تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۴۵۲۵۴۳
واکنش‌ها به مرگ مهسا امینی ادامه دارد...

سید ناصر حسینی‌پور: قضیه مهسا امینی را به جد دنبال خواهم کرد / بیانیه مجمع روحانیون مبارز

۵
۳
سید ناصر حسینی‌پور: قضیه مهسا امینی را به جد دنبال خواهم کرد / بیانیه مجمع روحانیون مبارز
کبنا ؛عصر روز سه‌شنبه ماموران گشت ارشاد «مهسا امینی» را در بزرگراه شهید حقانی همراه با بردارش که در محل حاضر بوده بازداشت می‌کنند. ماموران به برادرش «کیارش» می‌گویند، مهسا را برای یک ساعت کلاس توجیهی و آموزشی به پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا می‌برند، اما دوساعت بعد کیارش شاهد خروج یک آمبولانس از وزرا است که در آن خواهر به کما رفته‌اش حضور دارد. مهسا امینی پس از دو روز بستری شدن در بیمارستان کسری روز گذشته درگذشت. 
معاون استاندار کردستان: چند نفر در سقز زخمی شدند
معاون سیاسی، امنیت و اجتماعی استاندار کردستان اعلام کرد در حال حاضر امنیت کامل در شهر سقز برقرار است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و مردم به شایعات رسانه های ضد انقلاب توجه نکنند.
مهدی رمضانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هیچ کس در این شهرستان کشته نشده است و ادعای کشته شدن یک شهروند سقزی در تجمع امروز، فضاسازی رسانه ای توسط ضد انقلاب است.
وی با بیان اینکه چند نفر که مقابل فرمانداری این شهرستان سنگ پراکنی کرده بودند به صورت سطحی زخمی شده‌اند تاکید کرد که چند مامور انتظامی نیز به صورت سطحی زخمی شده اند ولی حال عمومی همه آنها اعم از مردم و ماموران مساعد است و تحت درمان هستند.
وی از مردم استان کردستان و شهرستان سقز خواست به شایعات رسانه های ضد انقلاب توجه نکنند.
 استوری خبرنگار صداوسیما درباره گزارشش از مهسا امینی
 انتشار تصاویر دوربین مداربسته و گزارش صداوسیما درباره اتفاقی که برای مهسا امینی در گشت ارشاد افتاد در روز جمعه واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت.
علی حمزه‌ای خبرنگار و گزارشگری که گزارش مربوط به مهسا امینی در صداوسیما از او بود در اینستاگرام با انتشار یک استوری نوشت: سخت است، اما اعتقاد دارم ما خبرنگاران بیشتر به خاطر نگفته‌هایمان در روز قیامت کیفر می‌شویم تا گفته‌هایمان.


