تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۴۵۴۶۰۰
کبنا عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی می‌کند؛

بخش دوم) ورزش و جوانان منهای جوانان / اقداماتی که دهقان می‌توانست، ولی نکرد!

۸
۰
بخش دوم) ورزش و جوانان منهای جوانان / اقداماتی که دهقان می‌توانست، ولی نکرد!
کبنا ؛
اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد مقوله «جوانان» را به کلی فراموش کرده و عملکرد مناسبی نیز در حوزه ورزش ندارد.
به گزارش کبنا، عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد که متولی دو مقوله مهم «ورزش» و «جوانان» است، در این پایگاه خبری مورد رصد قرار گرفته که چندی پیش، بخش نخست آن منتشر شد. در همین راستا، بخش دوم آن نیز منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید؛
 
بخش اول) عدم حمایتِ اداره‌کل ورزش و جوانان استان از ورزشکاران ناشی از چیست؟ / سرمربی باشگاه یاسوجی: با خون دل، اموالم را صرف توسعه ورزش کردم

علیرغم آنکه مقام معظم رهبری سال جاری را «سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام نهاده و در کنار حضور دولت مردمی، فضا برای کارها و اقدامات فراوان و جهادی فراهم شده، اما اقدام قابل توجهی از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد دیده نشده است.
گویی مدیرکل جدید این اداره، مقوله جوانان را به طور کلی فراموش کرده و در حوزه ورزش نیز اقدام چندانی انجام نداده است. چرا که خبری از اقدامات دهقان در این خصوص دیده نمی‌شود. از این رو لازم است معاونت جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ دهد در سال جاری چه کارهایی انجام داده است؟
گفته می‌شود حوزه جوانان این اداره‎‌کل گویا در رکود است و خبری از فعالیت‌های آن مخابره نمی‌شود. این در حالی است که بر اساس شاخص‌های آماری، آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد رو به فزونی است و یکی از مأموریت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان اقدام برای کاهش آنهاست. ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج که میلیاردها برای آن هزینه شده، می‌توانست نقشی جدی در پر کردن خلأ اوقات فراغت جوانان و افزایش میل به ورزش در بین آنها ایجاد کند، عملاً همانند؛ اسکلت بی‌روحی رها شده که نه تنها به کاهش آسیب‌ها نینجامیده بلکه خود بستری برای انواع این آسیب‌ها فراهم کرده است. این ورزشگاه که یکی از غول‌های زیرساختی در حوزه ورزش است و با هزینه نظام جمهوری اسلامی برای رونق ورزش فراهم شده، در سایه سوءمدیریت خاک می‌خورد و استفاده‌ای از آن صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که بسیاری از باشگاه‌های ورزشی، فضایی برای بازی و تمرین ندارند و برخی از تیم‌ها تمرین‌هایشان را در زمین سیمانی و یا آسفالت انجام می‌دهند. روشن نیست که بر اساس کدام منطق، از زیرساختی که وجود دارد، استفاده نمی‌شود. این سؤالی است که باید مدیرکل این اداره به آن پاسخ دهد. از سوی دیگر، حتی دیده نشده که یک پروژه مهم در این دوره کلنگ‌زنی شود.
کهگیلویه و بویراحمد در حوزه جوانان با مسائل بسیار مهمی روبه‌رو است؛ کاهش ازدواج، افزایش طلاق، تعلل در پرداخت وام‌های ازدواج، افزایش بیکاری و ... همه و همه مسائلی است که در یک سوی آن ورزش و جوانان قرار دارد که عملاً اقدامی از او دیده نمی‌شود. در حالی که دهقان می‌توانست در راستای کاهش این معضلات، با خیرین، جهاد کشاورزی، اداره کار و ... رایزنی کند تا بخشی از مشکلات این قشر پرجمعیت حل شود. دهقان می‌توانست با رایزنی‌های مختلف، با دریافت زمین، مشکل مسکن بخشی از جوانان را حل می‌کرد. دهقان باید پاسخ دهد درباره طرح جوانی جمعیت، چه اقداماتی انجام داده است. تمامی این‌ها بخشی کوچک از وظایفی است که بر عهده معاونت جوانان این اداره‌کل است، اما در عین ناباوری هیچ‌یک از شاخص‌های مربوطه که به آنها اشاره شد، روند مثبت و امیدوارکننده‌ای نداشته‌اند.
