تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۴۵۰۵۲۵
نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛

ناوگان مدارس استان فرسوده هستند / باز هم مشکل بومی گزینی در استخدام آموزش و پرورش مسأله‌ساز شد / اوقات فراغت متولی خاصی ندارد / نقش رایزنی‌ها و لابی‌گری‌ها در گرفتن اعتبارات چقدر است؟

۱
۰
ناوگان مدارس استان فرسوده هستند / باز هم مشکل بومی گزینی در استخدام آموزش و پرورش مسأله‌ساز شد / اوقات فراغت متولی خاصی ندارد / نقش رایزنی‌ها و لابی‌گری‌ها در گرفتن اعتبارات چقدر است؟
کبنا ؛
در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد که صبح امروز (28 تیر 1401) در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با توجه به نزدیکی پروژه مهر، موضوعات مهمی درباره آموزش و پرورش استان مطرح شد.
به گزارش کبنا، در این نشست، سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استاندار اظهار داشت: نامتوازن بودن استقبال از رشته‌های تحصیلی باعث نگرانی‌هایی در استان شده است؛ استقبال از رشته ریاضی خیلی کم و حدود 4 درصد است. وی افزود: گرایش به سمت هنرستان 24 درصد است و برای ساماندهی این وضعیت هم اقداماتی انجام شده است.
هاشمی عنوان کرد: سند تحول آموزش فنی و حرفه‌ای انجام شده است؛ بر اساس آن، برخی از دستگاه‌ها موظف هستند در این زمینه همکاری کنند. دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی یک هنرستان و جهاد کشاورزی برای هنرستان کشاورزی‌اش ورود کند و آن را فعال نماید.
وی افزود: موضوع بعدی مربوط به حمل و نقل است. بار سنگین این مسئولیت به عهده شهرداری افتاده است و برخی از این اتوبوس‌ها فرسوده هستند و هر کدام از آنها حدود یک میلیارد هزنیه دارند.
حسنعلی عزتخواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: در بحث سند تحول آموزش و پرورش، هر دانش‌آموز باید یک مهارت یاد بگیرد و بهترین مکان برای این مهارت‌ها هم هنرستان است.
وی افزود: یکی از مسائل و چالش‌های آموزش و پرورش در پروژه مهر، سرویس مدارس است.
وی گفت: در بحث حضوری شدن مدارس شاهد این بودید چه ترافیک عجیبی در شهر به وجود آمد.
عزتخواه گفت: مشکلات ما در این زمینه فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل، نبود ناوگان مسافربری مطلوب، عدم همکاری والدین با مسئولین در این زمینه، عدم زمینه سامانه به‌روز، عدم رعایت ظرفیت سرنشین‌ها، عدم رعایت زمان سرویس دهی، عدم برچسب خودروها، عدم همکاری جدی برخی سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه در حمل و نقل، استفاده از سرویس‌های متعدد، نارضایتی رانندگان از پایین بودن نرخ کرایه، پیش بینی نشدن ایاب و ذهاب مناطق کم برخوردار.
در ادامه و پس از اظهارات عزتخواه، دانش گفت: یکی از موضوعات این است که تعداد تاکسی‌ها 1033 دستگاه بودند که 350 دستگاه از آنها فرسوده است. راهکار هم این بود که با استاندار صحبت شود و در خصوص این تاکسی‌های تعویضی با وزارت کشور مکاتبه شود تا اینها تعویض شوند.
وی گفت: بحث دوم این است که 133 تاکسی بیسیم داشتیم در زمان اوج کرونا که پس از کرونا به 34 تا کاهش یافتند.
دانش در ادامه گفت: تعداد اتوبوس‌ها 36 دستگاه است که 12 تای آنها سالم است و بقیه فرسوده هستند و خرج آنها بالا است و حدود 1 میلیارد و نیم نیاز دارند. انتظار ما این بود ناوگان حمل و نقل در بخش اتوبوس افزایش یابد و نیاز است که اتوبوس‌ها در سطح شهر افزایش پیدا کنند.
وی افزود: اسنپ بدون نظارت سازمانها است و ما هم نامه نوشتیم و نسبت به ساماندهی اسنپ در سطح کشور تصمیماتی گرفته شود.
وی گفت: هشت موسسه خصوصی به وجود آمد که 130 دستگاه مینی بوس جهت خدماتدهی ساماندهی شدند و انتظار می‌رود 100 دستگاه ون در اختیار شرکت‌ها قرار داده شود.

