تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۵۴۷۱۹
برخی از اعضای تیم غیرت نداشتند و سرود نخواندند؛

ایران 2 - انگلیس، اسرائیل، آل‌سعود و وطن‌فروشان داخلی و خارجی 6/ دو گل طارمی در روز تلخ شکست

۱
۰
کبنا ؛
اولین و سخت ترین بازی ایران در رقابت های گروهی جام جهانی دیروز با 8 گل رقم خورد، روزنامه های صبح ایران به این بازی پرداخته اند.
به گزارش کبنا، روزنامه کیهان با تیتر «ایران 2 - انگلیس، اسرائیل، آل‌سعود و وطن‌فروشان داخلی و خارجی 6» نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در حالی نتیجه بازی را آن هم با رکوردشکنی تاریخی زدن 2 گل در جام جهانی به تیم قدرتمند انگلیس واگذار کرد که از هفته‌ها پیش، از رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و آل‌سعود گرفته تا وطن‌فروشان داخلی و خارجی جنگ روانی- رسانه‌ای ناجوانمردانه و بی‌سابقه‌ای علیه این تیم به راه انداخته بودند.
تیم ملی فوتبال کشورمان روز گذشته در اولین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم انگلیس رفت و اگر چه نتیجه را واگذار کرد اما مهدی طارمی با دو گل ارزشمند خود به قوی‌‌ترین انگلیس ادوار جام‌جهانی به نوعی تاریخ‌‌سازی کرد و تنها بازیکن ایران در تاریخ جام‌جهانی لقب گرفت که توانسته ۲ گل در جام‌جهانی بزند.
نکته قابل تامل اینکه تیم ملی فوتبال ایران در حالی در این بازی نتیجه را به تیم انگلیس واگذار کرد که از هفته‌ها پیش، از رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و آل‌سعود گرفته تا وطن‌فروشان داخلی و خارجی جنگ روانی- رسانه‌ای ناجوانمردانه و بی‌سابقه‌ای علیه این تیم به راه انداخته بودند.
رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی علاوه‌بر فضا‌سازی و عملیات روانی علیه تیم ملی فوتبال ایران، علیه میزبانی قطری‌ها در بزرگ‌ترین رخداد ورزشی ۲۰۲۲ نیز شمشیر را از رو بسته‌اند.
این رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و آل‌سعود با کمک پادوهای وطن‌فروش داخلی و خارجی، در تلاش برای ایجاد شکاف میان مردم ایران و اعضای تیم ملی فوتبال ایران و نیز تولید دوگانه‌های دروغین و کاذبی نظیر «مردم- حاکمیت» از هیچ دنائت و شناعتی فروگذار نکردند.
تلاش برای حمله به تیم ملی با هدف تنفس مصنوعی به اغتشاشگران
رسانه‌هایی که دست‌کم ۲ ماهی می‌شود با هدف تداوم اغتشاشات‌، همه ظرفیت خود را روی خط آشوب در ایران متمرکز کرده‌اند، از تغییر دستورکار خود طفره رفته و با بهره‌گیری از عناصر تکنیک برجسته‌‌سازی تلاش داشتند جام‌جهانی و حضور تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها را از اولویت نخست ذهنی مخاطبان خارج کنند و پرداخت پرتکرار به مسئله اغتشاشات در ایران و توجه به حاشیه‌های مرتبط با اعتراض‌ها در جام جهانی در این راستا صورت می‌گرفت.
همچنین عملیات روانی- رسانه‌ای علیه تیم ملی فوتبال ایران از اولین روز حضور در قطر به شکل ویژه و با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد، تا جایی که خبرنگار انگلیسی در نشست خبری کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با هدف برهم‌زدن تمرکز بازیکنان به طرح سؤالات سیاسی و حاشیه‌ای پرداخت.
البته سرمربی تیم ملی این بی‌اخلاقی خبرنگار انگلیسی را بی‌پاسخ نگذاشت و حسابی از خجالتش درآمد. کی‌روش برای نخستین مرتبه در دنیای فوتبال از رفتار بد دولتمردان انگلیسی با مهاجران سخن گفت و آب سردی بر پیکر افرادی ریخت که بریتانیا را سرزمینی رویایی تصور می‌کردند! کی‌روش با چند جمله کوتاه آن روی سکه پرزرق و برق غرب را نمایان ساخت! رویی که دیگر خبری از حقوق بشر نیست و پلیس و نیروهای امنیتی انگلیس خشن‌‌ترین رفتارها را با مهاجرین انجام می‌دهند.
