سوال خبرنگار درباره وضعیت این روزهای ایران قرار گرفت پاسخ داد که چرا درباره اوکراین و روسیه از من سوال نمی‌پرسید. خبرنگار در پاسخ به او گفت که چون شما ایرانی هستید درباره وضعیت ایران از شما سوال می‌پرسم. مهدی طارمی هم در پاسخ گفت که «من سیاسی نیستم» و در ادامه هم گفت که «نمی‌دانم شما دنبال چی هستید».
طارمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: من در جام جهانی هستم تا فوتبال بازی کنم و از فوتبال لذت ببرم. نمی‌دانم چرا دائما سوالات سیاسی درباره ایران می‌پرسید و درباره جنگ اوکراین سوال نمی‌کنید. من فقط بازیکن فوتبالم و سیاست به من ربطی ندارد. نمی‌دانم شما دنبال چی هستید.
 طارمی: جام جهانی فردا برای ما شروع می‌شود
مهدی طارمی مهاجم تیم ایران که در دیدار مقابل انگلیس دو گل شاگردان کی‌روش را به ثمر رساند، در نشست خبری پیش از دیدار با ولز حضور یافت و در خصوص این دیدار اظهارنظر کرد.
* مقابل ولز به دنبال پیروزی هستیم
همانطور که مستحضرید دو بازی دیگر داریم که برای ما مهم است. با تیمی بازی داریم که سخت کار می‌کنند به هدفشان برسند. ما بازی آنها را دیدیم و انتظار یک بازی خوب را داریم. هر دو تیم می‌آیند بازی را ببرند و باید ببینم چه اتفاقی رخ می‌دهد.
* هر حرفی بزنم هیچ تاثیری ندارد 
من هر صحبتی کنم، هیچ تاثیری ندارد. متاسفانه بعضی دوستان هستند همانطور که خودشان دوست دارند مطلب می‌زنند و برداشت می‌کنند. بنابراین من در مورد مسائل سیاسی خودم در صفحه فضای مجازی خودم میتوانم هر وقت خواستم صحبت کنم. از آنجایی که برخی صحبت‌ها شده و نصفه پخش شده و دوستان هرچیزی خودشان خواستند، پخش کردند، در این باره صحبت نمی‌کنم.


* جام جهانی از فردا برای ما شروع می‌شود 
به دلیل مسائل زیادی که وجود داشت، بحث فوتبالی زیاد مطرح نبود. جام جهانی ما از الان شروع شده و ما دو بازی مهم داریم که باید این دو بازی را ببریم و شش امتیاز بگیریم و دل مردم را شاد کنیم. اصلا به این خاطر اینجا هستیم و می‌خواهیم دل هواداران را شاد کنیم و بهترین عملکرد را فردا و همچنین مقابل آمریکا نشان خواهیم داد.
* ما به خاطر فوتبال اینجا هستیم، نه چیزی دیگر 
اول توضیح دادم که دوست ندارم در مورد مسائل سیاسی صحبت کنم. فقط یک جمله کوتاه باید بگویم که نه، تحت هیچ فشاری نیستیم. ما اینجا آمدیم که فوتبال بازی کنیم؛ نه ما، تمام بازیکنانی که در قطر حضور دارند، به خاطر فوتبال اینجا هستند. شما به عنوان خبرنگاران کارتان را انجام می‌دهید و به نظرم اینجا که فضا فضای ورزشی و فوتبالی است، خبرنگاران فوتبالی می‌توانند حضور داشته باشند تا طرفداران از فوتبال لذت ببرند؛ از حواشی و اتفاقات فوتبالی. نه من و نه بلکه هزاران نفر مثل من هیچ چیز را نمی‌توانند تغییر بدهند.
کی‌روش: حالا جو تیم ملی درست است
کارلوس کی‌روش در نشست خبری قبل از بازی با ولز حضور پیدا کرد.
" کارلوس کی‌روش با حضور در نشست خبری قبل از بازی با ولز گفت:  بسیار عالی است که این موقعیت را شاهد باشیم. برای ما فرصتی است که تماشاگر فوتبال زیبا باشیم و از فوتبال لذت ببریم و حداکثر تلاشمان را بکنیم و رویایمان را محقق کنیم. بازی اول ما مطلوب نبود و طبق انتظار ما نشد. برای ما بازی اصلی فردا شروع می‌شود. دو بازی دیگر و ۶ امتیاز مانده و باید بجنگیم. این همه کاری است که انجام می‌دهیم. تلاش می‌کنیم فوتبال خوبی را انجام دهیم و خوشحالی را به ارمغان بیاوریم و شایسته این باشیم که به مرحله بعدی صعود کنیم. هدف ما این است. دو بازی در این جام جهانی داریم تا به مرحله بعد برسیم.

