تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : ۴۴۸۳۷۲
یادداشت ارسالی؛

تقلای قومیت‌طلبی افسار گسیخته برای استحاله دانشگاه

۱۵
۲
تقلای قومیت‌طلبی افسار گسیخته برای استحاله دانشگاه
کبنا ؛ ترومای قوم‌گرایی روزبروز در حال عود گرفتن و تسخیر همه ساختارهای و فضاهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان است. اگر روزی این امیدواری وجود داشت که نخبگان بتوانند در مقابل این آسیب بایستند و به درمان آن کمک کنند حالا باید با کمال تآسف گفت بخش‌های زیادی از جامعه نخبگانی جامعه خود یا قربانی بحران قوم‌گرایی شده‌اند و یا در آن حل شده‌اند و هیچ دورنمایی حداقل در کوتاه مدت برای حل این معضل دیده نمی‌شود. نگاهی به مناسبات سیاسی و مدیریتی سال‌های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد بخوبی نشان از عمق تشدید بحران قوم گرایی و نفوذ آن در تمام بخش‌های استان کهگیلویه و بویراحمد می‌دهد. انتخابات بیش از آن که یک رخداد سیاسی و فرهنگی باشد به خدمت مناسبات ملوک الطوایفی در آمده است و بخش زیادی از مسیر انتخابات از کانال‌های قومی و ایلی می‌گذرد. همچنین در این سال ها همین نگاه و نگرش در پی تسخر دانشگاه به عنوان یک مکان علمی نیز بوده است و به دانشگاه در امتداد سیستم اداری و یک فرصت مدیریتی نگاه داشته است. چنین وضعیت و فشاری بر همه دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته است ولی بیش از همه این فشار متوجه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و دانشگاه یاسوج بوده و می‌باشد‌. همان بحران نخبگانی که صحبت آن رفت در دوره گذشته خود بخشی از بحران در علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بود و ریاست دانشگاه به جای کنترل و ممانعت از ورود سم خطرناک قومیت به دانشگاه آتش بیار چنین وضعیتی بود و به فربه تر شدن مافیای ایلی و قومی در علوم پزشکی کمک کرد. مافیایی که هنوز هم مانع انجام کوچکترین  اصلاحات توسط رئیس جدید دانشگاه می‌شوند و در مقابل هر تغییر و تحولی شدیدترین و  بیشترین مقاومت و تخریب را از خود نشان می‌دهند.
وضعیت در دانشگاه یاسوج نیز نگران کننده است و فشارها بر ریاست این دانشگاه اگر چه از ابتدا وجود داشته است اما در حال تشدید است. قوم‌گراها تنها یک اسلوب برایشان مهم و قابل قبول است و آن هم مدیریت بر اساس شاخصه های قومی است و هر عدم همراهی با این شاخصه با فشار، تخریب و تهمت همراه می‌شود.
فضای دانشگاهی یک فضای علمی است که باید با اندیشه و با اتکا به ظرفیت‌های درون دانشگاه مدیریت  شود و نمی توان از بیرون و در محافل قومی برای اعضای هیئت علمی و گروه های دانشگاهی نسخه قومی پیچاند و فرد یا افرادی را بر دانشگاه تحمیل کرد.
ممکن است کسانی باشند در درون دانشگاه که در پی این نسخه‌های جعلی  و تحمیل آن بر پیکر نحیف دانشگاه باشند. اما ریاست دانشگاه یاسوج تاکنون نشان داده است اهل پذیرش چنین نسخه های کهنه و کشنده ای نیست و مسیر و ارتقا دانشگاه را بر اساس شاخصه های علمی و دانشگاهی دنبال می کند.
دکتر بهادر کرمی و دکتر محمد غلام نژاد و یا هر رئیس دانشگاه دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد تا مادمی که در این مسیر یعنی مسیر علمی و دانشگاهی حرکت کنند مورد حمایت رسانه‌ها و جامعه علمی خواهند بود و در ادامه نیز باید استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دست اندرکاران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با حمایت خود از دانشگاه علمی و واقعی به تقویت دانش و علم یاری رسانند. در طرف دیگر اما کوتاه آمدن از اصول حفظ اقتدار، استقلال و جایگاه دانشگاه مدیران و اساتید دانشگاهی باید پاسخگو باشند که  یقینا بابت هر کوتاهی و قصوری در افکار عمومی مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.  
