تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : ۴۵۴۸۲۱
کبنا بررسی کرد؛

دستاورد سفر یک‌روزه رئیس سازمان محیط زیست کشور به کهگیلویه و بویراحمد چیست؟ / مدیرکل محیط زیست استان پاسخ دهد

۱۰
۰
دستاورد سفر یک‌روزه رئیس سازمان محیط زیست کشور به کهگیلویه و بویراحمد چیست؟ / مدیرکل محیط زیست استان پاسخ دهد
کبنا ؛
رئیس سازمان محیط زیست کشور در حالی به یاسوج سفر و از برخی پروژه‌ها بازدید کرد که دستاورد سفر او برای محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد چندان روشن نیست.
به گزارش کبنا، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور در سفری یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد طی بازدید از برخی پروژه‌ها همچون موزه تاریخ طبیعی، در نشست‌هایی نیز شرکت کرد.
این بازدید در حالی صورت گرفته که بسیاری از تشکل‌های محیط زیستی انتقادات تندی به عملکرد سازمان محیط زیست استان دارند.
در چنین بازدیدهایی، از قبل، سازمان مورد نظر باید برنامه‌هایی تدارک ببنید که در راستای اولویت‌های اصلی آن سازمان باشد. اما گویا محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تنها به چند بازدید و نشست اکتفا کرده و مسائل اصلی محیط زیست این استان را فراموش کرده است.
کارخانه‌های شن و ماسه که بعضاً برداشت بی‌رویه آنها آسیب‌هایی جدی به محیط زیست استان وارد کرده است؛ دفن غیربهداشتی زباله، تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی، پروژه‌های مختلف برخی از دستگاه‌های اجرایی که به محیط زیست آسیب می‌زنند، آلودگی هوا، آلودگی آبِ ناشی ازز انباشت زباله، فاضلاب وپساب مناطق کشاورزی و صنعتی، گونه‌های گیاهی و جانوریِ در معرض تهدید، آتش‌سوزی‌های غیرطبیعی و انباشت و تولید زباله از مسائل مهمی است که گریبان‌گیر این استان است. برخی سدسازی‌ها نیز مزید بر علت شده و ممکن است به دلیل عدم کفایت مطالعات اولیه به فاجعه منجر شوند، از جمله چالش‌های بزرگ محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هستند.
هر چند بازدید از ساختمان‌ها نیز به نوبه خود لازم است و از مدیرکل محیط زیست استان نیز به همین خاطر باید تشکر کرد، اما محیط زیست این استان با مسائل بسیار بزرگتری روبه‌روست. آنچنان که پروژه‌ای همچون موزه تاریخ طبیعی در کنار آنها پدیده‌ای لاکچری به حساب می‌آید.
تشکل‌های محیط زیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بارها چالش‌های استان را گوشزد کرده‌اند. اما تاکنون گوش شنوایی برای آنها نبوده است؛ کافی است پای درد دل‌های آنها نشست تا به عمق فاجعه پی برد.
خطاب به رئیس سازمان محیط زیست باید گفت پیش از سفر به این استان، باید از مدیرکل محیط زیست استان طلب برنامه می‌کردید و سپس وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شدید. از طرف دیگر، این استان فقط یاسوج نیست؛ اتفاقاً بیشترین مشکلات مربوط به دیگر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است.
کاش در این سفر اعتباراتی برای پروژه آموزش همگانی در حفاظت از محیط زیست، گسترش فضای سبز و ... در نظر گرفته می‌شد.
و مهمتر از همه، کاش به جای بازدید از ساختمانی که مشتی آجر بیشتر نیست، مسأله تولید و دفن زباله را پیگیری می‌کردید. شاید در نگاه نخست، زباله چندان جایی برای مانور دادن نداشته باشد، اما بدیهی است که دفن غیراصولی زباله آسیب‌هایی بسیار جدی هم برای سلامت انسان و هم برای محیطِ زیستِ آنها دارد. اگر تنها و تنها همین یک موضوع در این بازدید مورد بررسی اصولی قرار می‌گرفت و سپس راهکاری برای آن ارائه می‌شد، از صدها پروژه آجری مفیدتر بود.  
