کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای شهر مادوان چه می‌گذرد؟

آینده نامعلوم شهرداری مادوان در پی تغییر هفت سرپرست و شهردار در کمتر از یک سال / مهره مهاجری که شورای مادوان را به بازی گرفته است

22 ارديبهشت 1401 ساعت 20:05

به نظر می‌رسد در شورای شهر مادوان مهره سیاهی حضور دارد که با برهم زدن قواعد زمین بازی، موجب حاشیه‌سازی‌های متعدد در این شهر شده است؛ مهره مهاجری که دل در گرو آبادانی و پیشرفت مادوان ندارد.


به نظر می‌رسد در شورای شهر مادوان مهره سیاهی حضور دارد که با برهم زدن قواعد زمین بازی، موجب حاشیه‌سازی‌های متعدد در این شهر شده است؛ مهره مهاجری که دل در گرو آبادانی و پیشرفت مادوان ندارد.
به گزارش کبنا، ششمین شورای شهر مادوان که روزهای نخست پیش‌بینی می‌شد یکی از کم‌حاشیه‌ترین شوراهای شهر در کهگیلویه و بویراحمد باشد، هم‌اکنون تبدیل به یکی از پرحاشیه‌ترین شوراها در استان شده است. تغییر هفت سرپرست و شهردار در کمتر از یک سال، شهر کم‌جمعیتِ مادوان را تیتر خبرگزاری‌های مختلف کرده است. این در حالی است که مادوان یکی از مهاجرپذیرین شهرها در کل کشور و مهاجرپذیرترین شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
با وجود مشکلات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این شهر و نبود اساسی‌ترین زیرساخت‌ها در آن، انتظار می‌رفت که این شورا به طور ویژه و به دور از حاشیه‌سازی، بخشی از مشکلات این شهر را مرتفع کنند. اما حال بیم آن می‌رود که تا پایان عمر شورا، هیچ اقدام خاصی نتوانند انجام دهند.
چنانچه وضعیت به همین طریق پیش برود و سالی هفت شهردار و سرپرست عوض شود، ممکن است پس از چهار سال تعداد شهرداران این شهر از 30 نفر هم بیشتر شود. گویی هر کدام تنها قرار است در رزومه خود پستی به نام شهردار ثبت کنند؛ به نظر می‌رسد مطالبات برجای مانده مردم و مشکلات زیربنایی مادوان نیز فرع است و اهمیت چندانی ندارد. انتظار می‌رود نهادهای نظارتی هر چه زودتر به این داستان ورود کنند تا بیش از این مشکلات مردم به حاشیه نرود.
اخیراً نیز هفتمین سرپرست شهرداری مادوان منصوب شده است. زهرا ایزدیان کارشناس ارشد مدیریت دولتی، جدیدترین سرپرست شهرداری مادوان است. با وجود اینکه ایزدیان از خانواده شهدا است، اما نیروهایی با مدرک تحصیلی مرتبط همچون عمران و شهرسازی و باسابقه بیشتر نیز در شهرداری این شهر حضور دارند که می‌توانستند به عنوان شهردار مادوان ایفای نقش کنند. به نظر می‌رسد با توجه به مقتضیات فرهنگی و مذهبی و شرایط اجتماعی، انتخاب ایزدیان به عنوان سرپرست شهرداری، ممکن است پیامدهای نامطلوبی در پی داشته باشد.
مادوان شهری است که مردمِ آن، علیرغم نبود زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی لازم، همیشه پای این نظام ایستاده‌اند و در بدترین شرایط نیز نشان داده‌اند از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند. مردمانی که به پیشبرد چرخ تولید و اقتصاد در این استان کمک می‌کنند، اما از کمترین امکانات عمومی برخوردار نیستند. مادوان تنها شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد است که هنوز وضعیت شهرداری آن تعیین تکلیف نشده است و با سرپرست اداره می‌شود.
سؤال افکار عمومی این است که در شورای شهر مادوان چه می‌گذرد که هیچ سرپرستی بیش از دو ماه نمی‌تواند در این پست بماند؟ چرا شخصی مثل ذکاوت که به عنوان شهردار مادوان انتخاب شده بود، استعفا می‌دهد و عطای شهرداری را به لقایش می‌بخشد؟ چه شرایطی حاکم است که میانگین مدت زمان سرپرستی و شهرداری در مادوان کمتر از دو ماه است؟ چرا این افراد یا برکنار می‌شوند و یا خود استعفا می‌دهند؟
روشن است که در شورای شهر مادوان اعضای توانمندی از جمله غفاری، دانشی و سعیدی‌جو حضور دارند که این می‌تواند نقطه امیدی برای آینده مادوان باشد. اما حاشیه‌هایی که در این مدت از این شورا به بیرون مخابره کرده است در ترکیب با تصمیمات غیرکارشناسی که گرفته می‌شود، ممکن است وجهه مثبت شورا و اعضای آن را تیره کند.
به نظر می‌رسد در شورای شهر مادوان مهره سیاهی حضور دارد که بر خلاف قواعد زمین بازی عمل می‌کند و همین نیز باعث ایجاد چنین تشنج‌هایی شده است؛ مهره مهاجری که دل در گرو آبادانی و پیشرفت مادوان ندارد.
از حاجی‌زاده معاونت عمرانی استانداری و دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود ترمز دررفته شورای شهر مادوان را بگیرند تا بیش از این مطالبات مردمی که در خرداد 1400 پای صندوق‌های رأی آمدند بر زمین نماند.


کد مطلب: 447910

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/447910/آینده-نامعلوم-شهرداری-مادوان-پی-تغییر-هفت-سرپرست-شهردار-کمتر-یک-سال-مهره-مهاجری-شورای-بازی-گرفته

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1