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
Iran, Islamic Republic of
رییس دانشگاه علوم پزشکی معاونت آموزشی دانشگاه که بدترین شرایط رو ایجاد کرده برکنار می کرد
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
تمام انتصابات و عزل و نصب ها در دانشگاه یاسوج، تاکنون بر اساس شایستگی علمی و اخلاقی بوده است. دکتر کرمی باید همین رویه را با اقتدار ادامه دهند. قطعا این رویه برای ایشان تبعاتی دارد اما نهایتا به نفع دانشگاه یاسوج است. همین موارد برای دانشگاه علوم پزشکی نیز صدق می کند. دکتر غلامنژاد نیز با همین رویه مثبت، در حوزه بهداشت تحول مثبت ایجاد خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
ظریفی سالها دردانشگاه علمی ماربردی استان در دولت روحانی رییس آن دانشگاه بود حالا توسط بهادر معاون دانشگاه یاسوج شده اینها وبیشتر از اینها قومیت گرایی نبست؟؟
اگر نیست پس چیست؟!
Iran, Islamic Republic of
مگر عباش ظریفی +شیخ اندرزیان +بهادر کرمی و
...در دانشگاه یاسوج نماد قومیت گرایی نیستند؟!
حذف باقری که سالها در اموزش ذلنشگاه بود و آوردن یک چرامی توسط ظریفی قوم‌گرایی نیست؟!
United Kingdom
آقای باقری بازنشسته شد. ولی ظریفی خیلی ضعیف است
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه یاسوج را. با منطقه گرایی قوم وباندگرایی سرپرستش شده!
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
موافقم،
خود کرده را تدبیر نیست.
برادر عزیزمان‌خودش رفته دانشگاه را با تنگ‌نظری و با نیت حسادت نسبت به همقطاران خود فروخته عمدا، حالا داره سنگ‌اندازی میکند.
...
جنابعالی هم‌ از خودی ها میترسی و هم‌ از غیرخودی ها...
طوبی
United States
دانشگاه دولتی خیلی مشکلی نداره جز یک نفر. همه هم میدونند
Iran, Islamic Republic of
امان از این جماعت قوم گرا!
نهادهای انقلابی و امنیتی باید هوشمندانه ریشه ی این تعصب کور را در استان و به ویژه در بویراحمد بخشکانند.
این جماعت مثل اختاپوس بر اکثر ادارات و فرمانداری ها و دانشگاهها چنگ انداخته و باید برای پاکسازی چنین روش غیر شرعی و غیرقانونی اقدام عاجل صورت گیرد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی هنوز به قول شما تحت فشار هستن و دوستان مدیریتی از خود نشون نمیدن به نظر میرسه مدیریت ضعیف هست ک تا الان نتونستن چهار تا رییس بیمارستان و مدیر و مترون عوض کنن
هیات علمی
Romania
اتفاقا هیچکدام از این دو نه در حد رئیس دانشگاه هستند و نه افرادی علمی.
لطفا اگه پول گرفتی چیزی غیر از واقعیت ننویس.
الان دانشگاه یاسوج جولانگاه نگاههای قومیتی شده است و انتصابات محفلی.
Iran, Islamic Republic of
فعلابعضی هاشون باید برن دادگاه
Iran, Islamic Republic of
اگر غلامنژاد کسانی را که بناحق خونه سازمانی و مهمانسرای دانشگاه را برای کاخ نشینی شخصی خود تغییر کاربری داده اند ازشون پس گرفت و از این خونه ها اخراجش کرد همه به مدیریتش امیدوار می شن.
Iran, Islamic Republic of
دو تاشون در حد و اندازه ریاست دانشگاه نیستن ولی اینجا کهگیلویه و بویراحمده مدیر پادوی نماینده ها و سیاسیون می خواهند نه مدیر مستقل مقتدر.
استاد
Iran, Islamic Republic of
شمایی که از پروفسور کرمی از دانشمندان برجسته بومی چیزی نمی‌دانید چرا به ناحق و صرفا چون بساط قومیتی شماها را جمع کرده انتقاد و کمر به تخریب این دانشمند هم استانی بسته اید
تا کی نخبگان ما نباید بتوانند بدون جنگ با عده ای منفعت طلب آورده علمی خود را در اختیار منطقه و این استان بگذارند
اف بر تفکر پلیدتان....اف
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1