تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : ۴۵۴۵۶۳
جام جهانی 2022 قطر؛

جهانبخش و بیرانوند تحت فشار نیستند دشمنان تحت فشارند / مردم مثل کوه پشت تیم ملی ایستاده‌اند/ آقای سلبریتی! ملی پوشان معلم لازم ندارند

۳
۰
جهانبخش و بیرانوند تحت فشار نیستند دشمنان تحت فشارند
کبنا ؛مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: ملت مثل کوه پشت سر جهانبخش، بیرانوند و سایر ملی پوشان ایستاده اند و نگاه نکنید که عده ای قلیل در پی منفعت شخصی شان می خواهند عزت ملی را زیر پا بگذارند.
به گزارش کبنا، امیررضا واعظ آشتیانی، قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی و مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در گفت‌وگو با مشرق، درباره جو مسموم حول و حوش تیم ملی و فشارهای اخیر به شاگردان کارلوس کی‌روش از سوی فضای مجازی اظهار داشت: آنهایی که مدعی اند سیاست از ورزش جدا است چرا خودشان مسبب دخالت سیاست در ورزش هستند؟ چرا هر جا که به نفع شان است طور دیگری صحبت می‌کنند و هر جا که به ضررشان است مدل صحبت هایشان را تغییر میدهند؟
*چطور حاضرید برای مقاصد سیاسی شرف‌تان را زیر پا بگذارید؟
وی افزود: تیم ملی فوتبال، شرف و افتخار یک کشور است. این تیم در عین حال عزت یک کشور محسوب می شود. یعنی حتی برخی افراد حاضرند عزت و شرف شان را زیر پا بگذارند برای اینکه به مطامع سیاسی شان برسند! هرچند که این کشور خون بهای زیادی داده است تا امروز جمهوری اسلامی چهل و سومین سال عمر پربرکت خودش را هم سپری کند.
*بوق و سوت و دست زدن، عزت کشور را خدشه دار نمی‌کند
این مدیر ورزشی کشورمان خاطرنشان کرد: نباید تصور کنند با آدم کشی و ترور افراد بی گناه، سوت زدن، کف زدن یا بوق زدن و این قبیل کارها می‌توانند تاثیری روی کسی بگذارند. جمهوری اسلامی به این سادگی به دست نیامده که به همین سادگی از بین برود. عزت و افتخار کشور باید در اولویت همه امور باشد.
*مطالبه گری ایرادی ندارد، ما خودمان هم مطالبه‌گر هستیم
واعظی آشتیانی اضافه کرد: اینکه کسی خواسته یا حرفی داشته باشد و حرفش هم منطقی باشد، چه ایرادی دارد اگر در چارچوب منطق بازگو شود؟ قطعاً این قبیل مسائل قابل بررسی است. هرکسی به عنوان عضوی از این جامعه حرفی دارد می تواند آن را بیان کند. چه بسا خود ماهم مطالباتی داریم و ما نیز در رسانه های مختلف مطالبه گری می کنیم و حتما آن را به زبان می آوریم اما این که ما بخواهیم تیم ملی مان را تضعیف کنیم تا به یک مطامع دیگری برسیم یا به تعبیر افراد منافق که می گویند؛ "وسیله هدف را توجیه می کند"! نباید به این سمت و سو حرکت کرد.
*نظرسنجی ها گواه حمایت مردم از تیم ملی است
وی اضافه کرد: تیم ملی قطعاً نیاز به حمایت دارد. ضمن اینکه قاطبه مردم ما از تیم ملی شان حمایت می کنند. در نظرسنجی های اخیر در این باره که تیم ملی می تواند در جام جهانی صعود کند، حداکثر مردم نظر به موفقیت تیم و صعود آن داده اند.
*مردم پیگیر موفقیت تیم ملی هستند
واعظی آشتیانی یادآور شد: اینکه عده قلیلی پروپاگاندا می کنند که فلان است و بهمان است اصلا این طور نیست. قاطبه مردم هم کشورشان را دوست دارند هم عزت و افتخار تیم ملی شان را پیگیر هستند و هم تلاش می کنند این موفقیت ها تداوم پیدا کند.