او درباره آخرین شرایط علیرضا بیرانوند و اینکه آیا او به بازی فردا می‌رسد یا خیر؟ گفت: خوشبختانه ایشان تست‌های مختلفی را انجام داده‌اند و امروز هم تست داد. تردیدی نیست که مشکلات جدی‌ای برای او پیش آمده است اما همه امور خوشبختانه در جهت مثبت حرکت می‌کند و به همین خاطر خوشحال هستیم اما به واسطه اینکه او در یک حادثه‌ای درگیر بود که مربوط به یک جور صدمه مغزی بود و به واسطه پرتکل پزشکی لازم است احترام قائل شویم و هیچ راهی وجود ندارد که این پورتکل را دور بزنیم، برای همین او فردا بازی نمی‌کند اما برای بازی با آمریکا آماده خواهد بود.
سرمربی تیم ملی ایران در ادامه گفت: ما یک بازیکن داریم که جانشین او است. منظورم تیمی است که با همان تمرکز و نگرش بازی می‌کند و امروز روز زیبایی برای من است و بسیار خوشحال هستم چون به ریشه‌های خودمان برگشتیم و می‌توانیم بازی کنیم و از فوتبال لذت ببریم.


کی‌روش درباره اینکه خیلی چیزها تغییر کرده‌اند اما رسانه‌های غربی از فوتبالیتست‌های ایران سوال سیاسی می‌پرسند و شما گفتید همه می‌خواهند فوتبال بازی کنند و آیا پرسیدن سوال سیاسی از بازیکنان ایران منصفانه است؟ گفت: موضوع منصفانه یا غیرمنصفانه نیست. رسانه‌ها اجازه پرسیدن سوالات خود را دارند. آن ها درک می‌کنند سوالات صحیح چیست. ما هم حق داریم جواب صحیح را بدهیم. ما برای یکدیگر احترام قائل هستیم. این مشکلی برای ما نیست که شما هر چه خواستید بپرسید و در عین حال بسیار مهم است که به جواب ما احترام بگذارید. ما نمی‌خواهیم که اینطور مسائل مانع از فوتبال ما در زمان حاضر شود. این موضوع به ما برنمی‌گردد. این موضوع به رئیس ما و اخلاق فیفا بر می‌گردد. هیچ مشکلی نیست که رسانه‌های بین المللی سوالاتی را مطرح کنند. ما آزادی مطبوعات را داریم و آزاد هستیم جوابی که می‌خواهیم را بدهیم.
سرمربی تیم ملی ایران در واکنش به اینکه او یک مربی خوب است اما درباره بازی با انگلستان چه می‌گوید؟ گفت: بازی تمام شده است. موضع ما همیشه یکی است و می‌خواهیم از چیزی که اتفاق افتاده است یاد بگیریم و این کار را با همدیگر یاد بگیریم و قدرتمندتر شویم و انرژی و علاقه بیشتری برای بازی بعدی داشته باشیم. این بخشی از زندگی ما است. هر بازی که بازی می‌کنیم وظیفه ما این است که یاد بگیریم و قوی‌تر برگردیم و این فرصت بزرگی برای ما است چرا که ولز بازیکنان خوبی دارد و کاپیتان ولز یعنی گرت بیل عالی است و ولز روحیه خوبی برای فوتبال دارد. می‌خواهند با هواداران خود با تفریح و سرگرمی بازی کنند و اتمسفر بهتری برای ما نیست و باید به محیطی که می‌شناسیم برگردیم و تفریح و سرگرمی داشته باشیم و از فوتبال لذت ببریم. امروز بسیار هیجان زده هستیم چرا که احساس می‌کنیم الان جو درست وجود دارد و بازیکنان ما آرام هستند و آماده بازی فردا خواهند بود و می‌خواهند لذت ببرند.

