تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۴۹۷۹۳
پیشامدها و تحولات انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد (قسمت چهارم)

عدل هاشمی پور؛ احیاء یا تکرار شکست

۲۹
۲
عدل هاشمی پور؛ احیاء یا تکرار شکست
کبنا ؛ انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به احتمال زیاد برای سومین بار میدان رقابت میان سید محمد موحد و عدل هاشمی پور خواهد بود. هر اندازه موحد از فردای 7 اسفند 1394 و بعد از شکست از عدل هاشمی پور به یک اپوزیسیون قدرتمند برای نماینده وقت کهگیلویه تبدیل شد در نقطه مقابل هر چقدر از 2 اسفند 98 و شکست هاشمی پور از موحد فاصله گرفتیم حضور و کنش گری هاشمی پور ضعیف‌تر و ضعیف‌تر شده است. اندک کنش گری هاشمی پور به برخی پیام‌های تسلیت و تبریک و نامه نگاری و همچنین یک یا دو مورد حضور در جلسه آشتی کنان و صلح بر می‌گردد. همین اندک نامه‌ها و بیانیه‌های بی رمق نیز توسط یک یا دو سایت کم اثر در سپهر رسانه‌ای استان منعکس می‌شوند و به صورت روتین در گروه‌های واتس آپی به اشتراک گذاشته می‌شوند. در برخی موارد نیز فردی که گفته می‌شود بیشتر نقش راننده عدل هاشمی پور را دارد گاهی تلاش دارد با برخی مطالب ضعیف و ناقص در مورد مسائل مختلف شهرستان اظهار نظر کند. کمتر کسی فکر می‌کرد که هاشمی پور بعد از نمایندگی این گونه به کما و انفعال محض فرو رود. اوایل حتی این امیدواری وجود داشت که حالا کهگیلویه علاوه بر داشتن یک نماینده با سابقه یک ظرفیت ملی در حوزه نیروی انسانی دارد که می‌تواند با حضور  در یک جایگاه مهم ملی به رشد و توسعه شهرستان و جوانان شهرستان کمک کند. امیدی که در عمل رنگ و روی واقعیت به خود نگرفت. هاشمی پور تنها در یک مقطع کوتاه از سوی اوحدی رئیس وقت بنیاد شهید کشور که بعد از درگذشت شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید کشور به ریاست این سازمان رسیده بود  به سمت ریاست هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر و عضو شورای راهبردی اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران و هم چنین مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز این سازمان انتخاب شد.
کمی بعد هاشمی پور به جهت رابطه نزدیک با فریدون حسنوند نماینده  اندیمشک رئیس هیات مدیره پتروشیمی بر روی کاغذ اندیمشک شد. حکم و پروژه‌ای که از ابتدا هم چندان اهمیتی نداشت که جدی گرفته شود و اینک نیز نه سرنوشت پروژه برای کسی جای پیگیری دارد که قطعاً هیچ گونه پیشرفتی در کار نیست و نه هم مشخص است که آخر و عاقبت مدیرعاملی هاشمی پور چه شد و آیا وی همچنان مدیرعامل است و یا عزل شده است.
با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی و برخی سوابق نه چندان محکم هاشمی پور در این جریان امیدواری‌ها برای برگشت هاشمی پور به عرصه مدیریت وجود داشت و وقتی رستم قاسمی از دوستان قدیمی حاج عدل به وزارت راه و شهرسازی رفت این امیدواری بیشتر شد. قاسمی اما خیلی زود سرپرستی معاونت مهم پارلمانی و حقوقی‌اش را به یک کهگیلویه  وبویراحمدی دیگر سپرد. فرزاد نجات نیا با حکم رستم قاسمی به سمت سرپرست معاونت پارلمانی رسید تا عملاً شرایط برای صدور یک حکم دیگر برای نیروی انسانی استان در وزارت راه و شهرسازی سخت‌تر شود و در عمل نیز این گونه شد و چند ماه بعد و در پی اشتباه اصطلاحاً بچه گانه و کم شانسی فرزاد نجات نیا وی همین مسئولیت را از دست دهد و به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگردد. بعید است در فرصت تقریبی یک ساله‌ی مانده تا موعد استعفای مدیران برای انتخابات اتفاقی برای هاشمی پور بیفتد و او حالا بیش از هر زمانی دیگر بر انتخابات دوازدهم مجلس در کهگیلویه متمرکز شده است و گفته می‌شود فعالیت‌های میدانی وی بیشتر نیز شده است و در این راه در پی اصلاح برخی اشتباهات گذشته است.
