تاریخ انتشار
جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۴۵۲۷۴۱
با تیمی امیدوار کننده؛ پیش به سوی جام جهانی

ایران ۱ - اروگوئه 0؛ شروع درخشان کی‌روش با برد تاریخی

۱
۰
ایران ۱ - اروگوئه 0؛ شروع درخشان کی‌روش با برد تاریخی
کبنا ؛بازی دو تیم ملی فوتبال ایران و اروگوئه ساعت 19:30 (به وقت ایران) در ورزشگاه NV آرنا شهر سنت‌پولتن اتریش برگزار شد.
به گزارش کبنا، تیم ملی فوتبال ایران که پس از سه سال و نیم دوباره کارلوس کی‌روش را به‌عنوان سرمربی بالای سر خود می‌بیند، امشب نخستین مسابقه تدارکاتی را با هدایت این مرد پرتغالی مقابل اروگوئه برگزار می‌کند.
ملی‌پوشان فوتبال ایران که خود را آماده حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و سه دیدار حساس مقابل انگلیس، آمریکا و ولز می‌کنند، از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (به وقت ایران) در ورزشگاه NV آرنا شهر سنت‌پولتن اتریش مقابل تیم ملی اروگوئه قرار خواهند گرفت.
علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایران در این مسابقه است؛ محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده، مثل بازی‌های گذشته دو مدافع میانی تیم ملی مقابل اروگوئه هستند و صادق محرمی در سمت راست خط دفاعی به میدان می‌رود، اما در جناح چپ سید ابوالفضل جلالی استفاده شده و نسبت به میلاد محمدی ترجیح داده شده که در نوع خود جالب توجه است.
سعید عزت‌اللهی و احسان حاج‌صفی، دو هافبک دفاعی ایران مقابل اروگوئه را تشکیل می‌دهند که جلوتر از آنها، سامان قدوس در بازگشت به فهرست تیم ملی از ابتدا بازی می‌کند.
علیرضا جهانبخش در سمت راست به‌عنوان وینگر مقابل اروگوئه استفاده شده و کی‌روش چشم به نفوذها و ارسال‌های این بازیکن دارد و مهدی ترابی خوش تکنیک نیز وینگر چپ ایران در این مسابقه است.
سردار آزمون، ستاره خط حمله تیم ملی نیز مطابق انتظار در جمع ۱۱ بازیکن اصلی قرار گرفته و امید اول گلزنی مقابل اروگوئه است، اما در کمال تعجب خبری از مهدی طارمی نیست و این بازیکن روی نیمکت حضور دارد.
 بر اساس این گزارش، بی شک جدی‌ترین محک ایران در راه جام جهانی ۲۰۲۲ بازی با اروگوئه است. تیمی پر از ستاره از لالیگا و لیگ جزیره که می‌تواند بازی با تیم ملی آمریکا را برای شاگردان کی‌روش شبیه سازی کند. 
از طرف دیگر دیگو آلونسو، سرمربی اروگوئه نیز به دنبال این است در جدال با یک تیم آسیایی، آماده‌ی مسابقه با کره‌ جنوبی در جام جهانی شود.
گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های ایران و اروگوئه را در همین صفحه دنبال کنید:
جمعه: ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
ساعت: ۱۹:۳۰
ورزشگاه: ان وی آرنا
داور: والتر آلتمن
کمک داورها: آندریاس استایدینگر - مارکوس گوتسچی
داور چهارم: الکساندر هارکام

اروگوئه:
سرخیو روشه، رونالد آرائوخو (دقیقه ۱ - آگوستین روگل)، مارتین کاسرس، دامیان سوارز، ماتیاس اولیویرا، ماتیاس وسینو، فدریکو والورده، رودریگو بنتانکور، فاکوندو پلیستری، داروین نونیز و لوئیز سوارز



سرمربی: دیگو آلونسو

ایران:
علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، حسین کنعانی، شجاع خلیل زاده، ابوالفضل جلالی، سامان قدوس، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و سردار آزمون
سرمربی: کارلوس کی‌روش


شرح گل: 

دقیقه ۷۹ (مهدی طارمی)- طلایی ترین تعویض زمین مهدی طارمی است. بازیکنی که از میانه میدان صاحب موقعیت شد و‌ پس از یک همکاری خوب با انصاری فرد، توپ را به سمت چپ و سامان قدوس سپرد. قدوس هم با یک‌ پاس در عمق انصاری‌فرد را صاحب موقعیت کرد و مهاجم با تجربه ایران با یک پاس ر‌و به عقب توپ را به طارمی رساند تا او با یک ضربه بغل پا دروازه اروگوئه را باز کند.