کی‌روش درباره اینکه امید مردم ایران به ساق پای بازیکنان است و در بازی با انگلیس هم بعد از اینکه مهدی طارمی دو گل زد، مردم خوشحال شدند و آیا این روند به شرایطی می‌رسد که ایران با پیروزی مقابل ولز دل مردم را شاد کند؟ گفت: همانطور که می‌دانید اگر به سوابق تاریخی ما نگاه کنید، اول از همه می‌بینید که بایستی درباره ولز صحبت کنیم. فکر نمی‌کنم درست باشد که اول درباره ایران صحبت کنیم. همانطور که گفتم، می‌خواهیم از چیزهایی که اتفاق افتاده است یاد بگیریم. گل‌هایی که خوردیم بیشتر از گل‌هایی است که در سه سال خوردیم. تیم ملی انگلیس خیلی خوب بود و ما به اندازه حریف خود نبودیم. باید چیزهایی را یاد بگیریم و فکر می‌کنم چیزهای خوبی یاد گرفتیم و این بهترین مساله برای تمرین و آموزش است تا برای بازی با ولز آماده باشیم.
سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: چیزی که مهم است، این است که بازی فردا نشان دهد ما تیم خوبی هستیم و تیم‌های خوب بازی را می‌برند. تیم‌های عالی تیم‌هایی هستند که بعد از شکست و رو به رو شدن با چالش، بر می‌گردند. هیچ تیمی بی‌عیب و نقص نیست ولی باید از چیزهایی که اتفاق افتاده است یاد بگیریم. مسئله مهم روز بعد از بازی است. الان روز بعد است و الان برای بازی با ولز هیجان زده هستیم. آن‌ها را می‌شناسیم و ولز تیمی است یا علاقه زیاد و شخصتی‌های خوبی دارند. این مانند یک مهمانی فوتبال است و هواداران زیادی دارند و به آن‌ها دیوار قرمز می‌گویند. ولزی ها جو خوبی را ایجاد می‌کنند. امیدوارم فردا هم با این نمایش سروکار داشته باشیم. اطمینان دارم که بازیکنانم با شخصیتی بازی می‌کنند که همیشه داشتند و روحیه جنگنده داشتند و امیدوارم استحقاق پیروزی در بازی را داشته باشیم. این چیزی است که برای فردا اهمیت دارد. چیزی که دیروز اتفاق افتاده، فردا را رقم نمی‌زند و فقط باید یاد بگیریم.

کی‌روش در واکنش به اینکه با بازیکنان خوبی کار کرده و گرت بیل را چطور می‌بیند؟ گفت: بیل از بهترین‌ها است. او از نظر شخصیتی هم رهبر تیمش در زمین فوتبال است و ثبات و مدیریت تیم به ایشان بستگی دارد. بیل بسیار بازیکن باهوشی است. من با او کار نکرده‌ام. علی رغم اینکه می‌خواستیم او را در گذشته بیاوریم و با ما کار کند. بیل تصویر و وجهه تیم ولز است. این مسئله نشان می‌دهد که چه شخصیت و روحیه‌ای دارد. باید مراقب او باشیم چرا که در کارشان تداوم و علاقه وجود دارد و برای آن‌ها اینطور نیست که دقیقه اول یا دقیقه ۹۰ باشد. بلکه بازی خود را می‌کنند. ما هم آماده هستیم و امیدوارم فردا فوتبالی را که می‌توانیم انجام دهیم و سورپرایزی برای تیم ولز داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به اینکه جام جهانی فرصتی برای معرفی فرهنگ و مردم هر کشوری است اما این فرصت از ایران گرفته شده است و اگر کی‌روش بخواهد فرهنگ و مردم ایران را به دنیا معرفی کند، چه می‌گوید؟ گفت: چیزی که می‌توانم بگویم این است که آن‌ها احترامی برای ۳ هزار سال تاریخ ایران قائل نمی‌شوند. واقعا عجیب است که فرهنگ تاریخی و تاریخ و علم ایران را که می‌توان یاد گرفت، یاد نگیریم. چیزهایی که می‌توانیم یاد بگیریم عالی است. من یک مقدار در دنیا سفر کرده‌ام و چیزی که می‌توانم درباره ایران بگویم، این است که دیده‌ام مردم گریه می‌کنند، می‌خندند، فوتبال را دوست دارند و کودکان خود را به مدرسه می‌برند. این چیزی است که درباره مردم ایران می‌توانم بگویم. مردم ایران کسانی هستند که تعلیم و تربیت دیده‌اند.