*شما سلبریتی ها عدد و رقمی نیستید
وی که سابقه مدیرعاملی و قهرمانی در لیگ برتر فوتبال همراه باشگاه بزرگ و پرطرفدار استقلال را در کارنامه مدیریتی ورزشی اش دارد، در این باره که هجمه های اخیر علیه علیرضا جهانبخش و علیرضا بیرانوند تا چه اندازه می‌تواند روی این چهره های تیم ملی تاثیر منفی بگذارد گفت: به نظر من این بچه ها تحت فشار نیستند، تحت فشار همان اقلیت ها هستند. آقای جهانبخش، آقای بیرانوند و یا مهدی طارمی عزیز و امثالهم با قوت در خدمت تیم ملی هستند و مردم هم پشت و پناه آنها قرار دارند. ملت مثل کوه پشت این بچه‌ها ایستاده اند، دوستشان دارند و به آنها افتخار می کنند. نگاه نکنید به عده ای قلیل از سلبریتی های ورزشی و یا برخی هنرپیشه ها که در این وضعیت حرف می زنند. اینها هیچ زمان برای که بخواهند تعیین تکلیف کنند، عدد و رقمی محسوب نمی شوند.
*تیم ملی معلم نیاز ندارد به رفتار خودتان نمره بدهید
وی ادامه داد: متاسفم برای برخی افراد که معلم شده اند برای اعضای تیم ملی فوتبال ایران. برای آنها متاسفم که به بچه های ایران نمره می دهند! این ها باید به خودشان نمره بدهند. به رفتار خودشان نمره بدهند تا متوجه شوند چه کار می کنند. شک ندارم که بازیکنان تیم ملی فوتبال مان استوار و محکم ایستاده اند و یک ملت ۸۰ میلیون نفری پشت سرشان است. به هیچ وجه نباید به این اقلیت نگاه کنند.
*منافع ملی کوچکترین اهمیتی برای اخلاگران ندارد
وی تصریح کرد: این اقلیت اخلالگر برای چند روزی این داستان ها را به راه انداخته اند و آن‌قدر که منافع خودشان برای‌شان مهم است منافع ملی مردم برایشان کوچکترین اهمیتی ندارد.
جهانبخش و بیرانوند تحت فشار نیستند دشمنان تحت فشارند/ مردم مثل کوه پشت تیم ملی ایستاده‌اند/ آقای سلبریتی! ملی پوشان معلم لازم ندارند
*مهمتر از صعود حضور جوانمردانه است
واعظی آشتیانی در این باره که تا چه اندازه به صعود تیم کشورمان از گروهش به دور دوم امیدوار است یادآور شد: برای من اصلا مهم نیست که تیم ایران صعود کند یا نکند، مهم این است که تیم ملی کشورمان در جام جهانی با اقتدار در میدان مسابقه و رقابت حاضر شود. اگر صعود کرد که چه بهتر. اگر هم صعود نکرد همین قدر که تا آنجا رفته اند، زحمت کشیدند و یک بازی تماشاگرپسند و جوانمردانه را ارائه داده اند، اینکه نمایندگان با اخلاق مردم ایران در جام جهانی بودند برای ما اهمیت دارد و اگر بتوانند صعود کنند و حتی به مراحل بالاتر هم بروند ما برایشان آرزوی موفقیت و قهرمانی در جام جهانی را هم داریم که باعث افتخار و سربلندی مردم کشور مان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

من
Iran, Islamic Republic of
واقعا آدم احمق تو ایران زیاد داریم
Iran, Islamic Republic of
امثال شما از درد ملت چیزی نمیفهمید چون نه مشکل مالی دارید ونه درد ملت و میفهمید ولی همون افرادی ورزشی که شما اشاره کردید هم درد ملت و می فهمند هم ورزشی هستند ...
Iran, Islamic Republic of
امثال شما از درد ملت چیزی نمیفهمید چون نه مشکل مالی دارید ونه درد ملت و میفهمید ولی همون افرادی ورزشی که شما اشاره کردید هم درد ملت و می فهمند هم ورزشی هستند وهم از امثال شماها باشرف ترند
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1