ممکن است مدیرکل در پاسخ به چنین نارسایی‌هایی، وضعیت اقتصادی موجود را بهانه کرده و از استراتژیِ فرار رو به جلو استفاده کند. اما باید گفت مدیر کارآمد کسی است که در شرایط سخت بتواند کار کند و از ظرفیت‌های قانونی برای جذب سرمایه گذار و خیر استفاده نماید.
در حالی که کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های چهارفصل کشور است و ظرفیت میزبانی برخی از مسابقات ورزشی ملی را دارد، یکی از مهمترین پروژه‌های ورزشیِ آن سالهاست خاک می‌خورد. هتل ورزش یکی از پروژه‌های بزرگ استان است که متأسفانه راکد مانده و تلاشی از سوی مدیرکل جدید برای پیگیری آن دیده نمی‌شود.
گویی این اداره‌کل تنها به کارهای روزمره‌ای همچون ارائه مجوز به متقاضیان باشگاه‌های ورزشی و ... اکتفا کرده و دیگر وظایف خود را فراموش کرده است. حتی ارائه تسهیلات به قهرمانان ورزشی نیز دیده نمی‌شود. در حالی که در گذشته به این قهرمانان تسهیلاتی هر چند اندک داده می‌شد که خود مشوقی برای سایر ورزشکاران می‌شد.
وضعیت در این اداره‌کل به گونه‌ای است که موجب گلایه برخی از پیشکسوتان و بزرگان حوزه ورزش شده است که در بخش‌های بعدی مصاحبه با آنها در این پایگاه خبری منتشر خواهد شد.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه مسئولین اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
. مدیر ک تا الان پشت اون میز نشسته دهقان هستش.
موندم چرا فرد بی تخصص باید اونجا بشینه.چرا ورزش رو هم سیاست بازی میکنن.
ورزشی
Iran, Islamic Republic of
سلام
ورزش یک دهه میگذرد که نابود شده به خاطر فقط مسائل سیاسی تا زمانی وزارت ورزش زیر یوغ نمایندگان (سیاسیون،)تعیین تکلیف میشود به قهقرا میرود چقدر نیروی مدیر توانمند ملی در سطح کشور داریم که به خاطر همین عطایش به لقایش بخشیدن و هنوز دارن فرار میکنند از درد نمایندگان ومسئولین کشور ما وارد بازی خطرناکی شده باید شایسته سالاری شود تا مردم راضی باشند و به اغتشاش ونا آرامی نرسیم واقعا در حق مردم جوانان و استعدادهای استان دارد ظلم میشود بیشتر توسط نمایندگان بگذارید بزرگان ورزش استان برای ورزش تصمیم بگیرند چه نیروها ومدیران قوی داریم که در خارج از استان زندگی میکنند وچه خیانتها ونامردیهایی که در حق آنان نشد
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
با درود فراوان خدمت مردم بزرگوار استان ما خیلی وقت منتظر یک تغییر اساسی در ورزش استان هستیم متاسفانه تغییر زمانی خوبه که رشد باشه و پیشرفت تا الان همش عقبگرد بوده نمایندها واقعا ظلم کردند در حق ورزش علی الخصوص آقای تاج گردون ایشون هم تقصیر نداشت مشاورین بیسوادی در عرصه ورزش داشت خودش هم که متاسفانه مشکل اقتصادی داشت خخخخخخخخخ کی برای ما میر شکار شده بود مردم استان چقدر ساده آند آقا باید با چراغ موشی دنبال اهلش بگردیم پیدایش کنیم التماسش کنیم نمایندها دیگه دخالت نکنید ببخشید
س
Iran, Islamic Republic of
بارعرض سلام خسته نباشی سایت همیشه فعال و منتقد استان
کبنا ی عزیز الان خدا وکیلی همون جهانبخش چه مشکلی داشت،
که چپ راست بهش حمله می کردند
فقط بخاطر اینکه نیروی فلان نماینده بود
الان این بنده خدا چه کارنامه ای داشتت چه سابقه ای داشته
کذاشتن مدیر کل ورزش،
حداقل جهانبخش کار بلد بود
سابقه داشت
تلاشش می کرد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
چرا کامنت رو نصفه نیمه میذارین.چرا اجازه نمیدین مردم راحت حرف بزنن.چرا اول کامنت من رو حذف کردین.بله من گفتم و میگم بی لیاقت ترین مدیری ک ورزش استان تا الان ب خودش دیده دهقان هستش.
Iran, Islamic Republic of
ککام ناراحت نباش تنها استانی هستیم که همشدر حال عقبگردیم فعلا دنده عقب داریم میریم اون هم بدایل افکار ولی روح مسئولین و نمایندگان استان و سیاست..
پیشکسوت
Iran, Islamic Republic of
من آماده مصاحبه هستم
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
ایشون اصلا به قانون و وظایف خودش آگاهی ندارد توقع جذب خیر ازش دارید؟؟؟!!
موضوعات عجیبی در مدیریتش و بعضی معاونتاش وجود داره که قانون را هم قربانی میکنند
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1