تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : ۴۵۴۷۱۰
جام جهانی 2022 قطر؛

می توانستیم آبرومند بازی کنیم / آقای کی روش یک توضیح به ما بدهکاری!

۱
۰
می توانستیم آبرومند بازی کنیم / آقای کی روش یک توضیح به ما بدهکاری!
کبنا ؛«هرگز این شب تلخ را فراموش نخواهیم کرد» این جمله پایانی محمدرضا احمدی در اوقات اضافی بازی مقابل انگلیس بود.
به گزارش کبنا، اگرچه در نظرسنجی های اولیه در تلگرام و سایت ما شکست سنگین مقابل انگلیس بیشترین رای را آورده بود اما کمتر کسی تصور می کرد که امروز نتیجه بازی ایران و انگلیس شش بر دو باشد.
این یک شکست کامل در همه جبهه ها از یک تیم بدون سازمان و بی روحیه بود که سرمربی اش تصمیم گرفته بود دنیا را غافلگیر کند آن هم در شرایطی که ایران با ترکیبی تقریبا ثابت به جام جهانی صعود کرده و مشخص نیست که چرا ناگهان تصمیم بر این شد که از پنج مرد دفاعی (در واقع شش)، تنها دو عضو ثابت بمانند. محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده و امید نورافکن از ترکیب تیم بیرون رفتند تا تنها صادق محرمی و علیرضا بیرانوند به عنوان مهره های اصلی ایران در مسیر جام جهانی، در این بازی نیز تیم ملی را همراهی کنند که البته بیرانوند نیز به دلیل مصدومیت بازی را در همان دقایق ابتدایی ترک کرد.
کی روش که میراث اسکوچیچ را به عنوان تیمی سریع در فاز انتقال از دفاع به حمله و تقریبا مطمئن در حفظ دروازه تحویل گرفته بود، با همان بازیکنان نمایش مناسبی در بازی اروگوئه داشت اما ناگهان بر آن شد که آزمایش جدیدی روی ترکیب ایران انجام دهد. چیزی که واقعا از چهره با تجربه‌ای چون او انتظار نمی رفت.

اگرچه تیم ملی ایران زیر شدیدترین فشار روانی در این مسابقه به میدان رفته و حتی در طول مسابقه نیز مورد بی مهری برخی از ایرانیان حاضر در استادیوم خلیفه قرار گرفت اما توجیهی بر آشفتگی دفاعی ایران وجود ندارد. اگر گل ها را دوباره مرور کنیم باور نمی کنیم که این همان تیم سخت گیری است که چهار سال پیش به هیچ تیمی فضا و میدان نمی داد.

جالب است بدانید همانطور که سنگین ترین شکست تاریخ ایران در جام ملت های آسیا با حضور کارلوس کی روش روی نیمکت و برابر تیم ملی ژاپن رقم خورده است، اکنون در کارنامه این مرد پرتغالی رکورد تلخ سنگین ترین شکست ایران در جام های جهانی نیز تیک خورد تا او از این حیث دو عنوان عجیب را به نام خود کرده باشد.
شاید این موضوع که کی روش در کلمبیا نیز بعد از دو باخت پرگل و باورنکردنی مقابل اروگوئه (سه بر صفر) و اکوادور (شش بر یک) از نیمکت مربیگری این کشور کنار گذاشته شد و اگرچه در ایران فعلا چنین جوی درباره وی وجود ندارد اما او باید پاسخگوی این شکست تلخ و باورنکردنی و البته سنگین باشد.
کی روش که پایان مسابقه بازیکنان را در میانه میدان جمع کرده و به دنبال دادن امیدواری به آنها برای ادامه این مسیر طی دو بازی بعدی بود، حتما باید در تفکرات پیشین خود تجدیدنظر کند. در مسابقه امروز هرگاه تلاش کردیم به سمت دروازه انگلیس یورش بیاوریم موفق بودیم و اگر آن موقعیت سردار آزمون به جای تیرک به گل تبدیل می شد شکست ایران حالتی سبک تر پیدا می کرد.

وقتی شما به عنوان مربی در بین نیمه سه بازیکن خود را تغییر می دهید یعنی نه تنها کار طبیعی خود را انجام نداده اید بلکه حتی نمی توانید آن اشتباه بزرگ را جبران کنید و چنین شد که ترکیب بهتر ایران در نیمه دوم هم سه گل از حریف دریافت کرد. در واقع ما آنقدر بد بودیم که هری ردنپ سرمربی مشهور و باسابقه انگلیسی در گفتگو با محمدحسین میثاقی از اینکه ایران کوچکترین واکنشی به گل های خورده نداشت، شگفت زده شده بود. 
البته دنیا برای تیم ملی به پایان نرسیده است و کسب حداقل چهار امتیاز طی دو بازی مقابل ولز و امریکا می تواند به تجربه حضور ما در جام جهانی رنگ دوباره ای بدهد. البته به شرطی که کی روش اشتباهات سریالی خود را پذیرفته باشد.
حالا در انتظار شنیدن صحبت های سرمربی تیم ملی ایران در نشست مطبوعاتی بعد از این شکست هستیم؛ او یک توضیح مناسب و به دور از فرارهای همیشگی را به ما بدهکار است!
نام شما

آدرس ايميل شما

سیدیاسر رضوی زاده
Romania
مسئولان فدراسیون، بالاخص آقای تاج باید پاسخگو باشد...
فعلا اولشه!!!!
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1