کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جام جهانی 2022 قطر؛

در یک چشم به‌هم زدن ایران روی دروازه شماست / بازیکن هالیوودی ایران انگلیس را می‌ترساند!

29 آبان 1401 ساعت 14:03

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی، این روزها به خاطر توانایی‌های منحصر به فردش مورد توجه رسانه‌ها و خبرنگاران اروپایی قرار گرفته است.بازیکن هالیوودی ایران انگلیس را می‌ترساند!


علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی، این روزها به خاطر توانایی‌های منحصر به فردش مورد توجه رسانه‌ها و خبرنگاران اروپایی قرار گرفته است.بازیکن هالیوودی ایران انگلیس را می‌ترساند!
به گزارش کبنا، زندگی بیرانوند ارزش ساختن یک فیلم هالیوودی را دارد. او در طول زندگی‌اش سعی کرده است با کار کردن به عنوان چوپان، کارگر، خدمتکار رستوران و کارگر کارواش به خانواده‌اش کمک کند. او حتی مدتی که تلاش می‌کرد وارد فوتبال شود، در تهران بی‌خانمان بود‌.
او در کودکی با دوستانش بازی‌ای به نام دال پران می‌کرد که در آن باید سعی می‌‌کرد سنگ‌ها را بیشتر از بقیه پرت کند و همین بازی بعدها به کمکش آمد.
این دروازه‌بان ۳۰ ساله به خاطر بلندترین پرتاب دست توانسته است نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.
او در جریان بازی دیدارهای مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، در اکتبر ۲۰۱۶ در بازی برابر کره جنوبی در ورزشگاه آزادی توپ را از محوطه جریمه خودی به یک سوم دفاعی حریف انداخت، پرتابی معادل ۶۱ متر و ۲۶ میلی‌متر.
این سلاحی برای تیم ملی ایران است. با توجه به این که فوتبال مدرن بیشتر بر اساس بازی‌سازی از دفاع است، شاید این زیباترین شکل بازی نباشد اما بسیار موثر است و می‌تواند فاز تیم را در یک چشم به هم زدن از دفاع به حمله تبدیل کند.
بیراند در حالی که توپ را در اختیار دارد، دست راستش را در منتهی الیه  بدنش می‌کشد، به مهاجمان اشاره می‌کند و توپ را به نیمه زمین حریف می‌فرستد.
تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی
پیتر اشمایکل هم قدرت پرتاب توپ خوبی داشت و همیشه از این ویژگی برای منچستریونایتد استفاده می‌کرد. مدافعان انگلیس باید کاملا مراقب این موضوع باشند.
گرت ساوت‌گیت از بازیکنانش می‌خواهد که جلو بروند، مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند و توپ را روی دروازه ایران بریزند اما اگر یکی از این سانترها در اختیار بیرانوند قرار بگیرد، او بلافاصله از غیبت مدافعان حریف استفاده می‌کند و انگلیس را در موضع ضعف قرار خواهد داد.
ایران از نظر دفاعی بسیار قدرتمند است و از این جهت دست‌کم گرفته شده است. آنها در دو بازی دوستانه در ماه سپتامبر ۰-۱ برابر اروگوئه پیروز شدند و با سنگال ۱-۱ مساوی کردند. آنها همچنین در جام جهانی ۲۰۱۸ توانستند ۰-۱ مراکش را شکست دهند، از اسپانیا ۰-۱ باختند و برابر پرتغال ۱-۱ مساوی کردند، در حالی که بیرانوند پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد.
آن لحظه نقطه اوج دوران فوتبال بیرانوند بود. جای تعجب ندارد که اول امسال فیلمی از زندگی او به نام "بیرو" در سینماهای ایران اکران شد.
کارلوس کی‌روش از چهار دروازه‌بان برای جام جهانی دعوت کرده اما بیرانوند ویژگی متفاوتی دارد. 
ایران تمام تلاشش را خواهد کرد تا دفاعی نفوذناپذیر داشته باشد اما آنها به دنبال گلزنی هم هستند. مهاجمان کی‌روش منتظر پرتاب‌های بیرانوند هستند تا دروازه انگلیس را روی ضدحمله باز کنند.
کریس ساتون - دیلی میل
تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی


کد مطلب: 454631

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/454631/یک-چشم-به-هم-زدن-ایران-روی-دروازه-شماست-بازیکن-هالیوودی-انگلیس-می-ترساند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1