تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۴۵۴۴۸۹
کبنا عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی می‌کند؛

بخش اول) عدم حمایتِ اداره‌کل ورزش و جوانان استان از ورزشکاران ناشی از چیست؟ / سرمربی باشگاه یاسوجی: با خون دل، اموالم را صرف توسعه ورزش کردم

۲
۰
بخش اول) عدم حمایتِ اداره‌کل ورزش و جوانان استان از ورزشکاران ناشی از چیست؟ / سرمربی باشگاه یاسوجی: با خون دل، اموالم را صرف توسعه ورزش کردم
کبنا ؛
در حالی که کهگیلویه و بویراحمد مملوء از استعدادهای ورزشی و ورزشکاران مدال‌آور است، اقدام قابل توجهی از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان در راستای حمایت از آنها دیده نمی‌شود. 
به گزارش کبنا از دهدشت، علیرغم اینکه مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت ورزش و جوانان تأکید کرده است، اما در کهگیلویه و بویراحمد گویی توجه چندانی به این مقولات نمی‌شود. ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از ادارات کل استان است که با توجه به جوانی جمعیت استان، وظایف مهمی بر عهده دارد. پایگاه خبری کبنا نیوز در نظر دارد طی سلسله‌مطالبی عملکرد این اداره‌کل را مورد نقد و بررسی قرار دهد.
بارها در جلسات مختلف تأکید شده که در کهگیلویه و بویراحمد بانک‌ها بعضاً در پرداخت وام ازدواج به جوانان، تعلل‌هایی دارند. باید از اداره‌کل ورزش و جوانان استان پرسید به عنوان یکی از دستگاه‌های متولیِ امور جوانان، چه اقدامی برای رفع این مشکل انجام داده که هنوز این مسأله حل نشده است؟ آیا تاکنون اصلاً اقدام اثرگذاری در این زمینه انجام داده است؟
از سوی دیگر، در کهگیلویه و بویراحمد تیم‌های ورزشیِ رده‌بالا در سطح کشور و ورزشکارانِ مدال‌آور زیادی وجود دارد که اغلب با بی‌مهری از سوی اداره‌کل ورزش و جوانانِ استان روبه‌رو شده‌اند. برخی از تیم‌های ورزشی بدون حمایت به حال خود رها شده و کمکی به آنها نمی‌شود.
پایگاه خبری کبنا نیوز در نظر دارد در آینده در گفت‌وگو با فعالان حوزه ورزش، ورزشکاران و مربیان ورزشی، مشکلات این حوزه را مورد رصد قرار دهد.
در این زمینه، پزشک‌پور سرمربی تیم استقلال نوین یاسوج که در رده نونهالان قرار دارد، در گفت‌وگو با کبنا با تأکید کرد: اعضاء و بازیکنان تیم، برای موفقیت کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد با عشق و علاقه برای استان و کشور تلاش می‌کنند.
وی با انتقاد از عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهقان در حمایت از تیم‌های ورزشی به صورت برابر حمایت نمی‌کند.
وی افزود: من به دهقان گفتم چرا از برخی تیم‌ها حمایت می‌کنید اما از تیمِ ما، که چند سطح بالاتر است، حمایت نمی‌کنید؟ در حالی که 30 میلیون جریمه شده‌ایم و توان پرداخت آن را نداریم و برای توسعه باشگاه تمام اموال خودم را فروخته‌ام. 
پزشک‌پور اضافه کرد: در گفت‌وگو با مدیرکل ورزش و جوانان گفتم چرا به یکی از تیم‌ها کمک کرده‌اید و به ما نه؟ که وی در پاسخ گفت: آن تیم کهگیلویه‌ای است و دوست دارم به آن کمک کنم. 
سرمربی تیم استقلال نوین گفت: در حالی که اعضای تیم ما هم اغلب از بچه‌های استان است؛ چند نفر بازیکن غیربومی هم که در تیم بازی می‌کنند را با هزینه شخصی در خوابگاه اسکان داده‌ایم.
