تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۴۵۲۶۰۴
رسانه‌ها خبر می‌دهند

برگزاری تجمع اعتراضی در دانشگاه‌های تهران و چند شهر / حجت‌الاسلام اژه‌ای: نتیجه بررسی‌ها در رابطه با فوت مهسا امینی بدون ملاحظه اعلام می شود/ اطمینان به خانواده امینی برای پیگیری سریع و دقیق پرونده / رئیس دادگستری تهران: به دروغ‌پردازی‌ها در ماجرای مهسا امینی رسیدگی می‌شود

۰
برگزاری تجمع اعتراضی در تهران و چند شهر / حجت‌الاسلام اژه‌ای: نتیجه بررسی‌ها در رابطه با فوت مهسا امینی بدون ملاحظه اعلام می‌شود / اطمینان به خانواده امینی برای پیگیری سریع و دقیق پرونده
کبنا ؛خبرگزاری‌های فارس، ایسنا و پایگاه خبری فرارو از تجمع اعتراضی تعدادی از دانشجویان و شهروندان تهرانی در مخالفت با عملکرد گشت ارشاد خبر دادند.
به گزارش کبنا، ایسنا در خبری نوشت: تعدادی از شهروندان تهرانی در اعتراض به عملکرد گشت‌ ارشاد و مرگ مهسا امینی تجمعی را در خیابان حجاب برگزار کردند.
در این تجمع که بدون مجوز برگزار شد و با انتقاد نسبت به نوع عملکرد برخی گشت های ارشاد همراه بود ، از سوی برخی تجمع کنندگان شعارهای تندی سر داده شد.
خبرگزاری فارس و فرارو نیز نوشتند که دانشجویان همچنین خواستار پیوستن اساتید به این اعتراض ها شدند و از سکوت آنها انتقاد کردند.
  

در دانشگاه های مختلف تهران نسبت به حادثه رخ داده برای مهسا امینی و درگذشت او تجمع‌های اعتراضی برگزار شد. 
در دانشگاه امیر کبیر  و دانشگاه تهران جمعی از دانشجویان در محوطه دانشگاه تجمع کردند و شعارهایی در این رابطه سر دادند.
 دانشجویان شعارهایی علیه «پلیس»، «گشت ارشاد» و «حجاب اجباری» سردادند. 
برگزاری تجمع اعتراضی در دانشگاه‌های تهران
در دانشگاه علامه طباطبایی دانشجویان معترض خواستار برخورد با عوامل حادثه برای مهسا امینی شدند. دانشجویان همچنین خواستار پیوستن اساتید به این اعتراض‌ها شدند و از سکوت آنها انتقاد کردند. 
برگزاری تجمع اعتراضی در دانشگاه‌های تهران
در دانشگاه هنر تهران تعدادی از دانشجویان به یاد مهسا امینی شمع روشن کردند.