 عدل هاشمی پور از جمله کسانی است که همیشه از ناحیه نوع رفتارها، وعده‌ها و مشورت گیری مورد انتقاد بوده است و نزدیکان او نسبت به قول‌ها و وعده‌های بدون پشتوانه وی و بعد هم فراموشی‌اش معترض بوده‌اند. او یک فرصت طلایی برای تکرار نمایندگی خود را بر اثر همین رفتارها از دست داد. هاشمی پور با رفتارهای خود خیلی زود بخش زیادی از مهم‌ترین لیدرهایش را از دست داد و بعدها در آستانه انتخابات یازدهم جمعی از همان لیدرها که سابقه همکاری در سپاه و قرارگاه قرب خاتم با وی را نیز داشتند از او جدا و با محمد موحد نشست برگزار کردند.
هاشمی پور اما در دوره نمایندگی خود نماینده دست و پا بسته‌ای نبود. وی اهل پیگیری و دوندگی پروژه‌های عمرانی بود و در خود مجلس نیز موفق شد به عنوان نائب رئیس کمیسیون مهم انرژی انتخاب شود. این همه در حالی است که هاشمی پور با دولت وقت همسو نبود و بعدها که برای تحقق برخی خواسته‌هایش با مانع مواجه شد و از طرف دولت با وی همکاری صورت نگرفت. در برنامه آتش زدن نمادین برجام به رهبری ذوالنور در مجلس نیز سعی کرد با فاصله دستی بر آتش داشته باشد.
همزمان با وزیدن نسیم انتخابات یازدهم نشانه‌های بد برای هاشمی  پور یکی بعد از دیگری هویدا می‌شد. در آن انتخابات در نهایت هیچ فرد سوم جدی حاضر نشد و رقابت کاملاً دو قطبی بود فضای عمومی کاملاً به نفع موحد سنگینی می‌کرد و اردوگاه هاشمی پور از یک بلاتکلیفی و عدم انسجام رنج می‌برد.
موحد انتخابات را با یک رأی بالا به سرانجام رساند اما بیش از 50 هزار رأی برای هاشمی پور با آن عملکرد و بی برنامگی رأی کمی نبود و حالا در پی عملکرد پرانتقاد موحد بویژه در حوزه انتصابات می‌تواند خود را یک بدیل مجدد جا بزند. بدیلی که ممکن است با ارجاع به عملکرد خود هاشمی پور چندان مقبول نیفتد. منتقدین موحد و بویژه در مناطقی که موحد از یک راه و پایگاه قوی و قدیمی برخوردار بوده است بر این باورند که موحد تنها از یک قوم و گروه نزدیک به خود در انتصابات استفاده کرد و سایر مناطق دیده نشده‌اند به همین دلیل شاهد برخی ریزش‌ها در پایگاه رأی موحد می‌باشیم که البته برای هر کسی که در قدرت است این ریزش‌ها طبیعی است. اما ریزش و عبور از موحد به معنای پیوستن به هاشمی پور نیست و برخی از این موارد منتظر اتفاقات پیش رو و سایر احتمالات در انتخابات هستند. برخی‌ها حضور موسی خادمی استاندار اول دولت روحانی در استان در صحنه انتخابات را یک تهدید جدی برای هاشمی پور می‌دانند که می‌تواند پایگاه اصلی رأی هاشمی پور را به چالش بکشد. هنوز هیچ خبر و یا اعلام رسمی و یا تلویحی از آمدن خادمی در کار نبوده است و این پایگاه خبری بزودی آمدن و یا نیامدن خادمی را مورد بررسی قرار خواهد داد. از طرف دیگر برخی‌ها از بزرگواری به عنوان یک گزینه بالقوه نام می‌بردند که بعد از بیانیه مجدد وی مبنی بر عدم شرکت در انتخابات تقریباً باید حضور هرگونه احتمال حضور بزرگواری در انتخابات را بعید دانست و افطاری وی در تالار بزرگ ستاره شهر یاسوج را به چشم یک دورهمی غیر انتخاباتی دید. بزرگواری اگر می‌آمد با توجه به رابطه دوستی با هاشمی پور احتمالاً چاره‌ای جز عدم شرکت هاشمی پور در پی نداشت. هاشمی پور نیز در صورت حضور بزرگواری در صحنه رقابت نیز شانسی کمی برای موفقیت خواهد داشت. البته هاشمی پور خود سابقه سوگند خوردن  مبنی بر نیامدن دارد که آن سوگند بنا به دلایلی شکسته شد ولی بزرگواری کمی سخت می‌نماید که خلاف همین بیانیه دست به اقدامی بزند. 
