تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۴۴۷۷۷۰
در نشست خبری محمدغلام‌نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با خبرنگاران مطرح شد

ارث یزدان‌پناه برای غلام‌نژاد / تصمیم مهم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای وضعیت دارو

۵
۲
ارث یزدان‌پناه برای غلام‌نژاد / تصمیم مهم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای وضعیت دارو
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به تخلفات گسترده در داروخانه‌های شهر یاسوج و برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد و این تخلفات را ناشی از تعارض منافع برخی افراد در سیستم دارویی استان عنوان کرد.
به گزارش کبنا، محمد غلام نژاد در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، گفت: از رسانه‌ که در شرایط کرونایی در کنار ما بودند تشکر می‌کنم و از رسانه‌هایی که ما را نقد منصفانه می‌کنند استقبال کرده و از هیچ رسانه‌ای به دستگاه قضایی شکایت نمی‌کنم.
تعارض منافع‌ها در سیستم دارویی کهگیلویه و بویراحمد 
غلام نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت فاحش قیمت برخی داروها، گرانفروشی و تخلفات گسترده داروخانه های شهر یاسوج و برخی نقاط استان نیز ابراز نارضایتی کرد و گفت: این تخلفات ناشی از تعارض منافع برخی افراد در سیستم دارویی استان است و حتما تغییرات لازم انجام می شود.
سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: علوم پزشکی یاسوج ۴۰۰ میلیارد تومان بدهکاری دارد، در زمانی که مدیریت دانشگاه را برعهده گرفتم تراز این دانشگاه منفی ۳۲۰ میلیارد تومان بوده است. در شرایط کرونایی اعتبارات خوبی وارد استان شد که می‌شد بهتر از این از اعتبارات جهت تجهیزات استفاده کرد.
 غلام نژاد در خصوص بیش از ۶ ماه حقوق کارگران بیمارستان شهید جلیل یاسوج تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز در این خصوص روز پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به حساب بیمارستان شهید جلیل شده و به زودی حقوق کارگران بیمارستان پرداخت می‌شود.
 مرگ و میر کودکان زیر ۶ سال و مادران باردار
 وی ادامه داد: مرگ و میر کودکان زیر ۶ سال و مادران باردار در استان کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری پایین‌تر است.
 سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص وضعیت بیمارستان شهرستان چرام عنوان کرد: یک و نیم سال این بیمارستان راکد بود به طوری که اعتبارات این بیمارستان از محل سفر رئیس جمهور بوده و در حال برگشت خوردن بود که خاتمه پیمان دادیم و مناقصه دوباره برگزار کردیم که پول این بیمارستان برگشت نخورد و ان‌شاءالله به مرحله‌ای برسانیم.
 غلام نژاد در خصوص وضعیت بیمارستان شهرستان باشت تاکید کرد: این بیمارستان ماهانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون درآمد دارد در حالی که ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و نمی‌توانیم پزشک متخصص جراحی و بیهوشی به این بیمارستان بفرستیم اما بیمار نداشته باشد.
 وی ادامه داد: بیشترین ضریب اشغال تخت در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه است چه این وضعیت با عدالت جور در نمی‌آید و در دهدشت به فکر افزایش تخت بیمارستانی بوده‌ایم که متاسفانه نبوده این و هم اکنون این شهر با مشکل جدی مواجه است.
 سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی نماینده کهکیلویه اعتبار لازم جهت نصب و راه اندازی سیستم خنک کننده در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت صورت اختصاص یافت که «چیلر» این سیستم در حال نصب و راه اندازی ست که تا چند روز آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
 غلام نژاد اظهارکرد: طی سال‌های گذشته در دانشگاه علوم پزشکی درصد استان به بنگاه کارآفرینی تبدیل شده بود که باید دانشگاه را به سمت تولید علم شرکت‌های دانش بنیان سوق دهیم.
 وی در پاسخ به سوالی در رابطه با انتصاب رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج تاکید کرد: این بیمارستان، بیمارستان اصلی استان و مرکز استان است لازم بود یک فرد متخصص مدیریت این بیمارستان را بر عهده بگیرد. مدیران را تا جایی که تشخیص بدهم از نیروهای همسو با دولت انتخاب می‌کنم.
 سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیمارستان شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا باید سریع‌تر به سرانجام برسد و برای بیمارستان بخش پاتاوه ردیف خاصی دیده نشده است. ایجاد بیمارستان در شهرستان مارگون در برنامه نیست بلکه به صورت درمانگاه شبانه روزی فعالیت خواهیم کرد.
 غلام نژاد افزود: ۴۵ پروژه عمرانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان بعلت تورم بارکود مواجه شده بودند که هم اکنون ۲۰ پروژه کاملاً تعطیل‌اند و دنبال هستیم قرارداد جدید ببندیم تا بتوانیم آنها را فعال و تکمیل کنیم.
  کمبود پزشک داریم
 دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در رابطه با وضعیت پزشک عمومی و متخصص در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر اینکه با کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص از جمله فوق تخصص بیهوشی، آی سی یو، ریه و روماتولوژی مواجه هستیم در برخی نقاط با کمبود پزشک عمومی نیز مواجه ایم که برطرف کردن این مشکل در اولویت کار ما قرار دارد.
 غلام نژاد در زمینه آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون ۳۵ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در هر هفته به صفر تا یکی دو نفر رسیده است.

 ۱۱۲۸ فوت کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
 وی اظهارکرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۱۲۸ کهگیلویه و بویراحمدی به علت مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. 
سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در گذشته سن ابتلا به کرونا بالا بود اما اخیراً در استان کهگیلویه و بویراحمد افراد زیر ۱۵ سال درگیری بیشتری بخاطر استقبال کمتر از واکسیناسیون دارند. 
غلام نژاد با اشاره به تعطیلی مدرسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: این مدرسه به خاطر تبعات و طبق نظارت و بررسی دیوان محاسبات باید تعطیل شود در حالی که در برخی استانها مدرسه راه اندازی کردند که به کمک مجموعه بهداشت درمان و دانشگاه علوم پزشکی می‌آمد اما این مدرسه عملاً تاکنون نتوانسته خودگردان باشد و هزینه‌های زیادی هم برای دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کرده است.
  وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای پرداخت حقوق کارکنان خود فروردین ماه با ۱۴ میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شده بود بنابراین باید بپذیریم نیروی سربار به دانشگاه وارد نشود و نیاز به تمدید طرح نداریم و در حال تعطیل هستیم در صورت نیاز و جاهایی که لازم است تمدید می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگه تونستی دست کسانی که تو مسائل پزشکی مث دارو زینفع هستند و باعث افزايش نرخ می‌شوند قط کنی اونوقت نمره قبولی میگیری
شیرو
Iran, Islamic Republic of
کنبا جیره خور گند فایل صوتی چطو جمعش ایکنی
Iran, Islamic Republic of
جکار کبنا دارید عزیز
حتما غلام نژاد یه تخلفاتی از جاودان سیرت سراغ داشته که به صراحت گفته و حتما اگه لازم شد باز هم باید شفاف سازی کنه.
محمد
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا خفه خون گرفتی😁 خبر جدید در مورد غلام نژاد بزن
هیچی نمیگی اره؟ چون دستت تو یه کاسه است باهاش
مجموعه شما هم مثل غلام نژاد
Iran, Islamic Republic of
اگر غلامنژاد توضیح بیشری در مورد. جاودان سیرت داد کبنا باید منتشر کنه الان کبنا چی بگه؟
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
1