کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان هواشناسی اعلام کرد

هشدار زرد هواشناسی برای برخی استان‌ها؛ احتمال سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر

25 مرداد 1401 ساعت 7:26

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای برخی مناطق کشور از احتمال سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و شکستن درختان کنهسال خبر داد.


سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای برخی مناطق کشور از احتمال سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و شکستن درختان کنهسال خبر داد.
به گزارش کبنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی تا روز سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر،‌وزش باد و در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
روزهای پنجشنبه و جمعه با شدت یافتن ناپایداری‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان،‌ هرمزگان و جنوب کرمان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.
طی 5 روز آینده در شرق کشور و برخی مناطق جنوب غرب کشور تداوم وزش باد شدید گاهی گردوخاک روی می‌دهد. شرق دریای عمان نیز در این مدت مواج خواهد بود.
توصیف سامانه اول: رشد ابرهای همرفتی(به‌ویژه در ساعات بعدازظهر) و فعالیت سامانه بارشی
نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد گردوخاک
منطقه اثر:
سه‌شنبه 1401/05/25: جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان.
چهارشنبه 1401/05/26: جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال و غرب هرمزگان، جنوب فارس.
اثر مخاطره: احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تاخیر در پرواز.
توصیه: احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها.
توصیف سامانه دوم: باد و گردوخاک
نوع مخاطره: خیزش و نفوذ گردو خاک و وزش باد شدید موقت
منطقه اثر:
سه‌شنبه 1401/05/25: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شرق کرمان، خراسان جنوبی، شرق سمنان، جنوب تهران، ایلام و غرب استانهای خوزستان و لرستان.
چهارشنبه 1401/05/26: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خوزستان، ایلام و جنوب کرمان.
اثر مخاطره: احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار.
توصیه: عدم حضور افراد در فضای باز، بویژه اشخاص آسیب‌پذیر، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روز‌های آینده آسمان تهران آفتابی خواهد بود.
پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد بود
آسمان تهران فردا (۲۵ مردادماه) آفتابی با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۶ مردادماه) آفتابی با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و برای روز پنجشنبه (۲۷ مردادماه) آفتابی با حداقل دمای ۲۳ درجه و با حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ارتفاعات و نیمه‌جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید (در ارتفاعات گاهی قسمتی ابری) پیش‌بینی می‌شود.
از امروز تا سه‌شنبه (۲۳ تا ۲۵ مردادماه) روند افزایش نسبی دما و از چهارشنبه تا پنجشنبه (۲۶ تا ۲۷ مردادماه) کاهش نسبی دما مورد انتظار است. طی سه روز آینده در بعضی ساعات افزایش نسبی بعضی آلاینده‌های جوی به‌ویژه ازن سطحی پیش‌بینی می‌شود.
جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:
دمای تهران
وضعیت آلودگی هوای تهران؛ کیفیت هوا در شرایط قابل قبول قرار دارد
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر روی عدد ۹۶ یعنی بازه قابل قبول قرار دارد و این وضعیت برای ششمین روز متوالی تجربه شده است.
در ۲۴ ساعت گذشته این شاخص هوای پایتخت روی عدد ۱۲۶ یعنی بازه قابل قبول قرار داشته است.
شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.
پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور برای چند روز آینده
امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و ماندگاری هوای گرم و تابستانی پیش‌بینی می‌شود.
آب و هوای کشور
در مناطقی از جنوب شرق هشدار سطح زرد را داریم. در جنوب استان سیستان و بلوچستان و در بخش‌هایی از هرمزگان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید برای امروز و دو روز آینده پیش‌بینی می‌شود.
از سه شنبه به بعد کاهش نسبی دما در حد ۲ تا ۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.


کد مطلب: 451465

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/451465/هشدار-زرد-هواشناسی-برخی-استان-ها-احتمال-سیلاب-ناگهانی-آب-گرفتگی-معابر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1