نماینده تهران: اطلاع از چگونگی فوت مهسا امینی حق مردم است
محسن پیرهادی نماینده مردم تهران نوشت:فوت غیرمنتظره مهسا امینی، مردم ایران را سوگوار کرده است؛ هنوز ابعاد ماجرا و چرایی بروز آن بصورت مستند اعلام نشده است. به همین دلیل رفع ابهام از چرایی بروز آن امری ضروری‌ست و باید علل و عوامل بروز اتفاق، بدون فوت وقت روشن شود. به عنوان وکیل مردم برای پاسداری از حقوق مردم و اجرای قانون اساسی و دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیگیر چرایی و چگونگی بروز این اتفاق تلخ خواهم بود.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خود را به‌عنوان نماینده مردم در خانه ملت، مکلف و موظف به پیگیری فوت مهسا امینی می‌دانم و باور دارم اطلاع از چرایی و چگونگی بروز این خسران، حق مردم است.
محسن پیرهادی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت:
«انا لله و انا الیه راجعون
فوت غیرمنتظره مهسا امینی، مردم ایران را سوگوار کرده است؛ هنوز ابعاد ماجرا و چرایی بروز آن بصورت مستند اعلام نشده است. به همین دلیل رفع ابهام از چرایی بروز آن امری ضروری‌ست و باید علل و عوامل بروز اتفاق، بدون فوت وقت روشن شود. به عنوان وکیل مردم برای پاسداری از حقوق مردم و اجرای قانون اساسی و دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیگیر چرایی و چگونگی بروز این اتفاق تلخ خواهم بود
تأکید می‌کنم اعمال قانون، شناسایی و برخورد با بستر بروز چنین اتفاقات پر دامنه و هزینه‌ساز، امری ضروری و غیرقابل اغماض است. پیگیری این ضایعه نباید محدود و معطوف به آخرین حلقه زنجیره یعنی نیروی انتظامی باشد بلکه باید ریشه‌ها و ارکان این مسئله موشکافی و مورد بررسی قرار گیرد.
به همین واسطه، خود را به‌عنوان نماینده مردم در خانه ملت، مکلف و موظف به پیگیری این اتفاق می‌دانم و باور دارم اطلاع
از چرایی و چگونگی بروز این خسران، حق مردم است. خسرانی که بار‌ها و بار‌ها زمینه بروز آن مستقیم و غیرمستقیم از سوی دلسوزان نظام و خادمان مردم به مسئولان امر هشدار داده شده بود.
پیش‌تر در نامه‌ای به سردار حسین اشتری، فرمانده محترم کل نیروی انتظامی یادآوری کردم و نوشتم: قانون نباید به روندی برای تخریب یا تعرض به جایگاه شماری از زنان کشور بدل شود و یا مستمسکی برای بهانه‌جویی معاندان نظام و مدافعان دروغین حقوق زنان در خارج از مرز‌ها قرار گیرد همچنین توجه به این نکته نیز ضروری است که بنا به فسلفه ذاتی تشکیل نیروی انتظامی، این نهاد باید مأمن مردم باشد، چرا که پناه مردم در انواع آسیب‌ها و بزه‌هایی که در شهر بروز می‌یابد نیروی انتظامی است و اگر این نگاه از مردم سلب شود و آرامش و آسایش مطلوب که در ذات نیروی انتظامی تجلی یافته را نیابند به کجا باید پناه ببرند و از که باید مدد بگیرند؟ در این نامه متذکر شدم اگر حس امنیت اجتماعی و اعتماد عمومی مردم به این سازمان خدشه‌دار شود جبران آن امری دشوار و پر خسران خواهد بود.»
خاکسپاری پیکر مهسا امینی با حضور مردم سقز در آرامستان آیچی
مهسا امینی، دختر جوانی که پس از بازداشت توسط گشت ارشاد به «کما» رفته بود، روز گذشته از دنیا رفت و صبح امروز شنبه در سقز به خاک سپرده شد.
پیکر مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی که روز گذشته در بیمارستان کسری تهران جان باخت صبح امروز شنبه در آرامستان آیچی شهر سقز به خاک سپرده شد. در آیین تشییع پیکر و خاکسپاری مهسا (ژینا) امینی، علاوه بر خانواده و بستگان مرحوم، جمع زیادی از مردم و تعدادی از مسئولان شهرستان سقز نیز حضور داشتند.
لحظات اولیه از مراسم خاکسپاری مهسا امینی بامداد امروز در سقز
ویدیویی که مشاهده می‌کنید از دقایق ابتدایی مراسم خاکسپاری مهسا امینی بامداد امروز در زادگاهش سقز ثبت شده است. 