لحظات حساس:
دقیقه 1: شوت مهدی ترابی در ثانیه ۳۰ مسابقه در اختیار دروازه‌بان اروگوئه قرار گرفت.
دقیقه ۱۵- شوت از راه دور داروین نونز را علیرضا بیرانوند با واکنشی زیبا به کرنر فرستاد.
دقیقه ۲۱- سامان قدوس با یک دریبل زیبا مدافع اروگوئه را از پیش رو برداشت اما سانتر او به محوطه جریمه با هوشمندی مدافع حریف برگشت داده شد.
دقیقه ۳۷- ضربه نمایشی و چیپ لوئیز سوارز از پشت محوطه جریمه، از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه ۴۲- شوت خطرناک سوارز با پای چپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه ۴۴- پس از اینکه سامان قدوس در میانه زمین اشتباه داشت، اولیویرا تا محوطه جریمه ایران پیش آمد اما شوت پای چپ او در اختیار بیراوند قرار گرفت.
دقیقه ۴۷- در سمت راست محوطه جریمه تیم ملی یک ضربه کاشته برای اروگوئه به دست آمد که ضربه محکم والورده را شجاع خلیل زاده با سر دفع کرد و پس از این موقعیت دچار مصدومیت شد.
دقیقه ۴۹- شوت محکم و زیبای والورده از پشت محوطه جریمه را بیرانوند به زیبایی دفع کرد.
دقیقه ۵۴- ضربه محکم نونز از پشت محوطه جریمه را بیرانوند در آغوش گرفت.
دقیقه ۶۱- بازیکنان تیم‌ ملی اروگوئه پس از همکاری تیمی که داشتند توپ را به سوارز رساندند که شوت او‌ از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۶۴- مهدی ترابی پس از همکاری خوبی که با سامان قدوس داشت، در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت او توسط سرخیو روشه دفع شد. پس از آن ترابی باز هم موقعیت به دست آورد که شوتش به اوت رفت.
دقیقه ۸۷- شوت سوارز از داخل‌ محوطه جریمه از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۹۰- اروگوئه پشت محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شد که شوت سوارز به دیوار دفاعی ایران برخورد کرد.
در حاشیه:
*نیمکت نشینی مهدی طارمی و علی قلی‌زاده از نکات جالب توجه ترکیب تیم ملی است.
*علیرضا بیرانوند بعد از چند بازی نیمکت نشینی، به عنوان دروازه‌بان در ترکیب تیم ملی قرار گرفت.
*احسان حاج‌صفی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بسته است.
*آرائوخو، مدافع اروگوئه و بارسلونا در ثانیه ۴۰ مسابقه با مصدومیت رو برو شد و در همان ابتدا جای خود را به بازیکن دیگری داد.



*تعدادی از هواداران ایران و اروگوئه در استادیوم حضور دارند.
*محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از پایان محرومیتش در ترکیب تیم ملی قرار گرفت.
*در اتفاقی جالب، نام حمیرا اسدی به عنوان سرپرست تیم ملی در لیست پیش از بازی ثبت شده بود.



*در دقیقه ۴۳ مسابقه محمدحسین کنعانی زادگان در میانه میدان تکلی روی پای بنتانکور زد که باعث مصدومیت مدافع ایران شد. با این حال پس از مداوای وی توسط کادر فنی بار دیگر او در قلب دفاع ایران
قرار گرفت.
*روجر دی‌سا، دستیار اول تیم ملی تنها فرد از کادر فنی است که با حضور کنار خط نکات فنی را به کی‌روش گوشزد می‌کند.
*در حالی که بیرانوند روز خوبی را برابر ستاره‌های اروگوئه پشت سر می‌گذاشت، اما پس از مصدومیتی که داشت جای خود را به عابدزاده داد.
*شوت بنتانکور در دقیقه ۷۰ از پشت محوطه جریمه به سر شجاع خلیل زاده برخورد کرد و مدافع ایران نقش بر زمین شد. همین باعث شد سوارز و نونز به نشانه اعتراض با بازیکنان تیم ملی درگیری پیدا کنند.
*کارلوس کی‌روش چهار تعویض پیاپی در ترکیب تیم ملی انجام داد.
*وحید امیری بعد از ۴ ماه دوری از فوتبال، سرانجام به میادین بازگشت.

