تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۴۵۱۲۶۵
یادداشت ارسالی؛

آینده معلوم می‌کند کی برنده است

۴
۰
آینده معلوم می‌کند کی برنده است
کبنا ؛یادداشت ارسالی؛ در کهگیلویه و بویراحمد، برخی نمایندگان مجلس، سعی در تصاحب همه صندلی‌های شورای اداری با اجرای سیاست«تصاحب حداکثری صندلی‌ها» از طریق لابی‌گری در تهران و یاسوج دارند. تنها گروهی که در مقابل این روند‌ایستاده است بعضی رسانه‌های شجاع و مستقل هستند که مورد غضب مدیران قرار گرفته‌اند چرا که برخی از آنان از سوی بعضی مدیران به مراجع قانونی شکایت شده‌اند.
پدیده شکایت از رسانه‌ها و خبرنگاران با مشی اعلامی دولت مردمی مبنی بر عدم شکایت از رسانه‌ها فاصله دارد. جدای از فاصله گرفتن از مشی دولت آقای رئیسی، فشار استانداری بر رسانه‌ها برای محافظه کاری و سانسور حقیقت هم به طور بالقوه می‌تواند فرصت اصلاح امور را از بین ببرد.
جنگ با رسانه‌ها مشکلات را حل نمی‌کند. حتی آن‌ها را وخیم‌تر می‌کند و اعتراض و گلایه به کم‌کاری‌ها و بی‌تدبیری‌ها را در استان کاهش نمی‌دهند بلکه درست برعکس افزایش می‌دهند. باید به سیاست‌های اعلامی رئیس جمهور برگردید و از ابزار‌های حاکمیت قانون و توصیه‌های رهبری مبنی بر دوری نمایندگان از عزل و نصب‌ها استفاده کنید. شکایت بردن پیش قاضی از انتقاد خبرنگاران بدیهی است که پاسخ مناسبی به مشکلات نیست.
شکایت از رسانه‌ها در دادگاه پاسخ راهبردی به مشکلات نیست. بدون این که تنها دلیل آن باشد، به پدیده‌ای دامن می‌زند که گمان می‌کند با آن می‌جنگد.
اگر مدیریت ارشد می‌خواهد که استانداری دوباره رهبری أمور را به دست بگیرد، باید ابتدا رهبری اخلاقی استانداری را احیا کند. بی‌توجهی به نقد‌های چند ماه اخیر رسانه‌ها که اغلب آن‌ها مستند هستند، کمکی به وضعیت استاندار نخواهد کرد. استاندار نمی‌تواند با بی‌توجهی به انتقاد‌ها و اعتراضات نخبگان و خبرنگاران و ناظران مسائل استان کار خود را پیش ببرد؛ چنین بی‌توجهی عکس سیاست‌های دولت سیزدهم به عنوان یک سیاست اخلاقی است. مدیریت تنها با توجه کردن به این نقد‌های شفاف و دلسوزانه است که می‌تواند ضمن پیشبرد منافع استانداری، وجهه از دست رفته استانداری را نیز احیا کند. منافع دولت از طریق مذاکره با جامعه بهتر تأمین می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بازگشت به گفت و گو با جامعه سود خواهد برد و برای تحقق چنین امری لازم است که مدیریت ارشد حکم‌های طایفه‌ای و سفارشی را لغو کند، شکایتش از رسانه‌ها را پس بگیرد و به مشورت با کارشناسان خبره و دوستدار دولت و انقلاب روی آورد. تنها چنین کاری می‌تواند اعتبار از دست رفته استانداری را در کوتاه مدت و زمانی که دولت برای اعتمادسازی به آن نیاز دارد، احیا کند و زمینه را برای اصلاحات گسترده‌تر بر سر موضوعات بعدی فراهم آورد. احمدزاده باید در برابر اصرار برای انتصاب مسئولان نالایق مقاومت کند.
با وجود همه ناامیدی‌های که جامعه نخبگان سیاسی و اداری استان را فرا گرفته است اما استاندار همچنان این فرصت را دارد که به کارزار«تصاحب حداکثری صندلی‌ها» پایان دهد و اعتبار استانداری را در مدت زمان کوتاه بازگرداند. اگر این روند تمام نشود صدای آن از استان بیرون خواهد رفت همچنان که اخیراً معاون وزیر کشور در سفر به استان متوجه این امور شد و تذکرات لازم را هم داد. سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازگرداندن استان به مسیر صحیح، با زمان رقابت می‌کند. هفته‌های آینده معلوم می‌شود کی برنده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یک فرماندار کارابلد انتخاب نشده است
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگید به جای اینکه به استاندار فشار وارد میکنید چرا از خود نمایندگان نمی‌خواین که انتصاب سیاسی نکنه
Iran, Islamic Republic of
شما رسانه ها هم خودتون بی غلط وغش نیستین الکی به استاندار بیچاره گیر دادین
Iran, Islamic Republic of
شمارسانه ها به جای اینکه به فکر پیشرفت استان باشین فقط به فکر انتصابات هستین بی خود به استاندار گیر ندین
​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1