وی در این خصوص ادامه داد: این چیزها را باید از سایر کشورها هم بپرسید. اگر بخواهید واقعا مردم را ببینید، این است که ساده و تحصیل کرده هستند و باید این چیزها را در نظر بگیریم. مردم ایران عاشق فوتبال هستند و می‌خواهند فوتبال بازی کنند و کاری که وظیفه من است، این است که اطمینان حاصل کنم برای اینکه خوشحال باشند. فکر می‌کنم باید به آن‌ها احترام گذاشت.
کی روش گفت: باید از تیم‌های دیگر هم پرسید که درباره این مسائل چه فکری می‌کنند. من بسیار هیجان زده هستم و علاقه بسیار زیادی دارم که فردا در بازی باشیم. برای اینکه می‌خواهم بازیکنانم به فوتبال برگردند و با همان علاقه و اشتیاق بازی کنند. امروز تمرین می‌کردیم و بازیکنان بازی می‌کردند و بگذارید آن‌ها بازی کنند و بازیکنانم می‌خواهند برای مردم ایران بازی کنند. این مساله ساده است. بازیکنان تیم ملی دشمنان ورزش نیستند.
نکته جالب توجه این بود که کارلوس کی‌روش پس از اتمام این کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگار BBC گفت و گویی داشت و انتقاداتی به سوال مطرح شده از سمت او وارد کرد. فکر می‌کنید این منصفانه است که فقط از من این سوالات را بپرسید. چرا همیشه از من می‌پرسید و از دیگر مربیان این سوال را نمی‌پرسید؟چرا از ساوت گیت درمورد وضعیت مردم کشورش نمی‌پرسیدید یا مثلا چرا از آمریکا در خصوص ترک افغانستان پرسش نمی‌کنید؟
علیرضا بیرانوند دیدار با ولز را از دست داد
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از مصاف با ولز از غیبت علیرضا بیرانوند در دومین مصاف ایران در جام جهانی 2022 خبر داد.
 کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا بیرانوند که یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی فوتبال ایران به شمار می‌رود به بازی روز آینده برابر ولز می‌رسد یا خیر اینطور پاسخ داد:« خوشبختانه ایشان تست‌های مختلفی را انجام داده‌اند و امروز هم تست داد. تردیدی نیست که مشکلات جدی‌ای برای او پیش آمده است اما همه امور خوشبختانه در جهت مثبت حرکت می‌کند و به همین خاطر خوشحال هستیم، اما به واسطه اینکه او در یک حادثه‌ای درگیر بود که مربوط به یک جور صدمه مغزی بود و به واسطه پروتکل پزشکی لازم است احترام قائل شویم و هیچ راهی وجود ندارد که این پروتکل را دور بزنیم.» 
در ادامه اما کی‌روش خبر خوشایندی برای علاقمندان به فوتبال داشت و از حضور بیرانوند در مصاف با آمریکا گفت:« برای همین (پروتکل‌های فیفا) او فردا بازی نمی‌کند اما برای بازی با آمریکا آماده خواهد بود.»