برگزاری تجمع اعتراضی در دانشگاه‌های تهران
براساس گزارش خبرگزاری فارس «در دانشگاه شهید بهشتی نیز حدود سیصد نفر از دانشجویان تجمع کرده بودند. تجمع کنندگان در دانشگاه شهیدبهشتی نیز با سردادن شعارهایی خواستار رسیدگی جدی به پرونده فوت مهسا امینی شدند.»
در دانشگاه تربیت مدرس نیز جمعی از دانشجویان تجمع کردند. 
فرارو نوشت: امروز تجمع های اعتراضی در پی درگذشت مهسا امینی در چند شهر کشور از جمله تهران برگزار شد.
براساس گزارش‌ها در بلوار کشاورز تهران و خیابان حجاب جمعی از معترضان حضور پیدا کردند. خبرگزاری ایسنا در این باره نوشته است: «در این تجمع که با انتقاد نسبت به نوع عملکرد برخی گشت های ارشاد همراه بود، از سوی برخی تجمع کنندگان شعارهای ساختار شکنانه سر داده شد.»
گزارش‌ها از شهرهای دیگر نیز از حاکی از برگزاری تجمعات اعتراضی است. در استان کردستان فضای چند شهر ملتهب گزارش شده است.
در اصفهان، رشت، مشهد و پاوه نیز اعتراضاتی گزارش شده است. 
رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس سران شانگهای در ازبکستان به سر می برد به وزیر کشور برای بررسی حادثه تلخ پیش آمده برای "مهسا امینی" دستور پی گیری و بررسی صادر کرد. حادثه مرگ وی هنوز علت آن از  سوی مراجع ذی صلاح در حال بررسی است.
 رئیس جمهور همچنین روز یکشنبه در تماسی تلفنی با خانواده مرحومه مهسا امینی، به آنها اطمینان داد که این موضوع را از دستگاه های مسئول مطالبه خواهد کرد تا ابعاد آن روشن شود.
رئیس جمهور در این تماس با تأکید بر اینکه همه دختران ایران را همچون فرزندان خود می‌داند، گفت: دختر شما همچون دختر خود من است و احساس من این است که این حادثه برای یکی از عزیزان خود من پیش آمده است. اینجانب را در مصیبت خود شریک، و همدرد غم و اندوهتان بدانید.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین اژه ای: نتیجه بررسی ها در رابطه با فوت مهسا امینی بدون ملاحظه اعلام می شود/ اطمینان به خانواده امینی برای پیگیری سریع و دقیق پرونده
رئیس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی موضوع جان‌باختن مرحومه امینی را با دقت و موشکافانه پیگیری خواهد کرد و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (۲۸ شهریور) در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، ضمن تشریح فلسفه راهپیمایی اربعین و توجه و اشتیاق انسان‌های پاک فطرت به وجود مقدس امام حسین(ع)، از مردم و مسئولان عراقی و ایرانی به سبب تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین قدردانی کرد.
رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: مطابق آمار رسمی در اربعین امسال، بیش از ۲۱ میلیون نفر از کشورهای مختلف در یک زمان نسبتاً کوتاه وارد کربلا شدند و میزبانی عراقی‌ها نیز از این جمعیت انبوه، واقعاً شایسته بود؛ برای تدارکات و تأمین امنیت این اجتماع معنوی باشکوه نیز زحماتی کشیده شد که جای تقدیر دارد.
محسنی اژه ای به ارزش معنوی اقدام جاماندگان از زیارت اربعین نیز که به صورت خانوادگی در سراسر کشور در روز اربعین اقدام به راهپیمایی و پیاده‌روی به سمت بقاع متبرکه کردند، اشاره کرد و تعظیم شعائر را مقوله‌ای بسیار بااهمیت و پربرکت خواند.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، گفت: نباید فراموش کنیم که در طول این چهار دهه اخیر، مستکبران عالم ، ظالمان و دشمنان جبهه حق چه تلاش‌هایی برای از پا درآوردن نظام اسلامی ما به خرج دادند و چه ایثارها و جانفشانی‌هایی از مردم ما برای حفظ این نظام و تحقق ارزش‌های الهی و انسانی صورت گرفت؛ نباید گذشت زمان سبب غفلت ما از این مقوله بسیار مهم شود و باید همواره در پاسداشت خون‌های ریخته شده برای حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی، کوشا باشیم.
رئیس عدلیه ادامه داد: فقط نیروی انتظامی ما بیش از ۱۳ هزار شهید را در مقابله با اشرار، جریان‌های ضدانقلاب و مافیای مواد مخدر، تقدیم نظام و حفظ امنیت مردم و کشور کرده است؛ در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۲ نفر و در سال ۱۴۰۱ که فعلاً نیمی از آن را گذرانده‌ایم بالغ بر ۳۵ نفر از افراد و پرسنل خدوم نیروی انتظامی در راه تأمین امنیت مردم و کشور، جان خود را از دست داده‌اند و به خیل شهدای انقلاب و اسلام پیوسته‌اند.