پاسخ سرمربی پرتغالی و رئیس سوئیسی فیفا به تروریست‌های رسانه‌ای
سرمربی تیم ملی کشورمان فقط در چند جمله کوتاه واقعیت‌ها را بیان کرد اما این حقیقت تلخ به مذاق سایبری‌ها و اکانت‌های تقلبی و ضدانقلاب و ضدنظام جمهوری اسلامی خیلی سنگین و تلخ بود و اقدام به تخریب با تجربه‌‌ترین مربی جام‌جهانی ۲۰۲۲ کردند. کی‌روش را یک مربی پول‌پرست! مزدور جمهوری اسلامی و... خطاب کردند. در حالی ‌که سرمربی تیم ملی کشورمان فقط در چارچوب وظایف حرفه‌ای خود رفتار کرد و از منافع تیم ملی مقابل رسانه تیم رقیب که قصد حاشیه‌‌سازی و تخریب روحیه ملی‌پوشان‌مان را داشت، دفاع کرد.
جالب است که رئیس سوئیسی فیفا چند روز بعد از این اتفاق، حرف‌های کی‌روش را با ادبیات تندتر بر زبان آورد و بر اروپا و غربی‌های مدعی حقوق بشر تاخت.
ایران و انگلیس
رئیس اروپایی فیفا انتقادهای تندتری هم از روش و منش اروپاییان انجام داد و گفت: «من اروپایی هستم و فکر می‌کنم به خاطر کاری که ما اروپایی‌ها در ۳۰۰۰ سال گذشته در سراسر جهان انجام داده‌ایم، باید برای ۳۰۰۰ سال آینده عذرخواهی کنیم... بگذارید مردم از جام‌جهانی لذت ببرند. آیا می‌خواهید همواره تفرقه بیندازید، بین مردم اختلاف بیندازید. چون ظاهر و زبان آنها با شما فرق می‌کند. ما از حقوق بشر دفاع می‌کنیم. تلاش نکنید بین انسان‌ها اختلاف بیندازید و به‌صورت هم تُف نکنید به ما کمک کنید با این شکاف‌ها مقابله کنیم.»
در واقع نگرانی عمده رسانه‌های ضدایرانی و عوامل وطن‌فروش داخلی و خارجی این بوده که توجه و تمرکز بیشتر ایرانیان روی مسابقات جام‌جهانی، نگاه آنان را از روی خط آشوب بردارد. همچنین تلاش برای پررنگ نشان دادن وجه «سیاسی» بازی‌های گروه بی‌(شامل ایران، انگلیس، ولز و آمریکا) هم مورد توجه این جریان بوده است. این رسانه‌ها برای القای ایده مورد نظر خود ملغمه‌ای از مسائل سیاست داخلی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را با موضوع بازی‌های جام‌جهانی ترکیب کرده‌اند.
تلاش مذبوحانه عوامل وطن‌فروش برای ترغیب مردم به بایکوت تیم ملی
از سوی دیگر بازتاب گسترده همه حرکت‌های اعتراضی در حاشیه مسابقات به شکل ویژه در دستورکار این جریان سیاسی رسانه‌ای قرار داشته که بخش عمده آن مربوط به نارضایتی برخی تماشاچیان از نبود امکان بردن مشروبات الکلی به ورزشگاه‌ها بوده است.
تلاش برای ترغیب مردم به بایکوت جام‌جهانی و القای دودستگی میان بازیکنان تیم ملی از دیگر دستورکارهای این جریان بوده است. برجسته‌‌سازی ادعاهای مرتبط با تحریم صداوسیما از سوی کارشناسان ورزشی در رسانه‌هایی چون ایران‌اینترنشنال، بی‌بی‌سی و العربیه بسیار برجسته بود.
در واقع این جریان سیاسی- رسانه‌ای عمدتا لندن‌نشین‌ها با همراهی و هماهنگی وطن‌فروشان داخلی از سلبریتی‌های سینمایی و ورزشی گرفته تا رسانه‌های زنجیره‌ای و کانال‌های تلگرامی و حتی چهره‌های سیاسی مدعی اصلاح‌طلبی دست به دست هم داده‌اند تا با حمله به بازیکنان و سرمربی تیم ملی، ویرانی روحیه کادر فنی و بازیکنان تیم ملی ایران را برای حریفان و در واقع کارفرمایان خود تضمین کنند.
این در حالی است که جریان مذکور کاسب است و نه‌تنها از پیشرفت و موفقیت کشور خوشحال نمی‌شود بلکه از رهگذر این کاسبی وطن و مردم را هم به ثمن بخسی می‌فروشد اما با استفاده از قدرت فضای مجازی و به‌ویژه فضای ول حاکم بر شبکه‌های اجتماعی طوری وانمود می‌کند که گویی این جماعت خائن، مردم‌دوست و وطن‌پرست هستند.
حد پستی و پلیدی این جماعت کجاست؟!