دانش در پایان خاطرنشان کرد: باید اتوبوس‌ها افزایش یابند؛ در این زمینه حمل و نقل نیاز به کمک و زیرساخت دارد.
در ادامه، بادرنگ به آزمون استخدامی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در آزمون استخدامی 1400 قرار است بعد از تشکیل پرونده این افراد پذیرفته شوند و بعد از طی روال اداری 231 نفر مشغول به کار شوند. شکایت مختلفی در مورد بحث بوم وجود دارد. اولین بار خود سازمان اداری کشور قید کرده بود ملاک تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام است. موارد معارض را شناسایی کردیم و نشست را قبل از اعلام نتایج داشتیم. موارد مورد نیاز را در آن جلسه مطرح کردیم. بعد از نتایج هم نشستی با بازرسی نیروی انتظامی داشته‌ایم. این افرادی که معارض داشته‌اند؛ نمرات آنها باید در سازمان پردازش شود. تماس‌هایی که با رابطین نیروی انتظامی داشته‌ایم هنوز جواب این نامه را نیروی انتظامی به ما نداده است.
وی در ادامه عنوان کرد: نقل و انتقالات دو بخش دارد؛ یک نقل و انتقالات عادی: 1037 نفر متقاضی درون استانی داشته‌ایم. از سرجمع این افراد، با تعداد 501 نفر موافقت شده است. امسال با تأکید بر حمایت از خانواده مصوب کردیم نیروهایی که امسال متقاضی انتقال موقت بوده‌اند، به خاطر حمایت از خانواده با نظر مدیران شهرستانها و مناطق گفتیم با انتقال این افراد موافقت شود مگر اینکه خود شخص موافق نباشد.
خارج از استان هم دو بخش دارد؛ یکی ورودی، یکی خروجی. فرایند خارج استان با درون استان فرق دارد. در هر کمیته هر منطقه بررسی می‌شود و بررس نهایی و پردازش در اختیار خود وزارت خانه است.
بادرنگ گفت: بحث دیگر، نیروهایی که از آموزش و پرورش به سایر دستگاه‌های اجرایی خصوصاً در وزارت کشور، روال قانونی آن بود اگر قرار است در هر دستگاهی نیروی آموزش و پرورش منتقل شود، ما باید آن نیرو و وضعیت مازاد نیرو را بررسی کنیم. ما در برخی از مقاطع در شهرستان‌ها مشکل داریم و نیروی جایگزین آن را نداریم. اگر قرار است نیرویی را منتقل کنیم نیاز به موافقت رئیس مناطق و شهرستان است. مشکل دومی که در این خصوص داریم نیروهایی که از آمورش و پرورش مأمور هستند، اینها سوابق خدمتی‌شان مازاد بر 30 تا 35 سال است و شرایط ادامه خدمت را ندارند. اگر قرار است ادامه دهند به ما بگویید که آن را بررسی کنیم.
عزتخواه در ادامه گفت: اوقات فراغت و بخشنامه 2020 هم یکی دیگر از مسائل مهم است. منظور این است که 2020 منطقه محروم و کم‌برخوردار کشور مشخص شوند و برای خدمت به آنها قرارگاهی دایر شده است. خیلی از دستگاه‌ها باید در این قرارگاه حضور پیدا کنند. اما برخی حضور پیدا نکرده‌اند.
ملک حسینی در این خصوص گفت: بحث اوقات فراغت متأسفانه متولی خاصی ندارد و آموزش و پرورش که بزرگترین دستگاه اجرایی است اختیار خاصی برای اداره اوقات فراغت ندارد و اعتبار خاصی برای این کار در نظر گرفته نشده است. 155 پایگاه تخصصی اوقات فراغت در کانون‌ها، مدارس و ... وجود دارد. چالش‌هایی را در خصوص فعالیت‌های تابستان داریم. یکی عدم پرداخت هزینه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در سال‌های گذشته است که باعث عدم استقبال مربیان و دانش‌آموزان شده است.
ملک حسینی گفت: در خصوص بخشنامه 2020 باید گفت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، در توانمندسازی محلات کم برخوردار و تحقق راهکارهای سند تحول، تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و وزات کشور منعقد شده است و در استان ما 25 محله شناسایی شده است. جلسه اول آن را در باشگاه فرهنگیان برگزار کردیم. متأسفانه بعضی از دستگاه‌های اجرایی حضور نداشتند.