 بیشتر از یک سال و نیم تا انتخابات آینده زمان باقی مانده است هاشمی پور اگر چه در همان سال 1394 دست به یک غیر ممکن زد و موحد را شکست داد و در چهار سال بعد از آن عملاً هیچ حرفی در مقابل ترفندها و نفوذ تاریخی موحد نداشت اما نباید از اینکه بخشی از دلایل آن شکست به خود وی و اطرافیانش که در میان آنها برخی‌ها زیاده خواه و همه چیز خواه برای خود بودن نیز بر می‌گشت. لیدرهایی که امتیازات زیادی از   هاشمی پور گرفته بودند اما نه تنها نتوانستند رأی به سبد رأی هاشمی پور اضافه کنند که عملکرد انحصار طلبانه و خانوادگی همان‌ها سبب دلخوری و کینه شدید نزدیکان همان لیدرها از هاشمی پور شد.
هاشمی پور در شهرستانی که تجربه خاص انتخاباتی و ویژه‌ای دارد نیز یک شخصیت مهم و اثرگذار بوده است وی سال‌ها در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منشأ حمایت‌ها و اتفاقات زیادی برای کهگیلویه بوده است و کسی بوده است که موحد را البته در یک شرایط خاص شکست داده است و اینک نیز نمی‌توان وی را دست کم گرفت. او هنوز هم آداب انتخابات و کار سیاسی را بخوبی ادا نمی‌کند و همین نیز پاشنه آشیل وی است که زیاد وعده می‌دهد ولی همه می گویند به وعده‌هایش عمل نمی‌کند.
سومین رقابت موحد و هاشمی پور قطعاً ویژگی‌های جدیدی با خود خواهد داشت اما اینکه آیا نفر سومی و یا چهارمی در صحنه باشد یا خیر بسیار تأثیر گذار است و به نظر می‌رسد اگر چنین اتفاقی نیز بیفتد این نفر سوم و آسیب‌های احتمالی آن بیشتر متوجه هاشمی پور خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

قسمت اول) پیشامدها و تحولات انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد / خرامین می‌آید یا نمی‌آید؟

قسمت دوم) پیشامدها و تحولات انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد/ غریب‌پور بیاید یا نیاید؟

قسمت سوم) یشامدها و تحولات انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد / برادران حسینی بحرینی ده‌بزرگی
نام شما

آدرس ايميل شما

مارگون
Iran, Islamic Republic of
بروید خدا را شکر کنید که گرفتار && نشده اید
دکتر
Iran, Islamic Republic of
عدل هاشمی یک دوره نماینده شهرستان کهگیلویه بود با توجه به سابقه عمرانی که داشتند منجر به پیشرفتهایی در حوزه های راه سازی، آب و پتروشیمی در شهرستان کهگیلویه و دیگر حوزه انتخابیه گردید به جرات می توان گفت موفق ترین نماینده استان بعد از تاجگردون اقای هاشمی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
نظرت راجع به نجات نیا چیه ؟!