نماینده مجلس: در سوابق مهسا امینی⁩ زمینه بیماری قلبی و صرع وجود داشت
زهره الهیان نماینده مردم تهران گفت: ضمنا پزشکی قانونی اعلام کرده هیچگونه آثار برخورد فیزیکی و ضرب و جرح مشاهده نشده و همچنین در سوابق پزشکی ⁧ مهسا امینی⁩ زمینه بیماری قلبی و صرع از کودکی وجود داشته است.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این کمیسیون بر پرونده "مهسا امینی" تا پایان نظارت خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، زهره الهیان نماینده مردم تهران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:
«خبر درگذشت ⁧مهسا امینی⁩ بسیار ناراحت کننده است.
‏ضمن تسلیت به خانواده محترم ایشان از نیروی انتظامی پیگیری صورت گرفته که مشخص شد، به دستور فرماندهی نیروی انتظامی فورا تیم بازرسی تشکیل شده تا اگر تخلفی صورت گرفته باشد با خاطی برخورد جدی و درخور صورت گیرد.
از آنجا که خاطر مردم عزیز از این اتفاق تأثر بار جریحه دار شده تیم بازرسی و قوه قضاییه در اعلام نتیجه پرونده به افکار عمومی تسریع کنند.
‏کمیسیون امنیت مجلس بر این پرونده تا پایان نظارت خواهد داشت.
ضمنا پزشکی قانونی اعلام کرده هیچگونه آثار برخورد فیزیکی و ضرب و جرح مشاهده نشده و همچنین در سوابق پزشکی ⁧ مهسا امینی⁩ زمینه بیماری قلبی و صرع از کودکی وجود داشته است.»
مهسا امینی دختر ۲۲ ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته گذشته از سوی نیرو‌های گشت ارشاد بازداشت شد. به دنبال آن اعلام شد وی همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران سکته کرده است، وی که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود بعد از ظهر روز جمعه ۲۵ شهریور درگذشت.
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز روز گذشته و بعد از فوت مهسا امینی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در اجرای دستور فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر رسیدگی دقیق به این موضوع به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در همان ساعات اولیه
حادثه فوق بلافاصله رسیدگی به آن بدون هیچگونه ملاحظه‌ای در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.
بر اساس نتایج به‌دست‌آمده و بازبینی دوربین‌های مداربسته نامبرده روز سه‌شنبه مورخ ۲۲ شهریورماه جاری به همراه تعدادی از افراد به دلیل پوشش نامناسب توسط ماموران پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ و به منظور اخذ تعهد و توجیه به یکی از مقر‌های پلیس هدایت شدند که وی در جمع سایر مراجعه‌کنندگان در سالن اجتماعات به طور ناگهانی بیهوش شده و بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان جهت مداوا منتقل شده که متاسفانه اقدامات درمانی مثمر ثمر واقع نشد.
واکنش رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام به فوت مهسا امینی
عباس کمساری، رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) نوشت:در طول تاریخ، «تحجر» بزرگترین دشمن اسلام راستین بوده است. در این قضیه دلخراش اما، مهسا امینی فقط قربانی تحجر نیست. این دختر بی گناه قربانی نفوذ دست‌های مرموزیست که کمر به هدم دین و انقلاب بسته اند.
بیانیه مجمع روحانیون مبارز درباره مرگ مهسا امینی
مجمع روحانیون مبارز در بیانیه‌ای در پی درگذشت مهسا امینی اعلام کرد: خاضعانه از همه علماء و روحانیون بویژه اساتید و فضلاء معزز حوزه‌های علمیه، اساتید با فضیلت دانشگاه‌ها و کارشناسان و خبرگان متعهد حوزه اجتماعی میخواهیم تا در هر جایگاهی که قرار دارند این حادثه دلخراش را محکوم نموده با این خانواده مظلوم ابراز همدردی نمایند یکپارچه و یکصدا مسئولین امر را به تجدید نظر در شیوه‌هایی که منجر به این حوادث میشود وادار نمایند.
به گزارش جماران؛ بیانیه مجمع روحانیون مبارز در پی درگذشت مهسا امینی بدین شرح است:
بسمه تعالی
در روز‌ها و ساعاتی که ملت ما در تدارک برگزاری مراسم اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره‌ی نماد‌های مظلومیت و سرافرازی حضرت اباعبدالله الحسین و یاران با وفایش بوده و میلیون‌ها قلب، سوزان و چشم، گریان این مظلومیت بود رسانه‌های ارتباط جمعی خبری منعکس نمودند که دختر مظلوم کردستانی در مرکز کشور عاشقان امام حسین توسط نهادی که نام گشت ارشاد بر خود نهاده دستگیر، و پس از ساعاتی جسم بی جان او در مرای و منظر همگان قرار گرفت.