عزتخواه در ادامه گفت: تأکیدم بیشتر بر این است در رابطه با هنرستان‌ها و سرویس ایاب و ذهاب توجه بیشتری شود. تفاهم نامه با آقای قلم چی منعقد کردیم که کلیه دانش آموزان سال نهم و اول متوسطه دوم تحت پوشش موسسه قلمچی قرار گیرند. امیدواریم جلسه ای با حضور نمایندگان و با آفقای رخشانی مهر داشته باشید.
حاجی زاده معاون عمرانی استاندار در خصوص حمل و نقل گفت: ما بعد از تقریبا 11 سال که حمل و نقل مرکز استان خوابیده بود و وسایل نقلیه عمومی نبود و پیگیری کردیم که چند اتوبوس را راه‌انداری کردیم.
مقدم شهردار یاسوج عنوان کرد: عدم توجه به برخی از رشته‌های پایه باعث خلایی در آینده خواهد شد. مسئولینی که دغدغه این را دارند که بالای 90 درصد به سمت تجربی می‌روند باید بررسی شود که خود مسئولین چند درصد از فرزندشان به سمت رشته‌های غیرتجربی می‌روند. خود این مسئولین باید الگو شوند.
وی گفت: سازمان حمل و نقل این آمادگی را دارد که آموزش و پرورش یک تعاونی را تشکیل دهد و این آمادگی وجود دارد که آموزش و پرورش به ون مجهز شود.
وی افزود: اسنپ در برخی از استان‌ها خودمختار عمل می‌کند و این اخلالی در حمل و نقل عمومی ایجاد می‌کند.
هاشمی معاون سیاسی استان نیز گفت: در بحث هنرستان‌ها که باید دستگاه‌ها همکاری کنند جلسه‌ای باید در دفتر کا بگذارید کعه آنها هم الزام شوند که پای کار بیایند. در بحث تقسیمات کشوری، باید من‌بعد با دفتر سیاسی استاندار هماهنگ کنید تا حدود و ثغور مرزها مشخص شود.

در پایان سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تغییراتی در نگرش آقایان لازم است تا کار به نتیجه برسد. در حوزه‌هایی که مشکل داریم باید از همین الأن شروع کنید.
وی گفت: در حوزه حمل و نقل سریعاً جلساتی تشکیل شود. بیشتر به سمت بخش خصوصی برویم. چرا که برخی موانع قانونی برای دستگاه‌های اجرایی وجود دارد. در دو سال گذشته آموزش در سطح کشور به شدت آسیب دیده است. این که جبران علمی آن چند سال طول می‌کشد مسأله‌ای جهانی است. ما نیز از نظر علمی به شدت آسیب دیده‌ایم و جبران آن بسیار سخت است.
احمدزاده تصریح کرد: بخش عظیمی از زیرساخت‌ها از بین رفته است. حوزه عمرانی برای حمل و نقل برنامه‌ریزی کند، وزارت کشور هم باید پای کار بیاید.
وی گفت: به شرکت‌های خصوصی وام می‌دهیم که پای کار بیایند. بخشی هم هستند که معمولا در همه شهرهای کشور هستند که در سرویس‌های دانش آموزی کار می‌کنند. از همه ظرفیت‌های بخش خصوصی برای سرویس‌دهی به مدارس استفاده شود. این یک فرصت شغلی جدید برای بخشی از جوانان در سطح استان است.
در مورد اختلافات جزئی، در هر کار بزرگی چند ایراد کوچک هم وجود دارد. حالا در برخی از استخدامی‌ها به صورت موردی خطاهایی رخ می‌دهد و باید بررسی شود که حقوق مردم پایمال نشود. جلسه‌ای گرفته شود مواردی که در کشور تصمیم‌گیری می‌شود و در آن خلاف می‌شود، راه‌های پیشنهادی استان هم به آنها داده شود.
احمدزاده خاطرنشان کرد: اعتبار استانی کافی نیست. همیشه رایزنی‌ها و لابی‌گری‌ها در کار مؤثر است. اگر مدیران اینجا بنشینند اعتباری نمی‌توانند گیر بیاورند. سهم ما در وزارتخانه است بروید بگیرید. اگر شما نروید سهم ما را استان‌های دیگر می‌برند.
وی در پایان گفت: آموزش و پرورش مدارس را به‌روز کند و آمار و ارقامی در مورد وضعیت مدارس بگیرد که چه مشکلاتی دارد تا این موارد را به وزیر آموزش و پرورش بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استخدامی ت استان خر تو خره
هیچکس سی خدا کار نیکنه
🤣🤣ده تا استخدام خوم قبول وابیم یکی ده رهه جام
بی صاحبی از اول تا ب امروز ت استان موج میزنه
🤣🤣🤣🤣
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1