بیرانوند که در آخرین تمرین تیم ملی با این محافظ ویژه در تمرین حاضر شده بود و شانس حضور در ترکیب دیدار برابر ولز را داشت با تاکید فیفا باید روز آینده از روی سکوها نظاره‌گر عملکرد هم تیمی‌هایش باشد.
علیرضا بیرانوند هنوز دیدار ایران برابر انگلیس در اولین مسابقه جام جهانی 2022 بود که به دلیل برخورد شدید با مجید حسینی دچار شکستگی از ناحیه بینی شد. پزشکان درآن مسابقه تلاش ویژه‌ای برای بازگرداندن او به میدان داشتند ولی درنهایت این مهم امکان پذیر نشد تا حسین حسینی به عنوان دروازه‌بان دوم جای او را در زمین بگیرد.
حالا و با توجه به غیبت قطعی بیرانوند در مصاف با ولز باید دید بار دیگر شاهد حضور حسین حسینی در چارچوب دروازه ایران خواهیم بود یا سرمربی پرتغالی تیم ملی از میان عابدزاده یا پیام نیازمند یکی را برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی برخواهد گزید.

با غیبت قطعی بیرانوند حال یکی از ابهامات اصلی پیرامون ترکیب تیم ملی در مصاف با قرمزپوشان ولزی دروازه‌بان ایران خواهد بود که وظیفه سنگینی برای حفاظت از قفس توری ایران بر عهده او قرار خواهد گرفت.
بیل: امیدوارم فردا ایران را پر گل شکست دهیم
گرت بیل در نشست خبری بازی با ایران ابراز امیدواری کرد که هم برنده شوند و هم گل های زیادی به ثمر برسانند.
 فردا تیم های ملی ایران و ولز دومین بازی خود در گروه B جام جهانی را برگزار خواهند کرد. ولز در بازی نخست برابر آمریکا به تساوی 1-1 دست یافت. گرت بیل با پنالتی دقایق پایانی خود باعث شد ولز یک امتیاز کسب کند. ایران هم در بازی اول خود 6-2 به انگلیس باخت.

گرت بیل که فردا می تواند بالاتر از کریس گانتر، رکورددار بازی ملی در ولز شود، در نشست خبری این بازی به خبرنگاران گفت:«صادقانه بگویم که به این قضیه فکر نمی کنم و تمرکزم روی بازی است. البته که رسیدن به رکورد بیشترین بازی ملی برای ولز یک افتخار بزرگ است اما در حال حاضر مهمتر از هر چیزی پیروزی در بازی فرداست. اگر پیروز شویم، رکورد من خاص تر نیز خواهد شد.»
بیل ادامه داد:«فوتبال ورزش ساده ای نیست. ما فردا باید خوب بازی کنیم و به خصوص در تمام کنندگی دقت لازم را داشته باشیم. قطعا دوست داریم پیروزی پرگلی کسب کنیم ولی فوتبال ساده نیست. امیدوارم بازی به گونه ای پیش برود که هم ببریم و هم گل های زیادی بزنیم. به شکست 6-2 ایران برابر انگلیس توجهی نداریم چون بازی فردا متفاوت خواهد بود.»
بیل در مورد شرایط جو آلن گفت:«جو برای ما بازیکن بسیار مهمی است و معتقدم به اندازه کافی به او اعتبار داده نشده است. او کاری که نیاز است را به بهترین شکل انجام خواهد داد و او را در همه جای زمین خواهید دید.»

