کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان هواشناسی اعلام کرد

ورود توده گردوخاک عراق به کشور/ بارش‌های پراکنده باران در ۸ استان

2 خرداد 1401 ساعت 15:08

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی ۴روزه در برخی استان‌ها از انتقال توده گردوخاک عراق به کشور طی امروز و فردا خبر داد.


سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی ۴روزه در برخی استان‌ها از انتقال توده گردوخاک عراق به کشور طی امروز و فردا خبر داد.
به گزارش کبنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در برخی مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا و روز چهارشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب و ساحل دریای خزر به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افرایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار باران گاهی رعدوبرق و گردوخاک پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد همراه با تگرگ خواهد بود.
پنجشنبه در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران گاهی وزش باد روی می‌دهد. جمعه  در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جو آرامی خواهیم داشت.
با توجه به این‌که امروز و فردا شرایط برای شکل‌گیری توده گردوخاک روی عراق و انتقال آن به کشور مهیاست، ازاین‌رو در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به‌تدریج مرکز، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
گرد و غبار تا فردا مهمان ناخوانده کهگیلویه و بویراحمد است
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آلودگی هوای امروز و فردا هشدار زرد صادر کرد.
گرد و غبار تا فردا مهمان ناخوانده کهگیلویه و بویراحمد است

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ورود سامانه آلاینده، هوای استان از امروز دوشنبه تا پایان فردا سه شنبه غبارآلود است.
ولی بهره مند افزود: نفوذ گرد و خاک و افزایش وزش باد در این مدت قابل پیش بینی خواهد بود که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید می شود.
وی ادامه داد: افزایش شاخص آلودگی هوا، احتمال اختلال تردد و لغو پروازها و احتمال آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک از پیامدهای این سامانه است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به مردم به ویژه افراد آسیب پذیر توصیه کرد: از قرارگیری در فضای باز بپرهیزند، و در نگهداری از تاسیسات حساس به گرد و خاک مدیریت و از سفرهای بین شهری اجتناب کنند.


کد مطلب: 448290

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/448290/ورود-توده-گردوخاک-عراق-کشور-بارش-های-پراکنده-باران-۸-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1