رئیس عدلیه پیشاپیش سالروز رحلت پیامبرعظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را تسلیت گفت.
محسنی اژه‌ای در بخش بعدی جلسه امروز با اشاره به موضوع جان‌باختن مرحومه «مهسا امینی» دختر ۲۲ ساله به در دست بررسی بودن چگونگی رخ دادن این اتفاق اشاره کرد و گفت: یک همدردی بسیار فراگیر و دلسوزانه با خانواده این مرحومه در کشور ما از سوی مردم و مسئولان صورت گرفت که این امر بسیار پسندیده بود و این مقوله از روحیه نوع دوستی و از آموزه‌های دینی نشأت می‌گیرد.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر پیگیری جدی موضوع جان‌باختن مرحومه «مهسا امینی» از ناحیه قوه قضاییه اظهارداشت: قوه قضاییه موضوع جان‌باختن مرحومه امینی را با دقت و موشکافانه پیگیری خواهد کرد و این موضوع در دستور کار قرار دارد.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به دستور خود به رئیس سازمان پزشکی قانونی در راستای بررسی موضوع جان‌باختن مرحومه (مهسا) امینی، اظهار کرد: در تماسی که با رئیس سازمان پزشکی قانونی داشتم تاکید کردم که موضوع جان‌باختن مرحومه امینی را با دقت و وسواس بررسی کنند؛ در این راستا اقدامات اولیه در پزشکی قانونی صورت گرفته است؛ نمونه‌برداری‌های لازم انجام شده و به آزمایشگاه ارسال شده است؛ باید منتظر ماند تا از طریق بررسی‌های دقیق و تخصصی، نتیجه حاصل شود.  
رئیس عدلیه به  بررسی جنبه‌های فنی دیگر قضیه یادشده نیز اشاره کرد و گفت: به مراجع قضایی دستور داده‌ام که بررسی‌های همه‌جانبه درباره جان‌باختن مرحومه امینی از مقطع و محلی که وی را هدایت کردند، انجام گیرد و دوربین‌های عمومی و خصوصی نیز به طور دقیق بررسی شوند.
وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور برای پیگیری موضوع جان‌باختن مرحومه امینی، گفت: به دادستان تهران دستور داده‌ام که تحقیقات و بررسی‌های وزارت کشور درخصوص موضوع فوق‌الذکر را نیز مورد ملاحظه قرار دهد.
قاضی‌القضات تصریح کرد: این جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که چنانچه حادثه و اتفاقی رخ دهد از کنار آن رد نمی‌شود و با دقت موضوع را رسیدگی می‌کند و تفاوتی نمی‌کند که موضوع این اتفاق مرتبط با کدام دستگاه باشد؛ کمااینکه در هفته های گذشته در یکی از استان‌های کشور حکم قانونی فردی وابسته به نیروی انتظامی که محکوم به قصاص شده بود با توجه به عدم گذشت اولیای‌دم پرونده -علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته خیران اجرا شد.
محسنی اژه‌ای این اطمینان را به خانواده مرحومه امینی داد که موضوع جان‌باختن دخترشان با دقت و سرعت و پس از حصول نتایج آزمایشگاهی پیگری و نتیجه بررسی‌ها و تحقیقات بدون هیچگونه ملاحظه‌ای اعلام می‌شود.
قاضی‌القضات در همین راستا بار دیگر خطاب به رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان تهران، پزشکی قانونی و سایر دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد با نهایت دقت و هر چه سریعتر، تحقیقات و بررسی‌های جامع، کامل و همه‌جانبه‌ای را درخصوص موضوع جان‌باختن مرحومه امینی انجام دهند و بر اساس نتیجه تحقیقات، هر آنچه که بود، حسب قانون، اقدام خواهد شد.
رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به دروغ‌گویی‌ها و عقده‌گشایی‌های دشمنان در قضیه اخیر پیش‌آمده، این موضعِ دشمنان را طبیعی و ناشی از عنادورزی‌های آنها با نظام و کشور دانست و در عین حال تصریح کرد: تکلیف دشمنان معلوم است اما برخی افراد نیز در قضیه پیش‌آمده اخیر غفلت کردند و بد امتحان پس دادند؛ نظام و مسئولان قوای مختلف آن، با جدیت و قدرت به موضوع ورود کرده و در حال پیگیری هستند؛ بنابراین جایی برای غفلت‌، اقدامات تحریک‌کننده، انتشار مطالب دروغ و انجام اقداماتی که می‌تواند جنبه مجرمانه داشته باشد، باقی نمی‌ماند.
رئیس دادگستری تهران: به دروغ‌پردازی‌ها در ماجرای مهسا امینی رسیدگی می‌شود