پستی و وقاحت این جماعت چه در ورزشگاه و چه در شبکه‌های اجتماعی تا جایی بود که در جریان بازی تیم ملی فوتبال ایران و انگلیس از یک‌سو در مقابل گلزنی تیم رقیب خوشحالی و شادمانی می‌کردند اما از گلزنی‌های مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران ابراز تأسف داشتند.
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز در نشست خبری پس از این دیدار در واکنش به این هجمه روانی و رسانه‌ای گفت: باید به کسانی که نمی‌خواهند تیم ملی را حمایت کنند بگویم که بهتر است در خانه بمانند، کسی به آنها نیاز ندارد. البته به همه ایرانی‌ها خوش‌آمد می‌گویم اما از کسانی که می‌خواهند با موضوعاتی که درباره فوتبال نیست کارها را به هم بزنند، استقبال نمی‌کنیم.
سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: در ایران فوتبال یک چیز مصنوعی نیست. علاقه به فوتبال، واقعی است و رویای آنها این است که فوتبال بازی کنند و جام جهانی اتفاق افتاده و می‌خواهند بازی کنند. اجازه دهید این بازیکنان بازی کنند چون می‌خواهند نماینده کشورشان باشند. همه تیم‌های ملی که این‌جا هستند، مسائلی دارند. این بازیکنان فقط می‌خواهند بازی کنند. همه تیم‌های دیگر هم مسائلی دارند. همه از تیم ما تقدیر می‌کنند که شهامت دارند که بازی کنند، بنابراین اجازه دهید کارشان را انجام دهند. درست نیست که به این کشور بیایید و از آنها بخواهید کاری کنند که مسئولیتشان نیست. بازیکنانم اینجا هستند که بازی کنند و باعث افتخار کشور شوند و خوشحالی را برای مردم و کشور بسازند.
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به رذالت وطن‌فروشان داخلی و خارجی
کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به این حجم از رذالت و پستی وطن‌فروشان داخلی و خارجی پس از بازی ایران و انگلیس واکنش نشان دادند.
کاربری در صفحه خود نوشت: «‏انگلیس در ۱۵۰ سال گذشته بخش بزرگی از خاک ما، هرات را جدا کرده، دو بار رسماً سرباز چکمه‌پوشش خاک ما را اشغال سرزمینی‌کرده و یک‌بار هم با کودتا دولت ملی ما را سرنگون کرده؛ ‌اگر کسی از پیروزی انگلیس خوشحال بود شک نکنید او مسئله‌اش جمهوری اسلامی نیست. بلکه او رسماً یک خائن به ایران
است.»
کاربر دیگری در واکنش به عملیات روانی- رسانه‌ای علیه تیم ملی فوتبال نوشت: «‏هیچ‌کس انتظار پیروزی تیم ملی ایران بر انگلیس را نداشت اما در تاریخ بنویسید ایران در این بازی علاوه‌بر انگلیس، با جریان‌های شکست‌طلب عقده‌ای داخلی و خارجی، اسرائیل و سعودی می‌جنگید!»
یکی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در همین رابطه نوشت: «تیمی که هفته‌ها به وسیله تروریست‌های مجازی و رسانه‌ای وطن‌فروش رویش عملیات شده و تمرکزش به‌هم ریخته، همین دو گلی که زد برای ملت ایران به اندازه ده‌ها گل ارزشمند
است.»
بازی ایران و انگلیس
دو گل طارمی در روز تلخ شکست
به گزارش کبنا به نقل از آرمان ملي، تيم‌ملي فوتبال کشورمان در اولين ديدار خود در رقابت‌هاي جام‌جهاني قطر مقابل انگليس قرار گرفت و تن به شکست 6 بر 2 داد.