البته علیرغم همه این موارد، ممکن است تمام این چالش‌ها و راه‌های برون‌رفت از آنها در این بازدید مورد بحث قرار گرفته باشند، اما خبری از آنها منتشر نشده باشد. ازاین‌رو از سازمان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار می‌رود برای تنویر افکار عمومی دستاورد این سفر یک روزه برای محیط زیست استان را به طور شفاف اعلام کنند.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه مسئولین محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس
Iran, Islamic Republic of
دستاورد تقریبا هیچ.
چنان با افتخار خبر می زتتد سامانه پایش محیط زیست یکی فکر میکنه سامانه موشکی ساختند.بابا جان دنا وسایر مناطق تحت مدیریت چنان شرایط توپوگرافی واقلیمی خاصی دارند که با صدها نیرونمیشه بطور موثر حفاظت کرد ،آنوقت شما مدعی هستیدبوسیله یک نرم افزار وپشت مانیتور اطاقتان بطور کامل پایش وحفاظتش میکنید.همین جور فکر میکنیدکه وضهع مناطقتان اینجوریه.البته تقصیر ندارید شماکه هیچ کدام ازمناطقتان رابدرستی نمیشناسید وحتی یک شب تا الان تو منطقه نخوابیدید چه می دانید؟
مطلع
Iran, Islamic Republic of
براساس اطلاع کامل رئیس سازمان هم از عملکرد وهم عدم تغییر در سیستم مدیریتی ونارضایتی همکاران ،بشدت ناراحت شدند.
رحیم
Iran, Islamic Republic of
فرمودید قبل از آمدن به استان برنامه بخوان،برادر عزیز اگر قبلاز انتخاب مدیر یک صفحه برنامه می خواستند ،وضع به اینصورت نمیشد.
کارپرداز
Iran, Islamic Republic of
نون توساختمان آجریه نه توزباله ،
بازرس
Iran, Islamic Republic of
عملکرد یک سال مدیریت آقای دکتر ،یک حلقه سی دی حاوی نم افزاز پایش محیط زیست.
خدا جای حق نشسته وقتی شخصی که تمام سوابقش خلاصه میشه تو یک پست رئیس اداره نظارت وپایش مدیر میشه واز مالی ،بودجه،برنامه،حقوقی ،طبیعی واجرایی و...هیچ نمداند وکمترین سابقه رادارد .این می شود.
نمایندگان واستاندار حتما باید حجت روشنی پیش خدا داشته باشند برای انتخابشان.
محیط طبیعی
Iran, Islamic Republic of
در یک دوره 4ساله دنا سه عنوان پارک ملی ،ذخیره گاه زیست کره ومرکز ثقل طرح بین المللی تنوع زیستی زاگرس رابه خود اختصاص داد انهم بدلیل توانمندی تیم مدیریتی موجود ،حال اقایان پاسخ دهند چه اقدام مثبتی انجام دادند.
همسفر
Iran, Islamic Republic of
سه کلید واژه ای که سلاجقه در این سفر گرفت:
انتخاب طایفه ای مدیر،تیم مدیریتی طایفه ای،نفوذ ودخالت نماینده خاص،ضعف وناکارآمدی
جهان
Iran, Islamic Republic of
افای مدعی که میگفتید کسی را درحد خودم نمیبینم.حدت همین بود.
یکسال گذشت ابدارچی راهمنتونستی جابجا کنی.
خامین
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست زیبای استان خلاصه شده در یاسوج وطایفه ...کاش خامین ودیل زیبا وکم نظیر هم صاحب داشت .تا از این مناطق زیبا وفرزتدان شایسته اش حمایت کند.
Iran, Islamic Republic of
برادر این ره که میرویم به ناکجا آباد است
ما که مدیر نداریم یکی از یکی بدتر این اقای مدیرکل محیط زیست در حد یک کارشناس هم نیست چه برسه به مدیر
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1