القاصی با بیان این‌که «دستگاه قضایی به وظیفه خود در قبال حادثه پیش‌آمده برای مرحومه امینی به فوریت ورود کرده و موضوع را با دقت مورد بررسی قرار داده است»، گفت: بنای ما آن است که در این مسئله هیچگونه اغماضی صورت نگیرد و هر کسی که تخلفی مرتکب شده است، در چهارچوب موازین قانونی به آن رسیدگی شود.
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این دادگستری در رابطه با اتفاق رخ داده برای مرحومه مهسا امینی پیرو دستور رئیس قوه قضائیه، گفت: بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق، دادگستری استان تهران موضوع را از طریق مراجع ذی‌ربط و پزشکی قانونی مورد رسیدگی قرار داد و به هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی نیز ماموریت‌هایی را محول کرد.
به گزارش قوه قضائیه، در بخش دوم جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، علی القاصی مهر افزود: هم اکنون دو روز از آغاز بررسی‌های میدانی این هیئت از مراجع انتظامی، درمانی، قضایی و سایر افراد مسئول ذی‌مسئول و ذی‌صلاح در رابطه با اتفاق رخ داده برای مرحومه امینی می‌گذرد و تمامی سوابق و اسناد و مدارک در حال بررسی و جمع آوری هستند.
وی ادامه داد: به هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان تهران دستور داده شده که تمامی اتفاقات رخ داده برای مرحومه امینی را از زمان بدو احضار ایشان تا انتقال به مقر انتظامی و برگزاری کلاس توجیهی و همچنین انتقال به بیمارستان، با دقت بررسی کنند و گزارش بررسی‌های خود را به صورت مستند و مستدل ارائه دهند.
رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان این‌که «در رابطه با اتفاق رخ داده برای مرحومه امینی پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده است»، گفت: دادستان عمومی و انقلاب تهران دستوراتی را پیرامون ابعاد این موضوع از نظر رسیدگی‌های قضایی صادر کرده است.
القاصی با بیان این‌که «دستگاه قضایی به وظیفه خود در قبال حادثه پیش‌آمده برای مرحومه امینی به فوریت ورود کرده و موضوع را با دقت مورد بررسی قرار داده است»، گفت: بنای ما آن است که در این مسئله هیچگونه اغماضی صورت نگیرد و هر کسی که تخلفی مرتکب شده است، در چهارچوب موازین قانونی به آن رسیدگی شود.
وی تاکید کرد: در کنار رسیدگی به اصل ماجرا به موضوع دروغ پردازی ها در مورد این واقعه نیز با جدیت رسیدگی می شود.
به گزارش رسانه‌ها، مهسا امینی دختر ۲۲ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته گذشته از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت شد و به دنبال آن همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران سکته کرد.  او که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود بعد از ظهر جمعه درگذشت.
پلیس تهران روز پنج شنبه سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس را تائید کرد و توضیح داد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»
پیکر مهسا امینی در سقز به خاک سپرده شد. در آیین تشییع پیکر و خاکسپاری وی، علاوه بر خانواده و بستگان مرحومه، جمع زیادی از مردم و تعدادی از مسئولان شهرستان سقز نیز حضور داشتند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

مهاجرت نخبگان، يکي از مصائب کشوري به‌حساب مي‌آيد که امروزه با کمبود نيروي جوان و مولد ...
ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ساعت ۶ صبح روز گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ماجرای آدم ربایی همراه با کتک کاری ...
آقازاده‌های پروازی!

آقازاده‌های پروازی!

جدیدترین ترکش موج در جریان انتقادات از فرزند مهاجرتی مسئولین بعد از تاکید رئیس‌جمهور ...
1