تاریخ انتشار
جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۴۴
کد مطلب : ۴۴۹۴۸۱
در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به قم مطرح شد

انتقاد حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی از افزایش روزافزون قیمت‌ها؛ دولت جواب قانع کننده‌ای بدهد

۲
۲
انتقاد حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی از افزایش روزافزون قیمت‌ها؛ دولت جواب قانع کننده‌ای بدهد
کبنا ؛معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دیروز در سفر به قم با دو تن از مراجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.در این دیدارها، حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی با انتقاد از افزایش قیمت کالاها خواهان جواب قانع‌کننده دولت در مورد گرانی‌های اخیرشدند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار میرکاظمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به گلایه‌های شدید مردم از گرانی‌ها گفت: امروز داد مردم از گرانی‌ها بلند است و می‌گویند که قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.
این مرجع تقلید در ادامه به ضرورت اقناع و تبیین برای مردم نسبت به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این گرانی‌های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع کننده‌ای برای آن داشته باشند.
ایشان در ادامه به قاچاق اجناس و کالا به صورت آزادانه و گسترده اشاره کرده و بیان داشت: باید نظارت‌ها و بازدیدها در مرزها افزایش یابد که چرا مواد خوراکی و ارزاق مردم به راحتی از کشور خارج می‌شود؟!
این مرجع تقلید از دیگر دلایل گرانی‌ها را بی‌انصافی برخی از کسبه دانسته و افزود: باید تعزیرات حکومتی نسبت به این قضیه ورود پیدا کند.
آیت‌الله مکارم شیرازی به گرانی مسکن و اجاره بها اشاره کرده و گفت: اجاره بهای خانه‌ها غوغا می‌کند که باید برای آن تدبیری اندیشید.
وی افزود: در صنعت خودروسازی نیز دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که از طرفی جلوی واردات صحیح خودرو را گرفته و از طرف دیگر هر قیمتی خواستند برای خودروها تعیین می‌کنند و هیچکس نیز نمی‌تواند با آنها مقابله کند درحالی که قیمت مشابه خارجی، بسیار پایین‌تر از خودرو ایرانی است.
این مرجع تقلید همچنین تاکید کرد: حل این مشکلات وظیفه هر سه قوه است و نمی‌توان تنها از یک بخش انتظار داشت.
آیت‌الله مکارم در پایان این دیدار، با اشاره به گلایه‌های مردم از اینکه چرا مراجع نسبت به گرانی‌ها ساکت هستند و صحبت نمی‌کنند، افزود: ما مکرر تذکر داده و می‌دهیم که مردم از دولت جدید انتظار دارند که نسبت به بهبود اوضاع تلاش کند و گرانی و تورم را مهار نماید، و می‌دانیم که دولت در این زمینه تلاش و کوشش می‌کند و امیدوار است و ما هم به امید جناب رئیس‌جمهور امیدواریم، اما اگر آثار و نتایج این برنامه‌ها در جامعه و زندگی مردم احساس نشود، می‌تواند سبب بی‌اعتمادی و ناامیدی از دولت گردد.
همچنین حضرت آیت‌الله نوری همدانی، در دیدار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خدمت رسانی به مردم را توفیق الهی توصیف نموده و گفت: یکی از عنایت خاص خداوند متعال به مسئولین و دست‌اندرکاران نظام توفیق خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و بر طرف نمودن کمبودهای آنان می‌باشد و براساس فرهنگ اسلامی بهترین عبادات خدمت رسانی به مردم است.
این مرجع تقلید، در ادامه سیره امیر مومنان (علیه‌السلام) را بهترین الگو برای مسئولین دانسته و خاطر نشان کرد: امیر مومنان در عهد نامه خود به مالک اشتر می‌نویسد: که‌ای مالک! بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین مردم هستند. بنا بر این رفع مشکلات و کمبودهای مردم باید سرلوحه کار مسئولین باشد. باید توجه داشت هر کجا فقر، جهل و ظلم باشد عدالت نیست برای اجرای عدالت در سرتاسر کشور باید همه ابزارها به کار گرفته شود همه آحاد جامعه حتی آن کسی که در دورترین نقطه سیستان و بلوچستان زندگی می‌کند بر گردن شما حق دارند.