ایران یک - اروگوئه صفر؛ تعظیم سوارز و یارانش به یوزهای ایرانی
 تیم های ملی فوتبال ایران و اروگوئه در راستای آماده‌سازی جهت حضور در جام‌جهانی قطر از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (جمعه) در یک بازی تدارکاتی در ورزشگاه ان‌وی آره‌نا شهر سنت پولتن اتریش به مصاف هم رفتند.
قضاوت این مسابقه را والتر آلتمن با کمک‌های آندریاس استایدینگر  و مارکوس گوتسچی بر عهده داشت.
در حالی که اعلام شده بود بازی بدون تماشاگر برگزار می شود، تعدادی از هوداران کشورمان و اروگوئه در ورزشگاه حضور داشتند و دو تیم را تشویق می‌کردند.
بازی در حالی آغاز شد که علیرضا بیرانوند پس از چند بازی نیمکت نشینی در زمان اسکوچیچ، با حضور کی‌روش دوباره به ترکیب اصلی بازگشته بود و حضور مصطفی جلالی در دفاع چپ از جمله انتخاب‌های غیرقابل پیش‌بینی سرمربی پرتغالی بود.
غیبت مهدی طارمی در ترکیب اصلی یکی از نکات عجیب ترکیب اولیه ایران مقابل اروگوئه بود و کی‌روش که تیم ملی را با ترکیب ۱-۴-۴ به میدان فرستاده بود، ترجیح داد از سردار آزمون به عنوان مهاجم نوک استفاده کند.
ایران یک - اروگوئه صفر؛ تعظیم سوارز و یارانش به یوزهای ایرانی
تیم ملی کشورمان در دقایق اول بازی بیشتر توپ را در اختیار داشت و در اولین دقیقه بازی شوت مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه را سرخیو روشه مهار کرد. هنوز یک دقیقه از جریان بازی نگذشته بود که رونالد آرائوخو مدافع اروگوئه و بارسا به دلیل مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت و روخل جای او را گرفت.
در ادامه این شاگردان دیگو آلونسو بودند که برتری‌شان را دیکته کردند و مالکیت توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشتند و در اولین موقعیت جدی اروگوئه، شوت سنگین داورین نونیز از پشت محوطه جریمه با شیرجه علیرضا بیرانوند به کرنر رفت.
ایران یک - اروگوئه صفر؛ تعظیم سوارز و یارانش به یوزهای ایرانی
ملی پوشان کشورمان هم با توجه به میدان داری اروگوئه با استفاده از ضد حمله به دنبال نزدیک شدن به دروازه روشه بودند اما حضور کم تعداد در حمله سبب می‌شد که موقعیت جدی برای تیم کشورمان به دست نیاید.
در دقیقه ۴۳ پاس به عقب نونیز در محوطه جریمه با سر، با شوت سوارز به سمت دروازه بیرانوند همراه شد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
ایران یک - اروگوئه صفر؛ تعظیم سوارز و یارانش به یوزهای ایرانی
یک دقیقه بعد ضربه اولیویرا که از سامان قدوس توپ ربایی کرده بود، در داخل محوطه جریمه را بیرانوند مهار کرد تا در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
نیمه دوم را اروگوئه‌ای‌ها هجومی‌تر آغاز کردند و در دقیقه ۴۸ ضربه ایستگاهی مستقیم فدریکو والورده از سمت چپ را با شجاع خلیل‌زاده با سر به بیرون فرستاد تا این ضربه خطرناک، بیرانوند را به خطر نیندازد.
دو دقیقه بعد باز هم این والورده بود که با شوت دیدتی از پشت محوطه جریمه، دروازه ایران را هدف گرفت که این بار هم بیرانوند با یک شیرجه دیدنی توپ را دفع کرد.