United Arab Emirates
معلومه میخوای مخاطب جذب بکنی
وگرنه عدل دیگه تمام شد
تحلیل شما را قبول ندارم
بزرگواری مجبور میشه شرکت بکنه
چون واقعا موحد خوب عمل نکرد به همه آرمانهای اصولگرایان
و برنده این انتخابات هم قطعا بزرگواری خواهد بود
موسی خادمی هم رای نداره
چون استاندار بود و ازش ناراحتن اصلاح طلبها
گزینه اصلاح طلبها این دور دکتر دهبانی خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
آزموده را آزمودن خطاست.
مردم شریف کهگیلویه بزرگ باید به فکر چهره جدید و تفکری نو باشند، این بزرگوران هر چه در چنته داشتند رو کردند، بیشتر از این هم توانی ندارند. برای برون رفت از بن بست عقب ماندگی باید خود مردم و به خصوص نسل جوان و نوخواسته در کهگیلویه بزرگ همت کنند و از اعتماد مجدد به افراد امتحان پس داده خودداری کنند و از طرفی کسی که ۲۰ سال در مسند نمایندگی است خودش داوطلب نشود و مسیر را برای افراد جوان تر و دارای برنامه های جدیدتر فراهم کند‌
علی
Iran, Islamic Republic of
با عملکرد موحد در دادن مناصب به اقوام نزدیک خود و وعده های دروغ فراوان اجابت نشده، قطعا هرکی مقابل موحد قرار بگیرد پیروز میدان خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
درگچساران وباشت تاجگردون بیاد وتابید بشه لازم نیست کسی برای خودش تصور حضور داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
دوره قبولی هاشمی بهش رای دادم
دوره بعد قبولی موحد به موحد رای دادم
اما از رای که به هر دو دادم پشیمانم
چون فقط وفقط خانواده های خودشان را می‌بیند
راک بیکار پیدا نمیشه فقط سادات باید بروند سرکار
هاشمی هم نو کیسه زیاد درست کرد
کدام کار عمومی اشتغالزایی ایجاد کردند؟
کهگلویه بزرگ
Romania
ناجی کهگلویه بزرگ سردارهاشمی پور هستن وای کاش،هاشمی پور نماینده وسید بزرگواری نماینده مجلس خبرگان میشدن بعدا شاهد کهگلویه شکوفا می‌شدیم موحد فردی بشدت طایفه گرا وفقط،سیاسی تابع سیاست های خوزستانی هاست وهیچ گونه علم آینده نگری واشتغال وپیشرفت اقتصادی نداره فقط،مایع پسرفت وکوچ کردن مردمان کهگلویه بسمت استان‌های همجوار ه وشدت بی سواده از لحاظ مردمی واقتصادی وآینده نگری و...
امتحان پس دادند
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگه فریب کسانی &نمیخورند
نماینده های که منافع خود و خانواده به کارهای عام المنافع ترجیح می‌دهند.
حسین تانگو
Iran, Islamic Republic of
عدل اگر برای کسانی که. بهش اعتماد کردند کار درست کند قطعا دور اینده از ان خودش است
شریفیان
Romania
آقای هاشمی پور نه مثل آقای ایکس استاندار عوض کرد نه فرماندار قول خمو گلو سی رضای خدا موشک نیگره انشالله سی کوری چشم آقای که این خبر چاپ کرد وکوری چشم آقای ایکس سردارسازندگی حاج عدل هاشمی پور در انتخابات موفق می شود
شهروند کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
عملکرد موحد نه تنها در حوزه ی انتصابات اراء ایشان را به شدت کاهش داده بلکه ضعف شدید در حوزه ی عمرانی و انجام کارهای عمومی در این دو سال باعث سکوت طرفداران و دلزدگی مردم کهگیلویه از ایشان شده ، و شک نکنید ریزش رای ایشان بیش از ۵۰ درصد از اراء دور قبل میباشد و اندک یاران باقی مانده ایشان تنها با تفکرات قومی و قبیله ای خواهند بود .