وی تأکید کرد: خطاب به دهقان گفتم مطمئنید به تیم کمک نمی‌کنید؟ او هم پاسخ داد بله. در ادامه من به او گفتم به استانداری می‌روم و مشکل را آنجا پیگیری می‌کنم. وی هم در پاسخ به من گفت: «استاندار کیه؟» (با وجود اینکه کبنا نیوز این پاسخ را نامناسب تلقی می‌کند، اما به رسم امانتداری آن را منتشر کرده است). اما خود وی در حالی که چنین جوابی به من داده بود، به حراست استانداری گفته بود که پزشک‌پور قصد اغتشاش دارد.
سرمربی استقلال نوین با تأکید بر اینکه من نظامم را دوست دارم، گفت: ما تنها به فکر رونق این تیم و قهرمانی آن هستیم و هیچوقت چنین قصدی نداشته‌ایم.
آنچنان که از گفته‌های پزشک‌پور برمی‌آید اداره‌کل ورزش و جوانان استان نه تنها حمایت مالی از تیم را نپذیرفته بلکه از در اختیار قرار دادن زمین چمن به آنها نیز امتناع ورزیده است.
وی افزود: علیرغم اینکه تمرین در زمین چمن رایگان نیست و ما حاضریم هزینه آن را بپردازیم، اما اداره‌کل این کار را نمی‌کند. این در حالی است که بر اساس گفته‌های پزشک‌پور، برخی از زمین‌های چمن استان هم به دلیل سوءمدیریت، آسیب‌های زیادی دیده‌اند.
بی‌توجهی اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد به تیم‌های ورزشی در حالی مطرح است که به گفته پزشک‌پور، برخی از بازیکنان تیم استقلال نوین از کودکان کار، یتیمان و فقرا هستند. اما گویا دهقان توجهی به این مسائل ندارد و همان رویه‌ای را در پیش گرفته که ورزش و جوانان استان‌های بزرگ کشور انجام می‌دهند. این در حالی است که در استان‌هایی همچون فارس و اصفهان که شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگِ تولیدی فعالیت می‌کنند، بخشی از درآمدشان را به حمایت از تیم‌ها اختصاص می‌دهند. اما در کهگیلویه و بویراحمد نه تنها چنین وضعیتی وجود ندارد، بلکه حتی تلاشی از سوی دهقان برای کمک گرفتن از کارخانجاتِ کوچکِ استان، در جهت حمایت از تیم‌های ورزشی دیده نمی‌شود.
علیرغم اینکه ورزش و جوانان دو مقوله کلیدی در تأکیدات مقام معظم رهبری هستند، اما در کهگیلویه و بویراحمد توجهی به مشکلات این دو مقوله نمی‌شود.
ضروری است مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن پاسخ این کاستی‌ها، دلایل آن را نیز روشن و شفاف اعلام کند.
از استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتظار می‌رود به موضوع حمایت از تیم‌های ورزشی و مشکلات ورزش و جوانان در استان ورود کرده تا حقی از این جوانان مستعد پایمال نشود.
گفتنی است پایگاه خبری کبنا نیوز در راستای پایان دادن به رویه‌های نادرست، در آینده با جزئیات بیشتر، عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد را مورد بررسی قرار خواهد داد. در این راستا از فعالان ورزشی در استان درخواست می‌شود مشکلات و موانعِ پیش روی خود را به این پایگاه خبری ارسال کنند.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ورزشکار
United Kingdom
هر گونه کمک به تیم های شخصی و خصوصی خلاف می باشد . جهت استحضار کبنا و پزشک پور
زمان
Iran, Islamic Republic of
باسلام
بخشنامه است که نمیتونه اداره کل به بخش خصوصی کمک کند ولی می‌تونه حمایت کنه از طریق ارتباط با بخش شهرکهای صنعتی وکمک گرفتن از باشگاههای بزرگ کشور وتزریق نیرو به تیمهای بزرگ
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1