تلخی و رقت بار بودن حادثه و تلخکامی ملت را نمیتوان توصیف کرد و با هیچ مقیاسی حزن و اندوه و مصیبت جانکاه خانواده مظلوم او را نمیتوان اندازه گیری کرد عامل مرگ او هر چه باشد ترس، سکته، عارضه مغزی و... از بار مسئولیت عاملان و آمران این فاجعه که البته در نوع خود نمونه‌های بسیار دیگری هم داشته است نمیکاهد.
به نام نهی از منکر مرتکب صد‌ها منکر میشوند و به نام دین تیشه بر ریشه دین میزنند. آیا وقت آن نرسیده است تا بانیان و حامیان و آمران این رویه شکست خورده که باعث ناامنی جامعه، بی اعتباری حکومت، و مشوه شدن چهره اسلام رحمانی و محمدی و عامل فرار مغزها، مهاجرت نخبگان و عصبانیت و عصیان عامه مردم میشود کنار گذاشته شود و بیش از این نمک به زخم مردم که با انواع مشکلات اقتصادی دست به گریبانند نپاشند؟
مجمع روحانیون مبارز ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدارخانم مهسا امینی و عموم ملت ایران نکاتی چند متذکر میشود.
۱-متصدیان قوای سه گانه نگذارند خون مظلومانی مانند این دختر مظلوم هدر رفته و توجیه گران حرفه ایی همچون موارد مشابه به توجیه گری و خود بیگناه پنداری یا بیگناه نمایی زنند جای ظالم و مظلوم را عوض کنند و یا در نازلترین شکل آن مسئولیت را از آمران به مجریان و مباشران تنزل دهند.
۲- سال‌ها است از این شیوه بیگانه با محتوای شریعت و در تزاحم با حقوق اولیه انسان‌ها استفاده شده و علیرغم هشدار کارشناسان متعهد و دلسوز جامعه و ظهور و بروز نتایج زیان بار و نفرت زای آن معلوم نیست چه دست‌هایی
در کار است تا با تداوم شیوه‌ها و رویه‌هایی این چنین حقوق اولیه شهروندان تضییع و بر اندام اسلام محمدی پوستینی وارونه بپوشانند و نسل طالب حقیقت را از حقیقت دین محروم نمایند.
۳-بانیان و حامیان این رویه نامعقول و بی ثمر به جای پرداختن به معلول‌ها و برخورد با چند سرباز و درجه دار که آنهم در جای خود لازم است باید به علت‌ها و بن مایه‌ها بپردازند و شیوه و رویه‌ای که سالهاست ناکارآمدی آن برملا شده است کنار بگذارند.
۴- مجمع روحانیون مبارز خاضعانه از همه علماء و روحانیون بویژه اساتید و فضلاء معزز حوزه‌های علمیه، اساتید با فضیلت دانشگاه‌ها و کارشناسان و خبرگان متعهد حوزه اجتماعی میخواهد تا در هر جایگاهی که قرار دارند این حادثه دلخراش را محکوم نموده با این خانواده مظلوم ابراز همدردی نمایند یکپارچه و یکصدا مسئولین امر را به تجدید نظر در شیوه‌هایی که منجر به این حوادث میشود وادار نمایند.
به یاد داشته باشیم که آنچه امروز قلوب میلیون‌ها انسان را جریحه دار نموده است نمونه‌های پیشینی هم داشته که به دلیل اینکه واکنش مناسبی در پی نداشته است تئوریسین‌ها و نظریه پردازانی که پشتوانه تئوریک این حوادثند و همچنین حامیان و مروجان این رویه‌ها را متوجه عواقب سوء نظرات و تصمیمات غلط خود ننموده است بلکه همچنان رسالت خود را تداوم این راه میدانند (الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا)
خداوند به ما و آحاد جامعه‌ی ما توفیق شناخت معروف ومنکر و توانایی در انجام عالمانه امر به معروف و نهی از منکرو فهم درست اولویت‌ها عنایت بفرماید.
مدیرکل پزشکی قانونی تهران: اعلام علت فوت مهسا امینی تا سه هفته آینده
مدیرکل پزشکی قانونی تهران گفت: با توجه به انجام آزمایش‌های متعدد از پیکر مهسا امینی، علت مرگ تا سه هفته آینده اعلام خواهد شد.
مهدی فروزش در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما درباره آخرین وضع رسیدگی به پرونده فوت مهسا امینی در پزشکی قانونی تهران افزود: اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بعد از اطلاع از فوت مرحومه مهسا امینی با دستور مقام قضایی، تیم مجرب تخصصی پزشکان قانونی برای بررسی این پرونده تشکیل داد.
وی گفت: جسد مرحومه امینی به سالن تشریح مرکز تشخیصی کهریزک انتقال پیدا کرد و معاینه ظاهری و کالبدگشایی با در نظر گرفتن معیار‌ها و شاخص‌های علمی و مستند سازی انجام شد.
    