بیل در مورد تمرین در هوای شرجی و شرایط جوی خاص قطر گفت:«آنقدرها هم گرم نیست هرچند شرایطی متفاوت را تجربه می کنیم. تیم برنامه تمرینی و تغذیه ویژه ای برای مقابله با گرما و رطوبت دارد.»
بازی فردا ساعت 10 صبح به وقت ولز برگزار خواهد شد و طبعا بسیاری از دانش آموزان قادر به تماشای این بازی به صورت زنده نخواهند بود. بیل در این رابطه گفت:«من جای معلم ها باشم، به دانش آموزان اجازه تماشای بازی را خواهم داد و امیدوارم همین اتفاق نیز رخ بدهد. این می تواند مثل یک درس تاریخ برای‌شان باشد. حضور ولز در جام جهانی یک اتفاق خاص است و امیدوارم فردا همه بتوانند بازی ما را تماشا کنند.»
بیل در مورد تبحرش در گلزنی در بازی های بزرگ گفت:«هر چه اهمیت بازی بیشتر باشد، تمرکزم روی گلزنی بیشتر می شود. فکر می کنم استعداد خاصی در گلزنی در بازی ها و رقابت های بزرگ دارم و این به سود تیم است. من همیشه برای موفقیت تیم تلاش می کنم.»
دوبازی برای اعاده حیثیت و بازگشت ایران
برد بزرگ ژاپن برابر آلمان و پیروزی تاریخی عربستان برابر آرژانتین انگیزه بزرگی به نسل بزرگ فوتبال ایران برای بازگشت داده است.
 ایران با صعود به عنوان تیم اول آسیا به جام جهانی 2022 و نتایج درخور توجه در جام جهانی 2018روسیه و داشتن رنک اول آسیا به جام جهانی قطر وارد شد و در بازی اول در عین ناباوری با نتیجه شش بر دو مغلوب انگلستان شد. نتیجه ای که شکست آن از قبل به دلیل فاصله دو تیم  قابل پیش بینی بود، ولی نتیجه آن برای خود بازیکنان و اهالی ورزش غیر قابل باور بود.
برگزاری دیدارهای تدارکاتی کم تیم  کی روش، مصدومیت بد موقع دروازه بان اول تیم ملی و انگلیسی که به جرات یکی از بهترین تیم های ملی این کشور در سالهای اخیر است، نتیجه ای را رقم زد تا ناامیدی محض در اردوی تیم ملی حاکم شود. 
شروع بد ایران و قبل از آن قطر میزبان در دیدار افتتاحیه با دو بازی غیر قابل باور عربستان برابر آرژانتین و ژاپن برابر آلمان نشان داد می توان با برنامه و تمرکز بر روی تیم  و تمرکز بر روی داشته ها جبران مافات کرد.
بازگشت استثنایی عربستان در نیمه دوم برابر یاران مسی با دوگل تماشایی و فوتبال تماشایی و دوست داشتنی سامورایی ها در نیمه دوم برابر آلمان همیشه مدعی می تواند انگیزه های تیم ملی ایران برای جبران در دو بازی باقی مانده برابر ولز و آمریکا را صد چندان کند.

اگر عربستان با سالم الدوساری و ژاپن با تاکفوسا کوبو و آسانو عرصه را بر دو بزرگ تاریخ فوتبال جهان از آمریکای جنوبی و اروپا تنگ می کنند، چرا ما نباید با داشتن طارمی و سردار آزمون از سد ولز و آمریکا نگذریم.رقبای سنتی و قدیمی ایران در آسیا جام جهانی را با دو شگفتی بزرگ در دو نیمه دوم شروع کردند و ما چهار نیمه برای اینکار زمان داریم.
این نسل با آن صعود مقتدرانه به جام جهانی در سال 2018 و 2022 و آن بازی های قابل قبول در جام جهانی قبل هیچ چیز از این روزهای دو تیم عربستان و ژاپن کم ندارد، کمی خودباوری دوباره  و کمی انگیزه  و غیرت ایرانی می تواند چهار نیمه متفاوت را برای ایران رقم بزند.
فقط کافیه برگردیم به ورژن اصلی خودمان و از تمامی داشته های موجود در اردو استفاده مطلوب کنیم. هیچ چیز هنوز تمام نشده است ، هنوز هم میشه از این گروه صعود کرد. یادمان نرود، ایتالیا جام جهانی 1982 را با سه تساوی آغاز کرد و به قهرمانی آن دوره رسید، آلمان غربی در همان دوره در روز اول از الجزایر با نتیجه دو بریک شکست خورد. آرژانتین در حالی به فینال جام جهانی 1990رسید که در دیدار افتتاحیه برابر کامرون با یک گل شکست خورد.اسپانیا در تنها دوره ای که به مقام قهرمانی جهان در سال 2010رسید در دیدار افتتاحیه با یک گل مغلوب سوئیس شد.
پس بدون از دست دادن انگیزه، با تمامی وجود برای این دو بازی به زمین مسابقه خواهیم رفت و برای اعتبار خودمان در آسیا و فوتبال هر چی داریم را رو خواهیم کرد، این نسل فوتبال ایران لیاقت پایانی خوش در جام های جهانی را دارد و می توان بدون توجه به نتیجه پایانی دیدار برابر انگلستان از این دو بازی باقی مانده جواز صعود را کسب کرد. یادمان باشد، برای بازگشت هیچ وقت دیر نیست.
         
