تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۴۹۷۹۴

بر هم زدن سخنرانی مسیح مهاجری در یزد

۰
بر هم زدن سخنرانی مسیح مهاجری در یزد
کبنا ؛14 خرداد سال جاري بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «امروز هنگام سخنراني آقاي حسن خميني برخي سروصدا ايجاد کردند، اين را همه بدانند که من با اين کار مخالفم.» اما دلواپسان روز پنجشنبه مانع سخنراني مسيح مهاجري شدند. به رسم هر ساله مراسم بزرگداشت شهادت سومين شهيد محراب، آيت‌ الله صدوقي و فرزندش امام جمعه فقيد يزد با حضور مقامات و اقشار مختلف مردم در مسجد حظيره و با سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين مسيح مهاجري، مديرمسئول روزنامه جمهوري اسلامي و يکي از نجات يافتگان حادثه بمب‌گذاري دفتر حزب جمهوري اسلامي برگزار شد. مديرمسئول روزنامه جمهوري اسلامي براي سخنراني در مراسم سالگرد شهيد صدوقي به يزد رفته بود و تندروها در يزد در ميانه سخنان او، با فرياد زدن، حرمت اين مراسم را نگه نداشتند و باعث شدند سخنران مراسم مجبور شود سخنان خود را نيمه کاره رها کند و از منبر مسجد حظيره پايين بيايد! هنگامي که مسيح مهاجري در سخنراني خود آيت‌ الله هاشمي را يکي از دلسوزان و بزرگان انقلاب اسلامي ناميد و چند نفر با فرياد به مخالفت با سخنان مهاجري پرداختند؛ موضوعي که باعث شد وي بدون تکميل سخنانش، منبر را پايان دهد. اما اين پايان ماجرا نبود چرا که گروه معترض به دور مهاجري حلقه زدند و با طرح اتهاماتي عليه آيت‌ الله هاشمي و سيدمحمد خاتمي، مسجد حظيره را به عنوان پايگاه انقلاب دانسته و طرح چنين سخناني را در اين مسجد برنتابيدند.
منبع تغذيــــه مشترک دلواپسان
نکته قابل تامل آنجاست که رسانه‌هاي دلواپس سعي کردند اقدام هم‌فکران خود در يزد را صحيح جلوه دهند به عنوان نمونه «جهان نيوز» نوشت: «سياسي بازي براي گروهي از سياسيون تمامي ندارد و البته در اين راه حتي خط قرمزهايي نظير عزاي سالار شهيدان و يا خون شهدا هم سد راه آنها نيست. درباره اين سخنان آقاي مهاجري، گفتني است شهيد بهشتي از بن دندان به اسلام و انقلاب و جمهوري اسلامي ‌و اصل ولايت فقيه معتقد بود و جان گرامي ‌خويش را هم بر سر دفاع از اين ارزش‌ها نهاد و حال آنکه سران فتنه در اثر خيانت آشکار به اين آرمان‌ها در حصر قرار گرفتند. فتنه سبز در سال 88 که توسط سران فتنه اداره مي‌شد، تا به جايي پيش رفت که به امام و رهبري و ولايت فقيه و جمهوري اسلامي‌ و سپــس ساخت امام حسين(ع) هتاکي کردند و با اين وجود امثال موسوي با وقاحت، فتنه‌گران هتــــاک را مردمان خداجو ناميدند. آقاي مهاجري در حالي تلويحا سنگ ميرحسين مــوســوي را به سينــه مي‌زند، که خوش‌خدمتي‌هاي موسوي موجـــب شد ضدانقلاب و منافقين و گروهک‌هاي تروريستي به علاوه آمريکا و انگليس و اسرائيل، علني از او حمايت کنند. ننگ از اين بالاتر که دشمنان اسلام و انقلاب از موسوي حمايت کردند و حال آنکه همان‌ها سفارش‌دهندگان و مجريان دو عمليات ترور شخصيت و ترور فيزيکي شهيد بهشتي بودند.» دور از انتظار نبود که عبدا... گنجي که پيش از اين مديرمسئول جوان و اکنون مدير مسئول همشهري است، از کنار اين موضوع به راحتي عبور کند بنابراين همشهري آنلاين نوشت: «آقاي مهاجري به درستي از صداقت شهيد بهشتي ياد مي‌کند اما به روي خود نمي‌آورد که سران فتنه، سنگ بناي فتنه و آشوب‌انگيزي را بر دروغ تقلب در انتخابات گذاشتند؛ دروغي که خاتمي ‌در پستوها بارها تاکيد کرد باور ندارد اما مصلحت هم نمي‌بيند علني اعلام کند چون بخشي از حاميانشان در آن صورت ريزش مي‌کنند!نهايتــــــا اينکه آقاي مهاجري بررسي کند و ببيند رويکردش کجا به انحراف رفته که رسانه‌هاي معاند انقلاب و دشمنان مرام و منش شهيد بهشتي، از برخي مواضـــع آقاي مهاجري و روزنامه‌اش ابراز ذوق‌زدگي مي‌کنند و مـــو به مو بازتاب مي‌دهند؟!» موضوع قابل تامل آنجاست که متن منتشر شده در همشهري آنلاين و جهان نيوز مانند همديگر است.
مهاجري چه گفت؟
حجت‌الاسلام والمسلمين مسيح مهاجري، مدير مسئول روزنامه جمهوري اسلامي چهارشنبه شب در مراسم چهلمين سالروز شهادت سومين شهيد محراب آيت‌ الله صدوقي و يازدهمين سال رحلت حجت‌الاسلام محمدعلي صدوقي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه فقيد يزد گفت: آنچه باعث شده کشور ما دچار تفرقه و بدبيني شود، وجود افرادي است که دنبال شر و ايجاد تفرقه و بدبيني هستند و به اين مسائل دامن مي‌زنند و اينها اشراري هستند که اخيار و نخبگان را درگير مي‌کنند و ما در جامعه خود هم اشرار داريم و هم اخيار اما تعداد اخيار بسيار بيشتر است. مهاجري تاکيد کرد: شهيد بهشتي مظلومي بود که انواع تهمت‌ها را تحمل کرد و اين روند هنوز هم بعد از شهادت اين شهيد ادامه دارد و اشرار در مسير تهمت زدن به سرمايه‌هاي انساني ما اقدام کرده و مي‌کنند و هيچگاه دست نکشيدند و نبايد اجازه بدهيم اين فتنه انگيزي‌ها و خباثت اشرار باعث شود نتوانيم از توان اخيار و همچنين مواهب زيادي که در کشورمان وجود دارد استفاده کنيم و فرصت را از دست بدهيم.
وي ادامه داد: شهيد صدوقي مظلوم بود و اين مظلوميت بعدا براي ديگران هم ادامه پيدا کرد و «الي‌کوهن‌»ها و «شکدم‌»هاي فراواني داريم که همه را بدبين کرده و خدمات فراواني که در کشور انجام شده را از بين مي‌برند و در هر دو جناح سياسي ما انسان‌هاي شريف بسياري هستند و نبايد اين افراد دچار تفرقه و جنگ قدرت شوند. مهاجري افزود: من با تمام وجود نظام و انقلاب را قبول دارم و ممکن است گاهي انتقادي هم داشته باشم ولي با تمام سلول‌هاي بدنم از اين انقلاب و رهبري دفاع مي‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1