کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

حواشی این‌بار دامن کارخانه سیمان مارگون را گرفت / کارگران: ناجوانمردانه ما را اخراج کردند / استاندار دلسوز ماست، لطفاً به داد ما برسد / داستان دوشغله‌ها در کارخانه سیمان چیست؟

29 آبان 1401 ساعت 19:49

در حالی که مارگون یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در استان را به خود اختصاص داده، کارخانه سیمان مارگون به عنوان تنها امید جوانان این شهرستان، دچار حواشیِ گوناگونی شده است.


در حالی که مارگون یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در استان را به خود اختصاص داده، کارخانه سیمان مارگون به عنوان تنها امید جوانان این شهرستان، دچار حواشیِ گوناگونی شده است. 
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور از وجود صنایع و کارخانه‌های بزرگ محروم است. کارخانه قند یاسوج که نماد صنعت استان بود با واگذاری به بخش خصوصی به تعطیلی کشیده شد و هم‌اکنون با همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال بازسازی است. برخی دیگر از کارخانه‌های کوچک در شهرهای مختلف استان فعال است. اما یک مورد به‌خصوص که تا چندی پیش روند طبیعی خود را طی می‌کرد، کارخانه سیمان مارگون است که به گفته برخی از کارکنان آن پس از تغییر مدیرعامل آن، دچار حواشی زیادی شده است.
کارخانه سیمان مارگون
این کارخانه تنها کارخانه‌ استان است که سرمایه‌گذار آن خارجی است و می‌تواند یکی از امیدهای کهگیلویه و بویراحمد باشد. اما شواهد و گفته‌های کارکنان آن گویای آن است که دچار حواشی زیادی شده است. کارخانه سیمان در شهرستان مارگون به عنوان یکی از محروم‌ترین نقاط استان واقع شده است. مارگون شهری است که یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری را دارد و رونق اقتصادی چندانی در آن دیده نمی‌شود و در واقع، تنها امید خانواده‌های مارگونی به همین کارخانه سیمان است. سرمایه‌گذار که خود شناختی نسبت به بافت منطقه‌ای ندارد، سکان مدیریت داخلی و اجرایی کارخانه را به کسانی داده است که به دلیل تصمیمات غیرکارشناسی و آغشته به طایفه‌گرایی و منطقه گرایی، به حواشی زیادی در کارخانه دامن زده‌اند.
پس از این حواشی، صبح امروز جمعی از کارکنان کارخانه سیمان مارگون در اعتراض به حکم اخراجی خود، جلوی درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.  
یکی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا اظهار داشت: ما زمین و همه‌چیزمان را فدای صنعت کردیم که در منطقه و استانمان رونق باشد. حدود شش سال این کارخانه کار می‌کرد بدون اینکه آب از آب تکان بخورد. ولی با انتصاب مدیرعامل جدید، وضعیت تغییر کرد. در حالی که رئیس جمهور می‌گوید اگر کسی در دولت ما تبعیض قائل شود، جایش در سیستم ما نیست.
وی با اشاره به اینکه ما مطیع اوامر مقام معظم رهبری هستیم و تنها برای احقاق حقوق خود اینجا جمع شده‌ایم، ادامه داد: ما چندین بار این موضوع را خدمت مسئولین استانی گفتیم و مکاتبه کردیم، اما کسی به داد ما نمی‌رسد.
کارخانه سیمان مارگون
این کارگر عنوان کرد: از روزی که مدیرعامل جدید منصوب شده است، همیشه درگیری، حاشیه و بحث و تبعیض وجود دارد.
این کارگر به موضوع بسیار حاشیه‌برانگیزی اشاره می‌کند و می‌گوید: مدیرعامل جدید، فردی را در کارخانه به کار گرفته که کارمند آموزش و پرورش است. در حالی که این موضوع خلاف قانون است و نباید افراد دوشغله باشند. چرا که بسیاری از جوانان بیکار هستند ولی حالا می‌بینیم که برخی دوشغل دارند.
وی ادامه داد: پس از تغییر مدیرعامل، دست از تولید کشیده شده است و صاحب کارخانه هم که خارجی است و خبر ندارد در کارخانه چه می‌گذرد و به نظر می‌رسد به او گزارش می‌دهند که همه چیز درست است.
این کارگر با بیان اینکه این افرادی که اخراج شده‌اند، اغلب از خانواده‌های ایثارگر هستند، گفت: ما می‌دانیم که استاندار فردی دلسوز و قانون‌مدار است. ولی به نظر می‌رسد این مسائل را از او مخفی می‌کنند.
یکی دیگر از کارگران که به حکم اخراج خود معترض بود، به خبرنگار کبنا گفت: ما خاکمان، تسهیلات، آب و برق این استان را در اختیار این کارخانه قرار داده‌ایم که صنعت رونق بگیرد و ما ذینفع باشیم.
وی با بیان اینکه حدود هفت سال در کارخانه کار می‌کردم، گفت: مدیرعامل جدید رفتاری سلیقه‌ای دارد و بر اساس ضابطه رفتار نمی‌کند.
وی ادامه داد: 30 جوان را که تازه اول زندگیشان است و به امید کار در این کارخانه، وام گرفته و ازدواج کرده‌اند، را اخراج کرده‌اند.
به گزارش کبنا، در حالی که بیکاری در مارگون بیداد می‌کند، رفتارهای سلیقه‌ای در مدیریت کارخانه هیچ ضرورتی ندارد و انتظار می‌رود سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده تا چنانچه حقی از کارگری ضایع شده باشد، حقش پایمال نشود.
کارخانه سیمان مارگون


کد مطلب: 454650

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/454650/حواشی-این-بار-دامن-کارخانه-سیمان-مارگون-گرفت-کارگران-ناجوانمردانه-اخراج-کردند-استاندار-دلسوز-ماست-لطفا-برسد-داستان-دوشغله-ها-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1