کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی ها نشان می دهد

اختلاف تورم میان مناطق شهری و روستایی ایران در شهریور 1401 / کهگیلویه و بویر احمد بالاترین تورم روستایی را دارد

13 مهر 1401 ساعت 14:48

بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ مناطق روستایی استان قزوین بالاترین تورم رقم خورده در شهریور ماه را در میان تمامی استان‌های کشور به ثبت رسانده است.


بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ مناطق روستایی استان قزوین بالاترین تورم رقم خورده در شهریور ماه را در میان تمامی استان های کشور به ثبت رسانده است.
به گزارش کبنا، تورم ماهانه شهریور 2.2 درصد به ثبت رسیده که نسبت به مرداد افزایش داشته است. همچنین تورم نقطه به نقطه نیز در ماه پایانی تابستان 49.7 درصد به ثبت رسیده که نسبت به ماه‌های گذشته‌تر شاهد روندی نزولی بوده‌ایم. به بیان ساده‌تر میانگین قیمت کالا و خدمات در شهریور ماه امسال نسبت به میانگین قیمت کالا و خدمات در ماه مشابه سال گذشته حدود یک و نیم برابر شده است. تورم سالانه نیز در شهریور به روندی صعودی که از خرداد ماه آغاز کرده ادامه داده و به بالغ بر 42 درصد رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ تورم سالانه در مناطق شهری کشور به شکل ملموسی در شهریور ماه پایین تر از مناطق روستایی بوده، به گونه ای که تورم سالانه در روستاهای کشور حدود 4 درصد بالاتر ار تورم سالانه یا دوازده ماهه در شهر ها بوده است.

تورم مناطق روستایی استان قزوین 50.9 درصد برآورد شده، این بالاترین تورم سالانه روستایی رقم خورده در میان تمامی استان‌های کشور است. با کمی اختلاف استان کهگیلویه و بویر احمد با تورم 50.7 درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. همچنین استان هرمزگان نیز از جمله استان هایی است که مناطق روستایی اش تورم سالانه بالایی را در شهریور ماه به ثبت رسانده است. در میان تمامی استان‌های کشور پایین‌ترین تورم روستایی به همدان تعلق دارد، تورم سالانه شهریور ماه در روستاهای این استان 38.1 درصد بوده است. استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز با تورم‌های تقریبا یکسانی در جایگاه‌های بعدی کمترین تورم سالانه روستایی قرار دارند.
برای کل کشور نیز اعم از تورم شهری و روستایی این چنین بوده است؛ تورم سالانه رقم خورده در شهریور ماه امسال برای استان کهگیلویه و بویراحمد 47.9 درصد به ثبت رسیده است، این رقم بالاترین تورم سالانه رقم خورده در ماه پایانی تابستان امسال در میان تمامی استان‌های کشور محسوب می‌شود. در میان تمامی استان های کشور، پایین‌ترین تورم به ثبت رسیده سالانه در استان خوزستان بوده، نرخ تورم دوازده ماهه در این استان در شهریور به 38 درصد هم نمی رسد.
photo_2022-10-05_12-10-53


کد مطلب: 453123

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/453123/اختلاف-تورم-میان-مناطق-شهری-روستایی-ایران-شهریور-1401-کهگیلویه-بویر-احمد-بالاترین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1