آیت‌الله نوری همدانی، امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را یکی از ظرفیت مهم در رشد و تعالی جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: باید به حرف دلسوزان و متخصصان متعهد گوش داد و اگر جایی خطا و اشتباهی رخ می‌دهد همه ما مسئول هستیم آن را بیان کنیم و باید آن اشتباه بر طرف شود.
این مرجع تقلید، یکی از وظایف مسئولین را در کنار مردم بودن دانستند و خاطر نشان کرد: دست اندرکاران و مسئولین باید در میان مردم باشند و به حرف مردم و درد دل آنها گوش دهند، مردم مشکلات‌شان را برای ما می‌نویسند به ما می‌گویند و ما هم حرف مردم را به شما می‌گوئیم باید مشکل فقر و بیکاری و گرانی برطرف شود.
ایشان، صداقت در گفتار و حسن نیت را یکی از عوامل مهم در رفع مشکلات بیان کرد و گفت: باید توجه داشت که زندگی مردم باید مطابق شان آنان اداره شود اگر مسئولان با صداقت و حسن نیت کمبودها و نارسایی‌ها را با مردم بیان کنند، مردم شریف ایران که در تمام صحنه یار و یاور نظام مقدس اسلامی بوده‌اند با جان و دل در کنار شما می‌ایستند.
آیت‌الله نوری همدانی در ادامه افزود: ما باید این نظام را نگه داریم و راه نگهداشتن این نظام که ثمره خون شهیدان و مجاهدت‌های امام راحل است با خدمت به مردم حفظ خواهد شد همه باید تلاش کنیم مردم نسبت به آینده امیدوار باشند و آینده این کشور انشا‌الله روز به روز روشن‌تر و محکم‌تر خواهد بود.
ایشان در ادامه افزود: مسئولین باید علاقه‌مند و دلسوز مردم باشند و در تراز فقیرترین مردم زندگی کنند تا از مشکلات معیشت و گرانی آنها با خبر باشند و در جهت اصلاح بازار و سختی معیشت تلاش کنند. نباید هیچ گونه گرانی و نارضایتی برای مردم وجود داشته باشد.
ایشان در پایان ضمن دعای خیر برای مسئولان و توفیق روزافزون دلسوزان نظام گفت: امیدواریم با همت و تلاش مسئولان دلسوز نظام و توفیق پروردگار اقدامات موثری در رفع کمبودها و بر طرف نمودن گرانی صورت گیرد و مسئولان دلسوز و خدمت‌گزار بدانند خدمت به مردم بهترین عبادات و مهم‌ترین مسئولیت شما است.
در ابتدای این دیدارها، میرکاظمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارش مبسوط و جامعی از اقدامات دولت در زمینه‌های اقتصادی ارائه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدولایی
Romania
خدارا شکر ::: یه حرف حقی را درزمان خواب مصلحتی مجلس محترم ::::گوشزدکنید ؛؛؛بازهم خدارا شکر که در کشور ما احترام آزادی رسانه دربیان نظرات ملت برقراره :::::::مجلس عزیز خواب خوش ببینید :::: دولت محترم :!!!!!!!::ملت و مراجع نظر ونصیحتشان:::. دلسوزانه وخیر خواهانه است ::::عزیزی که بدت آمد از تذکرات ملت ::::((((ملت گرچه به احترام ؛؛؛ساکت باشند )))) اما دشمنانی که گرانی و ولنگاری در کشور را علم کنند :::و ننگ بما آواره کنند چی ؟؟؟؟ دشمن دارد شاد میشود و استفاده می برد :::::مشاورانی هستند که آدرس اشتباه میدهند ::::::ما برا گرفتن حق خون داده ایم «::مگه میشه بخاطر دشمن ما از حق بگذریم ؟؟؟؟؟ دولت باید عمل به سخن ملت کند ::::بی حرمتی دولت به مردم باعث آمدن عده ای در خیابان نشود(((( پیشگیری بهتر از درمانه)))))
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا تا آقای میرسلیم مثل افعی بر صنعت خودرو جنبره زده از مصونیت تمام عیار برخوردار است روز به روز آتش جهنم مردم شعله ور تر می شود حداقل از مصلحت نظام بیرونش کنند تا فرص خرید آرا نداشته باشد پناه بر خدا از این قوم ظالم
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1