کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان هواشناسی اعلام کرد

فعالیت سامانه بارشی در ۸ استان / پیش بینی وزش باد شدید در تهران

27 آبان 1401 ساعت 11:36

سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی بارش باران و برف در ۸ استان و وزش باد شدید در ۴ استان از جمله تهران طی امروز جمعه خبر داد.


سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی بارش باران و برف در ۸ استان و وزش باد شدید در ۴ استان از جمله تهران طی امروز جمعه خبر داد.
به گزارش کبنا، مطابق پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی در استان خراسان رضوی، برخی مناطق استان‌های سمنان، یزد، خراسان جنوبی، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس و شمال کرمان باعث بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مرتفع و سردسیر سبب بارش برف شده و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.
امروز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و قم وزش باد شدید پیش بینی شده است. سرعت وزش باد در تهران 22 تا 41 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود. فردا شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است.
روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در برخی مناطق استان کرمان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود. روز سه‌شنبه نیز جو آرامی در کشور پیش بینی شده است.
توصیف سامانه: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج
زمان شروع: شنبه 1401/08/28
زمان پایان: دوشنبه 1401/08/30
نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی 1 تا 1.5 متر و در فراساحل 2 تا 2.5 متر
منطقه اثر:
شنبه 1401/08/28: خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان.
یک‌شنبه 1401/08/29: خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان.
دوشنبه 1401/08/30: خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان.
اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها.
توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در ورود و خروج کشتی به بنادر و پرهیز از صیادی به‌ویژه در فراساحل. 
نقاط مرتفع و سردسیر سفیدپوش می‌شوند

- کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها و وزش باد‌های شدید موقتی در ۸ استان کشور خبر داد و گفت: احتمال بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر وجود دارد.
«فریبا گودرزی» افزود: سامانه بارشی امروز در خراسان رضوی، برخی نقاط سمنان، یزد، خراسان جنوبی، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس و شمال کرمان سبب بارندگی، رعدوبرق و وزش باد‌های شدید موقتی و حتی احتمال بارش برف در نقاط مرتفع و سردسیر می‌شود.
وی ادامه داد: به‌تدریج این سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد، اما امروز در تهران، قزوین، البرز و قم وزش باد‌های شدید رخ می‌دهد.
کارشناس سازمان هواشناسی برای روز شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی کرد و گفت: روز‌های شنبه و یکشنبه در برخی نقاط استان کرمان رگبار رعدوبرق و وزش باد‌های شدید موقتی را شاهد خواهیم بود که گاهی موجب گردوخاک می‌شود.
وی افزود: روز سه‌شنبه شرایط جوی آرام در اغلب مناطق کشور برقرار است.
به گفته گودرزی، روز‌های شنبه و یکشنبه خلیج‌فارس مواج و متلاطم می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش ابر و وزش باد در پایتخت خبر داد و گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۱۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.


کد مطلب: 454543

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/454543/فعالیت-سامانه-بارشی-۸-استان-پیش-بینی-وزش-باد-شدید-تهران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1