تقابل با ولز، بازی سرنوشت

       
باید به تاریخ مردم ایران احترام بگذاریم

        
کی‌روش: جام جهانی برای ایران از فردا شروع می‌شود
         
حرف‌های کی‌روش درباره مردم ایران که ترجمه نشد!
 کارلوس کی‌روش در نشست خبری امروز خود قبل از مسابقه با ولز درباره موضوعات مختلفی به گفت و گو پرداخت. او در بخشی از صحبت هایش امروز درباره مردم ایران سخن گفت که این بخش به طور کامل توسط مترجم همزمان سالن ترجمه نشد.
در بخشی از نشست خبری خبرنگار به کی‌روش گفت: «شما چند ماهی است که تحت شدیدترین فشار  رسانه‌ای هستید و من به احترام شما ایستاده سوالم را می‌پرسم. جام جهانی بهترین فرصت برای معرفی کشورهاست اما این فرصت توسط برخی رسانه‌ها از ایران دریغ شده. اگر بخواهید از این فرصت استفاده کنید که فرهنگ مردم ایران را به مردم دنیا معرفی کنید چه می‌گویید؟»
کی روش پاسخ این پرسش را اینگونه داد: «بیش از  سه هزار سال احترام به تاریخ ایران بزرگ. نمی‌دانم شما این شانس و افتخار را در زندگی داشته‌اید که از شهرهای زیبای ایران مانند شیراز و مکانهایی مانند پرسپولیس بازدید کنید یا خیر. این اماکن واقعا زیبا و تاریخی و جذاب هستند. همینطور از بعد فرهنگی مباحث زیادی وجود دارد که شما می‌توانید در ایران متوجه آن شوید و فرهنگ ایران واقعا فوق العاده است.»


او افزود: «البته من کشورهای زیادی را دیده‌ام. کشورها و مردمان زیادی را در جهان دیده‌ام و چیزی که درباره مردم ایران می توانم بگویم دقیقا همانند مطلبی است که وقتی در پرتغال، انگلیس، اسپانیا، چین، آفریقای جنوبی یا ایالات متحده آمریکا بوده‌ام و دیده‌ام در ایران هم دیده ام. من در ایران لبخند را دیدم، اشک ریختن‌ را دیده‌ام. آنها عاشق پایکوبی‌اند. آنها عاشق فوتبال هستند. مردم را در ترافیک خیابانها می‌دیدم که بچه هایشان را به مدرسه می‌برند. تحصیل بچه‌ها را در مدارس دیده‌ام. این چیزی است که من می‌توانم راجع به مردم ایران بگویم؛ مردمی مودب، محترم، تحصیل‌کرده. آنها همینطور عاشق فوتبال هستند.»
سرمربی تیم ملی ایران همچنین گفت: «چیزی که برای من به عنوان یک شهروند ساده جهانی عجیب است این است که شما از این دست سوالها با در نظر گرفتن اینکه تمامی کشورها مشکلات خود را دارند از مربیان دیگر و تیمهای ملی دیگر نمی‌پرسید. ولی اگر می‌خواهید بدانید باید بگویم مردم ایران مردمی سر به زیر، ساده و تحصیل کرده هستند. من از سال ٢٠١١ که به ایران رفتم شاهد این بودم که پسران من عشق زیادی به فوتبال دارند و عاشق فوتبال بازی کردن هستند و هدف من به عنوان مربی آنها این است که این فرصت را به آنها بدهم که برای کشورشان بازی کنند ولی وقتی تلاش می‌شود که این طور به نظر بیاید که آنها تنها اشخاصی هستند که باید پاسخگوی همه مشکلات بشری جهان باشند فکر کنم شما موافق باشید که منصفانه نیست.»
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1