س رضا
Iran, Islamic Republic of
با این طایفه گرایی ک &راه انداخت دیگه خواب مجلس رو ببینه ، همه چی مشخصه کی برندست ، موحد فقط قول الکی داد بهمون & داد این دوره ب هر کی غیر از موحد رای خواهم داد ، باید همونایی ک براشون کار کرده بش رای بدن
ساممم
Iran, Islamic Republic of
چرا این مملکت آدم سالم نمیخواد؟؟؟؟
بهتر است حلقه های فاسدی که پشت پرده در حال مهندسی شرایط هستند دست از سر مردم بردارند
به جرأت قسم می خوردم در حوزه کهگیلویه هیچ کدام به پاکی، صداقت، شجاعت و دلسوز بودن دکتر کامرانی نیست
مردم عادی
Iran, Islamic Republic of
حرف بیخود و الکی
این حرفا به چه درد قشر جوان و کل مردم میخوره
جز ی عده جیره خوار کاسه لیس پاچه خوار
یا حق
Iran, Islamic Republic of
با سلام
واقعیت مطلب درست است که هاشمی پور هیچ کنش اجتماعی موثری نداشته و اصولا با توجه به سواد و پیشینه نمی تواند اثرگذاری اجتماعی داشته باشد.
عرصه سیاست و فرهنگ و علم بایستی محل عرض اندام چهره های روشنفکر دانشگاهی باشد.
هاشمی پور هیچ وقت حرفی برای گفتن نداشته و در شرایط قحط الرجالی اشتباهی نماینده مردم شد.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
با سلام
واقعیت مطلب درست است که هاشمی پور هیچ کنش اجتماعی موثری نداشته و اصولا با توجه به سواد و پیشینه نمی تواند اثرگذاری اجتماعی داشته باشد.
عرصه سیاست و فرهنگ و علم بایستی محل عرض اندام چهره های روشنفکر دانشگاهی باشد.
هاشمی پور هیچ وقت حرفی برای گفتن نداشته و در شرایط قحط الرجالی اشتباهی نماینده مردم شد.
Iran, Islamic Republic of
سلام
هاشمی پور در حد همون طرح های پیمونکاری بود.
ایشون دو سطر متن تبریک و تسلیت هم نمی تونه بنویسه. آخه چه فعالیت اجتماعی ازش انتظار دارید؟
ح
Iran, Islamic Republic of
عدل یه شماره ایرانسل به من داد گفت فقط این شماره را به تو میدم
هنوز که هنوز ه جواب نمیده
من نمی گم موحد خوبه ولی موحد راستگو و با عرضه ست
خیلی زشته مردم را بپیچونی
ش
Romania
شما هم به فکر‌خودتون بودین ن به فکر مردم صد درصد میخو استی بری سرکار که شماره ازش خواستی نخواستی بگی به فکر مردم فقیر باش در این صورت فکر‌کنم کار خوبی کرد جواب نداد
Iran, Islamic Republic of
بیچاره کسانی که بخواهند به امثال هاشمی پور دل ببندند.
در قرن بیست و یکم هاشمی پور کاندید مجلس؟!؟!