فروزش ادامه داد: نمونه‌های لازم برای سم شناسی و آسیب شناسی از پیکیر متوفی برداشته و به آزمایشگاه‌های تخصصی استان تهران ارسال شد.
وی افزود: بعد از حصول نتایج آزمایش‌ها و سوابق پزشکی نامبرده با اخذ نظریه‌های تخصصی رشته‌های مورد نظر علت تامه فوت متعاقبا اعلام میشود.
فروزش درباره کوتاه‌ترین زمان اعلام علت مرگ مرحومه مهسا امینی، گفت: با توجه به اینکه آزمایش‌های انجام شده بخشی آسیب شناسی است، حدود دو الی سه هفته فرایند آزمایش‌ها انجام می‌شود و پس از این مدت علت فوت به مقام قضایی اعلام می‌شود.
سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت نیز در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:



 گفتنی ست عصر روز سه‌شنبه ماموران گشت ارشاد «مهسا امینی» را در بزرگراه شهید حقانی همراه با بردارش که در محل حاضر بوده بازداشت می‌کنند. ماموران به به برادرش «کیارش» می‌گویند، مهسا را برای یک ساعت کلاس توجیهی و آموزشی به پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا می‌برند، اما دوساعت بعد کیارش شاهد خروج یک آمبولانس از وزرا است که در آن خواهر به کما رفته‌اش حضور دارد. مهسا امینی پس از دو روز بستری شدن در بیمارستان کسری روز گذشته درگذشت. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
تو کارهای حوزه انتخابیه خودتو پیگیری کن مهسا خیلی صاحب داره همیشه هرکس ضد انقلاب ازش دفاع کرد بیشتر صاحب داره
گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
ای بنازمت کاری که در حوزه عمرانی نمتونی بکنی این حاشیه خوبی هست که یه جوری اعلام حضور کنی ...
ممو گچساران
Iran, Islamic Republic of
کرو سید ناصر برای خودت حرف نزن
Iran, Islamic Republic of
یعنی انتظارداشتید پزشکی قانونی ضرب وشتم پلیس راتاییدکند؟
Iran, Islamic Republic of
جناب سید ناصر یعنی با تذکر و کار فرهنگی خانمها حجاب شون رارعایت میکنند ....زهی خیالباطل
45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

مهاجرت نخبگان، يکي از مصائب کشوري به‌حساب مي‌آيد که امروزه با کمبود نيروي جوان و مولد ...
ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ساعت ۶ صبح روز گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ماجرای آدم ربایی همراه با کتک کاری ...
آقازاده‌های پروازی!

آقازاده‌های پروازی!

جدیدترین ترکش موج در جریان انتقادات از فرزند مهاجرتی مسئولین بعد از تاکید رئیس‌جمهور ...
1