گزارش بازي
مصاف انگليس و ايران از همان ابتدا با عقب نشستن ايران و بازي تهاجمي و مسلط انگليس آغاز شد. در حالي که بازي دست انگليس بود در همان ابتداي بازي و قبل از دقيقه 10 مصدوميت بيرانوند باعث شد حدود 12 دقيقه، بازي براي مداواي او و در نهايت تعويضش با حسين حسيني نگه داشته شود. دقيقه 35 بازي ترکيبي انگليس در نهايت منجر به يک ارسال بي‌نقص از سمت چپ توسط لوک شاو شد تا بلينگهام که از ميانه ميدان به قلب دفاع ايران زده بود با ضربه سر دروازه ايران را باز کند. دقيقه 43 روي يک کرنر ارسالي مگواير با ضربه سر فرصت شوت زني را براي ساکا فراهم کرد تا او از روي خط محوطه جريمه با ضربه پاي چپ و سنگين دروازه ايران را براي بار دوم باز کند. دقيقه 45+1 آشفتگي خط دفاعي ايران و اشتباهات پياپي چشمي باعث شد فرصت ارسال از سمت راست براي انگليس و هري کين فراهم شود تا رحيم استرلينگ گل سوم را با قطع کردن ارسال کين به ثمر برساند و نيمه اول با برتري سه بر صفر سه شيرها به پايان رسيد. در نيمه دوم ايران براي جبران نتيجه و حداقل کم کردن اختلاف با استراتژي متفاوت وارد زمين شد. کي روش که در ابتداي نيمه دوم سه تعويض نسبتاً هجومي داشت اما تيمش راه به جايي نبرد و ايران که بالا بازي مي‌کرد و از دروازه خودي دور بود بارها اسير ضد حملات انگليس شد تا جايي که سه بار ديگر دروازه ايران باز شد. دقيقه 62 روي يک ضد حمله توپ در محوطه جريمه و در موقعيتي خوب به ساکا رسيد و او با حرکت در عرض و ضربه‌اي دقيق از بين مدافعان رو به روي خود توپ را وارد دروازه ايران کرد. دقيقه 65 در سمت چپ محوطه جريمه انگليس، علي قلي زاده با پاس در عمق عالي موقعيت گلزني را براي طارمي مهيا کرد تا او با ضربه‌اي بدون مکث دروازه انگليس را باز کند. دقيقه 71 در يک ضد حمله پاس کين به رشفورد رسيد تا او در موقعيتي خوب درون محوطه جريمه گل پنجم را به ثمر برساند. دقيقه 90 ايران که در نيمه دوم بالا بازي مي‌کرد باز هم اسير يک ضد حمله شد تا اين بار جک گريليش گلزني کند. دقيقه 8+90روي يک پاس در عمق از سوي ترابي، آزمون در موقعيت تک به تک قرار گرفت اما ضربه او با اثر کوچک پيکفورد تغيير مسير داد و به تير افقي دروازه برخورد کرد. دقيقه 9+90 جان استونز روي يک ضربه ايستگاهي پيراهن پورعلي‌گنجي را کشيد تا داور پس از بررسي VAR يک ضربه پنالتي به سود ايران اعلام کند. دقيقه 13+90 مهدي طارمي ضربه پنالتي اعلام شده به سود ايران را برخلاف جهت حرکت پيکفورد وارد دروازه انگليس کرد. اين بازي در نهايت با شکست 6 بر 2 شاگردان کي روش به پايان رسيد.
کي روش چه گفت؟
سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايران پس از شکست برابر انگليس گفت هنوز چيزي تمام نشده و ايران دو بازي ديگر در جام‌جهاني دارد. کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايران پس از شکست 6 بر 2 تيم‌ملي برابر انگليس اظهار کرد: ما تا آخرين توان جنگيديم و شجاع بوديم. آن چه در توان داشتيم را در زمين پياده کرديم. وي ادامه داد: هنوز چيزي تمام نشده و ما دو بازي ديگر در جام‌جهاني داريم و تلاش مي‌کنيم که با موفقيت آنها را پشت‌سر بگذاريم.
صحبت‌هاي طارمي
مهدي طارمي، مهاجم تيم‌ملي فوتبال ايران پس از شکست 6 بر 2 تيم‌ملي برابر انگليس در نخستين ديدار جام‌جهاني 2022 قطر اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را انجام داديم و هر آنچه مي‌توانستيم به نمايش گذاشتيم. من هم سعي کردم بهترين عملکردم را در زمين پياده کنم و هرچه در توانم بود در زمين پياده کردم. وي ادامه داد: انگلستان تيم بسيار خوبي بود و آن‌ها شخصيت خوبي داشتند. اين تيم يکي از بهترين تيم‌هاي جهان است و بازي خوبي را برابر ما به نمايش گذاشتند. ما هنوز 2 بازي ديگر در اين جام داريم و چيزي به پايان نرسيده است.

نظر سرمربي انگليس
گرت ساوتگيت سرمربي تيم‌ملي انگليس بعد از بازي با ايران گفت: راستش را بخواهيد من از دقايق پاياني بازي عصباني شده‌ام اما خيلي جلوتر بوديم. نيمه اول سخت بود چون توقف‌هاي زيادي داشت اما در اين مرحله از بازي نبايد دو گل دريافت کنيم. اين عالي است، شروعي عالي براي ما رقم خورد، اما بايد مقابل ايالات متحده بهتر باشيم. او در ادامه گفت: 24 دقيقه زمان اضافه شده زمان زيادي براي حفظ تمرکز است. هم دکلان و هم جود در اين ديدار عالي بودند، مهاجمان ما بسيار خوب بودند و دفاع در کنترل کامل بود. من حرکت کالوم ويلسون را در گل آخر خيلي دوست داشتم. او مي‌توانست خودخواه باشد اما تيم را در اولويت قرار داد و پاس داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
/ مردم تمام خاورمیانه واسه اینا با ارزش ترن تا مردم ایران //
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1