برتری شاگردان آلونسو که فشار بیشتری را در نیمه دوم برای رسیدن به گل در برنامه قرار داده بودند، ادامه داشت و در دقیقه ۵۴ شوت نونیز از پشت محوطه را بیرانوند دفع کرد تا همچنان توپی از خط دروازه‌ها رد نشده باشد.
ایران یک - اروگوئه صفر؛ تعظیم سوارز و یارانش به یوزهای ایرانی
اروگوئه‌ای‌ها که بیشتر روی شوت از پشت محوطه جریمه به دنبال رسیدن به گل بودند، در دقیقه ۶۱ این بار توسط شوت سوارز شانس‌شان را برای رسیدن به گل امتحان کردند اما ضربه مهاجم سابق بارسا و فعلی ناسیونال از کنار دروازه به بیرون رفت.
پس از این شوت بیرانوند دچار آسیب‌دیدگی شد و جایش را به امیر عابدزاده داد تا اولین تعویض ایران در این بازی انجام شود.
پیس از فشار اروگونه در دقیقه ۶۵ ایران روی فرار مهدی ترابی و در یک دو با سامان قدوس، ملی پوش پرسپولیس با روشه تک به تک شد اما ضربه او خط عرضی زمین را طی کرد و از کنار دروازه به بیرون رفت.
فشار اروگوئه ادامه داشت و این بار در دقیقه ۶۶ پاس پشت مدافعان دلاکروز به ماتیاس مسیتو در مصاف تک به تک با عابدزاده رسید که ضربه مهاجم اروگوئه را دروازه‌بان ایران در دو مرحله با ضربه پا مهار کرد.
ترابی یک دقیقه بعد در نقش منجی دروازه ایران ظاهر شد و ضربه سر اروگوئه‌ای‌ها روی یک کرنر را از روی خط دروازه دفع کرد.
در دقیقه ۶۸ ادامه تیم ملی ۴تعویض همزمان انجام داد و مهدی طارمی، مهدی قلی‌زاده،کریم انصاری‌فرد و احمد نورالهی به جای علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، مهدی ترابی و احمد جلالی وارد میدان شدند تا تیم ایران با این بازیکنان تازه نفس جریان بازی را عوض کند.
در حالی که فشار اروگوئه ادامه داشت اما در دقیقه ۷۹  همکاری دو یار تعویضی تیم ملی کشورمان، ایران را به گل رساند و طارمی روی پاس عقب کریم انصاری‌فرد از جناح چپ با یک بغل پای مطمئن، ایران را یک بر صفر از اروگوئه پیش انداخت.
در دقیقه ۸۲ اروگوئه می رفت که خیلی زود به گل تساوی برسد اما ضربه مهاجم اروگوئه در حالی که عابدزاده جلو آمده بود، با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه ۸۵، کی‌روش دست به یک تعویض دیگر زد و وحید امیری جایگزین سامان قدوس شد.
در ادامه فشار اروگوئه برای زدن گل مساوی بیشتر شد اما بازی خوب مدافعان ایران سبب شد تا تلاش سوارز و یارانش به نتیجه نرسید و تیم ملی کشورمان دست به یک کار بزرگ بزند و با نتیجه یک بر صفر اروگوئه را با تمامی ستاره‌هایش شکست دهد.
شکست مقابل ایران، اولین باخت اروگوئه با دیگو آلونسو بود، سرمربی‌ای که در ۷ بازی گذشته که هدایت اروگوئه را بر عهده داشته، ۶ برد و یک مساوی کسب کرده بود.
تیم ملی کشورمان پس از این برد روحیه بخش روز سه شنبه در دومین بازی تدارکاتی مقابل سنگال به میدان می‌رود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این برد را بخاطر طارمی داریم و هیچ ربطی به تاج و کیروش ندارد جام جهانی شوخی نیست نباید خوشحال باشیم تیم دفاعی به درد نمیخورد اگر طارمی نبود برنده نمی شدیم نباید تیم وابسته به طارمی باشد بشرطی موفق خواهیم شد که همه بازیکنان ایران مثل طارمی فوتبال بلد و جاگیری خوبی داشته باشند
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
1