اونوقت می گیم چرا پیشرفت نمی کنیم
چرا پسرفت و عقبگرد داریم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
من فکر میکنم در آینده حاج عدل هاشمی چیزی بعنوان شکست وجود نداره و تنها گزینه احیاست ، با کارهایی که &&انجام میده ، ازجمله واگذاری زمین در روستای مالملا که تنها زمینی است که سالیان متمادی افرادی دنبال همین زمین بودند برای طرحهای مختلف اما با پیگیریهایی که شده و داشتن معارض به کسی واگذار نگردیده ، که شاید فقیرترین افرادی بودند که در گذشته چنین درخواستی را داشتند ولی واگذار نشد ، اما بحث اصلی این است چرا الآن به کسی واگذا ر گردید که از عمو زاد های آقای ع& سر دفتر &چرا به استانداری که مراجعه میشه از استانداری جواب ما اینه که مگه این آغایی که طالب این زمینه چکاره & که اینقدر تماس میگیره و حمایت از این آقا میکنه ، آغایون مسئول بخدا این رسمش نیست ، به پیعمبر دارید گناه کبیره انجام میدید این زمینی که واگذارش کردند چندین نفر بی بضاعت چشم به راه این زمین بودند اونهم در موقعی که همه در حال استراحت بودند در ساعت ۲ ظهر با این گرمای سوزان فلسفه این حرکت چیست ،و چرا در این ساعاتی از روز ،خدا که بالای سر شما که بود ،کمی به خود بیایید این زمین سالیان متمادی است که معارض داره در صمن ۲۰۰۰ متر زمین را واگذار کردن به یکنفر کاملا خلاف قانونه این زمین را باید بین ده نفر تقسیم بکنند تا ده نفر جوان صاحب خونه بشن به این میگن باقیات و صالحات ، امیدوارم مدیر محترم ،محبوب و دوست داشتنی کبنا اقدام کنند و خبر را بزنند ، یا حق
نه به رای قومی قبیله ایی
Iran, Islamic Republic of
مگه قحط الرجال هست چرا این دو نفر که امتحان پس دادند.
شما فک کنید دوره بعد هاشمی قبول می‌شود و بازم بین ۴سال دوره مجلس کبنا یا هر سایت دیگه چنین تیتری و تحلیلی میذارد بازم
میگم نه فقط موحد ... موحد بود خوب بود و فلان و بهمان ..
بعد موحد دوره بعدش قبول بازم .....
اینا دارند به ریش منو تو میخنند چه کارهایی در زمینه رفع محرومیت انجام دادند چند کارخانه جهت اشتغالزایی جوانان راندازی کردند فقط جیب خود و خانواده‌هایشان پر و ماشين های خارجی چند میلیاردی سوار میشوند. ما مردمی ساده و با صداقت هستیم
تا زمانی قومی قبیله رای میدیم هم آش و هم کاسه
چرا نیروی جوان و تحصیل کرده وپر انرژی انتخاب نکنیم
چرا نیروی مثل تاجگردون انتخاب نکنیم ؟ همه ما ادعای تحصیلکرده هارو هم دارم.... فوق دارم لیسانس دارم و....
قبلا لاهوتی منطقیان موحد
الان هاشمی موحد
مرداد
Iran, Islamic Republic of
به موحد رای دادم بر سر هفت پشتم پشیمونم
منتظر ظهور
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای اونایی که موحد را نماینده مردم کردند عدل هاشمی هم مالی نیست هرچند یک روزش ۷دوره موحد می ارزد فاتحه اصلاحات هم سالها ست که خوانده شده لذا باید به فکر گزینه بهتر یا حداقل همون بزرگواری باشیم
Iran, Islamic Republic of
این سه نماینده هیچ کدامشان کارایی ندارن فقط فقط به چند نفر اطراف خودشان نگاه کردن استان برای پیشرفت به سه تا تاج گردون نیاز دارد
ش
Romania
با سلام
آقا یکم انصاف داشته باشیم موحد ۲۰ ساله نماینده هستش کاری نکرد برا مردم فقط به فکر اطرافیان خودش بود ولی هاشمی پتروشیمی رو احیا کرد تمام روستا هارو گاز کشی کرد جاده پاتاوه دهدشت رو به خوزستان اعتبارشو گرفت وکلنگ شو زد چندین طرح عمرانی دیگر انجام داد این کارا تو چهار سال انجام دادنش سخته ولی هاشمی انجام داد منم یه جوان بیکاری هستم ولی خوب آدم فکر داره عقل داره چشم داره یه بعضی چیزا رو که میبینه خدایی باید بگه و انصاف داشته باشه
حسین ظ
Iran, Islamic Republic of
به خدامن پارسال کنگان مشغول به کاربودم اخراجم کردند.اگه پیگری حاج عدل هاشمی نبودبرگشتی درکارنبود.ولی بایک تماس تلفنی دوباره برگشتم سرکار.ممنون ازلطفش .مجلس جای اینگونه افرادپیگیره.
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته ...
1